KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 5 April 2015

KAK WAN YAKIN PR AKAN PERINTAH MALAYSIA SELEPAS PRU 14 NANTI.



Pakatan Rakyat (PR) optimis akan memenangi Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) yang akan datang.

Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail yakin masa depan negara ini terletak di tangan gabungan parti berkenaan.

Atas tujuan itu, beliau mengajak parti komponen PR- PKR, DAP, PAS – untuk terus bersatu dan fokus untuk mengalahkan Barisan Nasional (BN).

Katanya, walaupun suaminya, yang juga Ketua Umum PKR, Dato’ Seri Anwar Ibrahim dihukum penjara sekali lagi namun ia tidak sedikit pun melemahkan semangat PR untuk terus berjuang.

“Kita teguhkan tekad kita bahawa perjuangan tidak sama sekali akan terhenti, tiada jua istilah berundur, kita akan terus mara. Mara bersama semangat perjuangan Anwar Ibrahim, sebagai suatu gerakan yang mampu mencorak masa depan negara, ” katanya dalam perutusan sempena Ulang Tahun ke-16 penubuhan PKR.

Menurut Wan Azizah, PKR kini setanding dengan parti politik arus perdana di negara ini walaupun melalui pelbagai dugaan dan tekanan sejak dari awal penubuhannya.

“Kami sekeluarga, para pendokong serta pejuang reformasi dihina dan difitnah hari demi hari. Tidak kurang yang diburu, ditangkap, diseret ke lokap dan ada yang terpaksa merengkok dalam tahanan ISA.

“Namun di sebalik segala kepayahan dan tekanan, PKR berusaha melakar sejarah dengan memecahkan tembok dominasi parti-parti politik veteran yang sudah lama mendominasi sistem politik negara,” katanya.

40 comments:

  1. Pesanan org2 tua ... Kalau berjalan janganlah pandang ke atas nanti terjatuh masuk lobang/parit.... Pastikan dulu PRK Permatang Pauh ni ko manang sebelum pasang angan2 kemenangan dlm PRU14.

    ReplyDelete
    Replies
    1. San orang tua2 lain kali jangan undi umnobn lagi ye untuk.kesejahteraan rakyat malaysia ye.

      Delete
  2. Hahaha......
    Jatuh naik bukan milik pr atau umno tetapi milik rakyat malaysia. Rakyat yg menentukan party mana harus menerajui negara akan dtg. Namun adakah rakyat melayu sudah berubah????? Kalau majoritinya ingin berubah memberi peluang utk mencuba maka tiada yg mustahil.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mudah2an fikiran Melayu sudah berubah jadi lebih waras setelah berkurun di lembukan dalam kondo.

      Delete
    2. Macam ko....

      Delete
    3. Kalau melayu masih tak berubah lebih baik semua melayu2 umno jadi berok.

      Delete
    4. Asalkan melayu memerintah pas atau umno yg pasti melayu daripada pkr pecacai dap betambah hancur melayu.

      Delete
  3. Steady Kak Wan.. Bakal AP Permatang Pauh sekaligus bakal ketua pembangkang di Parlinen Msia...

    ReplyDelete
  4. Jijah satay kajang sudah2,Lah. Lebih baik Azmin Jadi president

    Jijah kipas satay kajang aimbol.nepotism laki gila kuasa yang abadi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib sudah2lah ko jadi pm sebab kaki jenayah kaki boros kaki arak kaki betina kaki rasuah. Sampai mampos ko rakyat takkan undi ko lagi. Madey yg paling meluat tengok muka ko. Betoi tu madey..kasi tibai sama najib sampai dia kojol.

      Delete
  5. [05/04 11:07] ‪+60 194807260‬: Assalamualaikum
    Bersempena kedatangan GST yg tak dpt dielakkan ni, sy ingin memberi peluang kepada tuan puan sekalian utk mendapatkan penjimatan melalui penggunaan telefon bimbit tuan puan sekalian.
    Bukan itu sahaja, tuan puan jugak boleh menjadikan telefon bimbit masing2 sebagai sumber pendapatan.
    Untuk maklumat lanjut, boleh wasap sy.
    Jgn segan jangan malu.
    Siapa yg berusaha pasti berjaya!
    [05/04 11:09] ‪+60 194807269: Tak guna kita merungut, ada usaha dan cara yg boleh dilakukan untuk mendapatkan pendapatan sampingan bagi menangani isu GST ini.
    Jalan ada, sapa yang serius mahu berubah boleh wasap

    ReplyDelete
  6. [05/04 11:07] ‪+60 194807260‬: Assalamualaikum
    Bersempena kedatangan GST yg tak dpt dielakkan ni, sy ingin memberi peluang kepada tuan puan sekalian utk mendapatkan penjimatan melalui penggunaan telefon bimbit tuan puan sekalian.
    Bukan itu sahaja, tuan puan jugak boleh menjadikan telefon bimbit masing2 sebagai sumber pendapatan.
    Untuk maklumat lanjut, boleh wasap sy.
    Jgn segan jangan malu.
    Siapa yg berusaha pasti berjaya!
    [05/04 11:09] ‪+60 194807269: Tak guna kita merungut, ada usaha dan cara yg boleh dilakukan untuk mendapatkan pendapatan sampingan bagi menangani isu GST ini.
    Jalan ada, sapa yang serius mahu berubah boleh wasap

    ReplyDelete
  7. merry gandering dan persempadan semula yang memihak Umnok menjamim BN memerintah 1000 tahun lagi. kecuali penduduk luarbandar tak undi BN ber ramai ramai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jijah satay kajang sudah2,Lah. Lebih baik Azmin Jadi president

      Jijah kipas satay kajang aimbol.nepotism laki gila kuasa yang abadi

      Delete
    2. Ko kipas apa? Kipas jubo lim kit sial ? Takpun kipas buret Semah. Hehe.

      Delete
  8. My foot masuk mulut korangla PR nak menang

    ReplyDelete
    Replies
    1. My foot masok jubo hang sambil goyang2kan dalam jubo hanglahhhh kalu bnumno sial nak menang.

      Delete
  9. PRK Permatang Pauh kali ini ialah medan buat PKR & DAP utk tunjukkan pada pengundi yg tanpa sokongan PAS tapi kemenangan mutlak tetap milik PR... Ayuh semua!! Kita tunjukkan pada rakyat.. DSWA wakil Permatang Pauh ke Dewan Rakyat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak habis2 dgn nepotism. Aku yg Dah lama dlm PKR ni rasa yg paling molek adalah Che Gu Bard

      Dgn Tulus Ikhlas
      Jeff Ulu Bernam
      Reformist yg Originel

      Delete
    2. Tauke babi dah bersuara.... byk untung jualan babi hari ni ke?

      Delete
    3. Ye banyak juga.

      Delete
  10. Nmpaknya dlm keadaan sekarang keluarga anwar dah tak relevan lagi...tapi semangat reirrmasi terus kukuh berbanding PKR yg rosak kerana nepotism, kronism keluarga dan pendewaan makhluk yg Skg dikandang SG Buloh.

    Hanya Azmin penyelamat PKR. Anuar can go to hell

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adakah Anwar mahu menikam Belakang reformist2 apabila Beria ria mahu buat consensus national dgn BN?????

      Anuar pengkhianat perjuangan

      Delete
    2. Nampaknya sikalang itu najib botak ngan bini semah badak tak lama dahhh. Jika jatuh mari ramai2 kita rakyat malaysia kencingkan atas kepala dua ekor penyagak tu. Takpun kita telanjangkan arakkan diseluruh negara meraikan penjenayah tegar. Apa macam anon 16.54?

      Delete
  11. PKR siapa yg tubuhkan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ezam, Azmin dan Dr Chandra tubuhkan Keadilan . Anuar tu parasite yg masuk kemudian

      Delete
    2. Mujur ada Azmin kalau tak PKR Jadi Parti Matang Pauh. Hanya keluarga Segam-Boot yg boleh pegang jawatan.

      Delete
    3. Umno dah nak jadi parti berok. Sebab pru14 madey akan bersama pkr. Rakyat akan bersama pkr dan PR..tunggu masa umno kojol mampos tarak batu nisan. Hohoho

      Delete
  12. Ingat reformasi adalah mengenai Hak Rakyat bukan Hak keluarga nepotism yg cakap macam mabuk pesembur

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian najib kena tibai ngan madey. Bagus madey paria kalau boleh kasi itu kepala najib langsung botak. Hehe

      Delete
  13. Pr berangan mcm 16 sept boleh laaa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pru14 umno bn mampos sebab najib kaki bazir ngan bini badak air punya onar. Hehe

      Delete
  14. YER LAH KAK WAN.
    JAM OMEGA BANG NON SIMPAN BEBAEK TAU.
    JGN TUNJUK PADA SESIAPA. PADA BANG NON PUN JGN.
    MCMANA MAU CARI INI MACAM PUNYA TAAT PUNYA BINI ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betuah la badan yg dapat bini macam ni.

      Delete
    2. Anon 19.53...kes tutoh puki altantoya ngan main jobo dia sekali dan bunuh dan letupkan tu tak lama terbongkar. Madey tengah cari jalan sekalang nih. Kui kui kui.

      Delete
    3. 22:17..nasib baik madey tak dpt di jubur oleh nuar..kihkihkih

      Delete
  15. Nenek tua dah bersuara..kasi jubur ini nenek

    ReplyDelete
  16. jangan harap la nak menang PRU 14 kalau dah orang PAS pun sembur. kangan harap selaghi engkau dengan laki liwat engkau tu berkuasa. kalau ada orang lain aku yakin la PKR boleh menang.

    ReplyDelete
  17. Sam amir...kepala butoh ko.

    ReplyDelete
  18. Kalah takpe Kak Wan asalkan tak rentong atau kena kerat 18!!!

    ReplyDelete