KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 3 April 2015

KERANA ENAM PULUH SEN KERAJAAN UMNO/BN BAKAL TUMBANG PADA PRU 14 ????????


Dari maklum balas serta dengar rungutan di akar umbi untuk merasai denyutan nadi rakyat dan melihat akan kesan serta impak GST dilaksanakan ... jelas sekali isu tunduk dan akur akan kehendak syarikat-syarikat Telco dinegara ini yang berkeras maukan para pengguna talian prabayar membayar GST6% setiap kali membuat tambah nilai mendapat reaksi negatif.

Isu ini tidak boleh dipandang ringan dan sebelah mata oleh pemerintah jika masih mau duduk di Putrajaya.

Isu ini dilihat sebagai isu perdana yang mampu mengubah kedudukan kerajaan dari pemerintah menjadi pembangkang bukan lagi mustahil.

Para pengguna talian prabayar yang majoritinya adalah warga luar bandar dan anak-anak muda serta yang berpendapatan rendah dan sederhana.

Kelompok ini adalah kelompok terbesar pengundi berdaftar, yang sudah pasti kelompok terutamanya anak-anak muda yang terkenal dengan sifat semula jadi sebagai berdarah panas, yang akan menentukan siapa yang layak duduk di Putrajaya.

Anak-anak muda tidak berang dan naik angin jika diberi penjelasan secara jujur dan intelek mengapa perlu dilayan kerenah nafsu serakah syarikat-syarikat telco yang sudah mengaut keuntungan puluhan malahan ada yang jutaan ringgit setahun, untuk mengenakan GST 6% setiap kali mereka melakukan top-up.

Mereka amat benci, meluat dan menyampah serta geram jika pemimpim bersikap dan bergelagat berdolak dalik dan flip-flop .. sekejap kata tiada GST dikenakan .. sekejap dengan gaya sombong beritahu satu dunia yang tindakan tegas akan diambil jika mana-mana syarikat telco yang berdegil mau meneruskan niat dan hasrat menggenakan GST 6% keatas kegiatan pembelian top-up .. lepas itu tidak sampai 24 jam buat kenyataan U turn lintang pungkang 360 darjah kata syarikat-syarikat telco dibenarkan kenakan GST 6% pula.

Bukankah mereka ini melihat yang kerajaan tiada keberanian tulang belakang takut menikus tunduk ketar kepala lutut dengan syarikat-syarikat telco dinegara ini?????

Tidak kah mereka terasa ditipu dan dipermainkan???? .... Merasa kebijaksanaan mereka dihina dan diperlekehkan????

Kini yang menentang keputusan flip flop ini, yang diumumkan melalui Timbalan Menteri Kewangan 1 merangkap Ketua Penerangan UMNO Malaysia Datuk Ahmad Maslan, bukan saja penentang UMNO/BN, malahan cukup ramai dikalangan pendokong dan ahli UMNO terutamanya dari pemuda dan puteri.

Bagi mereka, kesetiaan kepada parti ada batasan dan mengikut keadaan .. kumpulan ini tahap pemikiran dan dakapan fahaman politik, tidak sama dan seiring dengan golongan veteran dan konservatif dalam UMNO.

Sebab itu lagi sekali diperingatkan .. tidak mustahil kerana 60 sen, kerajaan boleh berubah kedudukkan jika keputusan kenakan GST 6% kepada setiap pelanggan talian prabayar ketika mau membuat tambah nilai tidak di ubah.

Isu ini umpama barah yang sedang memamah tubuh UMNO/BN, dan ketika sampai PRU 14 nanti, jika dibiarkan tanpa diberikan rawatan sewajarnya,  maka akan menjadi tahap kronik, dan ketika itu lakukanlah apa jua polisi, rakyat golongan ini tidak akan lagi termakan dan menerimanya dengan hati terbuka dan bersifat pemaaf,  akhirnya rasa berang dan geram mereka akan diluah dan diterjemahkan dipeti undi kelak.

30 comments:

  1. Gst : satu tambahan bayaran untuk rakyat. Rakyat kena tambah 6% untuk pembelian.
    Gst: kepada pekedai satu seksaan. Tak leh nak tipu LHDN lagi. Semuanya telus. Dari pembekal hingga pengguna.

    ReplyDelete
    Replies
    1. inilah bukti LHDN tak reti buat kerja. korang tak boleh settle masalah dengan peniaga, apehal pulak rakyat yang kena tanggung akibatnya?

      Delete
    2. Anon 10.31 Bkn masalah lhdn je, masalah paling besar ialah peniaga cina kaki tipu bila isytihar pendapatan. Cina tipu spjg masa. Bangsa yg hampir sama dgn yahudi

      Delete
    3. Hahaha......
      Memang bodoh dan bangang engkau ni dan lain2....
      Kenapa peniaga cina di salahkan????? Syarikat komunikasi milik bangsa mana???? Bangsa apa pengang jawatan???? Sebab tu sy kata bodog babidog sebab tu saudara 2 susah nak hidup senang bila hati memang suka diperbodohkan dan guna bangsa laiN Dan peniaga cina dipersalahkan ...sedang kan bangsa sdr yg binasakan bangsa sdr.
      Memang betul kad prabayar mesti kena gst tetapi sebelum gst kad prabayar Memang dah dikenakan cukai selama ini.... jadi hapuskan yg ini serapkan gst skrg maka turun atau kekal harga prabayar bukan naik rm 60 sen. Dgn ini syarikat komunikasi secara tak langsung untung durian runtuh sebab kenakan cukai dua kali ganda tetapi bayar pada kerajaan sekali shj. Jadi mahu kah kita diperbodohkan?????
      Kalau beginilah caranya cukai berlipat ganda.... barang mesti naik tinggi dan syarikat besar untung tambahan ...rakyat bayar lebih maka jurang kemiskinan semakin ketara.

      Delete
    4. top up mana kena gst omak kau ini menipu

      Delete
  2. sorryla tak boleh kalah punya _____beras 5 kg satu bag kain pulikat satu dah ok
    tak aya kita tunggu PRU14

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maslan kata dia akan refund balik 60 sen tu melalui BR!M 2016

      Delete
  3. Kan dah kena! BN menang rakyat senang.

    ReplyDelete
  4. Ahmad maslan IQ macam Anwar Ibrahim saja

    ReplyDelete
  5. Aku bawak van lite ace aku lagi laaaaaaaa......
    INI semua salah Anwar mrnyebabkan pembangkang berpecah. Penguasa APA lagi PR takda taring gomen hantam sajala

    Kerana Krisis satay kajang ala nepotism PR berpecah sebab Insan sewel kuasa bernama Anuar Dari clan Segam-Boot

    Jeff Ulu Bernam
    Reformist yg Originel

    ReplyDelete
  6. Budak bodoh umno memang suka dengan GST kerana mereka sangka macam Brim.

    ReplyDelete
  7. Klu otak byk mkn taik babi mcm ni la jdinye..sial punya menteri mcm gampang. ..kerajaan byk hutang..rakyat kena bayar...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salahkan mahathir anak haram

      Delete
  8. Memang patut pun tumbang dulu 60 sen kita msuk tabung...skrg kena bagi kerajaan sial...da la mcm2 cukai kutip...tu blum lg duit kwsp..nk kluarkn pun byk songel..

    ReplyDelete
  9. boleh ke pembangkang laksanakan apa dalam buku jinggle dan janji pembankang ketika merusuh, jika pr memerintah malaysia ini.
    1)Bagi jalan pecuma dan tol dihapuskan
    2)Bagi wifi percuma
    3)Bagi air pecuma tapi cuma percuma 20rm je tapi air kena bayar juga
    4)Bagi wang pada rakyat 1ribu pada rakyat
    5)Bagi pendidikan universiti percuma
    6)Minyak turun harga
    7)Astro turun harga
    8)Makanan turun harga
    9)Gaji minimun 1ribu

    Aku nak tanya pendapat penyokong pkr ini,berapalah cukai kita kena bayar jika pembangkang memerintah ini
    Sila jawab dengan ikhlas ia wahai penyokong pkr ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buka mata luas2 wahai anon 11:39 negara luar yang pemimpinnya tak mengucap tu lebih menjaga kebajikan rakyatnya, semua hasil negara dipulangkan balik kepada rakyat dan negara, kita sepatutnya menikmati hidup yang selesa dan murah sekiranya beratus bilion tidak difaraidkan sesama mereka contoh mudah ada menteri dapat 260 juta tanpa malu tanpa bersalah tanpa dakwaan masih tersenyum bangga hidup senang lenang....HANYA DI BOLEHLAND kalau di China.......jadi tolonglah buka mata hati sama selama ini kita membayar segala cukai yang amat tinggi (perasan tak segala2nya dipaksa bayar atas alasan meningkatkan kualiti perkhidmatan contoh tol, tv, internet, pengangkutan awam, utiliti dll)

      Delete
  10. Janganlah kau nak menipu ,top up baru aku beli tadi tak ada pun kena gst.
    Pembangkang ini memang kuat menipu.
    Kalau pembangkang buat janji buku jinggle pru dan ketika merusuh, dulu semua bagi percuma dan boleh ke semua barang turun, pr ini laksanakan ke jika pr tak naikkan cukai ,sila jawab dengan ikhlas ia, orang bodoh macam pkr ada degree boleh kau tipu.

    ReplyDelete
  11. Laaa, apa Omak pocah rahsia, Kalau tidak tak boleh PR memerintah Malaysia tahun2018 nanti,......Masa tu tentulah Omak akan bergelar Datuk Hanisya.......mungkin jua dilantik sebagai Tim Menteri, Ooi pakai kereta bosar lah.......masa tu boleh dak aku puhon jadi pemandu cukuplah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pembetulan
      Laaa, apa Omak pocah rahsia, Kalau tidak tentulah PR memerintah Malaysia tahun2018

      Delete
  12. Sama mcm ini kali lah
    ubah lah
    letak seliper buruk pun boleh menang lah.

    ReplyDelete
  13. Aku tak halalkan setiap sen duit aku yg kerajaan ambk melalui gst...semata2 nk bayar hutang negara...nk tanggung rosimah shompping.rosimah kau memang celaka...jib lebih baik kau masuk dlm tanah cepat!..kau hdp lama pun cuma bawak bala aja!

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku tak halal akan cukai pintu selangor bagi pada keluarga anwar itu buat pergi melancong itu sehingga rakyat menderita sebab tak air di selangor dan rakyat malaysia kena banjir dula anwar boleh sedap melancong di new zealand itu, aku halal kan anwar belanja 15juta setahun untuk berpoya2 di amerika,thailand, turkis dan jepun, makan kau anwar duit haram kau, tak ada satu pelaburan di selangor di bawa masuk oleh anwar itu makan kau itu anwar duit haram rakyat selangor tak akan halal kan apa anwar makan itu

      Delete
  14. Ya Allah, berilah kami perlindungan dari orang2 yg zalim. Amin

    ReplyDelete
  15. Hoiii semah badak! Celaka kau!!! Kau perabih duit negara utk shopping aku pulak kena bayar gst...hoooii menteri2 hamno celaka...membusuklah perut kau dn keturunan kau makan duit rakyat! Babi!

    ReplyDelete
  16. Pru 14..BN bungkusssss!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
    2. Indon bangsat! Keluar dari sini!!! Togel penipu!!!!!!!!!! Ini Malaysia dan jangan masuk campur urusan negara ni!!!! Pergi layanlah dengan Indogs tu!!!!!

      Delete
  17. Rasa2 AI akan kholu sebelum pru14.

    ReplyDelete
  18. Semua gst...OKU pun kena gst. Pemerintah zalim..salah satu tanda akhir zaman...

    ReplyDelete
  19. Semua gst...OKU pun kena gst. Pemerintah zalim..salah satu tanda akhir zaman...

    ReplyDelete