Monday 13 April 2015

RUPA-RUPANYA MAHATHIR TAKUT BN KALAH PRU 14 SEBAB RAMAI PEMIMPIN BN AKAN DI DAKWA DI MAHKAMAH ATAS PELBAGAI KESALAHAN JENAYAH??????


Akhirnya terserlah dan terlondeh sudah mengapa Tun Mahathir begitu gusar, gundah, takut, cuak, gerun dan ketar kepala lutut jika UMNO/BN rebah pada PRU 14 akan datang.

Bukan kerana nasib rakyat tidak terbela jika bukan UMNO/BN memerintah negara, bukannya neghara akan menjadi huru hara dan kacau bilau ... tetapi takut amat ramai yang bakal di dakwa di mahkamah .. yang kena dakwa itu siapa???? .. sudah pasti bukan ahli UMNO/BN biasa .. sudah tentu para pemimpin UMNO/BN yang pernah memegang jawatan penting dalam kerajaan yang memiliki bermacam kuasa termasuklah dirinya sendiri, anak beranaknya, kaum kerabatnya serta sahabat handai termasuk kroni-kroni yang sekian lama ini mendapat perlindungan undang-undang dan kebal jika ditafsir apa yang tersirat dari kenyataan Tun Mahathir ini.

Mengapa perlu diheret kemahkamah mereka ini bila BN sudah hilang kuasa .. apakah selagi BN berkuasa mereka ini semuanya kebal dari sebarang tindakan undang-undang?????

Memberi tafsiran betapa Tun Mahathir selama ini memiliki maklumat beberapa pemimpin UMNO/BN terlibat dalam kegiatan jenayah .. adakah begitu maksudnya????

Kata-kata Tun Mahathir ini akan mengamit rakyat jika mau mendapatkan kebenaran, ialah dengan memberikan undi kepada parti lawan,sebab nak lihat dan tahu siapakah mereka yang dimaksudkan Tun Mahathir bakal diheret ke mahkamah apabila UMNO/BN kalah PRU 14 nanti.

Bukan sangat pasal 1MDB, GST, pembunuhan Altantuya dan sebagainya.

Suatu perkembangan yang amat menarik untuk di ikuti.



Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berterus terang apabila mengakui bahawa jika BN kalah dalam pilihan raya umum akan datang, ramai orang bakal dihadap ke mahkamah.

Beliau mengulas berhubung skandal firma pelaburan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) yang dibimbanginya boleh menjatuhkan BN pada pilihan raya umum akan datang.

"Saya fikir, kalau dia (Najib) tak ada, BN menang. Sebab itula ia perlu buat sekarang, sebab kita mempunyai masa untuk bekerja untuk memulihkannya.

"Tapi yang saya takut sekali, apabila parti lawan menang, (dan) kita kalah, parti lawan tak ada simpati.

"Nanti dia cungkil. Bila dia cungkil, mungkin ada yang akan dihadap ke mahkamah, dan mungkin akan didapati bersalah.

"Kalau BN kalah... banyak orang akan berdepan kesan yang lebih besar," kata Dr Mahathir dalam satu video klip temubual yang dimuatnaik dalam Youtube kelmarin.

Wawancara lima bahagian yang dimuatnaik sejak 10 April lalu oleh seorang penulis blog yang dikenali sebagai Din Turtle, yang mendakwa merakamnya dalam satu majlis melibat blogger pada hari tersebut.

34 comments:

  1. Sia2 Berjuang Bila Ketua Umum Sendiri Pertahan Nepotisme dan Kezaliman Dari Mati

    Tulang Badak (TB) rasa sia2 perjuangan Tulang Badak dalam PKR sejak umur 18 tahun apabila Ketua Umum sendiri berjuang untuk daulah keluarga Rasa mcm segala pengorbanan Tulang Badak selama ni mcm tiada makna dan tiada nilai.

    Rasa sia2 segala pengorbanan yang telah dilakukan oleh arwah bapa Tulang Badak yang bertungkus lumus membantu membina Keadilan Negeri Sembilan setelah Anwar ditendang dari UMNO dulu.. Kami berhimpun dan berkempen sampai2 kadang2 kami terlanjur sampai ke Padang Besar, Perlis. Sekali tu punya semangat kami berkonvoi dari Sermban ke Rembau, terbabas sampai ke Pasir Mas Kelantan. Punya Komited tak tau dah nak sampai sempadan Siam.

    Penat jerih nak bunuh Kronsima, Nepotisme dan Korupsi tiba2 Ketua Umum sendiri pegi buat kerja tolong benda keji. Ketua Umum PKR sendiri bertungkus lumus memastikan kelangsungan dan jangkahayat Nepotism lebih panjang.

    TULANG BADAK (TB)
    MURTABAK WAVES
    SEKRETARIAT PASNE (PENYOKONG PKR ANTI SEMANGAT NEPOTISM)

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah nak termuntah membaca ayat2 tu...
      sama dari dulu... biar pkr hilang asalkan anuar tak hilang....
      apa ada pd pkr..apa ada pd DAP... semua ni penting diri....

      Delete
  2. Najib kena undur....mahyuddin PM mesia .....ambil orsng selatan jadi PM...fakta atau kebetulan. ..sejarah org utara semenanjung jadi ketua bila dah terdesak...sultan kedah bagi pulau pinang pada francis light bila diserang siam...tengku abd rahman jadi PM singapura dikeluarkan dari mesia...pak lah jadi PM tido jadi 5 negeri jatuh pbangkang...tun dr M nnpk bijak tapi kelantan dan kedah negerinya sendiri jatuh ke pembangkang ...pengkhianat terbesar mesia Anwar Ibrahim pun dari utara....era tun razak dan tun hussin onn dari selatan tiada nrgeri yg jatuh ke pembangkang....dan era nsjib mewarisi pemimpinan dari Utara kurang bernasib baik tetapi pakatan
    pembangkang hancur era najib....masa utk mahyuddin dari selatan terajui PM mesia....insyallah pembsngkang tewas di srmua negeri dan jrmbatan brngkok diteruskan....semua FAKTA dan mesia nak bersatu perlu dipimpin oleh orang selatan mesia......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kelantan mcm konspirasi tun. Undi popular pas kalah tpi knp tun x buat persempadanan semula Supaya bn tawan Kelantan ?

      Delete
    2. kelantan klu buat sempadan macamana pun, BN akan tetap kalah

      Delete
  3. Kelantan negei Hulu. Penuh hutan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kini kelantan hutan nya di botak kan oleh pas sendiri.
      Dulu rizab selangor digunakan baik2 nya kini selangor berminta jual tanah bina rumah mewah dan kilang tak lagi dibina.
      Dulu pining semua kaum dianggap bersatu kini atas kepeting sesuatu kaum je peniaga melayu peningir akan,
      Dulu pining tak nepotisma sekarang pining amala. Nepostma berleluasa.

      Jika tun m bn kalah .tak sebenar nya kalah pr pada sendiri semua nak bagi percuma, kepinpinan pr gemer bermewah2 dan melancong tampa arah tujuan.

      Kena ingat sesuatu percuma pasti bakal tangung oleh rakyat dengan cukai yg tinggi

      Delete
  4. Dua dua pulau stratrgik di malaysia pulau pinang dan singapura angkara orang utara....sultan kedah bila tedesak diserang siam dan tengku abd rahman yang terdesak sebab 13 mei.....tun razak jugak yg settel isu 13 mei dan tun razak jugak yg bawa masuk dr mahathir masuk umno srmula setelah buku malayu dilema diharam tengku......darah raja yg hampeh....pemimpin selatan perlu terajui perdana mrntri malaysia baru aman malaysia....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Calon terbaik dr selatan sbg pm adalah Ahmad Maslan ...

      Delete
  5. Di selatan lanun dilantik jadi sultan,jual tanah pada negara china rakyat tinggal ditepi parit..mat sembab sama mcm najib kaki rasuah..kohkohkoh..

    ReplyDelete
  6. Kt selatan 9.999999999999 peratus adalah keturunan indon makan taik...kohkohkoh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. biar makan taik drp makan rasuah

      Delete
  7. Layan FAKTA......macai yg layan bukan fakta macai bodoh mcm bang non pengkhianat yahudi pluralisma lulus biasa2 ajer.....kikikiki

    ReplyDelete
  8. Entah² keturunan kau dari India, keturunan keling Paria bukan takat taik bankai pun kau org makan.

    ReplyDelete
  9. Mane saje le....utara, selatan, timur, barat asalkn dpt kat umno punah lh negara ....

    ReplyDelete
  10. Keling kerala pun sama bodoh dengan jawa johor makan taik..kohkohkoh..

    ReplyDelete

  11. Ini sekali gus menunjukkann bahawa Najib serta para meteri2 dan pemimpin UMNO yg lain sikit pun tak kisah kalau BN kalah.... sebab MEREKA TAK BERSALAH..... mungkin ada segelintir bekas pemimin yang telah menyalah-gunakan kuasa pada masa lampau yg yang merasa bersalah dan tak senang duduk takut2 BN kalah.

    Najib dan memteri2nya berpendirian kalau BN kalah skalipun dlm pru akan datang , mereka akan berhenti saja ... kalau tak salah apa nak takutnya.


    ReplyDelete
    Replies
    1. Poket pun dh penuh ye tak ....melimpah limpah lg ...biar rakyat tanggung segala hutang yg depa buat ...

      Delete
    2. Suruh badak dia jual koleksi jam pun dah blh hidup 7 keturunan tak termasuk cincun lagi.

      Delete
  12. Mari kita beramai2 henti semagat nepostima pining utara itu telah merosakan malaysia ini, dap telah merosakan malaysia ini.
    cuba korang perhatikan keluarga lim ini Telah bagi jawatan penting pada anak, bini, suadara, semua memegang jawatan pentng dap itu apakah kita mahukan malaysia diperintah oleh keluarga dinasti dari utara ini, mereka telah belajar semagat nepostisma utara ini dari korean utara dan parti pap singapore, kita lihat berapa ramai telah mati dan menderita disebab kan nya contoh kes denggi dan ketiadaan air di selangor itu, disebab anwar ikut ideologi semangat nepotisma pining utara bagi jawatan pada bini sendiri dan pas hampir2 berpecah kepada dua kerana terikut ideologi itu.
    Tolong pkr henti semagat nepotisma pining utara itu
    mari kita beramai2 cakap tidak pada nepotisma pining utara dap itu

    Dari pada Ahli refomasi 1997
    penah pakai baju (Justice for papa)
    yang benar
    Ahli refomasi kampung baru K.L

    ReplyDelete
  13. Sama saja UMNO ke PKR ke PAS ke...mmg bingai!! HANYA seorang yg terbaik dlm mentadbir politik dan duit...iaitulah TSKI yg banyak dibantu oleh Faikah dan OMAK...gitukan ye? idup TSKI!!

    ReplyDelete
  14. Rakyat bodoh semakin byk dgn ulasan tak msk akal, utamakan rakyat malaysia bukan party.
    Kita pilih party yg mampu tlg rakyat bukan rakyat pula dipergunakan. Kuasa tidak boleh dipegang oleh kroni kerana mrk akan susahkan rakyat tingkatkan kuasa mrk rakyat juga yg putih mata. Rakyat bijak tidak akan biarkan mrk berkuasa selamanya sebaliknya bila mrk dpt bantu dan bila mrk tak mampu atau prihatin rakyat maka mrk di tukar , dgn ini rakyat yg pegang kuasa rakyat akan lebih senang malah party yg berkuasa akan cuba sebaik mungkin bantu rakyat prihatin pada rakyat ambil berat pasal rakyatnya. Rakyat berkuasa mrk bertugas utk rakyat bukan sebaliknya.

    ReplyDelete
  15. Betul kata anon 12.26 .hanya khldi ibrahim yang pandai mentadbir.betul tak Oamak kau.kau lebih tahu tentng khaldi.iduuuuup khldi dengan pembahagian harta karuyn unutuk sesama kawan.kah.kah.kah

    ReplyDelete
  16. Didunia mamat-mamat ooi. Akhirat dah tentu kena punya. Didunia bolehlah buat, ubah dan salah guna undang-undang sendiri bikin punya. Dah mati janganlah harap pahala tahlili orang lain. Orang datang nak tengok dan masuk rumah mangkuk tu saja. Mak ooi besaq rumah, ada kolam renang, dapat makan free, ratib lebih kurang,amin-amin sepatah dua ..kemudian belah. Lu ingat itu bikin tahlil geng merapu ada pahala ka. Habis tanah, rumah, kereta, saham, emas berlian, tunai dan segala orang hidup sapu. Lu dalam barzakh jawablah hudud tak relevan.

    ReplyDelete
  17. Nampak gaye nye besar kemungkinan doa arwah ustaz fadhil noor makbul ...madey dh x keruan, najib pun dh x tentu arah bersumpah serapah ...umno dh nampak sangat nk lingkup dn yg memperlingkupknnye adalh org umno sendiri gak ...sbb mutakhir ni 99.99% dlm umno nampak sangat kebahlolannye ...semoga dipercepatkan lingkupnye ....

    ReplyDelete
  18. lingkup umno ..hiduplah melayu.
    lingkup BN ..mamposlah penjilat, parasit, perasuah, penipu, hakim bahlol dan tolol2....

    ReplyDelete
  19. awat chek tak risau..nama chek pon ada dlm senarai wanted utk didakwa
    mengkalu dok teringat..kencin pon tak berapa lawas..hangpa taw apa..kanyag

    ReplyDelete
  20. Anon 16.33
    awat hang ckp lagu tuuuu...yg nk lingkup anwar dan parasit pas yg sokong anwar dan dap....syiah pun nk mampos skali...hang tak kata ka anwar dah lingkup sama kroni diaaaa...kikikiki

    ReplyDelete
  21. Selama siang para penggemar togel lewat internet ini saya pengen mengucapkan banyak terimakasih kepada KI SUTA WIJAYA atas bantuannya sama saya karna saya bisa menang lagi dan saya pengen juga menyampaikan sesuatu bagi anda yang sering kalah main togel janganlah anda putus asa karena Anda sudah menemukan peramal angka yang sangat tepat dan bisa merubah nasib anda menjadi lebih baik dari sebelumnya karena saya sudah menbuktikannya kemaring malam tanggal minggu 12 April 2015 waktu pemutaran angka 6D tuk putaran MALAYSIA dan alhamdulillah tadi saya dapat Rp 250 juta dari 4 bandar togel karna KI SUTA WIJAYA menyuruh saya pasang angka sama 4 bandar dan kemenangan saya ini karna berkat bantuan KI SUTA WIJAYA dan insya allah beliau akan membantu anda semua dengan Angka Ritual Ghoib yang mengandung banyak keuntungan dan keberhasilan dan jika anda mau bukti bukan omongan belaka silahkan hubungi beliau secepatnya karna kesempatan tak’akan datang kedua kalinya.

    DAN APAKAH ANDA TERMASUK DALAM KATEGORI DIBAWAH INI…!!!

    1: Di kejar-kejar tagihan hutang yang tak pernah bisa terlunasih sehingga anda malu keluar rumah.

    2:Selalu kalah dalam bermain togel sehingga anda bisa-bisa setres mikiring hutang yang semaking menumpuk.

    3:Barang berharga anda semuanya sudah terjual buat judi togel tetapi anda belum pernah menang.

    4:Sudah kemana-mana tapi tidak ada menghasilkan solusi yang tepat.

    5:Sudah banyak dukun ditempati minta angka ritualnya,belum dapat juga jalan menyelesaikan masalah anda.

    6.Mau pulang tapi malu karna tidak ada biaya pulang untuk ketemu sanak keluarganya di kampung karna sudah lama tinggal di perantauan tidak menghasilkan apa-apa karna habis buat judi togel.

    7.Dan bagi anda yang memerlukan pesugihan TUYUL anda juga bisa minta sama beliau kalau anda kepengen cepat kaya karna sudah banyak yang berhasil atas bantuan beliau buktinya saya adalah salah satu pelanggang KI SUTA WIJAYA yang sudah berhasil berkat bantuan ANGKA TOGEL beliau sama saya.

    JADI BAGI ANDA YANG BERMINAT ANDA BISAH GABUNG DENGAN KI SUTA WIJAYA ATAU MONGGO ( KLIK DI SINI )…!! SUPAYAH SEMUA MASALAH ANDA BISA TERSELESAIKAN…?
    Silahkan hubungi KI SUTA WIJAYA di 0823-5414-7666 karna angkanya bisa dijamin 100% tembus saya berkata begeni karna saya sudah buktikan sendiri..!!!
    jadi tiba giliran anda tuk menbuktikannya,terimakasih…?
    (`’•.¸(` ‘•. ¸* ¸. •’´)¸.•’´)
    «´ Thanks AKI `»
    (¸. •’´(¸.•’´ * `’•.¸)`’•.¸ ) SALAM TERIMAKASIH SAYA SAMA AKI KARNA SUDAH BANYAK MENBANTU SAYA DAN KELUARGA SAYA DAN SEMOGAH AKI SELALUH SEHAT-SEHAT SAJA,AMIEN….!MAAF AKI KALAU BOLEH SAYA BERTANYA APA BOLEH SAYA MINTA TUYUL AKI SUPAYAH SAYA BISA TAMBAH KAYA TRUSTRAN AKI SAYA CAPET JADI TKI DI SINGAPURA JADI PEMBANTU,SAYA KEPENGEN PULANG KE INDONESIA BUKA USAHA DAN BISA KERJA SENDIRI AKI DAN ANGKA AKI TEMBUS DAN SAYA MENANG SEBANYAK Rp 250 JUTA DAN INSYA ALLAH BESOK SAYA TRANSPER UANG SEBANYAK Rp 35 JUTA TUK SEWAH TUYULNYA AKI DAN SAYA JUGA KEPENGEN BERIKAN AKI UANG SEBAGAI TANDA TERIMAKASIH SAYA SAMA AKI SEBANYAK Rp 19 JUTA KARNA AKI SUDAH MENBANTU SAYA DENGAN ANGKA TOGEL AKI,JADI TOLONG DI TERIMA YA KI....?

    ReplyDelete
  22. Pelbagai kesalahan jenayah??? Yang aku tau pelbagai kesalahan jenayah ialah upah orang untuk bunuh orang lain, tembak orang, pukul orang, rogol budak bawah umur dan atas umur, ambil tanah orang, pilih syarikat kawan dapat kontrak, naikkan harga kontrak dari 10 juta jadi 5 juta - 5 juta aku punya, guna harta kerajaan macam harta mak bapak punya, harta kerajaan jadi milik sendiri, seludup dadah, jual dadah, tak tangkap orang yang bersalah, tak dakwa orang yang ada bukti boleh didakwa, ambik orang tak layak buat kerja untuk kerajaan, kebas bini orang, tibai artis dan macam-macam lagi jenis jenayah yang hanya diketahui oleh orang perundangan kerana mereka sahaja yang mengaji tentang bab pelbagai jenayah. Nauzubillahi min zalik.

    ReplyDelete
  23. dalam apa juga keadaan orang yang pernah melakukan kesalahan sekecil mana atau SEBESAR mana pun akan merasa amat takut jika perlakuan mereka di ketahui oleh orang lain ., dan dalam hal ini mahathir juga turut merasai bahang atas kesilapan nya yang terdahulu (samada atas kesalahan ketika mentadbir negara mahupun kesalahan yang dilakukan ke atas individu) tentu sekali dia masih ingat apa yang dia lakukan semasa menyelamatkan anaknya (kita semua tahu) yang berdepan masalah kewangan (orang ramai pasti kan teringatkan Syarikat Perkapalan MISC) tak kan mahathir dah lupa apa yang dia buat untuk menyelesaaikan masalah kewangan anaknya itu., Itu belum lagi yang orang ramai tak tahu perlakuan terselindung yang dilakukan oleh Mahathir dalam bab-bab lain. Kita akan tahu nanti berapa ramai orang yang di aniaya atau dizaliminya dalam mengekalkan kuasa (DSAI mungkin hanya salah satu contoh - tak mustahil akan muncul lagi bebrapa nama yang telah dizalimi @ dianiaya oleh beliau. Mahathir selalu menyebut 'melayu mudah lupa' tapi mustahil dia sendiri dal lupa akan dosa-dosa dia yang lalu .. Sekarang ni dia mungkin paling takut bila kroni-kroni dia yang dulu menjadi pengampu @ penjilat dia tapi sekarang keadaan dah berubah 180 darjah. Masing-masing akan mencari jalan nak lepaskan diri sendiri.. dan tak mustahil mereka yang dahulunya menjadi 'benteng' mahathir bakal menjadi 'senjata' yang 'backfire' kearahnya

    ReplyDelete
  24. Pemimpin dunia & dunia akhirat ialah nabi muhammad saw

    ReplyDelete
  25. Assalamualaikum, tuan-tuan yang di muliakan. Nabi muhammad saw tak bawa demokrasi, sekular,plural,liberal, iblis,kafirtalis,sosialis,komunis, fasis atau orientalis. Nabi muhammad bawa islam. Nabi muhammad adalah pemimpin dunia,pemimpin dunia akhirat,pemimpin dalam keluarga,pemimpin dalam peperangan,pemimpin dalam negara,pemimpin dalam solat, pemimpin dalam segala-galanya. Seluruh dunia nak cari kesalahan nabi, walaupun satu kesalahan,memang nabi tak ada kesalahan.

    ReplyDelete
  26. UMNO dan BN tatap T E R B A I K..

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...