KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 6 April 2015

SEBAIK SAHAJA GST DI LAKSANAKAN KINI SEMUA RAKYAT SUDAH MAMPU BELI KERETA JENAMA CITROEN DAN PEUGEOT?????


Mulai 1hb April 2015 yang lalu dua jenama kereta Peranchis, Peugeot dan Citroen sudah turun harga antara RM13.50 hingga RM15.30.

Mungkin dengan penurunan harga yang begitu mendadak itu, kini bolehlah mana-mana rakyat Malaysia yang selama ini memendam perasaan untuk memiliki kereta dua jenama ini memilikinya  .. sudah tidak mahal lagi????? .. Terima Kasih kepada GST.

35 comments:

  1. Uiihhh.....
    Banyak turrrr....
    Aku sekali order 3.85 juta bijik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kereta Peugeot dan Citroen sudah turun harga antara RM13.50 hingga RM15.30 jelas menunjukkan BN menggunakan GST untuk memperbodohkan rakyat.

      Fakta yang tidak boleh dinafikan oleh macai-macai bodoh BN ialah hutang luar negara Malaysia telah meningkat mendadak sebanyak tiga kali ganda kepada RM740 bilion dalam suku ketiga tahun2014 daripada RM196 bilion pada akhir 2013. Ini bererti pentabiran Najib telah berjaya meningkatkan hutang dari RM196 bilion kepada RM740 bilion dan pencapaian ini amatlah dibanggakan oleh pemimpin, macai-macai dan zombi-zombi BN yang tidak memahami ekonomi makro dan mikro !

      Ini menunjukkan pentadbiran Najib tidak cekap mentadbir negara dan amat merugikan negara ini ! Jika pentadbiran Najib cekap , sepatutnya hutang negara menurun bukan meningkat. Ini bererti pentadbiran Najib hanya pandai berhutang tetapi tidak pandai menjana pendapatan negara !

      Pelbagai rencana (propaganda) ditulis oleh macai-macai UMNO untuk menipu rakyat supaya rakyat menerima GST dan hutang kerajaan dan salah laku kerajaan BN. BN tidak sedar bahawa rakyat hari ini adalah rakyat yang berpelajaran tinggi yang boleh mengesan tipu helah BN.

      Wang KWSP dan PNB adalah wang rakyat bukan wang BN, mengapa pemimpin dan macai-macai BN sibuk mahu menggunakan wang rakyat untuk menjamin hutang kerajaan BN? Dan kita tahu kerajaan BN memaksa rakyat menerima GST untuk membayar hutang kerajaan BN dan menampung kebocoran dan ketirisan wang kerajaan yang berlaku setipa tahun!

      Sesungguhnya kerajaan BN menggunakan GST sedang menindas rakyat negara dengan kenaikan harga barangan dan perkhidmatan yang melampau. Ini menyebabkan rakyat bertambah miskin kerana mereka terpaksa menggunakan lebih banyak wang mereka untuk membeli barangan dan perkhidmatan yang sama. Dan pada masa yang sama pemimpin BN hidup serba mewah di atas kemiskinan rakyat.

      Marilah kita semua mengundi PAS, PKR dll menjatuhkan kerajaan BN untuk menyelamatkan rakyat dan negara ini.

      Delete
    2. Citroen sudah turun harga antara RM13.50 hingga RM15.30.

      Bolehlah aku beli 100 buah kereta Peugeot dan Citroen untuk mengangkut sayur, kambing, lembu dan ikan ke pasar ! Terima kasih kerajaan BN kerana menindas rakyat dengan GST!

      Delete
    3. Gst tak pun menindas rakyat aku tengok kau hidup lagi, aku baru pergi pasar raya tak pun harga meninkat, jangan kau bodoh kan rakyat ia. Peugeot dan Citroen memang tak turun harga pun, kereta lainkan turun harga, kalau kau nak beli kereta beli dengan harga lebih murah pada bulan 12 hingga bulan 3 itu sebab semua kereta akan murah kan sebab habis stor Tahun lepas ada faham, omak kau hanya tahu menhasut tak tahu pasal jual kereta, kereta baru keluaran baru tak ada murah dari nama lama city walau keluaran baru walaupun mengunakan honda walau jenis nama sama harga tetap mahal selikit lain kalau kereta ciri2 baru dimasukan, atau rekaan baru ada faham

      Delete
    4. UMNO CELAKA BANGSAT MAMPOSLAH KO PRU14 NI.

      Delete
    5. @ Anon 14:31,

      Semua harga barangan di pasar raya telah dinaikan kerana GST ! Kementerian Kewangan menyatakan harga jualan = Kos + cukai output. Ini bererti jika berus gigi berharga RM5, pengguna terpaksa membayar RM5 + (6% x RM5) = RM5.30 yang bererti berlaku kenaikan harga jualan. Bahkan terdapat harga barang-barang yang telah dinaikan lebih tinggi dari sepatutnya apabila GST dilaksanakan. Ini membuktikan kegagalan BN untuk mengawal harga barangan !

      Dimanakah macai-macai BN seperti kamu tinggal sehingga kamu tidak tahu apa yang berlaku di Malaysia? Di Afrika? Kesian !

      Delete
  2. Wahhhh boleh guna citroen ... esok boleh pi show rooms... tq kerajaan meloya

    ReplyDelete
    Replies
    1. KUALA LUMPUR: Tiga pengeluar kenderaan mengumumkan pengurangan harga antara RM500 hingga RM4,000 bagi model kereta masing-masing susulan pelaksanaan Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST) berkuat kuasa hari ini.

      Proton Holdings Bhd (Proton) mengurangkan hingga RM1,475 atau 3.25 peratus seunit bagi semua modelnya terdiri daripada Saga, Persona, Inspira, Staria Neo, Exora, Prevé, Suprima S dan Iriz.

      Honda Malaysia Sdn Bhd (Honda Malaysia) pula mengurangkan antara RM500 hingga RM2,500 kenderaan Honda yang dipasang sepenuhnya (CKD) di negara ini iaitu Jazz, City, Civic, CR-V, Accord dan model terbaru HR-V.............

      rujuk http://www.bharian.com.my/node/44536

      Delete
    2. Laknat punya umno sial.

      Delete
    3. Macai BN 10:28 cuba kencing kita kononnya GST menurunkan harga kereta. Sebenarnya macai-macai BN yang kena kencing dengan boss mereka !

      Sebenarnya syarikat-syarikat kereta selalu menawarkan potongan harga untuk melariskan jualan kereta dari masa ke masa sejak sebelum GST lagi.

      Delete
  3. Suka atau tidak kita kena terima hakikat segala macam masaalah yang melanda politik Melayu sekarang adalah kepupusan pemimpin. Dengan Najib serba tak kena, Anwar masuk dalam dan Hadi sedang bergoyang, siapa lagi yang ada. Yang lain2 tak boleh di harap. Takde tokoh. Itu lah punca kepada segala masaalah kita. Akhirnya balik mengadap Tun Mahathir. Fikir2 kan le.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua masaalah yang sedang melanda msia kerana kegagalan dan kerugian projek barisan nasional yang dipimpin oleh tok jib dan konco konconya

      Delete
    2. KUALA LUMPUR: Tiga pengeluar kenderaan mengumumkan pengurangan harga antara RM500 hingga RM4,000 bagi model kereta masing-masing susulan pelaksanaan Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST) berkuat kuasa hari ini.

      Proton Holdings Bhd (Proton) mengurangkan hingga RM1,475 atau 3.25 peratus seunit bagi semua modelnya terdiri daripada Saga, Persona, Inspira, Staria Neo, Exora, Prevé, Suprima S dan Iriz.

      Honda Malaysia Sdn Bhd (Honda Malaysia) pula mengurangkan antara RM500 hingga RM2,500 kenderaan Honda yang dipasang sepenuhnya (CKD) di negara ini iaitu Jazz, City, Civic, CR-V, Accord dan model terbaru HR-V.............

      rujuk http://www.bharian.com.my/node/44536

      Delete
    3. Oh aku gembira kerana harga kereta telah turun kerana GST. Bolehlah rakyat beli sebuah kereta setiap hari untuk menghantar jenazah ke kubur. Selepas itu bolehlah rakyat hantar jenazah BN ke kubur selepas PRU ke 14 !

      Terima kasih BN kerana menindas rakyat dengan GST ! Ya rakyat didahulukan dan diutamakan untuk ditindas dulu, kini dan selamanya !!

      Delete
    4. Umno tahniah...akan mampos pru14.

      Delete
  4. Penguatkuasaan gst amat lemah. Peniaga kedai runcit di kampung2 masih kenakan gst utk semua barang yg dijual dlm 1 resit. Sesetengahnya tidak mendaftar pun dgn gst. Kedai makan mamak jangan ceritalah. Semua ada gst.

    2 tahun perancangan gst masih tidak mampu mengeluarkan senarai barang yg naik harga, yg kekal dan yang turun harga di dalam surat khabar utama? Org2 kg yg tiada internet senang sangat kena tipoo.

    Ahmad maslan, mintak senaraikan brg SST yg ditukar kpd gst masuk dlm surat khabar. Emak Jeff ulu yam, bapak Jesse bendul dan mak sedara tulang badak nak check harga barang tu turun 10% atau tidak. Kesian sbb Jeff ulu yam ngan Jesse ngong dah tak berani balik kampung.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua orang dah jangka akan jadi begini. Biasa le bila pemerintah syok sendiri, degil dan tak boleh di bangkang lansung. Depa ingat bila bercakap saje semua berjalan lancar. Itu namanya tak ada kebolehan mengurus. Tapi tak mahu mengaku kelemahan diri.

      Delete
    2. KUALA LUMPUR: Tiga pengeluar kenderaan mengumumkan pengurangan harga antara RM500 hingga RM4,000 bagi model kereta masing-masing susulan pelaksanaan Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST) berkuat kuasa hari ini.

      Proton Holdings Bhd (Proton) mengurangkan hingga RM1,475 atau 3.25 peratus seunit bagi semua modelnya terdiri daripada Saga, Persona, Inspira, Staria Neo, Exora, Prevé, Suprima S dan Iriz.

      Honda Malaysia Sdn Bhd (Honda Malaysia) pula mengurangkan antara RM500 hingga RM2,500 kenderaan Honda yang dipasang sepenuhnya (CKD) di negara ini iaitu Jazz, City, Civic, CR-V, Accord dan model terbaru HR-V.............

      rujuk http://www.bharian.com.my/node/44536



      Delete
    3. Kepada anon 10:26,

      Wow harga kereta sudah turun. Bolehlah setiap rakyat beli 10 buah kereta untuk hantar jenazah ke kubur. Terima kasih BN kerana menurunkan harga kereta dan menaikkan harga barang-barang dan perkhidmatan yang menjadi keperluan rakyat! Wow hebat GST sehingga rakyat semakin miskin dan hidup melarat !

      Delete
    4. Selamanya rakyat sakit hati dgn umno bangkai ni.

      Delete
  5. Macai awk kt mana awk kt mana...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai umno sial dah kojol termakan banyak.sangat bangkai babi.

      Delete
  6. Amaran bahana dan kesan rantaian gst dah dibagitahu, masih ramai yang karat biru tak mahu memahami masih berbangga kata cuma 6% pun nak bising ke? Compare pulak dengan Singapore 7% (yang mereka tak sedar S'pore bermula dari 3% berbelas tahun dulu banding pulak gaji mereka dengan kita sama ke tidak) Thailand / Indonesia / Vietnam pun ada gst tetapi barang dan perkhidmatan jauh lebih murah dari kita....nape susah sangat melayu biru ni nak tangkap mainan puak-puak atasan? bila ada yang tak setuju dikatakan menentang kerajaan last sekali paling senang tuding jari dan menyalahkan orang / kaum lain...itu klimaknya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada pula macai karat biru kata kufur nikmat jika tidak bersetuju dengan GST...Punyalah bangang macai ni kerana tak dapat bezakan antara nikmat atau bala...macai karat biru kata GST adalah satu nikmat yang tidak terhingga keh keh keh

      Delete
    2. MACAI: Mempercayai Apasaja Cakap Anwar Ibrahim

      11.10..ko yaaa...

      Delete
    3. anon 10:21 Itu pasai ramai org Indon datang ke Malaysia kerana negara mereka senang !!!

      Delete
    4. Umno kalu cakap lebih drp puki ayam. Pokimak ko umno laknat.

      Delete
    5. Umno pembohong boley mampos cepat2. Menteri2 bodo macam berok.

      Delete



  7. KUALA LUMPUR: Tiga pengeluar kenderaan mengumumkan pengurangan harga antara RM500 hingga RM4,000 bagi model kereta masing-masing susulan pelaksanaan Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST) berkuat kuasa hari ini.

    Proton Holdings Bhd (Proton) mengurangkan hingga RM1,475 atau 3.25 peratus seunit bagi semua modelnya terdiri daripada Saga, Persona, Inspira, Staria Neo, Exora, Prevé, Suprima S dan Iriz.

    Honda Malaysia Sdn Bhd (Honda Malaysia) pula mengurangkan antara RM500 hingga RM2,500 kenderaan Honda yang dipasang sepenuhnya (CKD) di negara ini iaitu Jazz, City, Civic, CR-V, Accord dan model terbaru HR-V.............


    rujuk http://www.bharian.com.my/node/44536




    ReplyDelete
    Replies
    1. Tanpa GST pun ketiga tiga jenama kereta tersebut sering melakukan pemotongan ataupun rebat setiap tahun dan bagaimana dengan GST ke atas insuran,pemeriksaan puspakom dan lain lain...bala kebodohan pilihan 47 peratus pemangkah karat biru telah menimpa 100 peratus rakyat msia

      Delete
    2. Penurunan tahunan di buat pd bulan January bukan April.....

      Delete
    3. Pembohong punya najib. Tàk lama ko kpjol kena sumpah ngan rakyat.

      Delete
  8. Harga kereta turun maksima rm4000.

    Tapi dia rembat kat loan pulak.

    Kalau loan rm100,000, bermakna gst nya rm6000.

    Kalau loan rm200,000, bermakna gst nya rm12,000.

    Ha ha ha atas bawah kiri kanan tetap kena tipu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. GST sebanyak 6% akan dikenakan ke atas caj proses sahaja bukan jumlah amaun yang di pinjam

      CONTOH

      Anda membuat pinjaman sebanyak RM10 000

      yuran proses RM 150

      GST yang akan dikenakan adalah ke atas RM150 sahaja iaitu dalam RM9
      dan akan ditolak terus dari pinjaman anda.

      Sekian terima kasih

      dari:
      http://www.pinjamanonline.com/2015/03/gst-dan-pinjaman-peribadi.html

      Delete
    2. Semua tu pembohong penipu...umno.mana boleh caya penipu. Bangkai biawak punya umno.

      Delete