KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 7 April 2015

SIAPAKAH WANITA YANG DIMAKSUDKAN INI??????



"Saya akan bagi hadiah wang tunai RM 300 malam ini juga (bank in) jika siapa dapat jawab dgn tepat soalan dibawah berserta dgn keratan (print screen) bukti. Pemenang dikira berdasarkan siapa yg jawab dulu. Seorg sahaja pemenang. Peraduan ini terbuka hingga jam 9 malam ini.
Wanita manakah isteri yg paling hebat cengkaman keatas suaminya, isteri yg bercita2 besar dan rakus hingga suaminya terpaksa mengaku kalah kepada dia ?"
Klue : april.2014
Bila dibaca sekali imbas sudah pasti majoriti akan terbayang wajah Datin Seri Rosmah Mansor isteri Dato' Seri Najib Razak ... rupa-rupanya jawapannya ialah Kak Wan Presiden KeADILan kerana peristiwa perebutan jawatan Presiden KeADILan 2014 yang lalu dimana DSAI telah menarik diri disaat-saat akhir bagi memberi laluan kepada Kak Wan menang tanpa bertanding.

Pada pandangan Omak Kau, apa yang cuba dibawa dengan status ini yang dimuat naik di laman sosial Facebook akuan kepunyaan Faisal bin Robhan ialah walaupun pelbagai serangan dilemparkan terhadap Datin Seri Rosmah Mansor, dimana salah satu darinya ialah seorang "Queen Control" dan mengawal segala pentadbiran negara, namun beliau tidak memegang apa-apa jawatan pun dalam parti UMNO sekadar menjadi ahli biasa sahaja.

Kini kena terima realiti betapa PKR kini sedang menghadapi suatu persepsi yang parti itu tadbir urus oleh satu keluarga .. maka sudah sampai masanya setelah berumur 16 tahun PKR harus keluar dari kepompong negatif itu sebab parti itu kini sudah mempunyai ramai tokoh untuk mengemudi parti tidak lagi seperti diawal penubuhan.

40 comments:

  1. Otak sempit. Jenis orang yang suka pemimpin melayu kaya walaupun tahu dengan cara tak betul. Tak apa asalkan ada melayu kaya.

    ReplyDelete
  2. Ntah.. aku klu melayu kaya.. bengkek giler.. x rakyat marhaen r.. x ley komplein waktu keje r minyak naik barang naik gaji xnaik... pada aku bio cina kaya melayu niskin mcm kt Palestin tu bio yahudi kaya arab miskin baru dunia simpati.

    ReplyDelete
  3. Bukan keluarga Ron Jeremy tapi keluarga Anuar beraherm. Ron Jeremy adalah pemain handalan tapi Anuar beraherm adalah penorak politikus..

    Ron Jeremy hebat didepan penonton tapi Anuar beraherm hebat dgn kata2 didepan penyokong.

    Kesimpulannya dua dua indah khabar sajaaaaa.

    Peter North Junior
    Penyokong Keadilan Lorong Haji Taib

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penyokong PKR dan PR harap berhati2. Tulisan Onakkau sejak kebelakangan ini sudah mesra umno. Kita tunggu bila Onakkau nak tukar lambang.

      Delete
    2. Ron Jeremy pun orang keadilan kaaaa?????

      Delete
    3. Omak mesra kebenaran ,mesra kepada yang hak ... bukannya mesra UMNO/BN . Syukur ...

      Delete
  4. Guling TSKI Halal. Guling De Facto Haram

    Kurang setahun lebih selepas keputusan PRU13, Anuar Beraheem dan Gang lilin telah berjaya mengerah kesemua orang2 PKR untuk memilih jijah kipas sebagai MB.

    TSKI yang ketika itu berada di Shah Alam tidak tahu menahu lantas kerusi MB mahu dicabut dari beliau

    Alasan yg diberika TSKI membelakangi parti.

    Dulu pun lepas 2008, TSKI dijualang. Tapi Anuar Berahim tetap mau TSKI sebagai calon MB dlm sekelip mata.

    Dia tunggu sat dekat seminggu sampailah TSKI dilantik.

    Lepas tu PRU 13 cukup haul baru Anuar bagi surat sokongan kepada Bini dia dapat jadi MB.

    Ni semua bukti Anuar dan bini bersubahat menggulingkan TSKI.

    Atas sebab itu Tuhan nak tunjuk bini Anuar tak jadi MB.

    Padan muka. Sorang kena baling selipar. Sorang kena sepak.

    Inilah wajah "kepimpinan liberal-nepotism, pluralism dan despotism". Kepimpinan hasad dengki tamak haloba tikam belakang.

    Ada hati nak cerita pasal keadilan den reformasi konon.


    SELANGOR HAMPIR PASTI TUMBANG KEPADA bn

    Rahsia kekuatan PKR di Kelantan adalah perpaduan di kalangan ahli2 dan penggerak walaupun terdapat banyak perbezaan pendapat.

    Perpaduan ini hancur luluh apabila TSKI digulingkan oleh geng2 Kajang Move, Gang lilin serta keluarga Segam-Boot.

    Sedangkan TSKI berpengaruh besar di kalangan PKR Selangor serta pengundi2 Selangor.

    Bukan stkt dgulingkan, mereka yang amanah menyokong TSKI juga dibuang, digantung da nada dan dipecat dgn tiada belas kasihan i.e Che Gu Bard

    Sedangkan orang2 yang dikatakan rapat dgn TSKI ini banyak berjasa kepada PKR Selangor.

    Makanya, kalau Selangor jatuh adalah kerana hasil kerja tangan gang2 lilin pimpinan clan segam-boot dan Gang Kajang Move yang berjasa memecah belahkan PKR Selangor.

    Syabas kerana Gang Lilin dah buat kerja untuk musuh.

    Sikap hasad, dengki, tamak, haloba puak2 nepotism pkSahakal menumbanngkan kerajaan Selangor dan menyerahkannya kepada musuh
    Gang2 yang sama ini jugalah yang ke hulu ke hilir bercerita pasal Justice.

    Cakap tak serupa bikin

    TULANG BADAK @ MURATABAKWAVES

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepala butoh ko tulang badak. Pokimak ko.

      Delete
    2. Ntah, ak pun dah meluat dan menyampah dgn lawak basi tulang badak murtabak news pining utara pasmacha bihun sup babi utan nih.. die igt lawak agaknye.

      Delete
    3. Jeff tauke 4 kandang, Tulang badak@ tulang babi adalah org yg sama. Dtg dr keturunan umno yg menyamar. Bla PKR runtuh keuntungan kpd umno dan tski.
      Omakkau juga dpt kepuasan yg tidak terhingga.

      Delete
  5. Bagus omak kau, aku puji berani melakukan perubahan pada pkr itu, mari kita beramai dalam ahli pkr atau bekas pkr itu henti politik anwar gemar mengamalkan semangat nepostima pining utara itu, henti nor hampa dengar ini, cukap2 nepostima itu berada pada parti dap itu, kita tak mahu jawatan penting pkr bagi pada menantu, anak, bini cucu dan sebagainya, cukup2 hanya parti dap itu je amalkan nepostisma pining utara itu berasal dari parti pap singapore itu ia,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniah. Dgn tulisan spt ini PKR akn hancur. Omakau teruskan agenda anda.

      Delete
  6. hahaha....
    Semakin hanyir bau Omak kau....

    ReplyDelete
    Replies
    1. buanglah lambang 3 parti tu omak.letak la dacing ke cacing ke.teruk benau dah kamu ni

      Delete
    2. Apa tujuan Omakkau tulis n3 ini?

      Delete
    3. Omakkau marahkan jejaka idamannya TSKI kena pecat habis semua org Pkr dikutuknya... Masuk umno je la omakkau nnti senang hidup ko.

      Delete
    4. tiada yang hanyir selain Parti Kencing Rakyat dan dapigs. Hanyir dan hancing melentong!!!!

      Delete
    5. Bukankah dasar parti korang "bersetuju untuk tidak bersetuju"?,
      sekarang apa masalah nya...
      Kalau Omak tak setuju dg pendapat korang ....
      korang kena terima laa (bersetuju)

      Delete
  7. TOLONGLAH MANSUHKAN GST....TOLONGLAH WAHAI KERAJAAN...TAK TAHAN DENGAN SEMUA HARGA BARANG YANG NAIK MENGGILA....AIR MINERAL PUN KENA GST...BISKUT PUN KENA GST....JANGANLAH ZALIM SANGAT...TOLONGLAH...NAK BELI PAMPERS ANAK LAGI..TOLONGLAH....MANSUHKAN GST....AKU SEMAKIN TERTEKAN WAHAI PARA PEMIMPIN...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hanya pengundi saja dpt mengubah segalanya. Beranikah pengundi Melayu tolak umno? Sepertimana pengundi cina tolak mca? Selagai umno berkuasa hidup rakyat terseksa.

      Delete
    2. Dapat BRIM nnti pengundi melayu nampak dacing juga...

      Delete
    3. Simpan duit brim untuk cover up cukai gst ... ini tidak dapat2 brim ko terus tukar kapcai ambil yg baru.

      Delete
    4. Macam la hidup tak pernah terseksa bwh pemerintahan PR di P.Pinang (tarif air dinaikkan dan kos hidup tinggi), Selangor (krisis bekalan air, rumah urut bersepah dan kos sara hidup tinggi) dan Kelantan (bekalan air dan kurang peluang pekerjaan)...mcm la kerajaan negeri2 PR ni tak penah buat dosa...tak penah rasuah....ye lah...wakil rakyat PR kan maksum....setaraf malaikat...

      Delete
    5. Memang barang asas tak kena gst tapi sebelum kita boleh makan,makanan tu perlu melalui proses proses seperti masakan yang bercampur dengan barang atau perkhidmatan lain yang kena gst..tapi saya tak boleh kata apa jika anon 08:51 adalah spesis kanibal yang makan sayur,ikan,daging,beras atau hirup minyak mentah mentah...lagipun gst ni bukan hanya setakat makanan tapi melibatkan semua unsur tanah,air,api dan angin keh keh keh

      Delete
    6. Anon 08:19 masih tido dalam gua ker....macam tak pernah dengar dengan janji janji projek barisan nasional yang berdegar degar canang BN menang rakyat senang,undi BN masa depanmu terjamin dan pelbagai lagi perkataan lemak manis macam la semua negeri UBN perintah tur banyak kerja,tiada masaalah air,kos sara hidup murah ,rakyat sumer kaya raya ahakss

      Delete
  8. SST :
    Rm800 ( purata belanja dapur)

    Rm800x12= Rm 9600(setahun)

    GST :
    Rm 800 + Rm 48(6% gst)= Rm 848

    Rm848x12= RM 10,176 (setahun)

    RM10,176 - Rm 600(BRIM) =Rm9,576

    Ape la sgt GST tu...
    Cinabeng yg pening mcmana nak sorok untong niaga...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teori ko sekadar atas kertas bro...fakta pula ialah GST umpama skim piramid yang bertingkat tingkat di mana kadar harga asal darab kadar keuntungan darab GST...yang tingkat paling bawah ialah rakyat marhaen terpaksa jadi keldai tanggung semua beban piramid...yang paling atas itulah para pemimpin UBN yang senang senang menimbun harta...kalau tak percaya sila beri nama jika ada pemimpin UBN yang bertukar jatuh miskin selepas tidak lagi jadi pemimpin...yang pertengahan tu pula golongan peniaga aka dajal yang cekik darah tak kira kaum cinabeng,umporno,mamak,pati dsb keh keh keh

      Delete

    2. Anon 0718
      Cuba ko kira betul2, Semua barang asas tak kena GST.... Beras, tepung, ikan segar, minyak masak , gas masak... semua tak kena GST.

      barang TAK kena GST

      barang tak kena gst Ayam
      Daging lembu
      Daging kambing
      Ikan
      Itik
      Ikan
      Telur
      Ikan bilis
      Beras
      Roti
      Sayur-sayuran segar dan buah-buahan
      Minyak kelapa
      Minyak masak kacang tanah
      Minyak kelapa
      Susu bayi

      Barang KENA GST
      Sos tomato
      Sos cili
      Sos tiram
      Mi cawan
      Tempe
      Keju
      Marjerin
      Telur puyuh
      Minyak jagung
      Minyak zaitun
      Biskut
      Donat
      Croissant coklat

      BUKAN HARI2 KO TELAN TELUR PUYUH DG SOS CILI KUT.



      Delete
  9. Nak marah silakan. Tetapi sejujurnya PKR takde pemimpin yang boleh menyatukan ahli ahlinya bila Anwar masuk penjara. Dan ahli ahli asyik bercakaran sesama sendiri. Ontah lah Omak Kau. Anda tidak membantu menjernihkan keadaan.TSKI baik tetapi takde tokoh nak jadi No.1. Begitu juga Azmin Ali. Fikir2 kan le. Lebih baik berbaik2 semula. Jangan terikut perangai UMNO dulu tu.

    ReplyDelete
  10. Terimakasih, postingan-nya sangat bagus sekali. Senang sekali berkunjung ke blog anda. saya bantu share ya gan? semoga dapat bermanfaat buat kita semua. Amin :D :D

    ReplyDelete
  11. Anon 6.29
    bodoh mcm bang non.....parti paling bodoh mcm paspun dah tak mampu krna bodoh tiap2 hari dng pkr dan dap...melayu mcm ko ni yg dap paling suka....kena banyok blaja sikit ko ngan mak bapak ko skali...parti pas yg buat pemilihan bahagian kena tolak dan tewaskan pasma...anwarinas..dan syiah spt mujahit...hisam musa..kalit samat..mat sabu..kamaruddin jaapa jadi tali barut dap dan pkr..pasti kan mereka tewas prmilihan bahagian masing spt bahlolrozi ug tewas tinggal spender di kuala kedah baru2 ini...umno pulsk buat homework singkir spidin dollah..nazri aziz ..jazlan yg libral dan plural...bila pilihanraya tiba lantak ko la nk pilih sapa yg ko nak pilih samada calon pas atau umno...ug penting undi melayu krna banyak dewan rakyat nnti....masa tu ko dan mak bapak ko nak ubah dasar kjaan pun boleh ....ko nsk pinda gst ...ka nak pinda mak bapak ko jadi babi atau menteri ka lantok
    la....yg penting undi melayu kena banyak.....tepuk dada ko tanya la ego bodoh sombong ko tu sial....!!!

    ReplyDelete
  12. Sia2 Berjuang Bila Ketua Umum Sendiri Pertahan Nepotisme dan Kezaliman Dari Mati

    Tulang Badak (TB) rasa sia2 perjuangan Tulang Badak dalam PKR sejak umur 18 tahun apabila Ketua Umum sendiri berjuang untuk daulah keluarga Rasa mcm segala pengorbanan Tulang Badak selama ni mcm tiada makna dan tiada nilai.

    Rasa sia2 segala pengorbanan yang telah dilakukan oleh arwah bapa Tulang Badak yang bertungkus lumus membantu membina Keadilan Negeri Sembilan setelah Anwar ditendang dari UMNO dulu.. Kami berhimpun dan berkempen sampai2 kadang2 kami terlanjur sampai ke Padang Besar, Perlis. Sekali tu punya semangat kami berkonvoi dari Sermban ke Rembau, terbabas sampai ke Pasir Mas Kelantan. Punya Komited tak tau dah nak sampai sempadan Siam.

    Penat jerih nak bunuh Kronsima, Nepotisme dan Korupsi tiba2 Ketua Umum sendiri pegi buat kerja tolong benda keji. Ketua Umum PKR sendiri bertungkus lumus memastikan kelangsungan dan jangkahayat Nepotism lebih panjang.

    TULANG BADAK (TB)
    MURTABAK WAVES
    SEKRETARIAT PASNE (PENYOKONG PKR ANTI SEMANGAT NEPOTISM)

    ReplyDelete
    Replies
    1. pegi brubat TB....nnti jangkit org lain..mau batuk darah

      Delete
  13. PRK PERMATANG PAUH tepat pada masanya... suara Kak Wan diperlukan di Parlimen sebagai Ketua Pembangkang untuk menggoncangkan kelompok BN... Dengan bantuan Tun Det, strategi telah dipermudahkan... Isu semasa semakin menimbun atas kepala Najib.... Go Kak Wan Go!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagi aku Che Gu Bard perlu bertanding. Keluarga Anuar Beraherm wajar jgn masuk campur Cukup xukuplah dgn nepotism

      Delete
    2. PKR Hak Ahli bukan Hak keluarga Segam-Boot d nepotism

      Delete
    3. Tanpa bantuan org2 PAS. PKR akan bungkus..

      Delete
  14. Anon 8;59 tak da otak. Orang support parti bukan support keturunan Bengali cherok took kun

    ReplyDelete
  15. Apa-apa pon, Hanisya makin cantik, jelita dan menawan....

    comel nyerrrr

    ReplyDelete
  16. Buruk siku, Dah bagi BR1m minta balik, minta balik, firaun betul

    ReplyDelete