Tuesday 14 April 2015

SURAT PEKELILING PEJABAT PENDIDIKAN DAERAH PASIR MAS MENGARAHKAN SEMUA GURU BESAR DAN PENGETUA MEMASTIKAN SETIAP SEKOLAH WAJIB HANTAR 10 KAKITANGAN LELAKI DAN SEMUA GURU KAFA HADIR MAJLIS SOLAT HAJAT ANJURAN BADAN PERHUBUNGAN UMNO KELANTAN.




Badan Perhubungan UMNO Kelantan dikatakan mempergunakan Pejabat Pendidikan Daerah Pasir Mas Kelantan untuk memaksa semua Guru Besar dan Pengetua Sekolah Rendah dan Menengah dibawah kawal selia PPD Pasir Mas bagi menghantar 10 kakitangan lelaki dan semua guru KAFA ke MAJLIS SOLAT HAJAT RAKYAT DAN DOA SELAMAT KEPADA PEMIMPIN DAN NEGARA.

Tarikh program ialah pada 16 April 2015 bersamaan hari Khamis jam 6.30 petang di Dataran Sekolah Kebangsaan Dato' Abdul Hamid (2) Pasir Mas, Kelantan.

Tetamu Kehormat ialah Menteri Perdagangan Industri dan Antarabangsa Dato' Seri Mustapa bin Mohamed serta semua Ketua-ketua UMNO Bahagian seluruh Kelantan.

Surat pekeliling bertarikh 13 April 2015 itu mengenai program tersebut, kini sudah tersebar ligat dan pantas di media sosial.

Persoalannya yang dilontarkan ialah apakah negara sudah dalam keadaan nazak dan tenat sekarang ini sehinggakan perlu diadakan solat hajat dengan memperalatkan PPD Pasir Mas sampai paksa hantar sekurang-kurang 10 kakitangan lelaki dan semua guru KAFA wajib hadir??????

Pejabat Pendidikan Daerah diperalatkan .. premis sekolah dijadikan lokasi, guru-guru besar dan pengetua dipaksa hantar 10 kakitangan lelaki dan semua guru KAFA wajib hadir.

Jika ianya dianjurkan PPD semata-mata tanpa mengait dan membabitkan parti politik rakyat tidak akan mempertikaikannya. .. Dianggap suatu niat dan nawaitu yang baik dan murni.


Cara dan gaya tindakan ini jika benar surat pekeliling ini wujud akan membina suatu persepsi yang tidak baik pada imej kerajaan dan UMNO.

Demi bersangka baik mungkin tukang tanda tangan surat pekeliling ini adalah ahli UMNO yang anjur program ini, untuk memastikan ada sambutan maka dikeluar suatu surat berbentu arahan paksa dan ugut.

Pihak terlibat perlu segera berikan respon demi pencerahan.

22 comments:

  1. Satu hari di kelas 6C

    C. Suhaimie: woi azman esok hang nak keja apa ni dah la bodo belajaq malas, keja main, main, main?

    Azeman: keja cikgulah, buat apa belajaq rajin2 buat rugi kena bayaq ptptn, susah nak cari kerja, baik belajaq main2 pahtu masuk maktab jadi guru.

    Usop: btul akak sye 3 kredit je die masuk KU.. grad trus dpt KPM. Bdk U betul pun susah dpt so watpe belajar rajin2.

    budak2 lain: btoi jugak kepimpinan melalui teladan, cikgu mengajar la sorg2. Jom main kawan2.

    c. Suhaimie: grr bengang (btoi juga aku jgn kata SPM cabok, UPSR taik pun tak mampu dapat semua A!) kui kui kui

    ...
    “Apabila sesuatu urusan diserahkan kepada bukan ahlinya, maka tunggu saat kehancurannya.” (Hadis riwayat Al-Bukhari)

    Reply

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita solat hajat kat kilang Carlsberg boleh jgk, pasang colok lepas tu jirus air carlsberg tempat perasmian oleh Bapa Perpaduan Malaysia, ape nama ntah lupa...

      Delete
  2. Solat hajat tu klu bole buat 1 stadium yg ni sah doa doa yg baik ajer...gerenti stadiom tak terima bala tenggelam lagi....maklumla doa doa gampang dah lama berlalu sejak aruah meninggalkan alam doonia ni...terasa sejuk malaysia skg ni...

    ReplyDelete
  3. sejuk kepala hotak kau...........cuaca sekarang dah tak menentu.......kalau panas terlalu panas hingga sakit kepala, strok haba dan hutan pun boleh terbakar ........ pas tu kalau hujan pula boleh menyebabkan banjir besar..............semuanya kerana maksiat bermaharajalela dan sebahagian manusia tolak hudud..........kalau ada yg menyokong pun ramai yg tak ikhlas disebabkan motif tertentu !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg terasa panas tu dbb suka wat fitnah...suka bohong ....org pad pun ngaku dlm pas banyak setan....setan bisu lagi ramai...bermuka muka

      Delete
  4. La suruh solar hajat pun buat isu. Cukup2 Lah PKR. Nampak sang at sekular liberal

    Jesse Labu
    N9ers

    ReplyDelete
    Replies
    1. Omakkau bukan PKR tapi macai umno yg diupah..

      Delete
  5. Gang liberal sekular lebih sokong janda pantai kli sesi touch d hanjing Dan benci akan orang yg mahu beribadat

    ReplyDelete
  6. Apasal kepala surat senget tapi kandungan surat betul tak senget? Nampak sangat menipunya!

    ReplyDelete
    Replies
    1. INI dia gang vigil lilin bikin fitnah

      Delete
  7. imamnya najid attantunya ke?

    ReplyDelete
  8. Sembahyang sunat pun dah jadi sembahyang wajib hahahaha.....

    ReplyDelete
  9. Lanun pun pandai nk buat sembahyang hajat gak ke?....

    ReplyDelete
  10. Hajat pa la yg nk minta 2?

    ReplyDelete
  11. Nnt pr memerintah x pi pon x pa ka? Best la lagu tu no.

    ReplyDelete
  12. pkr bekerjasama dengan dapigs bapa segala babi untuk menubuhkan kerajaan sekular dengan mengutuk membelasah PAS secara terbuka = kerjasa politik yang hebat dan bijak.
    PAS bincang dengan UMNO untuk menegakkan hukum ALLAH = UG, U turn, Ulamak perasan maksum, tukar presiden.
    Oleh itu dapigs ketua segala babi, pkr anjing kurap peliharaan dapigs.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buat bertenang lh kawan ...x usah nk membabi babi dn menganjing anjing kn org ...ko tu ape lak ...

      Delete
  13. Pegi. Doakan kelingkupan mereka........

    ReplyDelete
  14. Majlis spt ini bukan asing dlm budaya kita...jemputan adalah bg nak pastikan ruang solat penuh... sbg penganjur mereka amat concern dari bilangan peserta yg menjayakan majlis ini. Dari segi hukum pula, ada 2 pendapat ulama mengikut kecondongan ideologi politik...ulama pas mungkin akan kata ianya suatu bid'ah...ulama umno pula mungkin kata harus (bid'ah hassanah)...sbg penjawat awam kehadiran adalah satu kemestian..tiada kompromi.

    ReplyDelete
  15. Aku tinggal di pasir mas...benda memang betul...sudah berpuluh tahun cikgu di kelantan dipergunakan mcm nie...tp cikgu bukan bodoh (kecuali segelintir yg kerja ppd. Jpn,pengetua, p.k2 )..bab itu kelantan kekal di bawah pembangkang...

    ReplyDelete
  16. nk wat solat pun kne MEMO wajib hadir...nape?...takut xde org ler tu...sok kluar berita solat hajat bersama menteri ade 10 org jer (utusan xsiar laa.)...

    ReplyDelete
  17. SAYA SEKELUARGA INGIN MENGUCAPKAN BANYAK TERIMAH KASIH KEPADA AKI NAWE BERKAT BANTUANNNYA SEMUA HUTANG HUTANG SAYA SUDAH PADA LUNAS SEMUA BAHKAN SEKARAN SAYA SUDAH BISA BUKA TOKO SENDIRI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN AKI YG TELAH MEMBERIKAN ANKA JITUNYA KEPADA SAYA DAN ALHAMDULILLAH ITU BENER2 TERBUKTI TEMBUS..BAGI ANDA YG INGIN SEPERTI SAYA DAN YANG SANGAT MEMERLUKAN ANGKA RITUAL 2D 3D 4D YANG DIJAMIN 100% TEMBUS SILAHKAN HUBUNGI AKI NAWE DI 085-218-379-259

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...