KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 1 April 2015

TAK NAK BAYAR CUKAI SILA DUDUK DI BULAN KATA KETUA UMNO BAHAGIAN LANGKAWI.


" tak mau bayar cukai pi dok di bulan. Memang kerajaan hidup atas cukai pada rakyat termasuk kelantan."

" gst membantu negara dan akhirnya membantu rakyat. Kalau negara bankrup maka rakyat pun mampus"


Inilah kata-kata indah bertaraf keramat yang tersembur dari lubuk hati yang jujur lagi ikhlas dari seorang yang mengepalai Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) sebagai Pengerusi .. menjadi Ahli Parlimen Langkawi merangkap Ketua UMNO Bahagian Langkawi.

Sebelum ini pernah pemimpin hebat lagi agung ini menyelar keturunan Jawa agar balik ke Indonesia dan hina mayat mendiang YB Karpal Singh .. kali ini naik lagi setakuk ... hina kebijaksanaan rakyat ... suruh duduk di bulan kalau enggan bayar GST.

Suruh pindah kenegara lain dan duduk dihutan sudah biasa rakyat dengar jika bersongsang pendirian .. kini mamat ini sudah menlangkui masa dan suasana ... suruh rakyat duduk di bulan pula dan kerajaan kutip cukai kalau tidak rakyat akan mampus.

Pergh!!!  nampaknya jika Hasan Malek dan Ahmad Maslan CGPA 3.85 kena pecat atau letak jawatan, sudah ada pengganti yang amat sesuai malahan lebih hebat lagi.

Tahniah YB Dato' Ir Nawawi Ahmad ... masa depan anda dalam UMNO sebagai pemimpin ulung amatlah cerah sekali.

51 comments:

  1. Memangpun, negeri mana yang tidak mengutip cukai? Ia termasuk juga negeri dibawah pentadbiran Pembangkang. Tetapi pembangkang sengaja memburuk-burukkan perlaksanaan GST kerana ia merupakan modal bagi mereka untuk meracuni minda rakyat. Mereka sedang menanam persepsi buruk kepada rakyat agar dapat memenangi PRU akan datang. Mungkin bukan untuk PRU14, mungkin 15 atau 16. Itu cara mereka, bermula sekarang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau kerajaan miskin, rakyat pun miskin juga seperi Somalia,
      dan akan menjadi lanun2 lautan dan Pencolek2 untuk mendapat wang tebusan.

      Delete
    2. Sudah Tiba Masa De Facto PKR Berundur. Tiada Alasan Lagi

      Keadaan De Facto yang terbaru seperti yang dilaporkan dalam media alternative sungguh menyedihkan

      Masaalahnya, sekiranya De Facto PKR menolak nasihat yang nepotism kejam maka beliau redha dgn nepotism dalam kerajaan BN yang dilawannya.

      Adakah itu sebenarnya maksud De Facto PKR?

      Tidak tahukan beliau sekiranya ada pertandingan, jawatan2 penting PKR akan diisi oleh mereka yang dipilih rakyat sekaligus menutup pintu nepotism dalam untuk campur tangan dalam parti?

      Adakah De Facto redha bila PKR menguasai semua DUN dan Parlimen namun tiada satu kerusi kerajaan pun dipenuhi bukan ahli dan rakan2 beliau?

      Adakah De Facto mahu terus menjadi corong pembesar suara Nepotism kerana yang takutkan nepotism hanyalah orang2 cerdik?

      Fakta sejarah jelas menunjukkan Nepotism kalah teruk dalam pemilihan parti.

      Sebagai contoh, di Malagasy, Parti Sosialis Malagasy mendapat kerusi yang jauh lebih banyak dari pemerintah bagi Majlis Perbandaran Malagasy City.

      Rata-rata National Malagasy Party kalah mencium bumi.

      Kenyataan2 De Facto yang mahu bini beliau jadi Embee Selangor pada tahun 2014 ini jelas melanggar keputusan rakyat marhaen Kebebasan yang mahukan Pakatan Rakyat diperkukuhkan.

      De Facto PKR harus memilih samada:

      1) Berhenti sabotaj Parti sendiri dan mula hadir setiap kali ada malapetaka seperti banjir besar, kemarau panjang dan wabak penyakit
      2) Lepaskan jawatan De Facto supaya keputusan ahli bawahan tidak lagi diremehkan seperti sekarang

      Jangan jadi kuih talam

      Jangan mungkir janji.

      Jangan malukan parti

      TULANG BADAK
      Murtabak Waves

      Delete
    3. Anon 11:42 semua negara di dunia ada sistem percukaian tersendiri, pernah tengok bukan? di Perancis, di German, di Korea, di Bangladesh, di Thailand atau dimana2 sahaja apabila kerajaan mengumumkan sesuatu yang tidak dipersetujui rakyat terbanyak apa yang terjadi? Mogok tunjuk perasaan dan sebagainya bagi membantah tindakan kerajaan....hanya di Malaysia para pemimpinnya bebas melakukan apa saja malah tidak pernah didakwa apatah lagi dipenjara seperti pemimpin2 dan bekas2 pemimpin negara luar. Silapnya Malaysia ini pemimpinnya menjadi terlalu berkuasa dalam semua perkara sampai tidak ada kuasa pengimbang bagi menghadkan kuasa pemimpim...mujur ada pemimpin pembangkang yang mendedahkan salah laku kerajaan untuk dinilai rakyat...rakyat yang tidak menyokong kerajaan bukan bermakna suka pembangkang cuma kerajaan yang perasan mereka terbaik dalam segala hal dan mesti menang

      Delete
    4. Cukai GST haram la bodo...!!!
      Rasulullah bersabda:
      ﻟﺎ ﺟﺰﻳﺖ ﻋﻠﻰ ﺍﻟﻤﻮﺋﻤﻨﻴﻦ

      Delete
    5. Harga toyota dan honda turun 3% lebih setelah gst dilaksanakan:

      Alhamdulillah. Orang2 miskin kat kampung2 dan mak cik felda bolehlah makan sup gear box toyota vios atau masak kari bonet honda CRV 2.0A tiap2 hari...

      Delete
  2. Rakyat takkan tukar kerajaan kalau kerajaannya bagus. Tapi kalau hampeh menyusahkan rakyat apa salahnya. Jgn selalu salahkan orang. Tengok2 juga kelemahan diri sendiri. Dah takde pemimpin yang dapat di banggakan lagi. Takde yang boleh bercakap pun. Habis tu camno. Takkan le sepanjang zaman menyalahkan rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau ko (dan sesiapa juaga) tak suka kerajaan, ko tukar la dlm pru14 ni.
      Sekarang baru 2 tahun belum masa lagi untuk tukat kerajaan.

      Delete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. "Kalau negara bankrup maka rakyat pun mampus"...yg membankrupkan kerajaan ko pastu ko nak salahkan rakyat....kepala **** ko...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul la, rakyat yg ENGGAN membayar cukai lah yg akan mengbankupkan kerajaan.
      ko tak faham simple punya logic ke

      Delete
    2. gaji aku rm500 sebulan pun tak kan nak kena bayar cukai jugak?
      puki mak ko

      Delete
  5. Salah tu dia suruh pindah partti keluar semua parti masuk parti bulan (PAS)

    Yg Benerrrrrr
    Jeff Ulu Bernam
    Reformist yg Originel

    ReplyDelete
    Replies
    1. baru kali ni ko komen pakai otak.
      Biasanya ko komen pakai bontot

      Delete
  6. Syukurlah malaysia masih aman~Babi Negara..

    ReplyDelete
  7. Itu bab sokong hukum kerajaan atas dunia ni, kalau tak mahu sokong hukum AllahSWT(hudud), jangan duduk dalam dunia milik AllahSWT ni...amacam?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau dia bijak hukum takkan dia cakap macam tu. Kalau BN kalah nanti sediakan roket hantor dia ke bulan.

      Delete


    2. Hadi: Hudud hanya dilaksana jika cukup syarat
      9 Mei 2012


      HULU TERENGGANU - Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata hukum hudud bukan sesuatu yang menjadi keutamaan walaupun ia akan dilaksanakan sekiranya Pakatan Pembangkang mengambil alih tampuk pemerintahan
      negara.


      dari:
      http://www.sinarharian.com.my/politik/hadi-hudud-hanya-dilaksana-jika-cukup-syarat-1.46639


      Delete
  8. Ni la pemimpin2 UMNO perangai macam anjing kurap . bawak sial je kat Langkawi. Mampos pun bagus lah ko !

    ReplyDelete
  9. tunggu apa lagi wahai golongan yg kufur ... rasanya sudah tiada lagi kata2 fitnah dan celaan yg masih tersisa untuk kamu kalungkan kepada sipemerintah .. dengan 52% kekuatan kamu "mampu" untuk memulakan gerakkan melalui "demo" resaksa yg pasti akan menumbangkan sipemerintah yg sangat zalim .. dibenua arab "rakyat" membuang segala nikmat semata2 untuk menukar kerajaan ..kamu hanyalah golongan yg bacul .. "mengapikan" perasaan tetapi sangat takut untuk "membuang" segala nikmat yg masih tinggal untuk kamu ... maki hamun mengalahkan panglima ... kalau takut guntinglah lidah sendiri ... GST satu lagi bukti kezaliman UMNO ... jangan lupa bawa sekali siempunya blog untuk "berjuang"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa pasal sakit hati sangat kalau rakyat tak setuju dengan kerajaan wahai sahabat. Hak masing masing le.

      Delete
    2. Mamat 13:19 ni main sedap mulut, hati dn perut cap org kufur nikmat lh kufur kepala otak dia lh, ape mamat ni dh perasan sangat dirinye mcm wali dn maksum ke atau dh kene penyakit syok sendiri ...cara komennye memang cenderong kearah itu ...kadang2 mcm org gile isim lh pulak ...

      Delete
    3. aku bukan apa...kesian melihat perilaku kamu.. "sangat" tersiksa nampaknya pada pelaksanaan GST ... sedikitpun aku tidak memfitnahkan kamu tatkala disifatkan pada lagak seorang yg kufur nikmat .. kerana kamu tidak pernah merasa cukup pada apa yg ada buat kamu .. adapun sifat dan tanda seorang yg kufur nikmat dan tidak bersyukur adalah .. didlm dadanya penuh dengan keluh kesah dan rintihan ..dan setiap lisannya penuh dengan celaan..fitnah dan adu domba .. perilakunya juga ibarat org yg telah hilang segala-galanya .. dan aku rujuk hanya pada urusan yg berkait antara si org awam (rakyat) dan sipemerintah ... harap faham betul2 ..

      Delete
    4. aku bukan apa...kesian melihat perilaku kamu.. "sangat" tersiksa nampaknya pada pelaksanaan GST ... sedikitpun aku tidak memfitnahkan kamu tatkala disifatkan pada lagak seorang yg kufur nikmat .. kerana kamu tidak pernah merasa cukup pada apa yg ada buat kamu .. adapun sifat dan tanda seorang yg kufur nikmat dan tidak bersyukur adalah .. didlm dadanya penuh dengan keluh kesah dan rintihan ..dan setiap lisannya penuh dengan celaan..fitnah dan adu domba .. perilakunya juga ibarat org yg telah hilang segala-galanya .. dan aku rujuk hanya pada urusan yg berkait antara si org awam (rakyat) dan sipemerintah ... harap faham betul2 ..

      Delete
    5. .....kerana kamu tidak pernah merasa cukup pada apa yg ada buat kamu....
      betul lagi tepat..... memang kerajaan dan para pemimpin nya tidak pernah merasa cukup.....selagi berpeluang.....didlm dada penuh sifat tamak nan haloba....tidak pernah merasa puas.....dan tidak mau bersyukur....
      begitu....adalah sifat sipemerintah yg kufurrrrr nikmat.....

      Delete
    6. Ostat macai amno: kalu tak sokong gst dikira kufur nikmat. Babi betol la

      Delete
    7. bagi yang kaya atau yang kerja tetap mungkin tak terasa sangat beban gst ni. Tapi bagi yang miskin, yang tak ada kerja tetap, yang mengharapkan hasil durian, yang mengharapkan hasil getah, yang mengharapkan hasil kelapa???? GST akan menyebabkan mereka terpaksa mengikat perut walaupun perut mereka sudah sedia terikat....

      Delete
    8. bukankah aku telah katakan sudah habis segala caki maki dan fitnah untuk dikalungkan kepada UMNO sebagai pemerintah ... tapi golongan seperti kamu terlalu bacul untuk membuang segala nikmat yg masih ada untuk kamu ..demi untuk menumbangkan UMNO yg sangatlah zalim ..setakat bersilat lidah org gila pun boleh .. bila sipenyangak ilmu ajak turun kat tepi jalan takut .. dlm 52% tak sampai 3% yg turun .. tunggu apa lagi ?..

      Delete
    9. jika benar2 kamu bermaksud pada sifat kasihankan golongan marhean yg dihimpit kemiskinan (aku juga termasuk dlm ketegori miskin) .. maka bersyukurlah pada nikmat yg masih ada buat kita .. doakan kepada Allahswt Tuhan Semesta Alam agar diberikan petunjuk dan hidayah serta pengampunan buat sipemerintah atas segala usaha baik yg menurut pada syariat yg telah dilaksanakan sipemerintah .. bukan berkeluh kesah pada segala kemungkaran yg dilakukan mereka yakinlah golongan yg bersyukur akan dikurniakanNya nikmat dari jln yg tidak terfikir oleh kita ..

      Delete
    10. Lancau la ostat unknown. Tak sokong gst kira kufur nikmat. Ambik duit rakyat miskin tutup mulut. Lawan gst guna ilmu ko kata penyangak ilmu. Ambik cukai gst dari orang miskin - pun wajib sokong.... Ambik macam2 cukai bertalu2 - pun wajib sokongggg... Tak sokong kufur nikmat. Sokong hukum ambik cukai orang miskin - tak kufur nikmat. Tak nak bayar gst duduk kat bulan... Kitab agama apa ko pakai nih??

      Delete
    11. Lancau la ostat unknown...
      yang zalim kita tentang.
      tapi ko pulak pangkah yang zalim pd rakyat miskin.

      Delete
    12. apa bising2 ni?
      tak ada gst cam ne nak bayar jet?

      Delete
    13. adapun hak sirakyat yg boleh dituntut kepada sipemerintah ..keselamatan dan perlindungan pada jiwa,kaum kerabat,akidah,ilmu pengetahuan,kemudahan asas,harta warisan dan ekonomi..dan hak sipemerintah yg boleh dituntut kepada sirakyat adalah doa pengampunan dan hidayah dari Allahswt dan keselamatan dan kejayaan dari tipu daya serta ujian sebagai pemerintah serta ucapan yg mulia dan baik maknanya kepada sipemerintah ... ini bukan soal "antara telur dan si ibu ayam" yg mana perlu bersyukur terlebih dahulu si telur atau si ibu ayam ..syariat memuliakan golongan yg memimpin melebihi golongan yg dipimpin ..maka wajiblah yg dipimpin terlebih dahulu menunaikan hak sipemimpin .. kemudian tahulah kamu betapa dustanya slogan dan fahaman yg dibawa oleh manusia yg sesat diseantero dunia yg sangat popular iaitu "people power" (kuasa rakyat) yg meletakkan golongan yg dipimpin lebih mulia dari golongan yg memimpin..

      Delete
    14. aku cuma membawakan perkara yg haq berkaitan perihal antara golongan org awam dan sipemerintah .. kamu kata nak tentang atas alasan sipemerintah melakukan kezaliman .. tapi kamu cuma berani menyambung fitnah ..adu domba.. dan menyampaikannya dengan kata2 yg paling kesat .. itu sifat seorang yg kufur ..

      Delete
    15. tahukah kamu mengapa aku terhalang dari mencela sipemerintah .. kerana aku adalah org awam .. dan hak yg berhak keatas aku hampir semuanya telah dilaksanakan .. keselamatan dan perlindungan pada jiwa,kaum kerabat,akidah,ilmu pengetahuan,kemudahan asas,harta warisan dan peluang ekonomi ..dan tahukah kamu manusia terhijab dari mengetahui secara tepat apakah kadar sepatutnya untuk setiap individu dlm segala hak2nya sebagai rakyat .. tetapi secara umum bolehlah disandarkan "cukuplah segala hak2 si org awam masih terpelihara"..maka tidaklah boleh kamu katakan sipemerintah tergolong dlm mereka yg zalim .. hak untuk hidup senang,kaya raya,adalah atas usaha diri sendiri

      Delete
  10. Org banyak duit kalau bercakap terserlah lh kebongkakannye ...lg2 kalu punce pendapatnye dr sumber yg x berkat ...main sedap mulut suruh ke org pindah ke bulan...ape dia ingat negara ni dia sorang yg punye...dasar bongkak dn x sedarkn diri...

    ReplyDelete
  11. Kalau tukar kerajaan pasti ke gst sifar, walau pun tukar kerajaan hutang negara tetap kena bayar, klu pasti tiada gst nescaya terkuburlah BN buat selamanya... Ayoh bankit org melayu pastikan PAS yg memerintah negara dgn syarat tampa PR, PAS pasti berjaya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju. Bagi peluang orang baru memerintah. Kalau tak bagus tukar saje kemudiannya. Kita matang berdemokrasi sikit. Takkanle sanggup jadi lembu sampai mati.

      Delete
    2. Ada pembakang pun begini jadinya bayang kan jika negara ini Tampa pembankang maka sesuka hatilah mereka melanyak rakyat tampa bantahan munkin 1 kementerian 1 jet, jika tampa pembankang.

      Delete
  12. harap dato ni kojol dilanggar lori sampah. amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pemimpin yg tak berqualiti memalukan kerajaan BN. Tolong tetapkan qualification pemimpin, jgn biar org kampung jadi boss besar.

      Delete
  13. HAHAHA.....masa kutip cukai ingat pada rakyat..masa belanja lupa pula itu duit rakyat...ini projek barisan nasional aka dajal yang janji macam macam kepada rakyat

    ReplyDelete
  14. Ya Allah ya Kareem Kau sempitkanlah kehidupan orang-orang yang menyempitkan kehidupan kami di negara ini. Kau porak purandakanlah kesatuan mereka dan kau hapuskanlah kumpulan mereka seperti mana kumpulan mereka musnah di Republik Singapura! Amin.

    ReplyDelete
  15. Kalau gaji ko RM1000 sebulan, ketepikan RM60 untuk bayaran gst.
    Kalau RM2000 sebulan, ketepikan RM120; kalau RM3000 sebulan, ketepikan RM180; kalau gaji RM4000, ketepikan RM240; dan begitulah seterusnya.

    Kena edjust balik perbelanjaan betul2. Jangan sampai hujung bulan nanti korang anak beranak makan mi maggie aje!!

    ReplyDelete
  16. Najib kata dia buat gst sbb ramai tak bayar cukai and dia tahu siapa. Maknanya orang kaya tak bayar cukai, satu msia kena tanggung. Orang kaya je yg najib kenal. Orang pertengahan & bawahan mana dia kenal.

    ReplyDelete
  17. Jom pangkah bulan dulu

    ReplyDelete
  18. Sedih kerana negaraku yg kaya dgn petroleum, hutan, getah, kelapa sawit, bijih timah etc..masih ketinggalan di belakang negara2 ASEAN. Siapa yg bertanggungjwp atas kegagalan ni? Patut kita bayar GST? Semoga pemimpin yg kurang perform, undurlah diri. Bagi peluang kpd ahli BN baru. Malulah nampak pemimpin cakap kosong dgn isi yg berquality

    ReplyDelete
  19. Fahami apa yg unknown taip...kuasa di hujung jari anda semua. Ubah..tukar..jika anda majoriti semua rasakan pilihan anda sblm2 ini adalah salah atau telah menyimpang

    ReplyDelete
  20. maka berkatalah anak Lord Reid "TAK NAK BAYAR CUKAI SILA DUDUK DI BULAN KATA KETUA UMNO BAHAGIAN LANGKAUWE"

    Pak dia (Lord Reid) besar drp TOHAN
    sahingga kalam Pak dia telah mengatasi kalam tohan

    Mampoeh sikit lagi pakat dok dalam api bersama Lord Reid

    ReplyDelete
  21. kalau negara bangkarap bukan sebab rakyat, tapi pemimpin yang pelahap. patut yang mampus dulu ko la bangsat langkawi....jangan cakap ikut sedap.....ko pikir boleh tongkat dunia. kalu hukum dah kata haram tu tetap haram.

    ReplyDelete
  22. terimakasih infonya,,
    sangat menarik dan bermanfaat,,

    ReplyDelete