Saturday 4 April 2015

WAJAH JURUTERBANG DAN PEMBANTU JURUTERBANG HELIKOPTER YANG TERHEMPAS DI SEMENYIH PETANG TADI YANG MENGORBANKAN 6 NYAWA TERMASUK TAN SRI JARJIS JAMALUDDIN DAN DATO' SERI AZLIN ALIAS



Helikopter peribadi yang dalam perjalanan pulang dari Kuantan ke Subang itu terhempas di sebuah ladang getang Jalan Sungai Lalang dekat Kampung Sungai Pening di Semenyih, Kajang kira-kira jam 4.50 petang tadi.

Terdahulu, Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi mengesahkan ahli Parlimen Rompin Tan Sri Jamaluddin Jarjis  antara enam penumpang helikopter yang terhempas itu.

“Kami masih mengumpul maklumat mengenai kemalangan itu.

“Polis sedang bekerjasama dengan Jabatan Bomba dan Penyelamat,” katanya.

Orang kenamaan (VIP) lain yang turut terkorban ialah ahli perniagaan dari Kedah, Datuk Robert Tan dan Ketua Setiausaha Sulit Perdana Menteri Datuk Seri Azlin Alias.

Turut terbunuh juruterbang helikopter Kapten Cliff Fournier, pemilik Chempaka Aviation, Ajdiana Baiziera dan pengawal peribadi, yang dikenal pasti sebagai Raskan.

Jamaluddin dalam penerbangan untuk menghadiri majlis perkahwinan anak perempuan Ketua Pegawai Eksekutif PR1MA Datuk Abdul Mutalib Alias di Kuala Lumpur malam ini.

Sementara itu, saksi kejadian sebuah helikopter, yang dinaiki enam orang, itu meletup di udara sebelum terhempas dan meletup sekali lagi di kawasan kebun getah di Jalan Sungai Lalang, Kampung Pasir Baru, Semenyih petang tadi.

34 comments:

  1. Itu bukan pembantu juruterbang! Padam atau saya dan keluarga ambil tindakan saman ke atas kamu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iye ke? Abis tu dalam blog2 pun ada gambar macam nih. Apa cerita?

      Delete
  2. INILAH AKIBAT NYE MAKAN DUIT HARAM BERLEBIHAN.DAN JUGA INI LAH PERTUNJUK DAN BALA KEPADA NAJIB,MENTERI SERTA SELURUH JENTERA KERAJAAN YANG MENINAYA RAKYAT NEGARA INI .KAMI YANG KERDIL INI BERDOA SIANG DAN MALAM DI ATAS PERBUATAN PENGKIANATAN KAMU TERHADAP KAMI RAKYAT SEMUA..KAMI SEMUA TIDAK SEDIKIT PUN MERASA SEDIH MAU PUN SIMPATI TERHADAP MEREKA INI YANG MATI DALAM NAHAS INI.KAMU MENTERI MENTERI YANG AKAN MAMPOS SELEPAS INILEBIH TERUK LAGI DAEI KEJADIAN MALA PETAKA INI AMIN.KAMI PERCAYA ALLAH DAN BERDOA AKAN TURUNKAN BALA LEBIH DASHAT TERHADAP KAMU YANG LEBIH TERUK DARIPADA INI.MARI LAH KITA MENADAH TANGAN PADA SEMUA ORANG ISLAM YA ALLAH YA TUHAN KU KAU YANG MAHA BESAR KAU MAHA AGUNG KAU LAKHANATKAN NAJIB,MENTERI MENTERI BARISAN NASIONAL INI PARA PENGUASA DI MALAYSIA INI YANG MELINDUNGI PENJENAYAH BESAR INI SERTA KRONI DAN ZURIAT MEREKA ,HANCURKAN LAH MEREKA INI HUKUM ;AH MEREKA INI SEBAGAI MANA MEREKA MENGHUKUM ANWR IBRAHIM SEBAGAIMANA MEREKA MENGHUKUM RAKYAT NEGARA PERAK YANG DIPENJARAKAN SEBAGAI MANA PERJUANG REFORMASI YANG DITANGKAP.HANCURKAN LAH NAJIB DGN SEMUA BALA TENTERANYE YA ALLAH YA TUHAN KU.AMIN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada orang umno menghina nik aziz telah gagal buat apa di rangcan hudud 20 tahun lebih telah gagal dan ada orang umno hina kalpa singh bagi kapal singh kawan anwar terbaik dia siap suruh anwar harus bertaubat, kawan fikirkan ia , jika cakap keluarga kau cepat mampus kau marah kan. Anwar memang peliwat, dato Jamaluddin Jarjis tak kena mena dengan kes anwar itu, Jamaluddin jarjis hanya duta malaysia ke amerika je, kenapa pakatan suka hina orang telah meninggal sedang anwar buat rakyat selangor menderita tak ada air ,kenapa korang hina anwar itu

      Delete
    2. Org mati sebab ajal mereka telah sampai tidak cepat atau lewat walau sesaat.Esok² kalau emak bapak kau mampos dah tentu kerana dia makan duit haramlah macam tu ke.

      Delete
    3. Dalam filem penyamun tarbus, ketua penyamun tu sebut mati dalam immannn

      Delete
    4. Kalau cam tu , karpal singh pun makan duit haram jugak.

      Delete
    5. Anon 23:35 pengecut....harap2 mak bapak ko jadi mcm mana yg ko doakan tu ....pd pendapat aku ko ni bukan org islam ...atau pun dah murtad ....ikut dapigs sgtlah ni

      Delete
  3. Adakah bala GST sedang menimpa pentadbiran Najib? Adakah ia akan menjadi
    peringatan kepada Najib dan kroni-kroninya supaya insaf dan bertaubat dan meletakkan jawatan untuk menyelamatkan rakyat dan ekonomi negara ini ?

    Dua Setiausaha Sulit Najib meninggal dunia dalam tempoh 5 hari. Semoga Najib dan kroni-kroninya insaf dan bertaubat dan menghapuskan GST yang amat membebankan rakyat.

    Ingatlah rakyat sedang menderita kerana GST menyebabkan kenaikan harga barangan dan perkhidmatan yang melampaui batas!

    Sesungguhnya tiga doa yang diperkenankan Allah: Doa orang puasa, doa orang yang dizalimi dan doa orang yang musafir

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku tengok ramai je yg makan kfc dan mcd, adakah mereka makan kfc dan mcd dizalimi oleh gst fikirkan ia

      Delete
    2. @ Anon 00:30,

      Bukan kamu tahu mereka makan sambil memaki BN kerana GST ! Aku dengar ramai orang bercakap mengutuk BN kerana GST ! Mungkin kamu pekak, buta dan bodoh.

      Bangsa Bersatu telah membuat pengumuman bahawa GST mempunyai kesan yang teruk ke atas orang miskin dan sederhana kerana mereka terpaksa menggunakan sebahagian besar dari pendapatan mereka untuk membeli barangan dan perkhidmatan kerana GST !

      Macai seperti kamu tak pernah belajar ekonomi makro dan mikro sebab itu kamu jahil tentang GST !

      Delete
    3. Kepada anon 00:30,

      Harga rumah telah meningkat lebih tinggi diluar kemampuan rakyat miskin dan sederhana kerana GST dikenakan kepada alat dan bahan binaan. Ini bererti lebih ramai rakyat tidak mampu membeli rumah.

      Adakah kamu mahu mereka tinggal dalam khemah, bawah jambatan atau dalam restoran KFC dan McD ? Pakailah otak bila tulis komen !

      Delete
    4. Kah kah kah. Semuanya kena tipu . Sebenarnya harga barang naik sebab pembekal nak untung lebih.Bukannya gst.
      contoh jika dulu harga RM10. termasuk cukai jualan .
      La ni pekedai tunjuk harga RM10 juga tapi sebelum cukai.
      Tambah cukai jadi RM10.60 .
      Jadi siapa yang untung?
      Jadi? Lu fikirlah sendiri.
      Aku tau sebab aku kerja dengan pembekal.
      kah kah kah. Semua kena tipu.

      Delete
  4. Comelnya pembantu juruterbang,

    ReplyDelete
  5. Dulu aku sokong kerajaan tapi sekarang disebabkan GST aku benci benci benci kerajaan yang zalim ni! Baru 4 hari aku dah kena bayar rm120 extra untuk cukai GST yg sebelum ni aku tak perlu bayar!!! KALAU SEBULAN MACAM MANA??? KALAU SETAHUN MACAM MANA???Bayar GST apa yang aku dapat???ZALIM!!! ZALIM!!! ZALIM!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. BN memaksa rakyat menerima GST untuk membayar hutang kerajaan BN yang berjumlah RM740 billion dan menampung kebocoran dan ketirisan wang kerajaan yang disebabkan oleh kelemahan, kepincangan kebodohan, kesalahan dan kecuaian kerajaan BN sendiri.

      Sepatutnya pemimpin-pemimpin BN menjual harta benda mereka dahulu untuk membayar hutang yang mereka buat sendiri bukan dengan membebankan rakyat dengan GST yang telah menyebabkan berlaku kenaikan harga barangan dan perkhidmatan yang melampau !

      Marilah kita beramai-ramai memohon kepada Allah supaya kerajaan BN tumbang untuk menyelamatkan rakyat dan negara ini.

      NOTA: Hanya macai-macai BN yang buta hati menyokong GST ! kerja mereka ialah mengampu boss mereka supaya mereka dapat seringgit dua upah jadi macai !

      Delete
  6. Bawa bertenang....
    innalillahhiwainnailaihhirajiun...
    hentikan perbuatan mencela...
    ada hikmah di setiap kejadian...
    banyakkan bersabar...

    ReplyDelete
  7. Betul tu...bawak bertenang. Bayarlah GST sebab kerajaan nak guna duit tu nanti untuk bagi BRIM. Biarlah hidup kita sengsara asalkan kita dapat menolong orang lain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betullah tu...VIP makan udang galah yang mahal tetapi tidak dikenakan GST sebab VIP suka makan udang galah, kita makan kangkung dan bilis sahaja sebab kita tak mampu membeli sardin yang dikenakan GST ! Rakyat semakin menderita tetapi pimimpin BN semakin kaya raya kerana GST!

      Tangan kanan BN bagi BRIM, tangan kiri BN ambil balik wang BRIM melalui GST ! Bukankah ini bererti rakyat kena tipu?

      Delete
  8. Salam 1 rasuah ,

    Jangan menghina orang mati kerana kita tak tahu macam mana pengakhiran kita nanti.

    Muhammad Mohd Taib (PAS) pernah mencadangkan untuk memajukan orang Melayu hapuskan sahaja hak istimewa mereka.

    Tapi ia ditolak oleh orang Melayu, kerana apa? Kerana mereka begitu takut untuk bersaing. Kalau mereka tak boleh buat mereka nak dekatkan tiang gol, kata orang cina.

    Mereka tidak mahu menganggap itu cabaran dan berusaha lebih keras. Tahukah anda nutp pada 2004 pernah mencadangkan syarat akademik dilonggarkan untuk menjadi tukang ajar, tidak cukup longgar lagikah hingga ada yang spm tanpa A pakai credit credit je jadi tukang ajar Sedangkan bidang pendidikan adalah bidang akademik. Bayangkan apa nasib orang islam bila orang pandai pandai semuanya bukan islam, tengoklah negara arab sekarang.

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya, biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
  9. Kalau GST 20% pon aku sokong, tetap sokong BN.

    Kau tak nak sokong...ader aku peduli....

    Blajor rajin, kerja bagus, usaha cari duit lebih.. cukai, zakat aku bayar lah...

    Alhamdulillah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuma masa bayar GST tu aku niat "aku bayar GST ini supaya umno cepat lingkup".

      20% gst pun aku tak kisah

      Delete
    2. Aku pun akan bayar juga 20% GST kalau dipaksa oleh BN tetapi aku akan berniat "aku bayar GST ini supaya pemimpin BN dan macai-macai BN masuk penjara kerana kejahatan mereka terhadap rakyat".

      Delete
    3. Kempen tolak GST dlm pru 14 nanti. Tolak 1 undi BN terasa puas dpt menghukum mereka yang zalim. Kami satu family sepakat tolak satu undi seorang sebagai hukuman kerana perkenalkan gst. Puasnye hati..

      Delete
    4. org melayu ni hangat hangat taik ayam jer.
      La ni memang marah sunguh kepada KERAjaan OMNO BeeEnd.
      Tapi tengok lah dekat nak mengundi sikit lagi, lepas kena tabor duit sebagai gula gula oleh calon calon YB BeeEnd habeh cair semua marah tu, siap melolong lagi "DULU KINI DAN SELAMANYA DI PATAT NERAKA" habis jahnam

      Delete
  10. mungkinkah punggung juruterbang kena raba dari belakang menyebabkan juruterbang terkejut lalu hilang kawalan dan mengakibatkan helikopter meletup?

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak cerdik komen kau..bajet kelakar ke?

      Delete
  11. Yang dah mati itu ketentuan Allah. Tak payahlah kita menfoakan laknat atau buat fitnah yang bukan2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku bersangka baik bahawa JJ akan sokong hudud jika dibentang di parlimen.

      Yang pasti 'marabbuka' untuk semua insan.

      Delete
    2. Fir'aun mati pun kerana ketentuan Allah. Sepatutnya kematian itu menjadi pengajaran kepada yang hidup supaya tidak menindas rakyat dengan GST dll.

      Delete
  12. Bestnya jadi pemimpin tinggi negara Malaysia. Pergi kenduri kahwin pun dgn helikopter. Aku org / rakyat biasa ni naik motosikal je. Kalau kenduri jauh sikit naik kereta anak beranak mcm sardin, yg selebihnya terpaksa naik bas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko jadilah org kaya.....x bersyukur dgn rezeki Allah .....aku redha je ngan rezeki aku ....sebab Allah maha adil .....arwah p ramlee dah buat dialog ....lu punya rezeki lu makan ...wa punya rezeki wa makan ...

      Delete
  13. Mati itu pasti...muhasabah diri kita..
    Kerdilnya kita di bumi Allah..

    ReplyDelete
  14. Jika berlaku bencana semua bala kerajaan{BN)......pemimpin kamu kena ambil gambar video, tape berbual sex dg bini orang....bala kerajaan(BN).....negeri kelantan kena banjir bala kerajaan(BN)....tapi ini bala kerajaan pas....tipu tuhan........apa kau mahu cakap?......bala siapa?

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...