KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 1 May 2015

KAD TAMBAH NILAI PRABAYAR .. NAJIB ARAHKAN SHABERY CHEEK AMBIL ALIH.


Menteri Komunikasi dan Multimedia, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek telah diarahkan supaya mengambil alih tanggung jawab berhubung isu penetapan harga kad isian semula telefon prabayar.

Arahan itu dibuat oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak seperti yang dimuat turun melalui statusnya di laman sosial Facebook pada Jumaat.

Perdana Menteri berkata, mulai sekarang hanya Shabery boleh membuat pengumuman kepada rakyat berhubung isu harga kad isian semula itu.

“Shabery Cheek please take charge of the top up issue. Mulai sekarang, sebarang pengumuman kepada rakyat hanya boleh dibuat oleh Menteri KKMM sahaja,” tulis Najib.

Shabery Cheek terus membalas "Yes Sir, saya akan jumpa dgn semua pihak utk dapatkan yg terbaik bagi rakyat dan negara".

Harga kad isian semula menjadi kontroversi apabila Ketua Pengarah Kastam Diraja Malaysia (KDRM), Datuk Seri Khazali Ahmad pada Rabu, mengumumkan harga kad itu tidak akan dikenakan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) berkuatkuasa 1 Mei.

Sehubungan itu, semua syarikat telekomunikasi diarah akur dan menjual pada harga sebelum 1 April.

Bagaimanapun, Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (SKMM) tidak bersetuju dengan kenyataan Kastam itu.

Pengerusi SKMM, Datuk Seri Dr Halim Shafie berkata, agak mustahil untuk pembekal perkhidmatan melaksanakan perubahan dalam masa dua hari dengan kembali kepada kadar pra-GST bermula 1 Mei, seperti yang diminta.

Halim berkata, agak rumit untuk membuat konfigurasi semula kepada sistem, bukan hanya di pihak pembekal perkhidmatan bahkan juga bagi ejen pihak ketiga seperti institusi kewangan, pembekal pembayaran elektronik, pasar raya, stesen minyak dan ejen jualan lain yang berjumlah kira-kira 30,000.

Halim berkata, ia juga melibatkan kos yang besar bagi pihak pembekal perkhidmatan dan ejen-ejen pihak ketiga selain stok baharu kad prabayar perlu dikeluarkan dan diagihkan ke seluruh negara.

Susulan bantahan SKMM, Kastam membuat pusingan U dengan menangguhkan arahan supaya kad isian semula tidak dikenakan GST.

Ini bermakna, bagi kad isian semula bernilai RM10 akan dijual pada harga RM10.60 termasuk enam peratus GST.

Tindakan pusingan U yang dibuat Kastam itu telah menimbulkan kemarahan orang ramai termasuk Ketua Penerangan Pemuda UMNO, Jamawi Jaafar, yang menasihatkan Khazali berhenti membuat kenyataan yang memalukan.

32 comments:

  1. Whatever lh najib ...ko dgn menteri ko cakap pusing2 last2 10.60 kekal rakyat kene bayar ....memang cilakak betui ....x sabar nk tunggu pru14 ...memang dh x caya abis umno ni walaupun 0.00000001% ...binawae!!!..

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya ibu irma seorang TKI DI SINGAPURA
      pengen pulang ke indo tapi gak ada ongkos
      sempat saya putus asah apalagi dengan keadaan susah
      gaji suami itupun buat makan sedangkan hutang banyak
      kebetulan suami saya buka-bukan internet mendapatkan
      nomor MBAH SERO katanya bisa bantu orang melunasi hutang
      melalui jalan TOGEL dengan keadaan susah terpaksa saya
      hubungi dan minta angka bocoran SINGAPURA
      angka yang di berikan 4D yaitu 9347 TGL 23-03-2015
      ternyata betul-betul tembus 100% alhamdulillah dapat 177.juta
      bagi saudarah-saudara di indo mau di luar negri
      apabila punya masalah hutang sudah lama belum lunas
      jangan putus asah beliau bisa membantu meringankan masalah
      ini nomor hp -> (-082-321-062-999-) MBAH SERO
      demikian kisah nyata dari saya tampah rekayasa
      atau silahkan buktikan sendiri..

      Delete
  2. Senang cerita macam ni aje lah.

    Berhenti jadi kerajaan.

    Bosan la cerita pasal topap ni.

    Bulan April lepas entah berapa ratus ringgit kena bayar GST.

    Bukan saja kena GST, tapi harga barangan naik begitu banyak.

    Contoh sardin cap Botan, dari rm6.00 naik kepada rm6.80.

    Najib dan konco-konconya mana tau harga sardin pasal mereka tak makan sardin.

    Hutang negara dah nak hampir rm850 billion.

    Siang malam pagi petang cerita dalam TV nak jaga rakyat,

    Puiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

    Sekian, terima kasih.


    ReplyDelete
    Replies
    1. Macamana nak bayar hutang negara ratus2 bilion tu kalu hal telco yang kecik macam tu pon tak boleh nak kasik selesai?

      errr...aku nak tanya sikit.
      sapa yg korang rasa ada kuasa utk halang telco kenakan GST? Sabri ker najib?

      Delete
  3. Nak tau kenapa kerajaan takut dengan syarikat Telco ni....

    Sebabnya syarikat Telco ni la yang membiayai kos pilihanraya kerajaan Barang Naik (BN).

    Anjing kalau dah dapat makan tulang, takkan dia nak gigit tuan dia yang bagi makan tu.

    Boy Putra.
    JKK Kg Bintang.

    Ada paham ke macai umporno..???????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Paham paham

      Delete
    2. Aku paham sikit saja. Tap pe... nanti aku tanya Mat mazlan. Dia CGPA 3.85 mesti pandai.

      Delete
    3. Ada lagi ke spisis umno yg pandai. Madet kata dlm umno tinggal yg bodoh sahaja.

      Delete
    4. Hai kawan tahu kau telco syrikat komunikasi isreal. Mereka ada rancangan untuk jatuh kan najib. Sebab itu kerajaan desak turun harga mereka tetap berdegil, mereka dah kuasai mobile network di seluruh dunia ini
      http://support.telco.com/index.php?page=contact-support

      Delete
    5. hahaha.........
      kerajaan telah jual malaysia hinggakan kroni berkuasa kerajaan hanyalah melaksanakan tetapi hanya berkuasa pada rakyat dan kerajaan pula dikuasai oleh kroni2 kaya .
      negara perlukan perubahan drastik dgn kejatuhan kerajaan skrg dgn tak lansung boleh melemahkan kuasa besar yg selama ini berkuasa disebalik kerajaan umno ..
      kebangkitan rakyat sgt penting utk menentang politik wang dan malaysia perlukan perubahan bukan dikuasai sebaliknya mengubah corak pemerintahan.

      Delete
  4. Telco passing ke kastam, kastam passing ke SKMM, SKMM passing ke mat maslan, mat maslan passing ke najib, najib passing ke sabri. Gollll!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita yang gol

      Delete
    2. Bukan gol, tapi mampos terus.

      Sial yang sangat2 sial BN, tiada yang lebih sial melainkan sial2 belaka.

      Delete
  5. Budak indon kat opis aku pun bising pasal TopUp ambik gst. Pukimak betul Jeff ulu bernam ni. Terima kasih


    Keza

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeff tak jual babi lg ke?

      Delete
    2. Apa saja yg berkaitan dgn Jeff mmang sial

      Delete
    3. Jeff ulu yam tu bini pertama dia tinggal kawin dgn indon kabaret..
      Maklumat dari bekas ketua kg pasir, ulu yam.
      Sekian terima kasih

      Delete
    4. Indon ke pempuan karbaret ke dia tetap sedap mengenjut bini dia secara halal...dari ko tu mengenjut awek huduh ko tu secara harom...lg harom........

      Delete
    5. Woiii...aku tak kisah kalu ko hina Jeff.
      tapi janganlah ko hina babi yg tak besalah tu...

      Delete
  6. Betapa teruknya kerajaan Barang Naik (BN) tunduk kepada taikun-taikun besar kat Malaysia ni.

    Astro - monopoli bebas mengenakan cas yang mereka suka.

    Syarikat Telco - bebas mengaut keuntungan jutaan ringgit sehari termasuk drop calls.

    Bank-bank komersial - hantar surat reminder pon cas dalam 10 ringgit.

    AP Import beras, gula dan pelbagai barangan lain.

    Akibat kerakusan pemerintah yang dibeli, maka sengsaranya ditanggung oleh semua rakyat.

    Ayuh, penyokong yang pro dan kontra kita tumbangkan kerajaan Barang Naik (BN) ini di PRU ke 14 nanti.

    Ini bukan isu politik, tapi dah jadi isu nasional yang menimpa semua rakyat.

    Negara maju semua dah bertukar-tukar kerajaan dan mereka terus juga maju.

    Kenapa Malaysia tak boleh.????????????????????????????????????????.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hai kawan kau tahu tak telco syarikat yahudi , mereka ada rancangan jatuhkan najib sebab itu aku minta korang berhati telco ini mereka kuasai mobile network di seluruh dunia.
      http://support.telco.com/index.php?page=contact-support

      Delete
    2. Pehhhhhh anon 23:37 bagi teori konspirasi yahudi yg tak boleh belah....hati2 sket bang dgn teori ko tu....noob kt bwh ni dah jeling semacam...huhuhu..

      Delete
    3. 02:33 memang telco yahudi punya kenapa takut ke aku dedahkan nya macai pkr. Ada uru2 yahudi jatuh najib guna telco. Macai pkr sangup bela telco itu ia

      Delete
    4. yahudi yahudi yahudi...dalam negara tak habis2 cina cina cina...diri sendiri tak reti2 nak berubah asyik salahkan bangsa lain.....hidup melayu, beri undi pada orang lain bangsa melayu akan merempat...hilang kuasa...hilang hak2 melayu...kuasa raja2 hilang,,,sedar tak sedar semua dah hilang yang tinggal cuma 'keris telanjang' dengan 'segitiga bermuda' jer.....mereka di atas peduli apa nasib rakyat lantaklah janji bahagian aku mesti ada

      Delete
  7. ini kerajaan memang banyak punya itu belit

    ReplyDelete
  8. PADAN MUKA, siapa suruh tak nak tukar pada pru13? Semua mendapat..!! termasuk saya sekali... Dapat pm pun tak tegas bila melibatkan RAKYAT. KRONI juga yang dapat HASIL, kita? terang terang dipergunakan bila pilihanraya.. PADAN MUKA semua..termasuk aku lah....!!!!!

    ReplyDelete
  9. Pelacur aje yg selera kat Jeff babi!

    ReplyDelete
  10. Mat buih - Mat banggang = umngok be end.umpama rm10 + 6% = rm9.40.ini tidak berlaku jika taikun telco tidak mencatut dan tidak tamak mengaut untung.

    ReplyDelete
  11. Salam 1 bodoh


    Sape pn yg beri jawapan psal top up...harga nya tetap 10.60...ni suma da trlbih mkn
    babi......kerajaan sial.....

    Yg benar
    cgpa 3.85

    ReplyDelete
  12. Barua ni kata putrajaya akan kehilangan 800 juta kalu kad prabayar x dikenakan gst ...rugi kalau x sembelih rakyat lah gitu ye ...800 juta tu kan duit rakyat ...memang cilakak betul ...

    ReplyDelete
  13. pandai ko nak komen ,hidup BN

    ReplyDelete
  14. Lagi Isu Panas ... Jom Terjah !! >>> CLICK HERE !!<<<

    ReplyDelete