Friday 15 May 2015

KADIR LANCAR PARTI BAHARU BERLAMBANGKAN ALA-ALA UMNO WAJAH TUNKU ABDUL RAHMAN GANTI KERIS YANG BUKAN PRO BN MAUPUN PR DAN TIDAK AKAN MASUK BERTANDING PRU KE-14.



Pelik sungguh apa yang ada dalam kepala otak Kadir Sheikh Fadzir ni .. tubuh parti tetapi tidak mau masuk bertanding dalam Pilhanraya umum .. selalunya parti ditubuhkan untuk masuk pilihanraya demi mendapatkan kuasa .. ini tidak, tubuh parti sekadar seronok-seronok .. orang ada parti dia pun nak ada parti atau mungkin dia berhajat sangat nak jadi pemimpin tertinggi parti yang sah kot.

Nampak gaya belum berkepak sudah nak nazak.

Bekas menteri penerangan Tan Sri Abdul Kadir Sheikh Fadzir hari ini ‎melancarkan Parti Ikatan Bangsa Malaysia (Ikatan), yang didakwanya bukan pro-pembangkang atau kerajaan.

Berwajah baharu dengan lambang berwarna merah-putih, parti itu menggunakan simbol perdana menteri pertama, Tunku Abdul Rahman Putra mengangkat tangan semasa melaungkan kemerdekaan, di tengah bulatan berwarna kuning, dan bertemakan "Bersatu Maju Adil Bahagia".

"Alhamdulillah selepas bertungkus lumus lebih 2 tahun dan dengan bantuan suatu perintah Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, akhirnya Ikatan sudah pun didaftar," kata Kadir merangkap presiden Ikatan, dalam ucapan perasmian di Hotel Palace of The Golden Horses, Seri Kembangan, dengan kira-kira 300 hadirin.

Turut hadir beberapa tokoh politik dan pemerhati, termasuk Pengerusi Yayasan Kebajikan Sosial, Tan Sri Robert Phang dan bekas ketua pengarang Kumpulan New Straits Times Press, Datuk A ‎Kadir Jasin‎.‎

"Kita bukan pro-Barisan Nasional dan kita bukan pro-pembangkang, tetapi kita pro roh pemimpin mulia yang sudah, pro-rakyat dan pro-generasi akan datang.

"Kita juga bukan parti untuk pilihan raya akan datang," kata Kadir.

Bekas ahli Majlis Tertinggi Umno itu menubuhkan Ikatan pada Jun 2012, tetapi menunggu lebih 2 tahun mendapatkan kelulusan Pendaftar Pertubuhan (RoS).

Pada Februari 2013, Kadir mengheret RoS ke ‎Mahkamah Tinggi bagi mendapatkan perintah mengarahkannya meluluskan pendaftaran parti berbilang kaum itu.

13 comments:

  1. Apa lagi, saya menyeru rakan2 masuk parti ni. Omak Kau plak boleh Jadi ketua penerangan.

    Yg penting parti baru ni bwrsih Dari nepotism, kronism Dan nepotism.

    Janda sesi touch d hanjing jgn Gatal nak join. U r not welcome

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mak keling, bapak keling..anak jd melayu? Mamak boleh masuk dalam 1 kandang..azeez, hanipa maidin, tun mahathir, anwar, zam tongong, adik beradik kadir, ketua setiausaha negara, ksu perbendaharaan dll. Porak peranda, hancur mamak punya keje..

      Delete
  2. Parti tupperware..besok bungkus. Mamak ni dah gila..

    ReplyDelete
  3. Macam mana nak join, Daftar kat mana ye! janji Mahsyuk RM 2,500 ke 2,600 setiap bulan.

    ReplyDelete
  4. Kepada unit amal pas dan pkr sila join parti ni...daripada pegi bakar de lilin n touch de hanjing....janda tu sila ikut berparti dgn i hehehe...u r welcome....


    Sekian terima kasih
    GST maju dan membangun bersama. .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia tu bekas org keras umno
      patutnya org umno kena beri sokongan padu
      ini ko kutuk pulak
      ko ni tak menghormati bekas pemimpin keras umno la

      Delete
  5. Ambil alih Putrajaya dahulu baru boleh cerita Hudud. Kami maklum akan hukum hudud itu suatu yg penting tetapi bukan sekarang..betulkan saf sesama PR itu penting. Kenapa umngok sokong pas skang ni dlm isu Hudud? Sedangkan mereka sudah boleh laksanakan sekarang ini kerana mereka sedang memerintah Malaysia. Jd apakah maksudnya sokongan mereka ini? Rupanya hanyalah utk memecahkan PR. Cabar umNGOK utk laksanakannya sekarang!! Sudah 69 tahun memerintah ada puak ni buat? Ingat mereka ini Bangsat Negara - jgn tertipu. Puak ini sanggup jual Islam dan negara demi mencapai impian mereka. Umpama dajal...mengoda/menyesatkan manusia ketika akhir zaman...ditabur kemewahan, kesenangan didunia kpd mereka lemah dan alpa. Terima kasih

    ReplyDelete
  6. Nak masuk pru bukan sikit modal mana nk cekau lain la umngok sampai tahap tabur wang berjuta kat rakyat biasa......cukong2 (mata sepet) sengih tunggu result...yb2 umngok sengih kira percent....itupun bagi fatwa bukan rasuah....lebih mulia lagi touch anjing boleh samak...berbanding makan hasil haram yang jadi darah daging

    ReplyDelete
  7. Mamak lanciauuuuuuuĆ¹......

    ReplyDelete
  8. United MAMAK national organisation

    ReplyDelete
  9. Baguihla dengan parti baru,,,kalau nak masuk bertanding kena tunggula sapa yang nak meminang......dulu.

    ReplyDelete
  10. Ati masih umno tue. Bagi yg masih tak serik2 kena belit ngan Eee ramai2 lah g join.

    ReplyDelete
  11. sblum dia pekene kite baik kite belah.ni pun penyamun juga masa dlm umno dulu

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...