Wednesday 6 May 2015

PASCA TRAGEDI DUKE ... KERETA MYVI MILIK WANITA MENGANDUNG 8 BULAN KENA KETUK TANPA SEBAB.



"Saya seorg wanita hamil 8 bulan.saya menggunakan kereta myvi untuk pergi kerja setiap hari. Tapi semenjak kejadian kemalangan di atas DUKE melibatkan 6 buah Myvi yang berlumba haram hari itu, saya rasa tidak selamat memandu kereta myvi saya lagi. Semalam ada 1 kereta 4x4 himpit kereta saya di tol Serdang semasa saya balik dari kerja. Dan sebentar tadi pula kereta saya kemek bonet depan mcm di ketuk dgn benda keras..emosi saya sangat terganggu.. saya mohon rakyat malaysia jangan la bertindak sesuka hati. Saya sendri marah pada pelumba2 haram tu..tapi knp saya yang dipersalah kan..itu kereta saya nak mencari rezeki.. sampaikan saya fikir apa salah saya pada org ramai. Saya tidak dapat lagi menahan emosi. So please rakyat malaysia jangan aniaya org yang tidak bersalah. Saya harap Allah balas pada org yg aniaya saya ni.."

Begitulah luahan hati merayu ehsan dan belas kasihan dari seorang pengguna dan pemilik kereta jenama MyVi

Janganlah disebabkan orang lain orang yang tidak berdosa menjadi mangsa kemarahan tanpa batasan.

Rasionallah sikit .. jangan diikutkan bisikan emosi.

27 comments:

  1. Rakyat hakim negara kak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hakim besar segambut dah masuk sungai buloh. Dengar cerita hari2 bg tazkirah pada banduan. Pkr cabang penjara bila nak tubuhkan?

      Delete
    2. Adoiii ni mrmang penyokong Anuar beraherm ni. Macam mana kau tau. Sebab diorang otak tak centre

      Delete
    3. PRK Permatang Pauh - Kemana perginya Barua-barua Dap & Pkr?..
      Rasa-rasanya kita semua masih belum lupa apa yang berlaku dari awalnya projek PKR iaitu Kajang Movie, pakat semua kena kelentong dan pakat basah lokoih kena kencing, tak selesai lagi, bawa pula kepada krisis MB Selangor, Tan Sri Khalid jadi mangsa kerakusan Azmin Ali, manakala Tuan Guru Haji Hadi Awang selaku Presiden Pas pun turut jadi mangsa maki hamun sumpah seranah dari barua-barua parti DAP dan PKR, ingatkut dah selesai, rupanya belum lagi....

      Isu kemuncak TG Haji Hadi kena belasah paling teruk yang aku rasakan bila beliau nak bawa RUU Hudud ke Parlimen,, lagi teruk beliau kena, malah yang paling celaka bila KM Pulau Pinang Lim Guan Eng pun turut jadi mulut Cibai.. Mereka-mereka ini terlampau...
      Tetapi dalam sehari dua ni Tuan Guru ada lagi mengeluarkan kenyataan mengenai mengundi di PRK Permatang Pauh,,, terkejut akut, dah 3-4 hari aku tunggu, mana suara-suara yang sebelum ini begitu labun dan rabung membelasah Tuan Guru dah hilang ditelan zaman ka,, senyap sunyi membisu tiada suara,,, dah pakat mampoih belaka dah agaknya,,, ada seorang sahabat FB aku kata masing-masing tersangkut tulang babi di kerongkong..

      Apa pun aku ingin mengambil kesempatan diatas keberanian Pas Kawasan Permatang yang bertindak secara matang dan anak jantan.. Tahniah, moga-moga Allah S.W.T bersama-sama anda kerana berani bertindak diatas kemuliaan islam yang perlu sama-sama kita jaga.

      kalau aku, tak perlu lagi nak tanya keputusan Tuan Guru Presiden,, terus aja boikot dan meminta semua pengundi ahli dan penyokong Pas jangan mengundi pada PRK Permatang Pauh,,
      Pada pendirian aku, Pkr dan Dap mesti diajar oleh kita semua yang mengamalkan ajaran islam yang syumul, baru depa akai,,, biar mereka-mereka ini ada akai pada Pas, dan akan jadi satu pengajaran kalau nak duduk dalam satu pakatan..
      Mereka-mereka ini masih belum sedar dengan kekalahan Dap di PRK parlimen Teluk Intan sebelum ini, dimana calon Dap Dyna Sofia sendiri mulut celupar,,,,
      Jadi, Pkr dan dap mesti di ajar sekali lagi di Permatang Pauh.
      Ada pimpinan Pas kata, kena juga undi PKr supaya jangan entah apa aku tak ingat,,sebabnya aku malas nak baca seterusnya dah.. pemimpin tu sebenarnya serba salah,, nak selamat serba serbi didunia ni jadi kenalah pilih playsafe...

      menang atau kalah calon Pkr tiada apa-apa erti buat rakyat malaysia, GST tetap kena juga,, cuma yang bernasib baik duit caruman Kwsp bila najib dah buat U-turn 360 darjah.

      bagi aku kalau Pkr kalah di permatang pauh, baru pemimpin Pkr dan dap ada akai, dan akan timbul balik semangat pakatan rakyat macam mula-mula ditubuh dahulu, sekarang masing-masing dah bongkak, sebabnya,, Dap ada Pulau Pinang, Pkr dah ada Selangor walaupun dengan jumlah 13 kerusi, itu pun masih tak sedar diri, masih nak tamak dengan kuasa yang baru dapat, kerusi exco milik Pas dari 4 dipotong jadi 3,,, yang sedih nya pimpinan pas Selangor masih juga terima,,, kenapalah sebegitu teruknya kemaruk dengan jawatan exco tu,,,,
      Jadi ko orang dah nampak kan,, nak harap pimpinan pas nak bertegas dengan Pkr dan Dap tak mungkin,, cuma kita sebagai ahli-ahli bawahan akar umbi ni lah yang boleh bertindak sesuatu, peluang yang ada tak seharusdnya dilepaskan... mereka-mereka ini WAJIB diberi satu Pengajaran,, moga-moga dengan pengajaran tak sampai satu penggal lagi pun akan membuahkan kembali Pakatan Rakyat yang dapat membawa kemenangan Islam di bumi malaysia.

      Delete
    4. Hahaha......melayu buat melayu kena melayu marah melayu melaung!!!!!
      Inilah akibatnya kereta murah sgt melayu kaya sgt boleh full loan lagi bagi pemuda miskin tak mampu akhirnya rempit kereta semakin byk, dulu viva skrg myvi lain kali entah apa lg.
      Skrg dia kena ketuk lain hari entah siapa lg kena ketuk myvi sport katakan.

      Delete
    5. 18.01 makan babi byk sgt...sebelum bagi komen jgn makan babi ye pendatang. Mak bapak lu dtg malaysia kerajaan bagi ic dah cukup baik.

      Delete
    6. Go to hell street racers....kelab kereta yg terlibat terutama si betina yana budak baru nak tumbuh bulu tu boleh pegi mampus!

      Delete
    7. SAYA SEKELUARGA INGIN MENGUCAPKAN BANYAK TERIMAH KASIH KEPADA AKI NAWE BERKAT BANTUANNNYA SEMUA HUTANG HUTANG SAYA SUDAH PADA LUNAS SEMUA BAHKAN SEKARAN SAYA SUDAH BISA BUKA TOKO SENDIRI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN AKI YG TELAH MEMBERIKAN ANKA JITUNYA KEPADA SAYA DAN ALHAMDULILLAH ITU BENER2 TERBUKTI TEMBUS..BAGI ANDA YG INGIN SEPERTI SAYA DAN YANG SANGAT MEMERLUKAN ANGKA RITUAL 2D 3D 4D YANG DIJAMIN 100% TEMBUS SILAHKAN HUBUNGI AKI NAWE DI 085-218-379-259






























































      SAYA SEKELUARGA INGIN MENGUCAPKAN BANYAK TERIMAH KASIH KEPADA AKI NAWE BERKAT BANTUANNNYA SEMUA HUTANG HUTANG SAYA SUDAH PADA LUNAS SEMUA BAHKAN SEKARAN SAYA SUDAH BISA BUKA TOKO SENDIRI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN AKI YG TELAH MEMBERIKAN ANKA JITUNYA KEPADA SAYA DAN ALHAMDULILLAH ITU BENER2 TERBUKTI TEMBUS..BAGI ANDA YG INGIN SEPERTI SAYA DAN YANG SANGAT MEMERLUKAN ANGKA RITUAL 2D 3D 4D YANG DIJAMIN 100% TEMBUS SILAHKAN HUBUNGI AKI NAWE DI 085-218-379-259

      Delete
  2. INI gang PASMA ni. Jusk2 PASMA memang tak berotak

    ReplyDelete
  3. HARAMJADAH PKR JADIKAN HADI AWANG BAHAN FITNAH???

    Mak ai!!! Punya la terdesaknya puak - puak PKR ni nak meraih undi dari kalangan rakyat di Permatang Pauh sehingga membuatkan mereka terpaksa menjadikan Hadi Awang sebagai bahan fitnah?

    Nampak sangat la yang diorang ni betul - betul kemaruk nak mendapatkan perhtian serta ketandusan sokongan dari kalangan puak - puak PAS tu sendiri. Ingatkan diorang ni bagus sangat.

    Tapi hakikatnya, PKR bukan la sebuah parti yang mempunyai kredibiliti serta integriti yang tersendiri. Bahkan mereka juga jelas tidak mempunyai prinsip serta dasar perjuangan yang tetap.

    Jika tidak, kenapa sampai tahap mereka terpaksa menyebar risalah yang dilihat hanya sekadar mempergunakan nama Si Hadi Awang tu bagi mengelirukan rakyat di Permatang Pauh?

    BUKIT MERTAJAM: Hebahan kehadiran Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang pada ceramah perdana bagi membantu kempen calon Parti Keadilan Rakyat (PRK) Permatang Pauh pada Rabu malam melegakan ramai pihak.
    Kesungguhan mempromosi program itu terserlah apabila hebahan kehadiran Hadi ke Permatang Pauh disampaikan melalui sebuah poster biru putih yang disebarkan melalui aplikasi Whatsapp dan media sosial sejak Ahad lagi.
    Hadi dijangka hadir berceramah pada malam terakhir kempen PRK Permatang Pauh di Kompleks Yayasan An-Nahdhoh, Kubang Semang.
    Tentu sekali kehadiran Hadi dapat menolak spekulasi berhubung keretakan hubungan PAS bersama dua lagi sekutunya iaitu PKR dan DAP.
    Bagaimanapun hasil pemeriksaan yang dilakukan mendapati maklumat yang disebarkan itu pastinya mendukacitakan ahli dan penyokong PAS.
    Bukan kerana Hadi membatalkan program ceramah perdana itu, sebaliknya hebahan kehadiran Presiden PAS itu adalah palsu.
    Sejak kempen PRK Permatang Pauh bermula pada 25 April lalu, kelibat Si Hadi Awang ni lansung tidak kelihatan bagi membantu Wan Azizah mempertahankan kerusi Si Ketua Penipu tu.

    Kesimpulannya, puak - puak Liberalis PKR tu sekarang ni memang sedang berada dalam keadaan yang cukup kritikal dari segi sokongan. Terutamanya dikalangan puak - puak PAS tu. Sekarang baru la puak - puak PKR tu sedar, tanpa sokongan PAS, parti mereka sendiri akan melingkup!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen dari macai x berotak lari dari tajuk..

      Delete
  4. Dah tiba masa Omakkau buang komen yang xde kaitan dengan artikel.
    Kes Kakak mengandung ni, satu perkataan aja yang Abang Aji nak cakap "Sabarlah". Solat dan mengadu kepada Allah. Hati akan tenang, Insha Allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju sesangat sokong 100%

      Delete
  5. mana la org melaysia x bodo dan bangang org mengadu hal lain dia jawab benda lain. salah masuk treat kesian

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thread la bodoh....bukat treat!

      Delete
  6. Puak umno memang perangai buruk busuk bau taik. Dah tetlampau banyak makan rasuah dan kaki fitnah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bantu lah kami hentikan nepotism berada dalam pkr itu, jika ada undi bebas di pematang pauh anda memastikan wan azizih berhenti politik anda telah menyelamatkan pkr itu dari parti kekeluargaan, cuba anda lihat ts kahlid di pecat dengan dengan alasan beliau bankrap sebenar beliau bukan bankrap yg gembagemburkan, jika tak undi pkr anda menbantu rakyat selangor dari kekejaman pkr ini, cuba anda lihat ketika rakyat kelantan menderita akibat banjir, ds anwar selaku ketua pr bersenang lanang pergi melancong di new zealand, ketika kajang banjir wan azizih tak pernah menunjuk muka selaku wakil dun kajang

      Lulahan dari rakyat selangor yg menderita

      Delete
    2. Nepotisme umngok bila ko nk hentikan wahai macai umngok yg bongok lg tonyok..

      Delete
    3. Puak PR ahli syurga tetap terjamin....hari2 ahli PR makan nasi ngan lauk emas dan perak....cicah sambal mutiara...nur penuh di jiwa ahli2 PR....saya insaf....

      Delete
  7. Ni ibu iblis promote no ekor kat sini buat apa.

    Gi beli untuk sendiri sudah la....

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
  8. Pkr tanpa pas boleh hidup.
    Pas tanpa pkr mati.

    ReplyDelete
  9. Nurul nuha cakap orang2 PAS bodoh bodoh belako....lebih pentingkan hudud dari papa nurul nuha....tak ado papa PAS tak sekuat mana pun.....adussss....org pas ko tak rasa ngilu2 kat jubo memasing ko.....kikiki.....tapi kan ..kan....ada betul gak org PAS nih bodoh2 blako sejak dari zaman memali sampai la tok guru masuk kubor....kena tipu dab suka wat u-turn......tapi kan ...kalau jijah menang kat matang ....maka potong kote la aku kali ini.....ahaksss..kikikiki....puiii.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya selaku rakyat selangor saya merayu pada penduduk pematang pauh bantu kami dari kekejaman pkr ini, dengan tak menundi wan azizah anda telah menbantu kami dari kekejaman ds anwar ibraham ini..
      Ketika selangor menderita akibat banjir wan azzih lupa kami di kajang
      Ketika krisis air di selangor DS anwar sebuk melancong ke luar negara sehingga kami tak mandi dalam satu hari dan kami terpaksa berkejar ambil air ,orang selangor duduk flat 10tingkat langsung tak di hirau kan ahli pkr, malah mereka tak menghantar ahli pkr tolong kami angkat air ke tingkat 9, semua disebab ds anwar ibraham tak mahu berkeras tak menbina logi langgat dua..
      Ketika kahlid jadi menteri besar selangor beliau di fitnah oleh pkr konon beliau bankarap akibat main saham dekat luar negara pada hal beliau tak bankrap seperti gembargemburkan beliau paksa oleh ds anwar ibraham untuk meletak jawatan dan jawatan tersebut bagi pada bini Sendiri



      Dengan tak mengundi wan azizah anda telah menbantu kami dari menghalang kekejaman yg di lakukan oleh ds anwar dan ahli keluarga pada rakyat selangor itu. Luahan hati rakyat selangor akibat kekejaman pkr ini


      Delete
    2. Mentaliti penduduk p.pauh bukan tahap zero nak boikot wan azizah dan menangkan umno. Klu umno menang bermakna suka gst...hanya penyokong tahap bangang saja yg suka gst.

      Delete
  10. AKHIRNYA, UMNO MAHU RAKYAT SOKONG CALON MEREKA YG MENYOKONG GST DAN KEHILANGAN WANG 1MDB RM24 BILION BERBELANJA SEMEWAH ELMEDA MARCOS TERBANG DGN DUIT PEMBAYAR CUKAI. ISU KAD PRA BAYAR ...
    SOKONG KAK WAN, SOKONG PKR DAN TOLAK GST !!

    ReplyDelete
  11. Hanya manusia otak sawan yang sokong UMNO. Jadi khadam seumur hidup.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...