KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 7 May 2015

PRK PERMATANG PAUH ... KAK WAN MENANG DENGAN MAJORITI HAMPIR 10 RIBU.



ANALISIS KILAT:- Angka menunjukkan bahawa undi popular KeAdilan tetap sama seperti pilihan raya umum pada tahun 2013.

Terima hakikat bahawa terdapat kehadiran yang lebih rendah, adalah munasabah untuk meramalkan bahawa PKR akan menang dengan majoriti yang lebih besar sekiranya jumlah keluar mengundi adalah lebih tinggi.

Kehadiran dalam pilihan raya kecil ini adalah kira-kira 15 peratus lebih rendah berbanding pada pilihan raya umum 2013 (88.3 peratus pada tahun 2013, kira-kira 73 peratus pada pilihan raya kecil hari ini).

Majoriti sedikit lebih rendah daripada 11.721 diperolehi dua tahun lalu pada pilihan raya umum ke-13
.

35 comments:

  1. Tahniah...kak wan serba boleh...adun, ahli parlimen, bakal ketua pembangkang, nenek mithali, mb selangor je terlepas hari tu. Kalau tak boleh masuk rekod dunia..kategori nenek paling sibuk. Semua gila...hahaha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeles ke macai kahkahkah

      Delete
    2. GST terbaikkkk

      Delete
  2. apakah SPR masih lagi merupakan tunggangan UMNO ?...dimana agaknya menghilang undi dari ribuan warga asing ? tiada lagikah berlakunya "black out"..? .. demikianlan para penyangak ilmu "mengembalakan" pada sekalian ternakannya dengan sifat kufur ..yg akan menaburkan fitnah tatkala datang sesuatu yg menjadi "duri" kepada mereka... apapun tahniah kepada gerombolan serigala yg kekal sebagai penguasa di permatang pauh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ostat ni kenapa ni?
      Kenapa dengki dan sakit hati bersarang di jiwa?
      Ostat ni jenis ostat apa yer?
      Dah kalah terima aje la ostat...
      Rakyat dah pilih, ostat tutup mulut sudah la
      Malam ni kenapa pulak ostat memiliki jiwa seperti penyokong PR?

      Ambik wuduk bawak sembahyang ostat.
      Buat solat taubat sekali.
      Mudah-mudahan dapat bersihkan sikit jiwa yang tak tenteram tu.

      Delete
    2. agaknya lah ...betul saranan kamu.. wahai sahabat...tahniah...ada lagi penyokong PR yg mampu merubah ke arah yg lebih baik...


      Delete
    3. Saya bukan penyokong PR ostat.
      Saya macam lalang.
      Tiup kiri pergi kiri.
      Tiup kanan pergi kanan.
      Saya bukan jenis melilit pada batang kayu.
      Bukan jugak melilit pada tunggul mati.
      Saya tengok arah angin.

      Orang kata jadi macam lalang tak baik.
      Tapi bagi saya jadi lalang lebih mulia.
      Saya boleh menumpang kat mana-mana.

      Lalang tak bersifat menjilat, ostat...

      Delete
    4. 恭喜婉azizah !已經贏了。卡西男人徹底擊敗對手。已經贏得了大量的工資。有很多錢可以施捨給窮人。許多慈善機構可以去天堂。不要污衊誰擔任四分之三頭的人。願上帝永遠保護婉azizah 。

      Delete
  3. Onyang paling sibuk mahathir.

    ReplyDelete
  4. Nak cover kos jutaan ringgit bina istana segambut, penyokong pkr kenalah redha setiap kali pilihanraya anak beranak anwar je layak bertanding. Kalau anwar ada anak lembam/spastik sekalipun..nescaya pucuk pimpinan pkr 100% gerenti setuju jadi calon. Ini fakta..orang yg layak & amanah mcm TSKI apa dah jadi nasibnya? Sbb TSKI tak ada pertalian apa2 dgn kerabat istana segambut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hidup pkr utk selamanya...mentaliti org p.pauh tidak sebodoh macai2 umgok

      Delete
    2. Elehhhhh.... apa punya teloo...dengan kak wan yang kerja berkipas dan jaga cucu pun boleh kalah.

      Memalukan!!

      Delete
  5. walaupum pkr menenag tapi undi bn masih tinggi lebih 20k. Maknanya masih ralai rakyat sokong gst yg sangat baik utk negara....

    ReplyDelete
    Replies
    1. gst baik untuk negara
      tapi rakyat terseksa

      Delete
    2. 20K tu sbb org muda UG dah tolong bantu.
      Kalu tak...jangan harap ler..

      Delete
    3. Undi BN tinggi sbb saya rasa ada undi hantu.

      Apa pun tahniah Kak Wan dan para pengundi PKR yg tak termakan umpan dan hasutan. Jadilah pengundi Gred A+.

      Delete
  6. Azmin Ali tlg jaga Kajang... Lim Guan Eng tlg jaga Permatang Pauh.. Kak Wan akan buzy balik sebagai Ketua Pembangkang.. Sian cucu2 nenek...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sorry la macai..hang bukan pengundi p044 duk diam² la..hang mai try kempen kt cni dlu bru hg tau musibat

      Delete
    2. Kajang tu dari wak kecik sampai rambut wak dah penuh uban, tak ada perubahan apa pun yang wak nampak. Drp zaman mat tayson sampai zaman jokovi, tak nampak pun bezanya. Kenapa agaknya ye?

      Delete
    3. yang wak nampak berbeza ialah rumah2 kayu org melayu tepi jalan cheras kajang dah tak ada. Semuanya dah tukar jadi kedai cina atau tempat tokey cina jual kereta second hand. Nak cari kereta second hand murah datanglah tempat wak.

      Delete
  7. Tahniah Kak Wan.. kami pemuda SEBERANG JAYA TAMAN SEMILANG tetap sokong PKR.Duit bn kami kebas tapi sorry la nk pangkah bn bodoh ni. Sorry KJ kami tipu hang lompat parti, siap press conference lagi tv9.. hahaha TAKBIR!

    ReplyDelete
  8. Tahniah dan syabas kepada Dr Wan Azizah Wan Ismail dan PR kerana telah memenangi PRK Permatang Pauh walaupun BN telah menggunakan pelbagai cara untuk mengalahkan PR!

    Tahniah dan syabas kepada parti PAS dan PR kerana berjaya mengurangkan majoriti BN dalam PRK Rompin ! Ini membuktikan rakyat amat menyokong PR dan bencikan GST dan pelbagai skandal yang membebankan rakyat !

    Insya Allah, PR akan mengalahkan BN dalam PRU ke14 !

    ReplyDelete
  9. Tahniah kak wan...pertama kali bertanding di permatang pauh dgn melawan segala jentera umno/ bn..bkn satu yg mudah yg akhir mereka kecundang...kemenangan perhak kepada kak wan..Sekali lg tahniah!!

    ReplyDelete
  10. Tahniah kak wan...pertama kali bertanding di permatang pauh dgn melawan segala jentera umno/ bn..bkn satu yg mudah yg akhir mereka kecundang...kemenangan perhak kepada kak wan..Sekali lg tahniah!!

    ReplyDelete
  11. pkr still the greatest.congrats wan azizah.we all love u.

    ReplyDelete
  12. Harakahdaily tak ambil pot pun berita PKR menang...

    ReplyDelete
  13. Tahniah..Cuma saya nak ingatkn,jawatan sebagai pemimpin bukan sekadar kemuliaan atas dunia sahaja,amanah sebagai pemimpin akan di soal jawab di hadapan Allah di padang masyhar kelak.Semoga WAWI mempunyai hujah untuk dijawab dihadapan Allah kerana menolak hudud allah sebelum ini.

    ReplyDelete
  14. presiden Kim Jong-un dari koran utara adalah orang pertama akan ucap taniah pada kak wan itu pkr itu percaya cakap aku, aku rasa macai pkr ini percaya cakap aku ini. Maklum kedua2 pemimpin itu memegang ideologi yg sama. Anwar dengan demokasi nepotism dia, Kim Jong-un dengan komunis nepotism nya

    ReplyDelete
  15. Dr wan azizah wan ismail

    Dilahirkan pada 3 Disember 1952 di Hospital Kandang Kerbau, Singapura , ketika itu Singapura masih sebahagian Tanah Melayu. Wan Azizah mendapat pendidikan awal di Sekolah Konvent St. Nicholas, Alor Setar. Beliau kemudiannya meneruskan pengajian ke Kolej Tunku Kurshiah di Seremban. Seterusnya beliau melanjutkan pelajaran ke Dublin, Ireland (1973) di mana beliau mendapat ijazah dalam bidang obstetrik dan ginekologi . Di universiti, beliau dianugerah pingat emas 'MacNoughton-Jones Gold Medal'. [1]

    Sekembalinya ke Malaysia, beliau menjadi seorang pakar oftalmologi di Hospital Besar Kuala Lumpur dan di Hospital Universiti, Universiti Malaya. Beliau telah berhenti daripada kerjaya beliau dalam tahun 1993 apabila suaminya dilantik menjadi Timbalan Perdana Menteri.


    YB umno ado?

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A < degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya , biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai.heee

    Tahniah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi satu tanya wan azizah dregee yang dia ada tak pakai ia, ucapan dun selangor pun tergagap2, macam ini jadi peminpin di ketawakan orang ia. Nasib orang pematang pauh dan kajang ia lihat video ini
      https://youtu.be/CK_q9APAkPM

      Delete
  16. Woi Omak Kau!!!!
    Tolong tapih sikit la komen2 org ni..
    Den polak boto la ngan iklan nombor ekor ni..
    Ekau pandai ko tak delete komen2 ni?
    Ko ekau ni nak reply komen pun tak roti??

    Yang bona,
    Den Polak

    ReplyDelete
  17. Kemenangan jijah kipas udang adalah kerana pengundi dari Myanmar. Nepal. Bangladesh telah mmbuat undi pos...klu nk di kira penduduk permatang pauh baru berapa orang. ..kemenangan inilh fuckatan rakyat yg banggakan...klu tiada warga asing. ....nenek jijah pasti tersungkur kehkehkeh..

    Sekian terima kasih
    anal gangbang

    GST maju dan membangun bersama.

    ReplyDelete
  18. Majoriti Permatang Pauh masih menyokong PKR...hm.... sememang nya kubu kuat PKR.... Rasa2nya kalau anaknya nurul nuha bertanding pada pru akan datang pun pasti akan menang juga..... hm.... tak kisah lah... dah majoriti depa suka.....
    Yang pelik nya kenapa membuat provokasi giler2.... dah tak yakin boleh menang ker??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai jeles ke hahaha

      Delete
  19. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini YUSUF ISMAIL seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar IBU DARNA yg dari singapur tentan AKI RUSLAN SALEH yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dr hasil ritual/ghaib dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus dan menang RM.230.000 Ringgit ,kini saya kembali indon membeli rumah dan kereta walaupun sy Cuma pekerja kilang di selangor malaysia , sy sangat berterimakasih banyak kepada AKI RUSLAN SALEH dan jika anda ingin seperti saya silahkan Telefon AKI RUSLAN SALEH di 0812-43477455 Untuk yg di luar indon telefon di +62812-43477455, Atau KLIK DISINI 2D 3D 4D 5D 6D saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui AKI RUSLAN SALEH saya juga sudah bisa sesukses ini. Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, ini adalah kisah nyata dari seorang TKI, Untuk yg punya mustika bisa juga di kerjakan narik uang karna AKI Ruslan adalah guru spiritual terkenal di indonesia. Untuk yg punya rum terimakasih atas tumpangannya.

    ReplyDelete