KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 7 April 2015

ARMADA KERETA AUDIT GST DI HANTAR KE PEJABAT KASTAM DIRAJA MALAYSIA TERSEBAR DI LAMAN SOSIAL SEJAK SEMALAM.


Begitu sekali tumpuan dan kesungguhan kerajaan dalam memastikan setiap sen GST dapat dikutip .. sampaikan ada kereta khas untuk para pegawai dan petugas dari Jabatan GST Kastam DiRaja Malaysia.

GST belum kutip tapi puluhan kereta sudah mula dipesan.

Tunggu sahaja kesan dan impak dari pelaksanaan GST nanti  .. kena berlapang dada dan berdingin kepala memberi ruang dan peluang cukai kontroversi ini menjalankan peranan dan mengambil tempatnya .. risikonya, kerajaan sedia ada yang kena tanggung .. jika rakyat merasakan suatu bebanan dan mencekik leher mereka, sudah pasti mereka akan balas dendam dengan memberikan undi kepihak lawan .. begitu juga sebaliknya, jika memberi untung sudah pasti kerajaan sedia ada akan dikekalkan pada PRU 14 nanti.

Sehingga kini jelas, GST suatu bentuk cukai yang tidak popular dikalangan rakyat .. alasannya mungkin cara penerangan dan hebahan tidak betul dan mengelirukan sehingga rakyat menjadi bercelaru haru biru.

7 comments:

  1. Tunggu dan lihat... kalau GST tak bagus dan membebankan rakyat, PR ade peluang nak menag dlm pru akan datang..... Bukankah ini berita baik utk puak PR.......
    Kata rakyat tak bodo...jadi jangan nak buang masa rakyat dengan buat demo yg menyusahkan rakyat...banyak lagi masalah rakyat yg kena pemimpin selesaikan.
    GST adala bahan untuk pru akan datang.,,

    ReplyDelete
  2. Apa bodoh omak kau ini tak suruh dia naik teksi kot pantau gst ini, lupa pesan ia kerajaan selangor pun suruh pegawai penbandaran dia orang naik motor, minyak pun tak mahu bayar macam mana dia orang buat kerja, orang dah maju kena pakai kereta tak dia orang memantau gst naik motor, tak salah aku kdnkk dan jabatan kastam mana ada sangat kereta dan lori menmantau, kalau dia orang tak kederaan tak dia orang memantau pakai kereta sendiri dan moto sendiri, dan suruh omak kau hantar dia orang ketika memantau nak hantar tak,
    Kalau kita suruh dia pakai kereta sendiri nanti dia cas elaun lebih pulak
    tipu Elaun alat ganti kereta sendiri
    tipu Elaun minyak kereta sendiri
    Ada faham tak omak kau ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg tak faham tu orang umno celaka je.

      Delete
    2. Kami faham kamu marah kerana proton yang dibekalkan dan bukanya bnw.
      Syukur proton ada, dapatlah pegawai KDRM menaiki kenderaan bertaraf dunia jika tidak naik bas, motorsikal, basikallah mereka untuk menjalankan tugas. Mana mampu kerajaan nak beli bnw, lainlah kerajaan selangor dan p.p duit melimpah ruah setakat bnw layak buat dispecth sahaja.

      Delete
  3. apa yang dihairankan jika unit gst mempunyai kenderaan khusus kerana mereka perlu melakukan pemantau di semalaysia.
    Kereta yang dipilih cuma proton saga, privy yang mana harga 10 bijik saga bersamaan sebijik bnw 3 seris kebangaan pihak PR.

    Setiap tahun kerajaan membeli kenderaan bagi urusan rasmi syukur proton ada.
    jimat berbanding bnw pujaan PR

    ReplyDelete
  4. Wow...dpt kereta setaraf BMW lah...tahniah...hihihi

    ReplyDelete
  5. Kereta BMW harga pun baru RM 126.000 ribu je, jangan nak eksyen!

    ReplyDelete