KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 6 April 2015

SIAPA YANG LIHAT GAMBAR INI TIDAK MENITISKAN AIR MATA MEMANG SAH HATI KAUDU.


Bila melihat pemimpin paling dihormati, disanjung, dikagumi dan mengaku tidak pernah buat salah, YAB Tuan Hj Mohamed Azmin bin Hj Ali dalam keadaan sedih,sayu dan pilu duka semasa hari pengkebumian Allahyarham Ayahanda Dato' Seri Anwar Ibrahim semalam, tanpa disedari air mata Omak Kau pun menitis meleleh sedih ... berkongsi kesedihan dengan Tuan Hj Mohamed Azmin b Hj Ali.

Paling Omak Kau terharu apabila yang lain sekadar muka suram, tetapi amat berbeza dengan Tuan Hj Mohamed Azmin Hj Ali  .. jelas beliau kehilangan orang yang amat disayangi dan dihormatinya dalam hidupnya.

Apabila melihat pemimpin berjiwa rakyat, zuhud,cekap,maksum, tidak pandai beretorik dan berlakun serta tidak pernah ada sifat pendendam kesumat ini mengalirkan air mata, terasa amat bersalah pula jika mengkritiknya.

Sebab itu, jika sesiapa yang melihat gambar pemimpin yang dilahirkan untuk memimpin ummah ini menitiskan air mata kerana terlalu sedih tidak sama menitiskan air mata,  memang sah dia memiliki hati yang cukup kaudu.

HIDUP AZMIN ALI!!!!!!  .... WE LOVE AZMIN ALI!!!!!

31 comments:

  1. NAK DAPAT JADI PRESIDEN KENA PANDAI NANGIS

    KALAU NAK NANGIS KENA DEPAN KETUM

    BARU SENANG NAK NAIK PANGKAT

    KAH KAH KAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. NAK DAPAT JADI MACAI BN KENA PANDAI MENGAMPU

      KALAU NAK MENGAMPU BOS KENA BAHAM KETUM SATU LORI

      BARU SENANG NAK MEREPEK

      DAPAT ANUGERAH MACAI BANGGANG

      DALAM MESYUARAT AGUNG KERIS TELANJANG

      KAH KAH KAH

      Delete
    2. Nak dapat jadi macai nuar aljubo peliwat tua mesti rela dibodohkan, ditipu, dikelentong dan iklas di jubo suka sama suka.heee

      Delete
    3. Serupa juga nak dapat jadi munteri pandai2 cocok lubang jubo Semah. Tapi hasan malik sepupu Semah tak payah cocok jubo Semah dapat jadi munteri juga apa petuanya yek? Cocok jubo najibutoya ke? Hehe

      Delete
  2. Dalam ati bang non ...apa lahi yg aku bole tipu nih...harap menjadi penipu ako ksli nih....si assmin pulak kata lam ati ...nasib ko la labuuu....si bedul amin...kata lam ati bila lagu ako nak tunjuk sebak ...ini kali lah ....untung sabut timbul untung batu tenggelam. ...shaksss...Aminnnnn

    ReplyDelete
    Replies
    1. Untung PR timbul

      Untung BN tenggelam bersama GST seperti kapal Titanic dengan VIP

      Delete
    2. Najip dah gelabah sebab madey paria sudah bukak pekong najip. Hehe tunggu lah tak lama botak kepala najip tu....

      Delete
  3. Omakkau, this has to be your most bitter and cynical piece of writing. Time to call it quits and get a life.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam 1 rasuah ,

      Tadi saya ke bank nak ambil duit, selalu apa yang saya lihat ada melayu bersongkok atau bertudung akan tunggu di depan pintu bank minta derma untuk sekolah atau surau atau tabung kebajikan yang ntahdimanantah.

      Tapi kali ini saya lihat ada india di depan bank, dia buat apa, dia jual muruku umtuk menyara keluarganya.

      Dari situ kita sudah boleh lihat gambaran bangsa melayu berbanding bangsa lain. Bangsa lain jika mereka nak sesuatu mereka terpaksa berusaha dan bergadai untuk dapatkan sesuatu.

      Manakala bangsa melayu, mereka nak free, short cut dan mudah. Itulah yang berlaku sekarang dalam pendidikan, penjawat awam dan perniagaan.

      Dalam pendidikan mereka ada kuota spm serendah 3A boleh ambil degree, ada yang pakai credit je A tak ada, bangsa lain 10A baru pandang. Dalam penjawatan awam berapa ramai yang datang goyang kaki kerana jawatan yang diwujudkan lansung tak diperlukan contoh ft17 di sekolah-sekolah. Dalam peniagaan pun begitu tapak niaga yang dikhaskan kepada mereka disewakan kepada pendatang asing, syed bukhari meniaga untung sapu rugi kerajaan tanggung. Hakikat bro heee.

      KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya, biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.

      Delete
    2. Tetapi aku lihat pelbagai bangsa menjadi penghuni penjara dan peminta sedekah diseluruh dunia. Mengapa jadi begitu jika bangsa lain semuanya hebat konon?

      Delete
    3. Bangsa yg paling haprak dalam dunia ialah banhsa umno laknat.

      Delete
    4. Pkr punya komen macam gampang org mati pun komen melalut lalut sedekah lah fatihah ke ucap takziah ke ini komen benda2 bodoh kau org yg komen kat atas ni memang anak sial...anak gampang.... anak haram jadah.. puki Mak kau org semua... memang keturunan musibat.

      Delete
    5. 02:54 ko punya komen pun sama 2 × 5 tak guna.entah2 kau tu yg anak g.....g!

      Delete
  4. Blogger Omak Kau ni ada DENDAM PERIBADI yang tak selesai ker dengan Azmin ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. omak kau sudah2 lah.lau x boleh terima azmin x payah nak sindir mcm ni.tgk logo d blog kamu ada bendera 3 parti.Tiada pun bendera amno.Jadi fikirlah, fikirlah.adakah berbaloi kamu buat begini walaupun sindiran.

      Delete
    2. Hahaha.....
      Omak kau sedang cuba utk berubah tetapi selagi azmin tak dapat buktikan padanya yg azmin sedang menyelesaikan masalah di selangor dgn secepat mungkin selagi itulah omak kau meracau tak keharuan.

      Delete
  5. Maaf omak kau ,kita tak percaya pada anwar ini walau pun dia menangis depan kubur bapa dia pun, kita orang tak percaya lagi pada anwar sebab dia suka ambil kesempatan ketika dia melawat ibu meningal dulu pun dia belakon sakit pinggang untuk meminta rakyat simpati pada anwar itu.

    Aku ucap somoga bapa Anwar tempat Tuan Hj Mohamed Azmin b Hj Ali. Ditempat dikalangan baik2 itu je al fatihah buat beliau

    ReplyDelete
  6. sbr DSAI....yg aniaya kau dah 1persatu d timpa bala....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul...konspirasi yg kedua ni pun dah ada yg ditimpa bala..

      Delete
  7. paling tak boleh tahan tengok badul aminnn,, hehehe teringat kaunselingg 3 pagi

    ReplyDelete
  8. Aku cadang Omakkau tukar baju. Jgn paka baju lambangi PKR. Klu hari2 burukan Azmin..Rafizi..PR... lebih baik msuk umno.

    ReplyDelete
  9. biarkan Omak kau terus dengna caranya sendiri sehingga dia menerima satu balasan dari Allah.Takpa ,kita doakan supaya dia insaf.dan lagi dalam blog dia ni selalu ada seorang dua yang beri komen tentang Anwar,kesia dia,kita tak tahu apa salah anwar pada dia.biarakn dia terus memfitnah pada anwar.setiap fitnah yang dia tulis anwar terhapus sedikit dosanya dan dia menambah dosa.dia lupa ada azab kubur,tak payang kata azab nereka .tunggu balasan allah.Teruskan memfitnah anwar dan azmin,begitu juga dengan Oamak kau,teruskan jangan berhenti sehingga mereka diberhentikan.INGAT allah ada melihat apa yang mereka buat

    ReplyDelete
  10. jgnlah buat kenyataan cmni, tak pasal2 tuan bdn kena
    klu ya pun suka benor kat dia, buatlah kenyataan yg bertanggungjawab

    ReplyDelete
  11. Pelik sungguhlah dengan pentaksub membuta tuli Azmin ini ... di tegur kena maki .. di puji kena caci sebab dikatakan perli .. diamkan diri dituduh langsung tidak mau ambil peduli .. kini sudah ambil langkah lebih tinggi siap doakan semoga Omak Kau terima azab pula.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu omak kau,

      Depa ni fanatik. Mujur saya keluaq tabligh kalau tak hishhhhhh memang soap la aku bahas.

      Jeff Ulu Bernam
      Sedara hangpa

      Delete
    2. minah,minah jonggang...minah gigi jongang...kulom terluka!

      Delete
    3. Hahaha......
      Dah tak tahan br keluar kenyataan ke......!
      Silap canang silap ulas boleh di bidas sampai mati. Jgn main dgn kata sindiran bisa makan diri. Ingat penyokong pr diam tak bermaksud terima bulat2, cuma masa belum tiba. Bila kebangkitan menjulang suara rakyat boleh hancurkan kuasa ciptaan manusia.

      Delete
  12. Ajmin keturunan keluarga yg lintang pukang huru hara derhaka pendendam pemfitnah gila glamour buang sedara dll...
    Baru kritik dalam blog macai Azmin dah meroyan...kalau jelajah satu Selangor burukkan Azmin mau macai jadi gila serupa pondan tua gila glamour tu.....kahkahkah

    ReplyDelete
  13. Alfatihah utk bapa anwar...walaupun spjg hayatnya gagal membendung sikap meliwat anaknya sianwar ibrahim. Mati dlm sedih dia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 13:34 ! Kamu ni lebih hebat dari Shafee Si Lahanat tu !
      Sehebat- hebat Si Shafee tu MENIPU....dia masih GAGAL membuktikan bahawa Si PEMFITNAH Saifool ada di kondominium tersebut..setakat tunjuk Saifool Si Celaka tu naik lif turun lif...aku pun boleh buat...tapi kamu siap memfitnah Anwar MELIWAT seolah- olah kamu melihat dengan MATA KEPALA kamu sendiri... Kesian kat PUAK- PUAK yang HIDUP DENGAN MAKAN HASIL LENDIR ni !
      Berapa kamu dapat dengan MENJAJA FITNAH ni ?
      Hidup kamu cukup senangkah sekarang ni ?

      Delete
    2. Ntah! Fitnah rosmah atau isa samad xpe r dpt pahala!

      Delete