Saturday 4 April 2015

BEBERAPA GAMBAR TAN SRI JARJIS JAMALUDDIN DAN KETUA SETIAUSAHA SULIT PM DI MAJLIS KENDURI KAHWIN ANAK PEREMPUAN NAJIB RAZAK DI PEKAN, PAHANG SEBELUM TRAGEDI HELIKOPTER TERHEMPAS.


Antara 6 orang yang dikatakan terkorban dalam nahas helikopter terhempas petang tadi di Semenyih  ialah Tan Sri Ir Jamaluddin Jarjis dan Ketua Setiausaha Sulit YAB Perdana Menteri , Dato' Seri Azlin Alias.

Mereka semua dikatakan baru lepas menghadiri kenduri kahwin anak YAB Perdana Menteri di Pekan, terbang ke Kuantan menuju ke Subang sebelum terhempas di Semenyih.


Takziah kepada seluruh ahli keluarga dan kaum kerabat yang terkorban. Hidup ini hanya satu perjalanan yang sementara dan amat singkat rupanya.


"Dari Allah kita datang dan kepada Allah juga kita akan kembali".
"Dari Allah datangnya perintah, kepada Allah juga amal kita dirujuk" ... AL FATIHAH.
بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَـنِ ٱلرَّحِيم
ٱلْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ ٱلْعَـلَمِين۞ ٱلرَّحْمَـنِ ٱلرَّحِيم۞
مَـلِكِ يَوْمِ ٱلدِّين۞إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ۞ ٱهْدِنَا ٱلصِّرَطَ ٱلْمُسْتَقِيمَ۞صِرَطَ ٱلَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ۞ غَيْرِ ٱلْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ ٱلضَّاۤلِّينَ۞
اِنّا لله واِنّا اليه راجعون..

اللَّهُمَّ اغْفِرْ لَهُ وَارْحَمْهُ وَعَافِهِ وَاعْفُ عَنْهُ وَأَكْرِمْ نُزُلَهُ وَوَسِّعْ مُدْخَلَهُ وَاغْسِلْهُ بِالْمَاءِ وَالثَّلْجِ وَالْبَرَدِ وَنَقِّهِ مِنْ الْخَطَايَا كَمَا نَقَّيْتَ الثَّوْبَ الْأَبْيَضَ مِنْ الدَّنَسِ وَأَبْدِلْهُ دَارًا خَيْرًا مِنْ دَارِهِ وَأَهْلًا خَيْرًا مِنْ أَهْلِهِ وَزَوْجًا خَيْرًا مِنْ زَوْجِهِ وَأَدْخِلْهُ الْجَنَّةَ وَأَعِذْهُ مِنْ عَذَابِ الْقَبْرِ أَوْ مِنْ عَذَابِ النَّارِ

Ya Allah, AMPUNILAH DIA, rahmatilah dia, maafkanlah dia, ampunilah kesalahannya, muliakanlah kematiannya, lapangkanlah kuburannya, cucilah kesalahannya dengan air, ais dan embun sebagaimana Engkau mencuci pakaian putih dari kotoran, gantilah rumahnya dengan rumah yang lebih baik, gantilah keluarganya dengan keluarga yang lebih baik, gantilah isterinya dengan isteri yang lebih baik, hindarkanlah dari fitnah kubur dan siksa neraka (Sahih Muslim).


Semoga roh-roh arwah ditempatkan bersama dengan para siddiqiin, shuhada dan solihin.

اَمِين يَا رَبَّ الْعَالَمِيْن

9 comments:

  1. Salam 1 rasuah ,

    Jangan menghina orang mati kerana kita tak tahu macam mana pengakhiran nanti.

    Muhammad Mohd Taib (PAS) pernah mencadangkan untuk memajukan orang Melayu hapuskan sahaja hak istimewa mereka.

    Tapi ia ditolak oleh orang Melayu, kerana apa? Kerana mereka begitu takut untuk bersaing. Kalau mereka tak boleh buat mereka nak dekatkan tiang gol, kata orang cina.

    Mereka tidak mahu menganggap itu cabaran dan berusaha lebih keras. Tahukah anda nutp pada 2004 pernah mencadangkan syarat akademik dilonggarkan untuk menjadi tukang ajar, tidak cukup longgar lagikah hingga ada yang spm tanpa A pakai credit credit je jadi tukang ajar Sedangkan bidang pendidikan adalah bidang akademik. Bayangkan apa nasib orang islam bila orang pandai pandai semuanya bukan islam, tengoklah negara arab sekarang.

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya, biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau ni cina ye? Ayat tunggang langgang..duk bercakap pasal "degree berdasarkan kepandaian ni, kau ada degree ke?"..sibuk sgt nk hapus hak Melayu..semenanjung malaysia ni asal namanya "tanah melayu"..jadi apa mslhnya kalau melayu ada kelebihan? Kena hormatlah sebab itu juga perjanjian dan syarat nenek moyang dulu bila nk bg kaum lain jd rakyat sini..

      Delete
  2. Apa yang ko merepek ni Labu?

    ReplyDelete
  3. Ni anak yg mana pulak yg kawin ni?

    ReplyDelete
  4. Kayanye oghang amnoo. Pegi kendughi kawin naik kopta. Tapi tak sampai balik ghumah. Teghingat masa kecik-kecik tahun 50an dan 60an tinggal kat gombak. Selalu juga tengok rombongan Almarhum Sultan Abu Bakar pegi kelumpo atau pun balik ke Pahang, kesian Tuanku walaupun naik kereta mahal berjam jam dalam kereta. Masa tu kalau nak beli kopta boleh juga tapi Tuanku tak kisah. Yang bestnya bila Tuanku jumpa orang kampung mengusung jenazah Tuanku tahan dan berdo'a. Yang meninggal tu ghakyat Selangor. Alfatihah untuk Almarhum Tuanku Sultan Abu Bakar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pokcik, husnuzun..naik kopta tak semestinya dia yg punya..mana tau org offer dia menumpang..sy naik kpl terbang almost every week tp kpl terbang bukan sy punya..huhu

      Delete
  5. biar ler nak naik helikopter ke ape ke,yg ko sibuk kenapa?.sebab mungkin dari kecik ko tak pernah naik kot...sebab tu ko cemburu....ape ape hal salam takziah diucapkan kepada keluarga mangsa.bagi yg mulut busuk tu cuma Allah saja yg balas

    ReplyDelete
  6. kenapa le Saipul Jubor x naik skli ....biar meltup hanya JUBOR yg dpt kesan d kuborkn

    ReplyDelete
  7. Omak kau.....pehal jubor ni ingat masa mati...ingat kubor

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...