KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 4 April 2015

HELIKOPTER MEMBAWA 6 PENUMPANG TERMASUK TAN SRI JAMALUDDIN JARJIS TERHEMPAS DI SEMENYIH PETANG TADI.




Sebuah helikopter awam yang membawa 6 penumpang termasuk bekas Menteri Kabinet dan Ahli Parlimen Rompin yang juga mantan Duta Besar Malaysia Ke Amerika Syarikat Tan Sri Jarjis Jamaluddin dan seorang Setiausaha Sulit Kanan Perdana Menteri dilaporkan terhempas di Kampong Pasir Baru, Semenyih pada petang tadi.

Pasukan bomba Kajang dilapor telah dihantar ke lokasi.

Menteri Pengangkutan Datuk Seri Liow Tiong Lai dalam Twitternya mengesahkan bahawa ada enam penumpang di dalam helikopter tersebut.

Sementara itu, Bernama melaporkan jurucakap Jabatan Pertahanan Awam (JPAM) sebagai berkata tiga mayat nahas helikopter itu telah ditemui, dan pihak berkuasa sedang mencari tiga lagi penumpang lain.

Jurucakap pasukan penyelamat Jabatan Pertahanan Awam (JPAM) berkata kemalangan itu berlaku ketika hujan dan angin kencang.

"Unit Forensik polis akan melakukan siasatan lanjut bagi mengenal pasti mangsa nahas itu," katanya kepada Bernama.

Dua mangsa yang dilaporkan berada dalam helikopter terbabit dipercayai rentung
.

Seorang saksi yang juga penduduk kampung mendakwa melihat sebuah helikopter meletup di udara sebelum terhempas di Kampung Pasir Baru, Sungai Pening, di sini, petang tadi.

Pengawal keselamatan, Roslan Harun, 53, berkata, ketika kejadian pada kira-kira jam 4.30 itu, beliau sedang berehat di rumahnya.

"Mula-mula pak cik dengar bunyi kipas kuat...nampak helikopter meletup dan terbakar di udara. Selepas itu helikopter mula jatuh ke bawah.

"Tiba-tiba, pak cik dengar letupan kali kedua, mungkin waktu itu, ia sudah berada di darat. Hujan juga ketika itu," katanya ketika ditemui di lokasi kejadian.

Ketika ini, operasi mencari dan menyelamat sedang giat dijalankan. Kawasan kejadian itu juga sudah ditutup kepada orang awam sejak jam 6.30 petang.

39 comments:

  1. lnnalillah... tak kesampaian MP ni nak sokong private bill hudud di Parlimen nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mp ni anti hudud kaki arak kata orang2lah. Dah kaya raya dah.

      Delete
    2. Game over. Pacat-pacat kena cari orang lain tempat bergantung.

      Delete
  2. Yg akan kita bawak ialah amalan2 yg baik. Selain drp itu ia akan menjadi beban.

    ReplyDelete
  3. Makna 3 orang kanan najib dalam masa terdekat dato poad jelani susulit dato seri azlin ketua susulit kanan ts jj duta khs amerika syarikt meninggal dunia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Allah bagi peringatan kpd najit laki bini tuuu. Kalau tak sedar lagi maka gilirannya akan datang.

      Delete
    2. Adakah heli itu dipasang c4 ?

      Adakah ini usaha utk pastikan rahsia najib / rosmah tak pecah ?

      Delete
    3. Wah ada peluanglah orang lain dapat kerja? Gaji mahal-mahal pulak tu. Kaya aku, kaya aku. Gaji, bonus, AP, lesen, kontrak, permit.....pi wiiiiiiittt!!

      Delete
  4. Ade le hikmah nye tu ...alfatihah ....

    ReplyDelete
  5. Baru balik dari makan kenduri rumah pm. Sekurang-kurangnya mati dalam kenyang.

    ReplyDelete
  6. Nak kena SEDEKAH fatihah ke? Tan Sri orang kaya bangsawan tak pandang sedekah3 ni .. kah kah kah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. jika kamu tidak "mengetahui" akan amal seseorang ..berdiam diri adalah lebih baik buat kamu ... simpanlah fitnah dan adu domba kamu untuk ditujukan kepada mereka yg masih hidup ..

      Delete
  7. Tinggi darjatnya tu.orang kaya mati pun kat udara....

    ReplyDelete
  8. Macaiu kt mana Macai kt mna....

    ReplyDelete
  9. Dia yg raba ponggong pompuan dulu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku fikir aku sorang je ingat lagi. En Anan pun ingat jugak! Game over.

      Delete
  10. Mati? Abis tu Jack @ Daniel yang oder ari tu banyak lagi sapa nak minum? Membazir betul la orang tua ni... tuuuuih!

    ReplyDelete
  11. Pi la mampouih! Lagi banyak anjing amno ni mampouih lagi bagouih! Puuih.

    ReplyDelete
  12. selepas isu gst yg menyakitkan hati, kini berita gembira utk rakyat

    ReplyDelete
  13. Hentikan kata2 keji kpd arwah.Kita nampak pada zahir sahaja, bersangka baik lebih dituntut. Bagaimana pula kita bila mati nanti?

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu bila kita punya turn, kita sendiri mau ingat la beb. sekarang ini la PEMIMPIN kita yang sepatutnya dijunjung.

      Delete
  14. Meletup kat udara????. Emmmm angin kuat. Ribut hujan. Meletup kat udara?????

    ReplyDelete
  15. Mesti mabuk ramai2 atas heli tu..pastu langgar pokok..mesti dia minum arak 1Malaysia berjenama San Miguel..

    ReplyDelete
  16. Bila pilihan raya kat Rompin? Mana dulu Permatang Pauh ke atau Rompin?

    ReplyDelete
  17. Salam 1 rasuah ,

    Jangan menghina orang mati kerana kita tak tahu macam mana pengakhiran nanti.

    Muhammad Mohd Taib (PAS) pernah mencadangkan untuk memajukan orang Melayu hapuskan sahaja hak istimewa mereka.

    Tapi ia ditolak oleh orang Melayu, kerana apa? Kerana mereka begitu takut untuk bersaing. Kalau mereka tak boleh buat mereka nak dekatkan tiang gol, kata orang cina.

    Mereka tidak mahu menganggap itu cabaran dan berusaha lebih keras. Tahukah anda nutp pada 2004 pernah mencadangkan syarat akademik dilonggarkan untuk menjadi tukang ajar, tidak cukup longgar lagikah hingga ada yang spm tanpa A pakai credit credit je jadi tukang ajar Sedangkan bidang pendidikan adalah bidang akademik. Bayangkan apa nasib orang islam bila orang pandai pandai semuanya bukan islam, tengoklah negara arab sekarang.

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya, biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
  18. takkanlah rakyat marhaen jer yg mati nahas udara. ni nasib baik terus dapat jumpa, kalau tak jumpa langsung macam mh370?

    ReplyDelete
  19. Banyak arwah dpt pahala sbb ramai org mengata dia.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takkan nak harap pahala orang kutuk je. Nak pahala sendiri carila. Solat, puasa, gi haji, sedekah, wakaf, baik dengan mak bapak dan kaum kerabat, bantu pejuang ugama, selalu baca Alquran, kerap zikir dan selawat.... bukan mabuk, baham harta orang, usik punggung pompuan ...........lawan Islam......tit tit tit tit tit game over.

      Delete
    2. Takkan nak harap pahala orang kutuk je. Nak pahala sendiri carila. Solat, puasa, gi haji, sedekah, wakaf, baik dengan mak bapak dan kaum kerabat, bantu pejuang ugama, selalu baca Alquran, kerap zikir dan selawat.... bukan mabuk, baham harta orang, usik punggung pompuan ...........lawan Islam......tit tit tit tit tit game over.

      Delete
    3. Takkan nak harap pahala orang kutuk je. Nak pahala sendiri carila. Solat, puasa, gi haji, sedekah, wakaf, baik dengan mak bapak dan kaum kerabat, bantu pejuang ugama, selalu baca Alquran, kerap zikir dan selawat.... bukan mabuk, baham harta orang, usik punggung pompuan ...........lawan Islam......tit tit tit tit tit game over.

      Delete
    4. Takkan nak harap pahala orang kutuk je. Nak pahala sendiri carila. Solat, puasa, gi haji, sedekah, wakaf, baik dengan mak bapak dan kaum kerabat, bantu pejuang ugama, selalu baca Alquran, kerap zikir dan selawat.... bukan mabuk, baham harta orang, usik punggung pompuan ...........lawan Islam......tit tit tit tit tit game over.

      Delete
  20. Pelacur pun bole masuk syurga..........kita tak tau pengakhiran kita nanti.......jgn sombong dgn mengata dan menghina org.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu kalau bertaubat. tapi kalau dah menteri kaki raba, kaki air kencing setan, anti-hudud, tak tau la pulak kan? adios!

      Delete
  21. hat dok mengata yg buruk kat sini mak bapak hampa tak ajaq ka..ka mak bapak hampa sama macam hampa dok kata yang buruk2 kat orang..apa macam,sakit hai tak baca..!!!sebab tu nabi suruh kita kata dan cerita yang baik2 ja..yang tak baik tu kita berdoa pada allah supaya mereka jadi baik insya allah..

    ReplyDelete
  22. Al Fatihah...jgn komen klu x tau apa2...setakat dgr dr mulut org lain, internet.....so x pyh ckp kan lg baik...buat tambh dosa je...

    ReplyDelete
  23. bagus la. ada jugak cerita yang membuat aku gembira tatkala GST ni menyusahkan hidup aku.

    ReplyDelete
  24. Ni sapa yang ajar ni orang dah mati disedekah fatihah. Macam dah banyak sangat pahala sampai boleh sedekah kat orang. Macam dah sure sangat bacaan fatihah tu betul tajwid dan makhraj dan yakin dapat pahala dan boleh bagi kat orang mati pulak. Ayat-ayat fatihah tu memuji Allah swt dan memohon petunjuk jalan yang lurus. Orang yang dah mati mana boleh gostan. Kalau kat dunia dah jalan bengkok dah mati tak boleh lurus lagi. Kalu kat dunia dah jalan lurus alhamdulillah. Yang aku tahu kalau orang dah jalan kalau kita nak tolong kita berdo'a mintak Allah swt ampunkan dosa simati. Yang aku belajar ialah baca doa "Allahummaghfir Lahu Warhamhu Wa A'fiihi Wa'fu A'nhu". Panjang lagi kalau nak tahu lagi pergi cari guru ugama bukannya guru silat atau guru muzik!!

    ReplyDelete