Wednesday 1 April 2015

BERITA GEMBIRA UNTUK PENGGUNA DAN PELANGGAN STREAMYX DAN UNIFI ... GST AKAN DIKENAKAN.


Pengenalan GST membuatkan pelbagai pihak mengemaskini harga tawaran perkhidmatan mereka, dan turut tidak ketinggalan adalah syarikat telekomunikasi terkemuka di Malaysia, iaitu Telekom Malaysia.

Terkini, mereka dilihat telah pun mula mengemaskini harga pakej untuk Streamyx dan juga UniFi dengan penambahan caj GST.

Seperti ramai sedia maklum, pengenalan caj GST membuatkan penyedia perkhidmatan dan produk menambah 6% ke atas penawaran mereka.

Kini, dengan penambahan tersebut, pakej Unifi VIP 5 disenaraikan pada harga RM157.94, VIP10 pada harga RM210.94, dan VIP20 pada harga RM263.94. Potongan harga sebanyak RM2 diberikan untuk setiap pelanggan yang memilih pilihan autopay untuk akaun mereka.

Untuk Streamyx pula, Telekom Malaysia menyenaraikan pakej BB Deal 1Mbps pada harga RM116.60, BB Deal 2Mbps pada harga RM137.80, BB Deal 4Mbps pada harga RM148.40 dan juga BB Deal 8Mbps pada harga RM169.60 sebulan.

Semuanya hadir dengan potongan sebanyak RM2 jika pembayaran dibuat secara autopay.

MEMBANGUN DAN MAJU BERSAMA.

23 comments:

  1. Makan.bihon sop PASMACHA pun kena GST ka??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Elakkan makan bihoon sop pasmacha sebab perencah mereka boleh menyebabkan hukum agama dan ulama diperlekeh dan sesiapa yang termakan bihoon tersebut akan jadi bodoh atau dungu dan kena ikut telunjuk musuh musuh Allah dan Rasul supaya berjaya kononnya keh keh keh

      Delete
  2. Best betul la GST ni...boleh tambah pandapatan negara...

    ReplyDelete
  3. Kalau tak bersyukur pada para dajal GST, ada cai kata kufur nikmat kah kah kah

    ReplyDelete
  4. Syoknya kena GST. macam nak sambut raya je.

    ReplyDelete
  5. Tak nampak lg ape keuntungan gst ni lg pada rakyat...yg jelas nampak banyak na harga barangan naik termasuk barangan keperluan harian ...yg mampu x jd hal lh tp yg x mampu ...kekadang terasa dizalimi gak ..terutama bg yg muslim ...zakat kene beranika cukai termasuk gst pun kene ...tanya ulamak umno/bn katenye hukumnye harus je manjang ...mentang2 lh dia org ni bergaji dn berpangkat besar x berani kut nk kata h..r..m ...wallahualam...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ulamak ni menyokong sbb takut periuk nasi terjejas tapi di akhirat esok terpaksalah menjawab...

      Delete
  6. Tak cukup tu sepatutnya gst adalah 10%. Enjoy umno bn.

    ReplyDelete
  7. Nasib BN......PRU 14.....mangkatlah kamu.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak leh gak bro...di bagi gula2...khayal....BN terbaik jaga kebajikan rakyat...
      pastu dah tergolek berapi2 BN ni menyusahkan rakyat...dtg PRU balik benda yg sama....hahaaa..

      Delete
    2. Apa kisah brim thn depan pun ada gst juga , jadi rm1060 sorang.

      Delete
  8. GST baik untuk negara dan rakyat kata menteri CGPA 3.8, dengan gst sekarang rakyat boleh makan pizza Dominos hari hari siang malam pagi petang tengah hari tengah malam breakfast, lunch, dinner, supper, hitea, brunch, tea break kira semua lah sebab mat maslan kata harga pizza turun. Tak makan rugi woooo.. Makcik pakcik felda bolehlah makan pizza dalam kebun getah ke kebun kelapa sawit ke......makan kat tepi bendang pun lg best tau....bagi penyokong umno/bn terima kasih kerana atas sokongan mangkuk mangkuk ayun ni maka sekarang Mesia sudah jadi Italy sebab boleh makan pizza maa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. terbaik la bro punya statement...aku lepas ni pun kena tukar makan pizza...nak buat kenduri makan pizza...nak antar masjid pun kena tukar piza sbb nasi lemak harga naik...hahahaa..

      Delete
    2. Padan muka dg org yg suka sangat makan westen food, kena GST le ko.

      Kami org makan nasi sama ikan patin bela sendiri.

      Sepatut kerajaan gst kan korang dari thn 1993 dulu seperti yang di nasihatkan oleh penasihat boss ko Lee Kuan Yu.

      Delete
    3. anon 1109 ko jagi sikit mulut ko, jangan cuba ko hantar barang syubahah (yang bercampur haram seperti minyak khinzir) kemisjid sprti piza dll.
      ko makan dg anak beranak sudahlah

      Delete
    4. sedara.. ada bukti tak? kalau ada mohon share dan hebahkan.. kalau dah tahu tak nak bagi tahu atau tak tahu buat buat tahu lagi la was was.. bukan was was makan.. was was dengan penyebar maklumat palsu macam ni... piza yang sedara maksudkan ni piza masak kat mana?

      Delete
  9. Lupa pesan ia omak kau ini
    unifi omak dah lama ken sst 6%
    astor dah lama kena sst 6%
    Bil telfon binbit dah lama kena sst 6%

    apa bila dia orang tukar system cukai gst 6% aku tak terkejut pun ia omak kau ini
    Bagi aku tak ada perubahan pun Unifi dah lama naik harga dari tahun lepas lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. pls compare your bil mac and april. happy GST.. !!
      before 6% for usage.. now all + 6%..

      smile gst.. Gov Say Tq
      bye..

      Delete
  10. 1843 sst lbh dripada 6% cukainya..sblm2 ni byar bil RM10 je..tp bila sst ditukar kpd gst yg 6% tu..bil baru yg kena byr RM10.60..!! Patutnya lg murah lah dr RM10 sbb sst dh di tukar kpd gst...so apa yg kebaikan kpd rkyatnye ?

    ReplyDelete
  11. Sila bezakan Bil Unifi bulan Mac dan Bil bulan April.. Tahniah Unifi naik harga !
    Dulu Tax hanya pada Usage.. sekarang GST meliputi semua.. makan tambah la 6 %. Tahniah kepada yang menyokong GST.

    saya tak pakai Unifi. haha...

    ReplyDelete
  12. kata sst tak de 10% tambah 6% gst tp harga unifi makin naik..kepala bangsat macai bn la ni

    ReplyDelete
  13. SAYA SEKELUARGA INGIN MENGUCAPKAN BANYAK TERIMAH KASIH KEPADA AKI NAWE BERKAT BANTUANNNYA SEMUA HUTANG HUTANG SAYA SUDAH PADA LUNAS SEMUA BAHKAN SEKARAN SAYA SUDAH BISA BUKA TOKO SENDIRI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN AKI YG TELAH MEMBERIKAN ANKA JITUNYA KEPADA SAYA DAN ALHAMDULILLAH ITU BENER2 TERBUKTI TEMBUS..BAGI ANDA YG INGIN SEPERTI SAYA DAN YANG SANGAT MEMERLUKAN ANGKA RITUAL 2D 3D 4D YANG DIJAMIN 100% TEMBUS SILAHKAN HUBUNGI AKI NAWE DI 085-218-379-259

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...