KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 2 April 2015

BERITA GEMBIRA YANG DI TUNGGU-TUNGGU OLEH PEMBELI KERETA BARU DAH TIBA .... SELEPAS PELAKSANAAN GST HARGA FORD RANGER 3.2 XLT 4X4 AUTOMATIK MURAH RM1.65 SEN!!!!!!!


Pergh!!!! Memang GST membawa untung besar kepada rakyat ... harga kereta semakin murah .. bukan calang-calang murah tetapi murah meletop gaban.

Dulu harga Ford Ranger 3.2 XLT 4X4 Automatik sebelum GST berharga RM110,504.80 sen .. kini setelah ada GST menyerang negara kereta berkenaan sudah menjadi lebih murah RM1.65sen menjadi RM110,506.45 sen.

Janji murah ... janji berita ini disambut dengan rasa syukur dan gembira sakan sebab Janji Di Tepati.

31 comments:

  1. Aku bawak van lite ace aku lagi laaaaaaaa......
    INI semua salah Anwar mrnyebabkan pembangkang berpecah. Penguasa APA lagi PR takfe taring dia hantam sajala

    Jeff Ulu Bernam
    Reformist yg Originel

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harga pumi putei umno juga turut murah. Dulu 25 hingget sikalang 24 hingget. Tahniah putri umno boley memundek hari2..hehehe kuikuikui.

      Delete
    2. Anon 23: o7... betui tu...dulu sekali tekan 25 henggit sekarang 24 hengget 2 kali tekan. Dan cuma bawak pegi minum teh tarik segelas jak buleh tekan banyak2 kali.

      Delete
    3. Tapi harga puki anak tiri si semah mahai lagi 500 ribu henggit.. sama busok pun mahal juga..hehe

      Delete
    4. WOW.....GST PUNYA PASAL HARGA FORD RANGER SUDAH JATUH. UNTUNGLAH AKU SEBAB HARI2 BOLEH MAKAN SUP FORD RANGER NGAN KARI S-MAX 2.0...

      Delete
    5. RM110506.45.?
      Wow banyak tu.
      Bulanan mesti tak kurang dari RM1000
      ansurannya.
      Pendapatan mestilah tak kurang dari RM5000 sebulan, baru boleh bayar.
      OK lah tu. Orang kaya memang boleh bayar.Lagi tinggi pun tak apa.
      kah kah kah

      Delete
  2. Murah itu walau 1rm boleh buat omak beli air dekat pasar malam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi murah lagi puki putri atau wanita umno. Sebab kasi gula2 jah dah mau ikut..tapi beb murah2 pun tetap bau bosok hancing pasai jenis tak pernah basoh taik palat tebal hapak bosok macam bau longkang chow kit. Hihi

      Delete
  3. Ada hikmah mat matang sasau tu kena fitnah Dan kena jail. Berguni dia merosakkan PR. Pas, DAP dan PKR bergaduh sama sendiri.

    Yang Susah Rakyat. Mat matang tu ok la Rumah, kereta semua best. Apapun.dia dah tua. Dia mampus nanti boleh bakar lilin ramai2. Buat vigil kemamposan De facto. Uhuk uhuk uhuk De facto sudah mampos sakit tua. Kita bakar mercun kuttt. Bakar lilin orang tak datang melawat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa ko merepek ni?
      Terlebih telan daging babi yg Jeff ternak ker?

      Delete
    2. Jgn maki Jefflah, dia tu PKR Hulu Selangor. Sama parti cuma dia marah Anwar Dan keluarga dia.

      Jesse Labu
      9ners

      Delete
    3. Ada juga hikmah ..hehehe sikalang madey paria sudah mau kasi hantam sama itu laki mak simah ....sibab itu puki altantoyo diye kasi rabak itu jobo juga diye kasi hantam itu lepas kasi main benyak2 itu altntoyo diye kasi bunuh kasi bom kasi hancur...sikalang itu madey paria kasi bungkar itu kes. Itu laki simah sulah banyek takut itu mana mau lari. Hehehe itu paria manyak babut. Itu laki simah sudah kecut otu batang tylor sekali sudah dalam masuk. Hehehe

      Delete
    4. jesse labu... hang telebih makan babi goreng nih...

      Delete
    5. Hahaha bodo punya Jesse
      Ada ker lembu kondo makan gst...

      Delete
  4. Kahkahkahkahkahkah....

    ReplyDelete
  5. Madey tanya apasal tak siasat sapa arah bunuh Altatunya! Khalid ketua tweeter negara kena jawab atau Khalid sendiri harus disiasat! SPRM sila siasat Khalid kot2 ada unsur rasuah. Apa mau takut? Khalid hanyalah penjawat awam. Lagi pun dia bukannya manusia penting dalam negara ni. Kah kah kah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keh keh keh apa pasat dia bunuh itu altanyuya? Dia sudah hantam depan belakang juga mau bunuh...? Haiyya manyak lahat itu worang ho. Ini kali itu worang mau mana lari? Hehehe haiyya sudah takut hooo mana mau lari.

      Delete
  6. Kereta Ford Ranger turun tak banyak , kereta lain turun banyak, jadi pilih jenis kereta lain sajalah . Apa nak kecoh sangat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Worang omono mau pilih apa kerita? Worang omono pilih itu puki cina lagy baek. Kasi korek itu omono punya puturi puki masuk lalam lalam korek2. Itu sulah jadi mulah ooo. Omono itu menyek2 babot itu puturi sinang2 korek2 jobo. Manyek sidap ooo.

      Delete
  7. kereta lain dah umum harga kurang harga cuba omak kau tengok harga kereta lain ia dah turun harga dah

    ReplyDelete
    Replies
    1. patutnya turun ikut % gst la...
      beli kereta pun banyak cukai!
      tu pasal rega mahal banding kat luar negara..
      Cukai2 lain kat kereta dah hapus ke belum? Kereta ada cukai berganda tak?

      Delete
  8. Xkan ari2 nk beli kereta.... Bodoooo....

    ReplyDelete
  9. Wow fantastik!!!....itulah nikmat dikenakan gst oleh kera jaan. Lepas ni bolehlah makcik2 kat kampung dan di felda2 makan sup Ford Ranger 3.2 XLT 4X4 Automatik dan kari s-max 2.0 tiap2 hari.

    ReplyDelete
  10. Salam 1rasuah,

    Raja adil raja dihormati.

    Kurangkan juga penjawat awam, tender kerajaan, hapuskan PTPTN dan jumlah menteri.
    1 pejabat kecil dikhabarkan mempunyai 7 orang kerani sedangkan pejabat sudah dilengkapi sistem pengkomputeran, tujuan komputer ialah mengurangkan manusia dan kertas. tender kerajaan, 1 pen RM14, 1 karipap RM3, pasang paip RM5K claim RM300K harus dihapuskan. Hapuskan PTPTN dan lesen IPTS, beri biasiswa kepada skorer SPM, berhenti jual degree kepada bodo melalui ipta dan s untuk mengurangkan perebutan jawatan degree dan ke bergantungan kepada PATI. Kurangkan jumlah menteri, kita ada menteri wanita, kenapa masih dilantik shahrizat yang kalah menjadi penasihat menteri wanita, pejabat najib sahaja mempunyai 40 orang kakitangan membazir!

    Kurangkan perbelanjaan kerajaan tambahkan subsidi kepada rakyat.

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya, biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.

    ReplyDelete
  11. Aku jawab semua soalan bodoh kau itu degree mckk

    1)Kalau hapus akan ptptn, sangup kau biarkan rakyat kena bayar Gst 25% macam denmark

    2)Kalau bagi jalan percuma yg tak ada tol, sangupkau biarakan Rakyat bayar gst 10%

    3)hoi 40 orang kira sikit tahu di jabatan pedana menteri.

    4)Mana 1pen 14rm Utk kegunaan pejabat ia nampak kau ini terlalu bodoh, kalau bolpen in aku percaya itu tandatangan dokumen Penting nampak sangat kau bodoh

    5)Karipap rm 3 mana ada, kalau ada karipap besar di keramat Itu pun kau tak tahu harga 3rm yg aku tahu karipap 40sen je di makan di jabatan kerajaan

    Kalau buat cerita biar cerita nampak betul barulah orang percaya ini didikan mckk yg nak bodoh kan rakyat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku nak jawab kat ko pulak.

      Negara luar cas cukai tinggi, tapi cukai tu pergi balik kepada rakyat dengai berbagai-bagai cara.

      Negara luar indeks rasuahnya hampir 0% walaupon mereka kapir berbanding Malaysia Al Wasatiyah.

      Pendapatan perkapita tahunan mereka cuba ko bandingkan dengan pendapatan perkapita negara Malaysia.

      Cuba tengok nilai matawang kita dengan nilai matawang mereka.

      Kalau bagi jawaban biar la nampak yang awak tu betul-betul cerdik.

      Sekian, terima kasih.

      Delete
    2. ANON 03:02

      1) PTPTN digantikan semula dengan biasiswa, pelajar tak perlu kena interest kenapa tak ikut negara yang bagi pendidikan percuma macam Australia, Brunei, Libya...banyak lagi

      2) Tol adalah lubuk duit umno...pergi jalan2 ke Siam dekat jer tak ada tol, harga barang dan perkhidmatan murah keretapi free untuk rakyat tak bankrap pun negara dia orang

      3) Mana ada dalam dunia menteri sampai 33 orang tak termasuk penasihat bertaraf menteri kecuali Malaysia? Indonesia rakyat 200 juta, Amerika, Jepun, Australia semua berbelas orang saja menteri....tak membazir ke tu dengan segala kemudahan dan elaun kelas pertama

      4) Ketua Audit Negara dah dedahkan dulu skru driver 3.50 jadi 100 ringgit.....notebook cikai 1 Malaysia claim 5k sebiji ni contoh kecik je banyak lagi yang besar2 diseleweng

      5) Kalau setakat mesyuarat kecik dalam pejabat sendiri memang karipap 40 - 50 sen je sebiji...cuba ko tengok majlis besar kerajaan juta2 beb...

      Sekian jangan telan bulat2 apa yang keluar dari mulut menteri malaysia sebabnya semuanya terbaik didunia

      Delete
    3. nampak sangat kau tak tahu hal dunia ini
      1)Syarikat mana nak bagi biasiawa ia sedangkan selangor hanya manpu bagi 15 orang dan 3orang phd biasiawa. penah kau tengok Australia mana ada bagi pendidikan pecuma ada cuma brunia itu pun rakyat benar2 layak je. Dan cuba kau tengok lima negara bagi pendidika pecuma semunya cukai mereka tinggi

      2)Di thailand pun ada tol tak.payah kau menipu ia Cari je computer kau itu.

      3)Negara maju macam kau sebut macam jawatan mereka cipta senator tak kau sebut aku rasa puluh2 orang dilatik, cuba kau tengok anwar je cukup timbalan pendana menteri pun diletak 3 orang dan jawatan lain puN diletak tiga orang berapa kos akan pr bayar pada menteri itu ia

      4)aku tak heren pun jika dia guna skru driver made in usa atau germen harga dia boleh mencecah 100Rm, kalau skru driver made china pun Rm5 mana ada skru driver rm 3.5sen tolong cari aku skru driver jenis kualiti harga nya macam kau sebut itu .

      Kau malu ke aku sebut pasal kari pap memang betul apa harga karipap sekarang 40sen jangan malu ia 09,08 dregee tak boleh pakal macam mckk itu

      Delete
    4. Nasihat imam shafie
      klu berdebat dgn org bodoh anda sudah kalah sebelum mula. Kerana mereka mencari kemenangan bukan kebenaran.

      Sbb tu aku malas respon kt org umno.

      KEDEPAN (kembalikan degree berasaskan kepandaian, spm 5A degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan kuli am)

      Delete
    5. 16:36 jawapan kau itu bodoh,, aku jawab fakta kau bagi ia tapi kau tak boleh jawab apa aku minta ia. Jawapan semua dalam kau sediri cuba ubah fakta yg kau sendiri tak tahu.
      Jangan lupa cakap imam shafie'
      aku manpu bedebat dengan 10 orang berlimu, aku tak mampu bedebat seorang yg tak memahami landasan limu

      Delete
  12. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

    ReplyDelete