KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 2 April 2015

EDISI AHMAD MASLAN CGPA 3.85 KANTOI!!!! ... BERITAHU SATU DUNIA APABILA GST DI LAKSANAKAN HARGA BARANG AKAN TURUN ... KISAH HARGA MAKANAN DI KANTIN APA KES??????




Masihkah kita ingat betapa ketika diumumkan kerajaan akan melaksanakan GST sebanyak 6% mulai 1hb April 2015 maka berkokoklah Timbalan Menteri Kewangan yang memiliki CGPA 3.85 Datuk Ahmad Maslan bahawa apabila GST dilaksanakan kelak, harga barang akan turun sambil menempelak yang bantah GST yang sering kaitkan BN erti Barang Naik tetapi sebenarnya Barang Turun.

Untuk menambah garam diluka rakyat tergamak tanpa ada perasaan malu sanggup hina kebijaksanaan rakyat dengan menyatakan hanya orang kaya sahaja kena GST.

Hoii!!! Ahmad Maslan, cuba kamu baca surat dari Guru Besar Sekolah Kebangsaan Sungai Kob, Karangan, Kedah Darul Aman bertarikh 31hb Mac 2015 kepada semua waris pelajar sekolah berkenaan, memaklumkan betapa harga makanan bermasak yang dijual dikantin sekolah akan naik harga dengan memberi alasan tidak dapat dielakkan sebabkan sistem GST yang diperkenalkan oleh kerajaan.

Masih lagi nak perdaya rakyat ke?????

Susah sangat ke berkata benar apa kesan dan impak apabila GST di laksanakan .... kini kerana kamu kerajaan pimpinan Najib Razak sudah terbentuk suatu persepsi bahawa menipu rakyat dengan kata-kata dan kenyataan sebelum ini yang tidak masuk akal serta cuba memperbodohkan rakyat.

Elok benar Ahmad Maslan ini dipecat sebab sudah menjadi liabiliti kepada UMNO/BN.

40 comments:

  1. Nak pecat camno. Menteri macam ni la yang BN sangat suka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha.......
      Rakyat bodoh le umno suka......kalau bijak pembangkang mcmmana mrk nak dpt habuan.....skrg ni gi sarawak buat kampen dgn rakyat bodoh sarawak/sabah sebab rakyat semenanjung dah bijak byk yg bangkang mana mrk nak senang duduk......bila rakyat sarawak/sabah dah bijak br mrk balik tempat asal pula minta simpati inilah manusia..... asal mrk senang dgn habuan mrk semua boleh dikianati hanya rakyat sdr bodoh percayakan kata2 mrk. Jadi jgn marah jgn panas gst bantu rakyat kata mrk.....!
      Yg bodoh memang patut miskin yg bijak memang patut kayaraya maka jgn dengki dgn kelemahan sdr.

      Delete
  2. Bercukur la....

    ReplyDelete
  3. Apo lagi nak di kato CGPA 3.85. Petikan dari FMT
    Mydin is bearing the GST by foregoing some of its profits and with rebates from its suppliers, as well as through refunds of the sales and service tax from the government for existing pre-GST stock.

    On whether Mydin would continue to absorb the GST after April, Ameer Ali said it would depend on the company’s suppliers and the price of goods.

    ReplyDelete
  4. Sekolah anak aku tak dak apa-apaaa pun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko pasal tak tengok. Cuba peratika betoi2 jangan jadi bengap sangat tak ambik tahu hal anak bongok punya hamno.

      Delete
  5. Kalau hanya untuk stok yang sedia ada sebelum GST memang le tak patut di kenakan GST. Nampaknya macam menipu jugak ye.

    ReplyDelete
  6. Replies
    1. Klu aku dapat muka dia aku ambik taik aku dan aku sapu kat muka dia. Padan muka dia. Muuuaaahhh koh koh koh.

      Delete
  7. Mari kita bersorak ramai2 " BN Menang rakyat Senang" Yahooooooooooo!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Senang kena TIPU...Yahoooooooooooooo!

      Delete
    2. Yahooooooo senang kena tipu yahooooooòoòoooooooooooooooo. Umno penipu yahoooooo. Pembohongghghgh.

      Delete
  8. Budak bodoh umno memang suka sangat apabila harga naik. sesuai dengan BN..kontol naik.

    ReplyDelete
  9. Suma pembohong babi sial barang suma naek..sial pukimak..

    ReplyDelete
  10. Suma pembohong babi sial barang suma naek..sial pukimak..

    ReplyDelete
  11. Ahmad Maslan buka bercakap guna mulut dan otak........dia guna pantat dan kepala lutut.....itu subab kerajaan jadi macaam ini.....penipu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cer tengok mulut bibir dia betul2 macam puki nyonya tu bergelebek gelebek.

      Delete
  12. Nampak pkr lupa apa di ahmah maslan ia cakap
    Harga barang ada naik, ada turun, ada tak naik dalam media
    Kalau petik sekerat-sekerat aku boleh
    tak salah aku kereta dan umunkan akan turun harga, penjualan online umun turun harga nya .
    Harga makanan memang dah lama kalau tak suka suruh mak bapa dia beli dekat luar harga lagi mahal tak salah aku harga kentin sekolah masih murah lagi. Masalah mampu kah omak kau kurang akan harga makanan tersebut selama ini kuasai oleh apek2 dap ini kuasai orang tengah, ada jika pkr berkuasa manpu paksa apek turun akan harga barang' aku rasa tak kot, sebab itu orang melayu kena berubah jangan hanya harap apek bekalkan makanan , cuba tengok orang melayu kausai bidang beras tak ada besas naik sangat, cuba tengok asas siapa kuasai semua apek

    Yakin ke jika anwar berkuasa harga barang akan turun
    Pkr paksa harga barang turun buat kampin dengan apek dap itu aku yakin pkr tak buat
    Pkr hanya tahu menyalahkan kerajaan je padahal rakan nya dap itu nya naik kan harga

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ape bm ko tunggang langgang nih

      Delete
    2. apa yang anon ni melalut merepek nih?

      Delete
    3. Kalau nak tau, ni la spesis UMNO. Tulis pun........malas nak komen..

      Delete
    4. Tulis macam tengah main puki jeeee.

      Delete
  13. Ko tgk btul2 muke si maslan ni...srupa x ngan budak down sindrom....tu pasal la ckp merepek je..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betoi2 macam muka jobo berok beranak 4.

      Delete
  14. Ahmad maslan IQ macam Anwar Ibrahim saja

    ReplyDelete
  15. 7-Eleven mohon maaf kesilapan GST
    SHAH ALAM - Rangkaian kedai runcit 24 jam, 7-Eleven memohon maaf kerana kesilapan mengenakan bayaran cukai barangan dan perkhidmatan (GST) terhadap penjualan akhbar di kedai tersebut bermula pagi tadi.

    dari:
    http://batuvskayu.blogspot.com/2015/04/7-eleven-mohon-maaf-kesilapan-gst.html
    (rakan seperjang Omak)

    ReplyDelete
    Replies
    1. pembetulan
      (rakan seperjuangan Omak)

      Delete
    2. Maaf je. Duit kasi balik r..

      Delete
    3. omak kau tak nak laporkan 7-Eleven memohon maaf, itu sikap omak kau hanya tahu salah kan kerajaan je

      Delete
  16. 'harga barang turun jika minyak turun'....aku lupa sapa yg dok canang .....sapa bodo la ni.....
    harga kat kantin sekolah tak sepatutnya lebih mahal dari kedai luar........tapi realitinya tak lagu tu.
    aku rasa kat mana mana kantin dalam Negara pun sama aje masalahnya...baik negeri pas, dap, pkr atau bn... semua gebang lebih.

    ReplyDelete
  17. Tahniah omak kau...u r the best of the best....tolong omak kau komen sikit entri blog che det hari ini....amat menarik...tapi....

    ReplyDelete
  18. Tak kan 7e mohon maaf je....mana agensi gampang yg kata nak amik tindakan klu ada peniaga menipu...ckp je mcm petir...suma lahanat...

    ReplyDelete
  19. Salam 1rasuah,

    Prof pensiswazahan mungkin. Cuba check result spm dia. Takkan terkejut kalau hanya dapat serendah 3A! Ramai sekarang buat macam itu. Apply gomen tak dapat maka beli master jadi lecturer. Akibatnya mahasiswa 2 kali bodo! Tukang ajar tak pandai ajar di sekolah. Lecturer tak pandai ajar di ipt. Bila grad standard engineer poli cabuk. Tolak BN undi PR. Kembalikan keadilan sosial. Agar semua rakyat berfungsi dalam masyarakat ikut kepandaian masing-masing.heee

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A < degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am. ) biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. masalahnya ahmad maslan ni dulu pun budak cerdik! lepas tu dapat peluang kat universiti luar negara! degree dia MA dengan cgpa 3.85! tapi napa nampak cam bebal je?

      Delete
    2. Ye ke.pintu belakang kot.mnta tgk result UPSR-SPM die.

      Delete
    3. Pintu belakanglah tu ..apa lagi orang umno kan.

      Delete
  20. Rakyat pilih kerajaan.....kerajaan bikin gst....rakyat dan pembangkang salahkan kerajaan..kerajaan salahkan peniaga menaikan harga dan pembangkang....peniaga salahkan kerajaan dan alasan harga minyak naik..kerajaan bohong pula kepada rakyat kata minyak dunia naik....kerajaan turunkan harga minyak tapi harga barang tidak turun dan minyak pelincir semakin naik..akhirnya rakyat juga yang salah akibat pangkah kerajaan yang menyusahkan mereka dan dah sinonim dengan barang naik aka BN....rakyat dah jadi keldai kerajaan

    ReplyDelete
  21. permerintah yang zalim...di dunia kau boleh menang...khianat rakyat...di akhirat..pemimpin yang zalim..tggu la pengadilan daripada Allah

    ReplyDelete
  22. Klu mcm tu bole le Anwar wakli rakyat di kawasan tanah jerlus piramid tasik cini...pahang

    ReplyDelete
  23. Gst kalau bermula dengan 2-3% takla nak terasa sangat...ni terus 6% mak aiii...bukan nak berenti takat tu aja...bila gomen rasa tak cukup kadar tu akan naik lagi...."mari kita tengok siapa yang kena....." kata Ibrahim Pendek

    ReplyDelete