Monday 6 April 2015

MOHON JANGAN KETAWA KUAT SANGAT ... PROTON SETANDING DENGAN BMW.


Kerajaan yakin Proton mampu bersaing dengan kereta import kerana ia setanding dengan jenama antarabangsa seperti BMW, Volvo, Toyota and Honda.

Kementerian Industri dan Perdagangan Antarabangsa berkata perkara itu berasaskan penarafan lima bintang daripada Asutralasian Car Assesment Program (ANCAP) dan ASEAN NCAP berhubung ciri-ciri keselamatannya.

Alang-alang nak buat rakyat syok sendiri dicadangkan membuat kenyataan salah satu dari berikut:  1)  BMW berhasrat mau belajar dari PROTON bagaimana nak buat kereta yang bermutu tinggi .. akan hantar beberapa pegawai ke kilang PROTON dalam masa terdekat .. Pengurusan BMW amat berharap agar PROTON Tidak keberatan dan tidak kedekut berkongsi ilmu dengan BMW ....   2)  PROTON kini sudah di iktiraf sebagai pengeluar kereta yang paling baik sekali mutunya dalam dunia sehingga dijadikan model kayu ukur sebagai kereta yang bermutu tinggi untuk di ikuti oleh syraikat-syarikat pengeluar kereta dunia lain   3) Tiada lagi syarikat pengeluar kereta didunia yang mampu menandingi kehebatan kereta keluaran PROTON.
 ... 4)  Beberapa pasukan F1 ingin menggunakan enjin Campro keluaran PROTON untuk sesi perlumbaan 2016 akan datang.

29 comments:

  1. Itu lah Australia pun Iktiraf kereta National.... korang saja yang kondem kereta tempatan.....memang nasib org melayu .... kera di hutan di susui anak sendiri mati kebuluran.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 20 tahun BMW tak ada sikit pun boleh samakan dgn proton baru keluar drp kilang. Sebab apa? Sebab babi bangkai umno.

      Delete
  2. Exhaust kereta kena tahan karat dan boleh bunyi bising. PRK Permatang Pauh Dah dekat. Ada exhaust panjang, busing boleh tekan minyak berderam2 kat cherok took kun. Kat rim taysr aku tampal gambar Abang Non. Dekat windscreen ada tulis OMEGA. Mau hilang deposit parti kawan.

    Ron Jeremy
    Penyokong Keadilan Bukit Bintang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku bawak Proton Orion tahun 1987 Potong chayenne pun pernah berdesap kat Ulu yam

      Aku nak jual Rm3,000 saja. Spark plug baru. Radio cassette still okey. Kat aerial ada bendera PKR. Bumper ada sticker tulis Los Labos.Post sini contact no dan saya akan.call kalau berminat

      Jeff Ulu Bernam
      Reformist yg Originel

      Delete
    2. Sorry lupa tulus boleh nego. Kereta ni pernah pi perhimpunan perasmian Gerak tahun 1998

      Delete
    3. Aku yakin macai pkr akan beli kereta kau itu ,sebab ada sicker (justice for papa refomasi) ia sicker pkr pada 1998 dengan harga tinggi percaya cakap aku ini ,cuba letak ibu perjabat pkr itu letak kotak to sell di atas kereta itu siapa tawar harga tinggi ia jual, macai pkr kereta legenda itu kita kena macai pkr hargai ini ,baka kat tulang badak kereta itu buat pergi dari negeri9 sampai ke kelantan untuk meperkenakan refomasi dan penubuhan pejabat pkr itu kesetiap negeri

      Hanya macai bodoh je akan beli harga tinggi macam frerari

      Delete
    4. Wfauzdin nak beli tak????? Kao oakai rayban, padang lagi amalina kuat2 ranggi tuuuuu

      Delete
    5. Kalau omak kau nak beli, bolei bagi diskaun lagi. Saya bagi kaset amelina skali free. Speaker Besar woofer box buat sendiri

      Delete
    6. Umno mana2 pun celaka.

      Delete
  3. Itu sikap pkr tak percaya pada jenama tempatan, proton telah menang reli dunia sedang kereta korean pun tak penah menang nya walau pun ambil orang dari jurureka kereta bentuk perancis.
    Ini menbuktikan kereta tempatan ada ciri2 kelesamatan di Australia
    Lupa pesan ia walau pun dulu kita ambi jepun reka betuk saga lama bertapa banga kita diiktiraf sebagai kereta membawa teknologi baru di uk

    Apa anwar ada pada sejarah anwar itu lagi memalukan dari muda dia merusuh dijalanan dan sampai ke tua juga dia kuasa merusuh di jalanan elok dia sumbat ke penjara sungai buluh itu. Cuba korang bagi tahu aku ini apa jasa anwar itu pada malaysia aku tengok tak ada pun

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa2 pun mesti umno nih celaka.

      Delete
  4. Standing Sgt² atau nak naik harga, klu betol² setanding aku cabar proton jemput pakar² pemotoran dunia buat live Kat TV comen tentang BMW & proton masa tu baru rakyat boleh pecaya.... takut dpt tiada yang setandinya je... ada berani...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Exhaust kereta kena tahan karat dan boleh bunyi bising. PRK Permatang Pauh Dah dekat. Ada exhaust panjang, busing boleh tekan minyak berderam2 kat cherok took kun. Kat rim taysr aku tampal gambar Abang Non. Dekat windscreen ada tulis OMEGA. Mau hilang deposit parti kawan.

      Ron Jeremy
      Penyokong Keadilan Bukit Bintang

      Delete
    2. Orang umno suka makan bangkai babi.

      Delete
  5. Hahaha........
    Proton jualan yg rendah di malaysia tetapi setanding dgn kereta berjenama malah kualiti 5 bintang. Adakah ini bererti rakyat malaysia bodoh buta hati buta mata sakit hati dendam kasuma langsung tak nampak kebaikkan proton sebaliknya honda jadi ikutan dgn technologi terkini malah toyota ditinggalkan sebab technologi ketinggalan zaman utk ketahanan engine yg lebih mantap. Namun kini telah berubah rakyat mula membeli kenderaan yg berkualiti terkini malah design yg menambat hati semua org dgn membelanjakan wang mrk Utk kepuasan malah berbaloi dgn harga dgn apa yg mrk dapat.

    ReplyDelete
  6. Orang orsng susah saja percaya pada PROTON

    Cuba tengok lahanat bangsa kaya ber gaya msna ada Proton nak ke hulu ke hilir

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beli proton macam beli babi utan.

      Delete
  7. KeAhmadMaslanan tu jgn tunjuk sangat simpan skit untuk anak cucu. Kahkahkah...kenyataan bodoh aka keAhmadMaslanan yg pernah aku dengar.

    ReplyDelete
  8. Kalau gomen berani sain AFTA tengok proton boleh bersaing atau tidak....kereta jenama biasa murah kat negara lain masuk pasaran kita dikategori 'mewah' ...mewah sebab harga selepas dicukaikan beratus peratus menjadikan harga seunit begitu menakjubkan....wakaka

    ReplyDelete
  9. Kalau nak melawak pun biarlah masuk akai bai. Ni macam minum air ketum je. Ape kau telan pil kuda ke???

    ReplyDelete
  10. adakah mereka ni bermimpi disiang hari??? relitinya kualiti PROTON jauh lebih teruk dari PERODUA...

    ReplyDelete
  11. Kita tgk realiti jualan proton d luar negara lh..senang citer.. xyah bising2..proton perdana pn fotostat honda..apa mau ckp..

    ReplyDelete
  12. Kwn aku pakai Exora....selesa beb..mc baik BMW X6... Natang punya mnteri..dah bodo..otak ciput..

    ReplyDelete
  13. Bodoh sial je yg komen. Ntah2 ko sendiri dulu beranak dlm kete proton. Dasar suka hina org sendiri. Mcm la ko lahir trs cerdik. Kat skolah dulu maybe cikgu kelas ko ade rase nak picit idung biar mampos sbb belajar bodoh melampau. Jgn berlagak sgt. Toyota dulu pun x larat naik bukit tau! Bangsat je...ko srg je yg cerdik konon!

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...