KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 8 April 2015

MUFTI PERLIS DR MAZA BERDIALOG TENTANG HUDUD DENGAN BEBERAPA AHLI PARLIMEN BN DI PARLIMEN.



"Menghadiri jemputan untuk saya berdialog tentang hudud dengan ahli-ahli Parlimen di Parlimen tengahari tadi. Terima kasih kepada YB Menteri Parlimen atas jemputan dan juga terima kasih YB2 yang hadir dengan diskusi yang rancak.".. petikan dari akaun Dr MAZA dilaman sosial Facebook.

43 comments:

  1. YB Umno ni dia paham ke Hudud ni perintah dari Allah...????????

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wan azizah sokong ke hudud??

      Delete
    2. jamil khir ulamarmak umno paham ke hudud

      Delete
    3. Badrul amin kaunseling bini org di blk hotel kul 3 pgi fhm ke hudud

      Delete
    4. Mat Sabu syiah & MrBig whiteSpender paham ka hudud?

      Delete
    5. Madey paham?

      Delete
    6. Sekian terima kasih

      Delete
    7. Blom sekian lgi. Kote bengkok china doll phm ka. Azmin aiskrim tandas plak lgu mna?

      Delete
    8. pilih salah satu
      kalam Allah atau kalam Lord Reid

      Sesiapa yang memilih kalam Allah mudah mudahan mendapat kebaikan di dunia dan di akhirat kelak dan ada peluang dikumpulkan bersama orang orang yang benar imannya

      dan sesiapa memilih kalam Lord Reid, tiada jaminan bahagia samada di dunia ataupun di akhirat kelak, dan soheh akan dikumpul bersama Lord Reid kelak

      sekian terima kaseh..

      Delete
  2. NAK BUAT HUDUD HAK ASASI MANUSIA

    ReplyDelete
  3. Allah mencipta manusia pastinya Allah lah yg maha mengetahui bagaimana cara menanganinya...maka hukumnya jua lah yg wajib ditaati...bg org yg beriman apa yg Allah perintah..."DENGAR DAN PATUH"

    ReplyDelete
    Replies
    1. tapi di alam melayu, taat dan patoh hanya kepada kalam Lord Reid sahaja, samada dia mengaku beriman atawa tidak, kerana kalam Lord Reid dilihat sebagai lebih sempurna dari kalam tuhan

      Nampak gaya Lord Reid ni lebih tinggi kedudukannya di alam melayu
      akan tetapi orang melayu suka berpura pura dan berbohong, maka mereka mengaku menganut agama islam tetapi pada masa yang sama mereka beramal dengan kalam Lord Reid yang membatalkan firman Allah

      Delete
  4. Tak tau lagi apa intipati dr penerangan maza ni...kdg2 dia suka guna hujah2 dr pendapat2 yg kecik....tp mudah2an dia memudahkan...bkn menyulitkan lagi pelaksanaan undang2 jenayah islam

    ReplyDelete
  5. Isu hudud ini terus menampakkan juak2 nepotism dlm PKR langsung tiada pendirian dan cakap mereka memang berbelit untuk mengaburi rakyat .

    Contohnya kenyataan Wan Azizah terbaru ini bahawa beliau tidak menolak hudud tetapi sebaliknya menyalahkan UMNO-BN .

    Sebelum itu beliau pernah mengarahkan semua ahli Parlimen PKR tidak menyokong RUU hudud di Parlimen . Malah Rafizi sendiri seperti pening2 lalat.

    Adakah mereka ini termakan bihon sop PASMACHA yg disebut oleh Ramon Taylip d Tulang Besi. Ramon Taylip menulis komentari berdasarkan cerpen2 Dari keratan akhbar.

    Jamel Din (James Dean)
    Keadilan Batu Road

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang salah amno

      Delete
  6. bila pulak omno nak buat hudud yang betoi punya kalau orang lain punya semua salah
    ini mufti kondusif sikit sikit kondusif
    sebagai orang Islam mesti bagi idea macamana nak laksana bukan bagi halangan

    ReplyDelete
  7. Aku harap puak2 PKR dan DAP yang sokong HUDUD ni please stand up and speak out your mind. Yang menentang tu aku berharap cepat2 le masuk lubang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kapir mana sokong hudud

      Delete
  8. Agaknya semasa Islam berkembang di Tanah Melayu sebelum penjajahan Inggeris, Sultan2 di negeri2 Melayu tadbir negeri mereka pakai undang2 apa? Hudud atau undang2 adat? Atau kedua2nya sekali. Kalau sebelum penjajahan boleh guna hudud kenapa selepas merdeka tak boleh kembali guna hudud? Kenapa selepas merdeka masih tetap nak guna undang2 kristian barat? Hairan betul dgn org Melayu-Islam ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ang semayang pun x jaga toksah gebang

      Delete
    2. Tak elok ang cakap cam tu sang dengki. Hudud tak boleh kata gebang2. Tu hukum Allah tu

      Delete
    3. Awat nnt di akhirat dia check solat ang dulu ka ang sokong hudud dulu?

      Delete
    4. Kalu solat dah OK?

      Delete
    5. Kalu Dia check ang sokong hudud ke tak, cam mana? Ang nak bagi alasan apa plak?

      Delete
    6. Dia check tak pilih2.
      Semua sekali Dia check.
      Tak lepas satu bab, kena la any nanti

      Delete
    7. Dak.. dia check solat dulu. Tu la ang bodo. Tpi nk hipokrit kt sni.

      Delete
    8. Klu solat ok x perlu hudud. Sbb solat mencegah drpd perkara keji dan mungkar mcm zina dan khalwat dlm blk hotel dlm tandas liwat pegang anjin dsb

      Delete
    9. Betul bro,

      Solat yang sempurna mencegah drpd perbuatan keji dan mungkar.

      Tapi di Kelantan mereka amat perlukan hudud, kenapa ? Pernah dengar 31 lelaki ada pertalian darah termasuk bapa dan anak gangbang 2 remaja perempuan umur 15 depan belakang sampai pengsan! Negeri lain tak berlaku bro sebab jaga solat.

      Jadi elok kita sokong sahaja perlaksanaan hudud di Kelantan Demi menjaga maruah orang Islam drpd dicemarkan puak Kelantan.

      Delete
  9. kau tahu undang2 hudud tanah melayu berbeza dengan di tanah arab, di tanah melayu siapa berzina yg telah berkahwin akan hukum sulu bontot sampai mati anwar sepatut kena macam itu, siapa berzina ketika dia tak berkahwin di hukum sebat 100kali itu undang hudud tanah melayu siapa mencuri kena bayar ganti rugi dan kalau perompak di hukum potong tangan, kalau lanun di hukum mati sulu dengan buluh perutnya . Itu perbezaan hudud tanah melayu ada faham

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abis tu kenapa tak nak buat hudud?

      Delete
    2. boleh puak pkr ini meroyan dulu, percaya cakap aku ini

      Delete
    3. Ang ni ustaz kazim ke?

      Delete
  10. Maaf bertanya.apakah hudud yang ingin dilaksana itu adalah hudud dari AlQuran atau hudud suku suku yang disesuaikan dengan apa yang pengkomen disini kata kalam lord reid?
    Amanat hj hadi sendiri.mengatakan "kita menjadi k***r bila menjalankan politik suku dan agama suku"?
    Apakah hudud yang dibentangkan itu kebulatan menurut AlQuran atau suku suku untuk disesuaikan mengikut politik malaysia?
    Jika suku suku maka hj hadi kena tanya ditahap manakah dia dalam amanatnya sendiri(bukan amanat saya).
    Dan kita....adakah wajar merestuinya?jika ia adalah "suku suku"

    ReplyDelete
    Replies

    1. Orang yg ada PHD tak kata pun K***R.
      Guru kpd org PHD (Penyelia) tak kata pun "K***R


      Delete
    2. Daripada mati menentang Hudud lebih baik mati menyokong Hudud. Jangan banyak alasan. Buat dulu dan perbaiki kemudian mana yang kurang. UMNO banyak songel. PKR kena tukar pendirian kalau masih nak kan sokongan rakyat. Kalau degil boleh belah.

      Delete

    3. SEKARANG BUKAN LAGI MASALAH HUDUD
      TETAPI DAH JADI MASALAH KAFIR MENGKAFIR


      Delete
    4. Sifat orang kita begitu lah. Suka sangat berbalah dan dengki tak habis2. Demi bangsa Melayu cukup2 lah tu. Balik pada ugama. Fikiran kena jernih sikit la.

      Delete
    5. Memang dah jernih pun... org yang kotor saja suka mengkafirkan muslim lain

      Delete
  11. Napa MP umno tak jumpa Mufti Perak.

    ReplyDelete
  12. Molek juga kalu puak Ulama PAS & Ulama UMNO sama-sama bersidang bincang 2 perkara : (1) perbetulkan persepsi masyarakat yg golongan ulama berpolarisasi ikut rentak politikus (2) bersepakat hebahkan pernyataan bersama pendirian majlis ulama terhadap pelaksanaan RUU Hukum Hudud yg dikatakan sbg Hudud PAS....rd5

    ReplyDelete
  13. Bila lagi nak lihat Ulama PAS & Ulama UMNO duduk bersama-sama macam nii...bincang-bincang pasal kemajuan & kesejahteraan ummah....

    ReplyDelete
  14. Ni baru bunganya ... insyaAllah apabila berkumpulnya sipemimpin (umara dan ulama) atas sebab agama dan bangsanya "diamlah" para penjualbeli ilmu dan non muslim yg bersifat kafir harbi ...

    ReplyDelete
  15. This Is What You Really Want !!
    WOW !!! >>> CLICK HERE !!

    ReplyDelete