KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 9 April 2015

SELEPAS TIGA HARI KELUARKAN KENYATAAN TERNYATA BENAR KATA MENTERI PERDAGANGAN DAN PERINDUSTRIAN ANTARABANGSA (MITI) KERETA PROTON SETANDING DENGAN BMW.



Tiga hari lalu kecoh satu negara betapa Menteri Perdagangan dan Perindustrian Antarabangsa menyatakan bahawa kereta keluaran Proton setanding dengan BMW mengakibatkan beliau dikecam dan dicemuh begitu kencang dan hebat sekali.

Kata-katanya dijadikan bahan gurau senda dan lawak jenaka ... kata-katanya dianggap sebagai satu percubaan untuk menaikkan imej kerajaan dalam masa memperlekeh dan menghina kebijaksanaan rakyat berfikir dan menilai.

Tapi apabila Omak Kau mendapat kiriman gambar kereta proton saga diatas barulah Omak Kau faham mengapa Tok Menteri boleh berkata sedemikian rupa ... kena akui yang Tok Menteri ini sudah cukup maklumat sebelum membuat sebarang kenyataan.

Siapa yang mengutuk Tok Menteri pasal isu ini, dipersilakan mohon maaf cepat.

KWAH KWAH KWAH KWAH KWAH KWAH.



Kemampuan kereta nasional Proton adalah setanding dengan kereta import terkemuka seperti BMW dan Volvo.

Pengesahan itu berdasarkan penarafan lima bintang daripada Asutralasian Car Assesment Program (ANCAP) dan ASEAN NCAP selepas menilai ciri-ciri keselamatan dan teknologi yang dimilikinya.

Menteri Perdagangan dan Perindustrian Antarabangsa (MITI) Datuk Seri Mustapa Mohamed berkata, model baharu kereta yang dihasillkan Proton berjaya mempamerkan kemajuan teknologi, mutu dan prestasi setanding dengan kualiti kereta yang diimport.

“Semua ini membuktikan betapa model-model kereta Proton setaraf dengan model-model yang dikeluarkan oleh pengeluar-pengeluar terkemuka seperti BMW, Volvo, Toyota dan Honda,” katanya.

Menurut beliau, teknologi Lotus yang mengetengah gaya pemanduan selesa dan kawalan tepat diterapkan dalam teknologi pembuatan kereta nasional telah melonjakkan prestasinya.

Model seperti Preve, Suprima S dan Iriz yang dilengkapi teknologi keselamatan dengan sistem brek cegah kunci (EBS), pengagihan daya brek elektronik (EBD), brek pembantu (BA) kawalan kestabilan elektronik (ESC) dan kawalan kestabilan elektronik (ESC) meletakkan kualiti Proton sebaris dengan pengeluar kereta tersohor dunia.

Beliau berkata demikian ketika menjawab pertanyaan Ahli Parlimen Batu Gajah, V. Sivakumar berhubung kemampuan kereta nasional bersaing dengan kereta import.

Dalam soalan yang sama, wakil DAP turut bertanya mengenai tempoh menunggu selepas pembeli membuat tempahan.

Menurut Mustapa, kebanyakannya mengambil masa antara satu hingga satu setengah bulan.

19 comments:

  1. Bodohnya omakkau hnya kerana politik apa saja yg brkaitan dgn kerajaan semua bangsat...klu cerdik tkkn bnding saga flx dgn kereta import... preve,suprima dan terkini iriz mngalami bnyk perubahan dari segi rekabentuk,features,safety serta teknologi engin...jgn trlalu taksub kpd politik hnga hati mnjd hitam...smpi bila kita masih agungkn ciptaan org lain dan dlm masa sama mnhina apa yg kita mmpu kita bina dlm 30 tahun dibndingkn dgn bmw,toyota dan honda yg jauh lebih lama dari proton...apakh model antarabngsa terus mnjd produk yg brkualiti tngi semasa 10-20 dan 30 tahun slps bmw,honda,toyota ujud...kemon omakkau lu pun tk dilahir utk terus mnjd blogger..lu melalui proses pembesaran dan pndewasaan selari dgn umur lu...knp lu hnya mmpu mmnjd blogger dan bkn mb atau pm...???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Proton setaraf BMW....
      Lawak gila la.....
      .

      Delete
    2. Hahaha macai yg bodoh. Ko bwk bmw e92 taun 2010 Patu ko bwk preve 2015. bmw lg sedap bodoh.

      Delete
    3. Macai memang BODOH!!!

      Delete
    4. Cai akim apek(ptt le nama pun bnyi dap)lu agak2 bmw e92 tahun 2010 lu blh beli dgn harga rm70k ke...dan preve 2015 hrganya rm 1++k ke...apa2 je lah cai...tak semua org bernasib baik cam lu dpt tmpang bmw atau boss guna bmw...tp ramai org yg mampu memiliki preve tnpa perlu mnjd boss... Brsyukur dgn apa yg kita miliki,dan redha dgn apa yg kita mmpu...bmw ke preve ke smpi masa ttp isi mnyk guna rm...

      Delete
  2. Melayu memang mudah lupa, mentang-mentang diberikan puluhan ribu ringgit oleh dap maka apa sahaja yang ada dikuasai oleh orang melayu wajib di hapuskan.

    Benci sungguh pkr dan dap terhadap proton. Dap sudah difahami anti melayu anti islam PKR kenapa juga benci.....
    Apakah pkr lupa proton adalah hasil titik peluh anak watan, seagama sebangsa dengan kebanyakan ahli pkr.

    Apakah hina sungguh proton maka PKR dan Dap tidak henti-henti menghina dan menghina.


    rata-rata pekerja malah pembeli dan pengguna proton adalah orang melayu yang amat dibenci oleh dap dan pkr.
    Kamu tagih undi kami tetapi kamu dengan bangganya menghina kami.
    Jika kamu memerintah pasti kami hanya dibenarkan berjalan kaki itu pun jika tidak dihapuskan oleh kamu.

    Hakikatnya jalan raya di malaysia hanya untuk dap dan pkr kerana mereka menggunakan kenderaan luar negara yang mewah.
    mereka amat benci kepada kenderaan proton kerana membolehkan orang melayu miskin hina pada pandangan mereka juga berada di jalan raya.

    Semoga kamu akan terima balasan penghinaan kamu terhadap kami rakyat biasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Proton setarap BMW....
      Teringat tin sardin pulak...

      Delete
  3. Omakkau perempuan kurang akal..entri byk meroyan ..omakkau dgn dap sama je..dua2 taik hanjing.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Proton setaraf BMW
      Sapa menang maharaja lawak tahun ni ha?

      Delete
    2. Ahaha. Macai bodoh. Ko pakai la proton smpai mampus

      Delete
    3. Ahaha. Macai bodoh. Ko pakai la proton smpai mampus

      Delete
  4. Kadang kadang .. Terfikir juga .. kenapa bangsa melayu YANG MENGAMALKAN AGAMA ISLAM ( TIDAK TERMASUK MELAYU CAP ITEK ).. sanggup BERTUHANKAN PADA DAP .. TIDAK KAH TERFIKIR DI FIKIRAN .. PERJUANGAN PARTI DAP .. OBJEKTIF ASAL .. MOTTO .. PARTI DAP ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebenarnya proton setaraf dengan ferarri

      Delete
  5. Biar aku terang segala2 nya omak kau ini proton lahir atas sikip apek dap resis terhadap melayu ada faham tak omak kau ini, apek ini tak ambil orang melayu jadi salesman walau pun orang melayu berkebolehan, kerana proton jenama kereta lain jepun honda ambil salesman melayu, nissan tan chong ada ambil orang melayu omak kau fikir sendiri bertampa resisnya apek dap ini, tun m buat proton untuk untuk orang menjadi engering kereta dan menjadi salesman ,
    Lupa pesan pada kau omak kau proton saga penah di iktiraf sebagai kereta terbaik di england uk Dan menbawa teknologi baru ketika itu kereta semua pakai cermin buka munual je sedangkan proton pakai otomatik windor ,Ada faham tak omak kau,
    Tak percaya kau cari sejarah proton

    ReplyDelete
    Replies
    1. Proton saga bapak ko tahun 1986 dulu pakai cermin tingkap otomatik?
      Fuyoooo!!!

      Proton saga Bapak kawan aku pakai manual aje

      Delete
    2. Bangga dengan sejarah cermin tingkap proton? Patut la BMW cermin masih manual sampai skang

      Delete
  6. Proton saga ngan iswara senang berkarat.
    Boleh tembus bumbung klu selalu kena hujan panas

    ReplyDelete
  7. Aku rakyat biasa dpat pakai proton pun syukur sangat ....anak2 tak kena hujan panas bila blik kg ....econ pun sejuk ...x caya mari lah naik keta aku...kalau sudilah ...tak cemburu ngan korang yg mampu pakai mketa import...syukur sgt dah .....dapat jugak pakai keta ....

    ReplyDelete
  8. Kekallah nampaknya gst ni ....kaya2 rupanya org malaysia ni......

    ReplyDelete