KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 9 April 2015

SIAPA LEBIH LAYAK ANTARA RAFIZI DAN AZMIN MENJADI KETUA PEMBANGKANG GANTI ANWAR IBRAHIM??????


Seorang lawan kerajaan bersendirian sampai berbaju lokap tangan bergari berkaki ayam dan seorang lagi berbaju batik jawa terjah, cuci dan gali longkang besar tersumbat seorang diri sambil yang lain hanya perhati.

Kedua-duanya ahli parlimen .. seorang baru sepenggal dan seorang lagi dah masuk dua penggal  ... seorang tidak memegang apa-apa jawatan dalam kerajaan, seorang lagi menjadi MB negeri terkaya negara ini


Seorang itu bongkar kisah lembu fidlot sampai terburai dengan Zuraida Kamaruddin tumpang sekaki, sehingga terpaksa berdepan dengan tindakan undang-undang sama ada jenayah maupun sivil, sedangkan seorang lagi sekadar berjanji sembang kencang, nak robohkan pagar penjara dan tidak izinkan DSAI menjadi penghuni penjara walaupun sehari sampai sekarang ini habuk pun tarak.

Seorang bila berucap di parlimen habis para Ahli Parlimen BN kepanasan tidak senang duduk dibuatnya, hasil pembongkaran yang berisi, mampu memberi impak tsunami, dan seorang lagi bila diberi peluang berucap akan memberitahu satu dunia akan kejayaannya membatalkan dua perjanjian air dan KIDEX tetapi berkesudahan dengan rakyat menjadi mangsa politik syok sendiri.

Sebab itu rakyat dari kalangan pendokong, ahli dan penyokong Pakatan Rakyat, supaya membuat keputusan dan sokongan atas dasar kemampuan, kebolehan dan integriti dengan minda tanpa dirasuk dan terpengaruh dengan hasutan, serta terikat dengan dakapan politik taksub, untuk siapa yang lebih layak menggantikan Dato' Seri Anwar Ibrahim sebagai Ketua Pembangkang setelah kelayakannya dilucutkan sekiranya kesemua komponen Pakatan Rakyat bersetuju secara konsensus, jawatan itu diberikan kepada Parti KeADILan Rakyat juga.


Kalau merasakan pemimpin yang sebaik sahaja menjadi MB Selangor terus membuat terjahan ketempat pelupusan sampan, tinjau tempat pembiakan nyamuk aedes, sembur racun dalam bas sekolah dan juga racun perosak serangga dibendang, tolong cuci sehelai kain batik kepunyaan mangsa banjir di Pahang dan cuci longkang tersumbat bersendirian maka Azmin Ali adalah pilihan tepat kalian atau ahli parlimen yang telah berjaya mendedahkan pelbagai skandal yang mengemparkan serta mampu membuat kedudukkan kerajaan goyah sehingga apa yang didedahkan itu kini banyak dikutip pula oleh Tun M sehingga terpaksa keluar masuk mahkamah atas tindakan jenayah dan sivil.

KALAU NAK PILIH TEMPAT MANDI ... PERTAMA TELUK KEDUA PANTAI KETIGA PERIGI ... KALAU NAK PILIH PEMIMPIN PASTIKAN PERTAMA ELOK KEDUA PANDAI KETIGA BERANI.


Siapakah antara Rafizi Ramli Ahli Parlimen Pandan merangkap Naib Presiden dan Setiausaha Agung PKR dengan Azmin Ali Ahli Parlimen Gombak yang juga ADUN Bukit Antarabangsa yang juga Dato' Menteri Besar Selangor dan Timbalan Presiden KeADILan.

Tepuk dada tanya iman .. cuit minda tanya akal yang waras dan dingin.

Jika ditanya Omak Kau, secara ikhlas dan jujur Omak Kau memilih YB Rafizi Ramli, walaupun kedua-dua pemimpin ini terlibat secara langsung dan tidak langsung kepada pemecatan TSKI sebagai MB Selangor, yang menyebabkan krisis dan kemelut Pakatan Rakyat menjadi kalut dan kelam kabut sehingga kini.

Seorang tukang rancang seorang lagi ambil peluang .... tetapi atas dasar kebenaran jika terpaksa dibuat pilihan ... masih tetap memilih Rafizi Ramli, sebab terbukti dirinya jauh lebih berkemampuan dan berkebolehan untuk mengalas dan memikul tugas dan tanggung jawab sebagai Ketua Pembangkang Parlimen menggantikan Anwar Ibrahim.


Boleh untuk bersetuju untuk tidak bersetuju atas konsep dan semangat demokrasi dan laungan reformasi yang hormat dan rai perbezaan pandangan dan kepelbagaian.

Bagi Omak Kau, pemimpin yang hebat membuat lakunan dan sandiwara murahan tidak layak diangkat sebagai pemimpin.


21 comments:

  1. Hahaha..

    Omak Kau tengah stim sekarang.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha.....
      Ini ada udang sebalik batu..... disebabkan tak byk org kuat dlm pkr cuba nak huru harakan pkr agar mrk bertelagah dgn jawatan. Namun dia lupa...tiada azmin tiada rafizi pun pkr masih ada kekuatannya iaitu rakyat malaysia masih kuat menyokong dan mengharapkan pkr atas dasar perjuangan demi rakyat demi satu perubahan.

      Delete
  2. Dulu bukan main sokong PKR sejak TSKI dah ketepi marahnya menjadi tukar logo la OM pi disebelah sinuun ....kah....kah....kah...jagan jadi omprakash

    ReplyDelete
  3. Salam semua,

    TSkI layak jasi ketua pembangkang. Full Stop.

    Dinasihatkan Omak Kau dan pembaca2 suruh PKR beramai2 beri kritikan membina kpd president parti kita. Tak habis2 nepotism. Yang jelek mamat ninja turtle pandan mareiiiiii tu kata yg layak Mrs Jijah kipas d Satay Kajang. Ada plakkkkkkkk kutu sewel nepotism kata Nurul Nuha patut. bertanding. Ini semua dakyah2 pendokong nepotism dlm parti.

    PKR perlu direformasikan parti sebelum dapat mereferomasikan negara.

    Part adalah hak ahli bukan hak keluarga mat matang bamboo river villa

    Cukup sampai sini saja. ni mailah kat Masji Sri Petaling (Markas Jamaat Tabligh), kami dari Jamaah nak buat ghash kat Puchong Permai malam nanti. Hangpa turun surau puchong permai ada majlis ilmu.

    Wokey Dokey

    Yang Benerrrrrrrrrrrrrrrrrrr
    Jeff Ulu Bernam
    Reformist yg Originel

    P/S: Politik2 juga, kerja dakwah jangan berhenti

    ReplyDelete
  4. Tulang besi @ Malaysiawaves mesti sokong 2 orang skali gos sebab dua2ak guna. adakah. Tobat laaaaaaa baca tulisan macam tu. Elok2 cerdik jadi bingai. Dah bingai tu makanla bihun sop PASMACHA.

    Insan mangkuk hayon luar biasa ni dulu dok backing PKR. La ni dia dah senyap tak backing PKR dia mempertahankan DAP...... Dia tak pedulidah bendera cap biru muda, dia la ni tgh sioookkkk mempertahankan roket thunderclap. Amboooiiiiiii dasar nepal kabaret. Aku boleh bet cukur bulu ketiak la, 2 tahun lagi dia jadi macai Beraheem Ali

    ReplyDelete
  5. Rafizi adalah Anwar Ibrahim dalam pembikinan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Barang naik priducer suka. Customer DVD marah skit la

      Ron Jeremy
      Penyokong PKR Dan pengedar DVD ilmiah

      Delete
  6. Azmin gagal menyelesai masalah
    Guru kafa
    Masalah air di selangor
    Masalah jalan di selangor
    Masalah banjir di kajang
    Masalah denggi
    Masalah tol baru yg hendak bina untuk rakyat

    Masalah rafizi
    suka tuduh orang
    Teori ekonomi tak boleh pakai
    Suka buat fitnah walau pun perkara tak betul.

    Antara rafizi dan azmin pasti pkr ini pilih budak mckk pecaya cakap aku ini, tapi anwar pasti pilih madu dia azmin sebab azmin b sexual boleh di juburkan oleh anwar dan bini pun azmin sangup bagi segala2 nya untuk anwar itu

    ReplyDelete
  7. Biodata rafizi ramli part 2

    Rafizi Ramli sambung belajar di Morrison’s Academy, Scotland (1995 – 1996). Di sana beliau menerima Anugerah AD Kippen, Pelajar Terbaik Fizik A-Levels 1996 ; Anugerah John Knox, Pelajar Terbaik Kimia A-Levels 1996 dan Pengawas Orkestra Morrison’s Academy.
    Kemudian Rafizi Ramli melanjutkan pelajaran di Leeds University , London (1996 – 1999). Ketika ini beliau menerima Anugerah Arthur Crabtree 1997, Pelajar Terbaik Tahun Pertama Kejuruteraan Elektrikal dan Elektronik ;Ijazah Kelas Pertama (Tahun Pertama dan Kedua) dan Ijazah Sarjana Muda Kejuruteraan Elektrikal dan Elektronik.

    Ko ado . heee

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya, biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Azmin Ali lahir di Singapura pada 25 Ogos 1964 dan merupakan abang kepada pengacara televisyen yang penuh kontroversi iaitu Azwan Ali.Beliau mendapat pendidikan awal di Sekolah Gurney Road (2), Kuala Lumpur dari 1971 hingga 1976. Kemudian beliau bersekolah menengah di Sekolah Tinggi Setapak, Kuala Lumpur (1977 - 1979) dan Institut Teknikal, Jalan Cheras, Kuala Lumpur (1980 - 1981). Beliau menyambung pelajaran beliau di University of Minnesota, Amerika Syarikat. Beliau berjaya mendapat master pada usia 24 tahun beliau juga adalah anak angkat Tun Dr Mahathir namun terus setia dengan DSAI sejak awal reformasi pada tahun 1998 hingga sekarang.

      Macai ado?ngee

      KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A < degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya. Biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.

      Delete
    2. aku akan sambung tulis kau itu
      Azmin ali menerus meneruskan perjuang jastice for papa refomasi telah anwar masuk penjara,
      Lupa pesan kau ,stave job gagal dalam degree telah berjaya ubah dunia ini
      Pelajar dapat keputusan gree 1 terpaksa berkerja dengan pelajar kena buang univesiti
      He.he.he sepatut kau malu dengan nya

      Delete
    3. KEDEPAN cerita kembalikan degree kepada orang pandai bukan orang ada degree tanda dia pandai. Sudahlah bahasa macam diwn sindrom kefahaman pun fail. Sepatut kau malu dengan diri kau sendiri ia.heee

      Delete
  8. Itu lah akibat krn memilih org yg duk tututut dalam jamban,,,,
    Lagi pun Azmin ni memang bermasaalah dari keluarga sendiri sehingga keluarga dan adk beradik,,, semuanya mcm bermasaalah azwan, umi, isteri dan mcm mcm lagi yg tahu hanya Tun M dan Pak Anwar,,, sumbangan semasa dalam umno bersama Tun M dan Anwar pun tak nampak tapi memamng pandai buat wayang pasal tu Tun M ambil dia dari ketua pelajar semasa di US,,,

    ReplyDelete
  9. Dua dua rafizi dan azmin pandai tapi yg dia pi ikut otak bangang bang non 3rd class genral degree lulusan sejarah UM pasai apa......dah tau bang non bodoh ikut bontot o4g bofoh dng ko.prang suma nnpk bodoh...kikikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Otak kau pandai ke? Klu dibanding dgn anuar kau layak cuci longkang je. BN hampir tumbang hasil idea anuar. Puak2 umno meroyan takut kpd anuar.

      Delete
    2. Kikiki.....hampir tumbang dng dah tumbang benda yg ssgt jauh beza bodoh.....kah kah
      anon 19.41....ko pun bukan hampir tumbang tapi dah tumbang kena bodo bang non.....kah kah

      Delete
  10. memang kedua2 tidak layak jadi ketua pembangkang,orang yang paling2 layak ialah Khaldi ibrahim,.beliau lebih bijak mengendalikan parlimen.bilau tahu seluk belok jalan tuaku abg rahaman,beliau tahu masalah air,kalau tak percaya tanyak Oamka kau bukan omak dia.Omprakahss

    ReplyDelete
  11. Rafizi lebih layak....anak2 pak ali tk boleh pakai.keluarga lintang pukang....hati kaulu@kaudu.mulut longkang...bukan apa manalah tau satu hati nanti Azmin pulak brtukar jantina...buat malu parti je....kahkahkah...so Azmin kits suruh dia pantau longkang dn tempatsampah ajalah sbb dia mmang pakar longkang dn sampah!

    ReplyDelete
  12. Rasanya Kak Wan lbh sesuai... lps mng prk permatang pauh nnti.. kak wan akan mnyusun smula saf PR dgn PAS, DAP & PKR kmbali bersatu.

    ReplyDelete
  13. hahaha........
    byknya benci azmin......tetapi azmin juga yg jadi km selangor pilihan party dan sultan selangor.
    ini menunjukkan mrk yg benci azmin ni memang bodoh dan bangang kritik tanpa mengenali hanya dgn luaran dan dendam kasuma .

    ReplyDelete
  14. Hanya darah daging anwar shj yg layak mengetuai pkr. Hatta percubaan anwar nk mengandungkan sepul melalui perlakuan liwatnya tak boleh.

    ReplyDelete