Monday 6 April 2015

WANITA BERNAMA AIDANA BAIZIEVA YANG TURUT TERKORBAN NAHAS HELIKOPTER TERHEMPAS DI SEMENYIH SABTU LALU DISAHKAN KEDUTAAN KYRGYZSTAN ADALAH WARGANEGARA KYRGYZSTAN.



Kedutaan Kyrgyzstan mengesahkan identiti wanita bernama Aidana Baizieva, mangsa terakhir nahas helikopter yang terhempas di Semenyih pada petang Sabtu lalu, merupakan rakyat negara berkenaan.

Ketika dihubungi di sini, pejabat kedutaan berkenaan memaklumkan pegawainya bersama kakak Aidana hadir ke Hospital Kuala Lumpur untuk proses pengecaman dan tuntutan jenazah wanita tersebut.

Namun, tidak dapat dipastikan sama ada jenazah akan dibawa pulang ke negara asal atau tidak.

Menurut rekod kedutaan, Aidana dilaporkan masih lagi bujang dan telah berada hampir setahun di Malaysia.

Kakak Aidana yang menaiki kereta Vios dilihat keluar daripada perkarangan dan enggan memberi sebarang reaksi ketika ingin ditemubual oleh pemberita.

Kira-kira pukul 10.45 pagi tadi, sebuah kereta milik pejabat kedutaan Kyrgyzstan tiba Institut Perubatan Forensik Negara (IPFN) di sini sebelum sebuah lagi kereta tiba dua minit kemudian.

Pada pukul 1 petang, kereta model Toyota Vios yang dinaiki oleh kakak Aidana dilihat keluar daripada perkarangan dan enggan memberi sebarang reaksi ketika ingin ditemubual oleh pemberita.

Sebelum ini, lima mayat mangsa nahas helikopter Dauphin 9M-IGB yang terhempas di Semenyih sudah dituntut keluarga masing-masing.

Keluarga mendiang Kapten Fournier, yang berasal dari Minnesota dan bekerja di negara ini sejak 20 tahun lalu sudah disahkan oleh pegawai Kedutaan Amerika Syarikat di ibu negara akan tiba hari ini bagi mengecam dan menuntut mayatnya.

Pada Sabtu, Ahli Parlimen Rompin, Tan Sri Dr Jamaluddin Jarjis dan Dato' Seri Azlin Alias, Ketua Setiausaha Sulit kepada Perdana Menteri, bersama empat orang lagi terkorban apabila helikopter Dauphin AS365N2 yang dinaiki mereka dalam perjalanan pulang dari Pekan, Pahang ke Kuala Lumpur, terhempas di kawasan kebun getah di Kampung Sungai Pening, Semenyih pada jam 4.55 petang.

Empat lagi mangsa di dalam helikopter itu ialah juruterbang Kapten Clifford Fournier, pembantu operasi Aidana Baizieva, pengawal peribadi Jamaluddin, Razakan B Seran dan usahawan Datuk Tan Huat Seang.

19 comments:

  1. Lawa orangnya. Kalau dia sudi baik Proton Orion atau van lite ace aku, dia mungkin tak naik helicopter Malang itu.

    Jeff Ulu Bernam

    ReplyDelete
  2. Aku bawak Proton Orion tahun 1987 Potong chayenne pun pernah berdesap kat Ulu yam

    Aku nak jual Rm3,000 saja. Spark plug baru. Radio cassette still okey. Kat aerial ada bendera PKR. Bumper ada sticker tulis Los Labos.Post sini contact no dan saya akan.call kalau berminat

    Jeff Ulu Bernam
    Reformist yg Originel

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak de kelas lansung. Kejayaan yg awak banggakan hanyalah dapat potong kereta Porshe Cayene. Lepas potong keta Cayene awak dapat apa? Pemilik keta Cayene yg awak potong tu tak luak lansung.Awak je yg tersengeh2, tapi tetap mcm tu jugak takat pandu keta Rm3000, itu pun blum tawar lagi. Apa punya reformist retard.

      Delete
    2. Ada aku kisah? Macam kurang kasih sayang

      Delete
    3. APA BARANG NAK race dengan saga orion. Porshe cayenne, gear box je RM 45,000.00. agak-agakla jeff. Bodoh le owner porsche tu rentap dengan ko. kalau accident tak berbaloi!

      Delete
  3. wow. abang ambil monggolia, adik ambil kyrgyzstan. high taste sungguh lah....

    ReplyDelete
  4. Helikopter ni mesti guna minyak Petron yg memabukkan itu. Tak lama lagi ntah2 jet eksekutif yg baru dibeli itu pun boleh mabuk juga, lalu dirempuhnya twin tower petronas disebabkan jealous dlm mabuk.

    ReplyDelete
  5. kalau lah kite kenal lebih awal..mungkin skrg kite tgah tgok 2 fast 7...bye

    ReplyDelete
  6. Kena check kat imigration nih...ada ke tidak minah tu masuk atau dah terdelete rekod.

    ReplyDelete
  7. Hahaha.....
    Awek lawa jadi duta!!!!
    Macam tak msk akal je.....
    Apapun tahziah pd semua si mati termsk gadis lawa ini.....sudi ke naik proton???? Hahaha......

    ReplyDelete
  8. Sebenarnya Helikopter itu telah meletup di ruang udara akibat perbuatan kianat.
    Saksi melaporkan mereka terlihat letupan berlaku sebanyak 2 kali sebelum helikopter itu jatuh terjunam.

    Sumber:
    http://news.asiaone.com/news/malaysia/security-guard-saw-helicopter-explode-mid-air

    ReplyDelete
  9. Kena panah petir.
    Time tu pon hujan.
    Kezaliman JJ pada Imam Keratong 4 Tuhan bayar cash.

    ReplyDelete
  10. dari banyak filem barat/kafir yg aku pernah tengok, gro dalam pesawat mewah adalah perkara biasa. malah golongan elit diraja saudi juga ada mengimpot sundal-sundal menggunakan jet mewah mereka.
    korang janganlah pura-pura bodoh atau sememangnya bodoh azali. tak perlu iq tinggi utk merungkai misteri kecik macam ni

    ReplyDelete
  11. High taste sgt ker setakat mongolia and ngara stan2 nii...euuww buruk selera..

    ReplyDelete
  12. jgn kan monggolia...krgizstan....aku dgr citer sewa restoran kpunyaan kawan aku ... buat pesta dgn prmpuan russia lgi. tokoh2 korporat...politician...pnya krja.

    ReplyDelete
  13. jgn kan monggolia...krgizstan....aku dgr citer sewa restoran kpunyaan kawan aku ... buat pesta dgn prmpuan russia lgi. tokoh2 korporat...politician...pnya krja.

    ReplyDelete
  14. Dahsyat btol pengadu fitnah...tk tkot mati ke.Tunggu ngko mati nnt.ada org fitnah plak.tk berbaloi nk buat dosa besar hnya kerana perbezaan politiking.tak tau apa2 diam sudah

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...