Monday 11 May 2015

AZEEZ RAHIM DAH KANTOI ... MUFTI PERLIS SAHKAN TIADA SEBARANG MESYUARAT OLEH MAJLIS FATWA KEBANGSAAN BINCANG ISU TRANSAKSI PEMBELIAN TANAH ANTARA TABUNG HAJI DENGAN 1MDB



Kenyataan Pengerusi Lembaga Tabung Haji bahawa Jawatankuasa Fatwa Kebangsaan sahkan transaksi pembelian tanah daripada 1MDB mengikut syraiah telah disanggah oleh Mufti Perlis Dr MAZA, sebagai salah seorang dari Ahli Majlis Fatwa Kebangsaan sejak 1hb Februari 2015 tidak pernah hadir maupun adanya mesyuarat Majlis Fatwa Kebangsaan membincang mengenai pelaburan 1MDB.

Jelas Azee Rahim sudah terlajak dan kantoi dalam isu ini.

Sepatutnya yang mengeluarkan kenyataan mengenai perkara ini ialah Pengerusi Majlis Fatwa Kebangsaan sendiri yang juga duduk dalam Lembaga Pengarah Tabung Haji .. Pengerusi Majlis Fatwa Kebangsaan tidak berkata apa-apa dia pula yang berlebih-lebih.  Nanti bila dah kantoi beri alasan silap komunikasi.

Berikut ialah kenyataan terbuka Mufti Perlis DR MAZA dilaman sosial FBnya mengenai isu ini:-


"Sejak saya memegang jawatan Mufti Negeri Perlis dan ahli jawatankuasa Majlis Fatwa Kebangsaan bermula pada 1 Februari lepas, saya tidak pernah hadir dan tiada apa-apa mesyuarat Majlis Fatwa Kebangsaan tentang pelaburan 1MDB. Itu sahaja yang dapat saya beritahu kepada pihak-pihak yang email saya tentang hal ini."

16 comments:

  1. Saya tak terkejut langsung kalau pemimpin Umno becakap bohong.

    Yang saya terkejut kalau pemimpin Umno bercakap benar.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pulok doh.dah nak juai agama pulak.haritu cakap nak juai bangsa pasai nak juai tanah dengan orang bukan melayu.

      Dari awal lagi 1mdb beli tanah negara dengan harga terlalu murah dari pasaran.adakah pembelian itu islamik?

      Lepas ni kantoi fatwa fatwi nak kona apa lagi?

      Ostat unknowns....tengok muka dia ji....adakah ini eee atau melayu?

      Delete
    2. Betul tu Sham.

      Delete
    3. Apa fatwa fatwi beli tanah negara dengan harga yang terlalu murah dari pasaran? 1mdb ni kantoi sekarang dan akan datang, apakah kantoi yg lepas tu kantoi yg jangan dikenang?

      Delete
    4. LANCIAUUUUU...

      Delete
    5. Saya terkejut yg anda terkejut bila pemimpin UMNO bercakap benar... Dan saya tidak terkejut langsung bila awak tidak terkejut...awak mesti tak terkejut dgn FAKTA ini....Umngok ke, Pee Gay Ar ke, Pas Piss Puss ke, Dee Ah Pig ke...sama je membohongnya!

      Delete
  2. Salam 1rasuah ,

    Jelas kerajaan BN tidak ada duit, elaun pegawai kerajaan dibatalkan, plkn ditangguhkan. Ini kerana semua wang dibelanjakan untuk survivability BN. Bayar elaun menteri kalah takut mereka lompat seperti Shahrizat. Bayar konsultan seperti pemandu, myeg, aes dsb. Bayar BR1M. Bayar pensiswazahan. Gaji penjawatan awam yang berlebihan . Jet peribadi baru. Ini rentetan daripada pembaziran melampau komisen beli aset kerajaan, projek berbilion ringgit kepada kroni yang berakhir dengan terbengkalai seperti highway kota belud kudat, school net, ppsmi, nfc dll.

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya, biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sabahan lanciauuuuu

      Delete
    2. Mustaqim ooi...ko je lah yg jd Pee Emm..sembang kuat la ko ni...kedepan la sgt!

      Delete
  3. Gaji mufti brape? Kalau tak cukup, tolong usul diri sendiri jadi ahli lembaga pengarah tabung haji.

    ReplyDelete
  4. BUAT REPORT POLIS JE TUAN MUFTI OIIII...KECOH2 BUAT APA. DARI MULA KES NI TAKDE 1 PUN REPORT POLIS DIBUAT. MANA-MANA YG RASAKAN DIRINYA TERANIAYA, KEMUKAKAN SAMAN TERHADAP TABUNG HAJI DAN KERAJAAN MALAYSIA. KEMUDIAN KALAU TABUNG HAJI TERBUKTI TIDAK MELAKUKAN KESALAHAN DARI SEGI UNDANG2, TOLONG SAMAN BALIK. KAN SENANG...DARIPADA MUFTI PUN MASUK CAMPUR KAN LARI TUGAS NAMANYA. JAGA PERLIS JE TUAN MUFTI, NEGERI TERKECIL DI MALAYSIA. PESANAN TERAKHIR...KALAU BETUL2 PRIHATIN, BUAT REPORT POLIS & FAILKAN SAMAN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ELOK KALAU HANG DULU YANG BUAT REPORT...KITA TENGOK HANG ADA BATU KA TAK DAK.......



      Jeff Ulu Yam
      (Reformist yg Sebenar)

      Delete
    2. 09.30..LU SURUHLAH PENYOKONG PAKATAN RAKYAT BUAT...DIORANG KAN BISING HARI-HARI. TIN KOSONG...PENAKUT. MANA LAWYER2 DAP & PKR? MANA??

      Delete
  5. Mohon penyokong pakatan rakyat cepat sikit buat report polis ya..komen macam pakar ekonomi, pakar syariah tapi tak berani berhadapan. Memang seronok nak tengok tindakan saman balas tabung haji nanti..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju benor aku pada pendapat Nizamuddin di atas....geng machai ni mcm pak pandir...mcm katak panggil ujan.. Sama je dua2 puak...BN ngan PR..chai smpai gol!

      Delete
  6. Siakap Senohong Gelama Ikan Duri
    Cakap bohong lama-lama mencuri..

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...