KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 11 May 2015

BIAR FAKTA BERBICARA ... ANTARA ZAMAN TUN MAHATHIR JADI PM DENGAN NAJIB SIAPA MEMPERGUNAKAN DANA PENDEPOSIT TABUNG HAJI UNTUK BAILOUT???????


Dengan fakta dikemukakan diatas jemput untuk melihat, berfikir dan akhirnya menilai .. siapa yang sebenar-benarnya mempergunakan dana pendeposit Tabung Haji untuk melakukan kerja bailout????

Tahun 1998 Pengerusi Lembaga Tabung Haji (LTH) ketika itu ialah adik ipar Tun Mahathir sendiri iaitu Tan Sri Razali Mohd Ali yang suatu ketika dulu cukup kecuh riuh rendah gegak gempita seluruh negara  bagaimana wang sebanyak RM504 juta digunakan untuk beli dua buah bangunan kepunyaan Maju Holdings dipunyai oleh individu yang dikaitkan cukup rapat dengan Tun Mahathir. Dengar ceritanya Tabung Haji kerugian hampir RM236 juta .. suatu jumlah yang bukan sedikit ketika itu dan juga sekarang.

Kisah ini pernah dijaja seluruh negara oleh para pemimpin pembangkang dalam sesi ceramah mereka tetapi tidak diambiul peduli langsung oleh rakyat sebab tiadanya media sosial ketika itu .. kisah ini pernah dijadikan bahan untuk ledakkan gelombang reformasi '98.

Bandingkan dengan apa yang terjadi dengan transaksi kontroversi antara Tabung Haji dengan pembelian sebidang tanah kepunyaan 1MDB di Tun Razak Exchange (TRX) yang dikhabarkan tiada kerugian malahan TH mendapat untung RM6.5 juta.

Kalau dilihat sekali lalu memang jelas siapa yang mempergunakan dana TH untuk bailout.

18 comments:

  1. Round 1....Najib vs Mahathir....TINGGGGGG!! (Leader Pakatan Rakyat nah amik 20sen ni pi main jauh2....korang mana reti nk kira point...heee..)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan aku dah ingatkan...mahathir punca segala masalah.

      Delete
    2. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  2. Sepatutnya perkara ini jangan d war warkan buat masa sekarang.
    Najib telah menghancurkan malaysia, inilah masanya gunakan peluru yg d lontar oleh
    TM untuk selamatkan malaysia dan semua tabung yg ada.

    Nampaknya 'mak hang' macam nak beri tongkat pada umno atau pun memang mak hang di bayar untuk membantu umno dgn berwajahkan pejuang rakyat kononnya

    Ulamak pun boleh kena beli/tipu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamatkan Malaysia dan semua tabung yg ada? Silap2 kalau Pakatan perintah, tabung haji tinggal tabung milo je kot...........boleh pecaya ke? Alah....Be End ke, PR ke...sama je lah....apa, kentut & taik PR wangi ke pulok?

      Delete
  3. Kekalkn najib hingga PRU..biar terbalik karam bn umno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku sokongggggggg

      Delete
  4. HAHAHAHA...
    memang Melayu mudah lupa....

    ReplyDelete
  5. Masa tun krisis ekonomi berlaku bukan di mslaysua juga...krisis kewangan teori domino berlaku fi thailand...kemuduan di Indonesia hingga suharto letak jawatan dengan imf...korea serta filipina semua negsra tersebut yunduk pada imf dan berhutang ddngan imf...kena ingat malaysia krisis ini Tun Dr ikut acuan sendiri tambat ringgit dari spekulasi...at last rupa2 nya anwar jadi barua yahudi soros utk jahsnsmkan malaysia. ....zaman najib krisis apa lancau yg berlaku. ...kridus jho low dan krusis rosmah md yebsbjan nsjib lrmah dan bodoh. ....yg dipretikaikan bikan th beli trx sangat 188 juta terbongkar(terjawab) baru nak gelabah mk tutup
    sana sini....yg dipertikaikan 42 billion duit serta 17 billion yg lesap atau hilang dan lantik punaisehat warga asing dengan gaji 7 billion keseluruhan lansung tak dijawab.....rosmah jho low kuncu 1mdb yg perlu disiasat....jho low paling suka bila wang tabung haji orang islam digunakan ...org cina ni pesta arak dengan paris hilton sebab berjaya mrnjahanam kan TH.....pembangksng x kuat vima najib yg lemah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. walaupon TM buat mcm tu skali pon..negara kite xmerosot n gawat..ekonomi kite kukuh..mampu lgi beli nasi lemak 50sen...ni najib bgi untong kat TH pon..tpi skrg ni rakyat yg jahanam...kuih bakar aku nak beli 5 hengget setgh...better makan nasi kukus!hahahaa...tu pon 6hengget...='((((

      yess skrg jgn cite pasal TM sbb TM negara kite maju duit kite naik
      tgk ape yg TM buat..
      -klcc petronas..
      -litar sepang international..
      -putrajaya
      -klia
      -proton

      ape lgi byk kot...

      najib buat pe??
      -gst..
      -tol naik
      -i love pm
      -im4u hahahaa!
      -beli cincin rosmah
      -beli jet
      -1mdb sampai lani krisis..

      Delete
  6. Hye korang..maaflah..Amar bukan nk cakap apa..act takdelah susah sgt nk beli kereta baru ni..What app je Proton/Perodua ke 0142264506.Insyaallah Amar bantu.Tak perlu duit2 booking segala.Amar tak nak.Amar da 7 tahun pengalaman jual kereta baru.Terutama proton dan perodua.Ingat no Amar 0142264506.Satu Malaysia Amar boleh hantar kereta.Ingat ... nak beli kereta baru..atau nk tanya proses dia mcm mana what app Amar di 0142264506.Ingt yea..hehehe.
    Lagi pun..bg yg berniaga,tapi bermasalah buat loan,yg blacklisted ke..Amar cuba bantu yea.
    Nak trade in kereta atau tak mampu nk bayar bulanan kereta dan nk elakkan blacklisted,bgtau Amar yea.maaf guna cara mcm ni.penat korg baca..hehehe

    ReplyDelete
  7. jilat omak jilat

    ReplyDelete
  8. kedua2 tu sama....
    dok berlakon lawan tuduh siapa makan duit TH...
    tapi tak ke mana pun... seorang pun tak kena dakwa.. akhirnya kedua ekor tu kenyang.... rakyat marhain yg susah merempat...
    kalau nak tahu siapa yg makan duit TH tu..sila kalih ...perintah negara

    ReplyDelete
  9. Bodoh hahahahahaha .. maksudnye yg berlaku dulu tu nk berlaku skrg juga ? Pastu anak cucu dihina negara lain pd masa depan . Gunala otak . Kita hidup kt negara malaysia nak tenteram . Bknnye nk sgt masalah .. balas dendam ? Klu nk balas dendam jom ramai2 protest utk 2 bhgian . Last2 cam thailand letak bom ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sape jadi pm . Aq x kesah langsung .. janji rakyat aman dan tenteram . Dan bangga memanggil sendiri anak malaysia .

      Delete
    2. Sape jadi pm . Aq x kesah langsung .. janji rakyat aman dan tenteram . Dan bangga memanggil sendiri anak malaysia .

      Delete
  10. Bodoh hahahahahaha .. maksudnye yg berlaku dulu tu nk berlaku skrg juga ? Pastu anak cucu dihina negara lain pd masa depan . Gunala otak . Kita hidup kt negara malaysia nak tenteram . Bknnye nk sgt masalah .. balas dendam ? Klu nk balas dendam jom ramai2 protest utk 2 bhgian . Last2 cam thailand letak bom ..

    ReplyDelete
  11. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini YUSUF ISMAIL seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar IBU DARNA yg dari singapur tentan AKI RUSLAN SALEH yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dr hasil ritual/ghaib dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus dan menang RM.230.000 Ringgit ,kini saya kembali indon membeli rumah dan kereta walaupun sy Cuma pekerja kilang di selangor malaysia , sy sangat berterimakasih banyak kepada AKI RUSLAN SALEH dan jika anda ingin seperti saya silahkan Telefon AKI RUSLAN SALEH di 0812-43477455 Untuk yg di luar indon telefon di +62812-43477455, Atau KLIK DISINI 2D 3D 4D 5D 6D saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui AKI RUSLAN SALEH saya juga sudah bisa sesukses ini. Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, ini adalah kisah nyata dari seorang TKI, Untuk yg punya mustika bisa juga di kerjakan narik uang karna AKI Ruslan adalah guru spiritual terkenal di indonesia. Untuk yg punya rum terimakasih atas tumpangannya.

    ReplyDelete