KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 11 May 2015

KINI GILIRAN PENGERUSI MAJLIS FATWA KEBANGSAAN SENDIRI KANTOIKAN AZEEZ RAHIM BETAPA URUSAN PEMBELIAN TANAH 1MDB OLEH TABUNG HAJI TIDAK PERNAH DIBINCANGKAN DALAM MAJLIS FATWA KEBANGSAAN.



Pengerusi Majlis Fatwa Kebangsaan, Tan Sri Dr Abdul Shukor Husin mengakui urusan pembelian tanah 1Malaysia Development Berhad (1MDB) di pusat kewangan Tun Razak Exchange (TRX) tidak pernah dibincangkan dalam Majlis Fatwa.

Menurutnya, penerangan mengenai urusan pembelian tanah di TRX itu dijelaskan menerusi kapasitinya sebagai Ahli Lembaga Pengarah Tabung Haji dan Pengerusi Panel Syariah Tabung Haji bukan sebagai Pengerusi Majlis Fatwa ketika sidang

Beliau berkata demikian dengan mengulas dakwaan Mufti Perlis, Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin yang berkata Majlis Fatwa tidak pernah membincangkan tentang pembelian 1.56 ekar tanah milik syarikat 1MDB.

“Memang betul kata Asri, saya tidak pernah timbulkan hal itu dalam Majlis Fatwa… saya tidak nafikan perkara itu.

“Ketika itu saya bercakap sebagai Ahli Lembaga Pengarah TH bukan sebagai Pengerusi Majlis Fatwa, jadi mungkin orang salah faham, termasuk Asri,” katanya.

Terdahulu Dr Abdul Shukor ketika sidang media bersama Lembaga Pengarah TH berkata urusan jual beli tanah yang dibeli daripada 1MDB adalah sah dan mengikut syariah.

Namun Dr Mohd Asri semalam mengeluarkan kenyataan berkenaan dengan memuat naik sekeping foto surat khabar.

“Sejak saya memegang jawatan Mufti Negeri Perlis dan ahli jawatankuasa Majlis Fatwa Kebangsaan bermula pada 1 Februari lepas, saya tidak pernah hadir dan tiada apa-apa mesyuarat Majlis Fatwa Kebangsaan tentang pelaburan 1MDB.

“Itu sahaja yang dapat saya beritahu kepada pihak-pihak yang email saya tentang hal ini,” tulisnya di laman Facebook.

23 comments:

  1. Mana muka tak malu Azeez nak letak......Pengerusi majlis fatwa sudah menidakkan kenyataan Azeez......Patut ke Azeez menjual nama majlis fatwa......seorang yang mengaku Islam tapi penipu......eloklah letak jawatan sebelum banyak pembohongan kamu lakukan.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perangai x ubah mcm penjaja 16 sep tu.

      Delete
  2. Biasalah...media milik umngok bleh diperalatkan menyiarkan fitnah atau berita palsu.ada masa bayar saman ada masa menipu rakyat.apa2 hal rakyat didahulukan.

    ReplyDelete
  3. Tulah...kalau dah biasa berbohong.....tak boleh tidak, berbohong jugaklah dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  4. ajis ajis. jgn la jadi najis

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau dah jadi najis terpaksa kembali ke tong najis.

      Delete
  5. Pengerusi majlis fatwa boleh percaye ke???nk cover dri.dlm senyap nk cover azeez..jgn mudah tpedaya.klu gst tu dh kte hukum harus nie kn pula TH..

    ReplyDelete
  6. Dah tau mamak ni spesis kaki putar belit.. cakap corner merata.. orang tua2 kata.. kalau jumpa ular dgn mamak, pukul mamak dulu.. sebab mamak lagi kuat belit.. kan betul.. sekejap ckp tu..sekejap ckp ni... rosak..

    ReplyDelete
  7. begini perangai umno bagsat.keling hitam legam sebagimana hati pun legam. Hindu dikutip utuk jaga LTH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bahasa kamu kalau tak lebih teruk pun sama dgn bahasa ostat tu. Seronok sangatkah kamu menghina manusia seagama dgn kamu? Siapakah guru yang mendidik kamu bersifat demikian rupa? Bertaubatlah.

      Delete
    2. hitam legam zahir bathin.

      Delete
  8. Ini boleh land.ngam caranya boleh berebut jadi melayu.bertindak lebih melayu dari melayu dan jual agama demi survival.semua bangsa dalam kepulauan asia tengara, benua india, arab dan china berebut nak jadi melayu di boleh land ini.cuba duduk diam dalam 2-3 saat fikirkan asal usul diri dan apa hala tuju negara ini.

    ReplyDelete
  9. Salam 1rasuah ,

    Bagaimana acuan begitulah kuihnya.

    Belajar lebih kurang result setakat 3A SPM dahhh dapat masuk IPT.

    Di IPT pun lebih main daripada belajar, banyak install game, download lagu dan movie daripada buat asignment. Banyak consult balak daripada lecturer. Banyak pergi tomyam daripada library. Grad result super senior pun dapat tempat dalam kerajaan, kesian murid murid dan hamba rakyat.

    Dah dapat kerja bukannya kerja sangat pun, lebih kepada hobi kameralah, keretalah, bot kontrollah helikopter kontrollah, ada pula buat bisnes luar dan ada yang asyik online 90% kerja 10%.

    Dah pencen, makan duit pencen pergi masjid lebih mengumpat daripada buat ibadat, lebih menyombong asyik nak pulau orang tu orang ni daripada rendah diri, lebih banyak marah budak budak daripada mengajak mereka mendekati masjid, lebih banyak bersyarah daripada dengar syarahan sebab perasan ilmu banyak.

    Bila bangsa lemah dan miskin, salahkan cina, guana demer. Heee

    KEDEPAN ( KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian , SPM 5A degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh amah dan pekerja am ) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya . Biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai.

    ReplyDelete
  10. Orang tua-tua kata, siakap senohong gelama ikan duri; bercakap bohong lama-lama mencuri.

    ReplyDelete
  11. Mari kita dengar apa fatwa ostat unknown.apakah selain membayar gantirugi fitnah, media milik umngok boleh diperkotak-katik untuk menipu rakyat.tak bayar saman memfitnah tapi kerugian tetap berlaku kepada rakyat yang ditipu.

    ReplyDelete
  12. Pengerusi Majlis Fatwa pun sama bangang ngan aziz mamak keling...

    ReplyDelete
  13. Yang membuat komen tak ada nama ke?. Takut?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang media hebahkan juai beli ikut syariah apesat? Kalau x tipu bukan amno yek...

      Delete
  14. Osa lebih penting daripada pembocor maklumat demi kepentingan rakyat?

    ReplyDelete
  15. Manggih ooi. Ekau kalau nak tipu agak-agak la bai. Apo kau ingat riuh ni pasal kapa kagham ko?

    ReplyDelete
  16. Cuba check, ada satu berita lagi; sebuah syarikat Putrajaya "PFI Sdn Bhd" hutang RM26 bilion. Apa mcm Najib?

    Sebenarnya Najib/ROSMAH kena berundur supaya SIASATAN terperinci dpt dijlnkn utk mengetahui semua urus niaga yg munkin masih ada yg tersembunyi. Yg kita tau skg ni hanya 1MDB & ni dah timbul PFI pula. Entah apa lagi yg tersorok dlm rumah ROSMAH/Najib.
    Bila ketua Jbtn disiasat, pengarahnya yg gantung kerja. Kenapa Najib tak nak ikut prosidur yg dia suruh org lain ikut. JGNlah double standard.

    BERHENTIlah. Supaya senang siasatan dilaksanakn tanpa GANGGUAN.

    ReplyDelete
  17. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini YUSUF ISMAIL seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar IBU DARNA yg dari singapur tentan AKI RUSLAN SALEH yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dr hasil ritual/ghaib dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus dan menang RM.230.000 Ringgit ,kini saya kembali indon membeli rumah dan kereta walaupun sy Cuma pekerja kilang di selangor malaysia , sy sangat berterimakasih banyak kepada AKI RUSLAN SALEH dan jika anda ingin seperti saya silahkan Telefon AKI RUSLAN SALEH di 0812-43477455 Untuk yg di luar indon telefon di +62812-43477455, Atau KLIK DISINI 2D 3D 4D 5D 6D saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui AKI RUSLAN SALEH saya juga sudah bisa sesukses ini. Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, ini adalah kisah nyata dari seorang TKI, Untuk yg punya mustika bisa juga di kerjakan narik uang karna AKI Ruslan adalah guru spiritual terkenal di indonesia. Untuk yg punya rum terimakasih atas tumpangannya.

    ReplyDelete