Tuesday 5 May 2015

GELAGAT DAN AKSI AZMIN ALI YANG MERUNTUN JIWA MENGURIS KALBU.

Tersebar ligat dilaman sosial mengisahkan Dato' Menteri Besar Selangor yang dikasihi lagi dihormati YAB Tuan Hj Mohamed Azmin b Hj Ali ketika turun padang membantu kempen calon PKR/PR Kak Wan di PRK Permatang Pauh menikmati juadah nasi berlaukan seekor ikan goreng dengan simbahan kuah kari bertemankan air sirap dalam gelas plastik dibawah pokok bersendirian, tanpa diiringi pengawal dan pegawai - pegawai peribadi.

Memang zuhud dan merendah diri sungguh YAB Azmin Ali ini .. belum pernah lagi ada mana-mana pemimpin dalam negara ini sejak merdeka melakukan aksi dan gelagat begini.

Untuk makluman .. ketika aksi dan gelagat ini dirakam, beliau tidak sedar pun .. membuktikan ianya suatu adegan, aksi dan gelagat yang jujur dan ikhlas bukannya lakunan dan sandiwara wayang tinggi.

Ikut hukum akal logik .. dengan kedudukkan dirinya dan kemampuan kewangan beliau, bila-bila masa dia mampu makan direstoran-restoran nasi kandar ternama di Pulau Pinang, tetapi beliau lebih rela memilih tempat sebegini demi merasai denyutan nadi dan degupan jantung rakyat marhaen ketika mereka menyuapkan nasi dan meneguk air untuk terus hidup ketika berdepan dengan kos sara hidup semakin meningkat tinggi. Makan dan minum apa yang rakyat marhaen makan dan minum.

Tidak sombong dan mendongak hidung apabila menjawat jawatan Menteri Besar negeri terkaya dalam negara ... tidak suka dan berasa rimas apabila dikelilingi pengawal-pengawal peribadi, pembantu, termasuk Setiausaha Politik ketika turun padang, sebab itu hanya sebagai penghalang untuk beliau berinteraksi terus dengan rakyat .. falsafah politiknya jangan ada benteng dan protokol berlebihan jika berurusan dan berdepan dengan rakyat bawahan.

Sebelum ini tidak dihebahkan dimedia sosial betapa dalam suatu program di Kuala Selangor Azmin Ali menjamu selera duduk bersila atas tikar walaupun disediakan kerusi meja.

Makan nasi bungkus sudah menjadi kelaziman dan kebiasaan baginya .. pernah jua makan nasi setalam di Sarawak ketika melakukan kerja-kerja parti disana.

Kalau sesiapa yang tidak jiwanya meruntun dan terguris akan gelagat dan aksi Azmin Ali ini, memang sah dia memiliki hati yang hitam legam dan jiwa yang kaudu pekat.

Ada orang bercerita kalau nak jumpa Azmin dipejabatnya di bangunan SUK tidak perlu buat temu janji .. boleh terjah begitu sahaja .. tetapi perlu ingat ... seperti janji-janjinya ... dia amat jarang ada dipejabat sebab lebih 80% masanya turun padang jenguk rakyat secara terus.

Hormat betullah Omak Kau dengan Azmin Ali ... rakyat Selangor amat bertuah dapat MB sezuhud dan paling merendah diri seperti Azmin Ali ini .. mampu membuat air mata berlinang tanpa disedari apabila menatap setiap gambar diatas .. tidak pernah lupa diri walaupun berkedudukkan tinggi dalam negeri.

Rakyat Selangor mau apa lagi.

HIDUP AZMIN ALI!!!!! .... WE LOVE AZMIN ALI!!!!

14 comments:

  1. Komen saya untuk tulisan diatas, gang nepotism DLM PKR berhatu buauk. Mereka menfitnah TSKI dan sekarang sedang Cuba sabotage PAS.

    Diharap reformist dan ahli2 PAS dapat mengundi calon bebas sebagai protest kpd wan Azizah. Minggu ini Amat penting untuk kita menghancurkan nepotism dlm parti demi gerakan reformasi yg asli

    Tidak kpd Wan Azizah Tidak Kpd BN

    Warkah penting dari

    Jeff Ulu Bernam
    Reformist yg Originel

    ReplyDelete
    Replies
    1. Laaaa Anwar tu Dah tua gayut, mama jijah pun Dah Tinggal 3 silinder. Bagi la calon kat Che Gu Bard. Takkan tua2 gila kuasa kot.

      Kepada Anuar cukup2lah kamu menganiaya TGNA dgn silap pluralism nepotism Dan liberalism kamu tu..
      Alabgkah baik jika penyokong2 mat Matang ni pi masjid Dan tolong orang susah. Balik2 bakar lilin. Aku rasa kalau Anwar mampus Mau puak2 ni bakar mercun Dan colok.

      Jgn Jadi macam tu bro. Dunia tak dapat. Akhirat pun miss.

      Bagi aku Anuar ni orang terencat akal macam TuLang Besi, mso. Kedahlanie, Greenboc Dan adding saja yg suka. Orang gila memang disokong orang gila

      Delete
    2. Kah kah kah.
      Biasalah orang politik nak pancing undi.
      Bukan hanya azmin. Najib dan nuar pun sanggup buat cam ni untuk dapatkan undi.
      Dap pun sanggup baca ayat Quran nak pancing undi.

      Delete
  2. Baguslah Azmin macam tu. Nak banding dengan Nurul Izzah lupakanlah. Setakat pi sesi touch d hanjing 3014, Nurul Izzah pakar sangatlah.

    Nah saya lampirkan kedurjanaan Nurul Izzah dan clan segambur seperti dibawah

    Jeff Ulu Bernam
    Reformist yg Originel

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wan Azizah, Anuar Beraheem dan Nurul Izzah wajar dipecat Dari PKR

      Delete
  3. Babi Masih Haram Dimakan!!!!!!!

    Dalam amalan Nepotism Politik PKR, Anak - anak boleh diheret dalam kancah Politik untuk raih undi simpati!!!
    Kenapa Daging Babi Haram? Ianya daging jugak. Sama macam daging lain? Mungkin itu pertikaian yang boleh digunakan oleh anak beranak Si Ketua Penipu tu jika ianya ada kaitan dengan mereka.

    Jika kita lihat dari satu sudut, Si Nurul Izzah tu semalam cuba nak menjustifikasikan amalan Nepotism Politik Longkang yang diamalkan oleh kaum keluarga dia di Permatang Pauh.

    Kata Si Nurul Izzah tu, budaya 'Politik Anak Beranak' yang menjadi amalan PKR selama hari ini bukannya Nepotism Politik yang didakwa oleh sesetengah pihak terhadap mereka sebelum ini.

    Sebaliknya, Si Nurul Izzah kata pembabitan ahli keluarga dia didalam Politik pada ketika ini merupakan satu 'Warisan Perjuangan' yang telah ditinggalkan oleh Si Ketua Penipu tu kepada dia.
    "Saya boleh katakan begini, dalam mana-mana perjuangan memang ada warisannya. Sudah pasti kalau kita nak meneruskan perjuangan, tentunya kita mahu anak-anak kita mewarisi idea-idea perjuangan tersebut. Tentunya kita mahu anak-anak kita memahami kenapa pegang kepada prinsip itu," katanya.
    Dari kenyataan yang dikeluarkan oleh Si Nurul Izzah tu membuktikan bahawa dia cuba nak menutup kemaluan dirinya sendiri yang sekarang ni sudah terdedah kepada khalayak umum.

    Dan dalam masa yang sama, percubaan untuk menutup kemaluan tersebut, Si Nurul Izzah tu mula pusing cerita, dan mengaitkan isu berkaitan dengan syarikat GLC yang didakwa ianya sebagai amalan Nepotisme.

    Pusing - pusing, Si Nurul Izzah ni cuba nak tutup amalan Nepotisme Politik yang diamalkan oleh kaum keluarganya daripada dijadikan persoalan. Sedangkan isu Nepotisme Politik itu yang ditentang selama hari ini.

    Jelas, Nurul Izzah tu cuba nak memesongkan perhatian rakyat dan mengelirukan mereka dengan maksud Nepotisme Politik itu sendiri dengan mengaitkan isu lain demi untuk menjaga kepentingan Politik dirinya sendiri. Bukannya untuk kepentingan rakyat!!

    ReplyDelete
  4. Gambar Nurul Izzah Di Kuil Hindu, Viral Di Media Sosial


    Permatang Pauh – Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Nurul Izzah Anwar hari ini mengemparkan para pengundi di Permatang Pauh apabila menyertai upacara keagamaan di salah sebuah kuil Hindu di Prai.

    Paling mengejutkan apabila anak kepada Anwar Ibrahim itu turut kelihatan seperti memberi hormat kepada dewa masyarakat hindu di kuil tersebut.

    Gambar Nurul bersama Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Seri Delima, RSN Rayer itu kemudiannya dimuat naik di media sosial Facebook sehingga menimbulkan pelbagai persepsi masyarakat.

    Penguna media sosial kemudiannya mengecam tindakan itu sambil menyifatkan ia sebagai usaha terdesak pimpinan PKR bagi memancing undi masyarakat India di Permatang Pauh.

    Ada juga yang menyifatkan tindakan Nurul itu toleransi dalam agama kerana mengambil pendekatan liberal Islam.

    Namun SuaraTV tidak dapat memastikan sama ada Nurul Izzah turut menyertai upacara penyembahan atau hanya sekadar memberi hormat kepada sami kuil tersebut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ikut perangai bos ko la tu...cuma x kalung bunga kt leher je..

      Delete
  5. NURUL IZZAH BERSUARA, PERTAHAN MARUAH KELUARGA!!!

    AHKIRNYA!!! Baru semalam Si Nurul Izzah tu bersuara selepas puak - puak PAS di Pulau Pinang tu membuat siri bantahan terhadap pencalonan ibunya yang bertanding di Permatang Pauh.

    Jika sebelum ini kita dah desak agar Si Nurul Izzah tu bersuara demi mempertahankan maruah keluarganya sendiri. Maka baru itulah Si Ahli Parlimen Lembah Pantai ni bukak mulut.

    TAPI sayang. Bila setiap kali Si Nurul Izzah ni bukak mulut, sudah pasti 'Bau Longkang' jugak yang akan dapat kita hidu. Kenyataan yang dia buat hanya sekadar memalukan diri dia sendiri.

    Dalam satu kenyataan yang disiarkan semalam, Si Nurul Izzah tu cuba nak menutup kainnya yang dah terlondeh apabila puak - puak PAS Pulau Pinang tu tetap berkeras untuk menolak PKR di Permatang Pauh.

    Kata Si Nurul Izzah, PAS tetap akan memberikan sokongan kepada pencalonan PKR walaupun timbul bantahan dari kalangan ahli - ahli PAS diperingkat akar umbi di Pulau Pinang tu sendiri.
    "Kami mendapat arahan sangat jelas daripada hierarki Pas yang kesemua pucuk pimpinan Pas menyokong penuh kami dan kami tidak mahu membangkitkan lagi perkara ini," katanya pada sidang akhbar hari ini.
    Hah! Sekarang korang nampak tak apa yang sedang dinyatakan oleh Si Nurul Izzah ni? Nampak tak betapa Si Nurul Izzah ni seorang manusia yang jenis tak reti nak sedarkan dirinya sendiri?

    Si Nurul Izzah tu kata, dia mendapat arahan dari kalangan hieraki pemimpin - pemimpin PAS yang tetap akan menyokong PKR. Maknanya, arahan tu datang dari kalangan pemimpin tertinggi PAS.

    Tapi persoalannya sekarang ni, Si Nurul izzah tu nak mintak undi dengan siapa? Adakah dia nak menagih undi dari kalangan pemimpin - pemimpin PAS yang duduk diperingkat atasan tu?

    Atau, adakah dia nak mintak undi dari kalangan ahli - ahli PAS yang buat demonstrasi tu sebelum ini? Kalau setakat dia dapat 'arahan' dari kepimpinan PAS Pusat je, baik tak payah!!! Bukannya diorang yang mengundi di Permatang Pauh tu nanti!!!

    ReplyDelete
  6. Lanie Azmin dok makan nasik kat kedai Bumbung Kuning Ptmg Pauh....tu..aritu lauk habis tinggai ikan kembong dgn sirap ja lg...jd sapu ajela apa yg tinggaii...org lain dok beratur lg ambilk nasik kot,...tu yg pekena sorang sorang..

    tambah pendapatan sampingan sambil layari Internet Copy paste LINK
    http://WeeklyFixPay.com/?share=1497

    ReplyDelete
  7. Black Ant blogger tak abih2 tepek komen kat blog orang tau le tak blog ko koman tak ramai yg tgk .....mesti cium bau badan 1st lady jadi umNGOK skali...

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAPigs dan Parti Kencing Rakyat berpisah tiada

      Delete
  8. Omakkau jangan benci sangat dengan Azmin Ali. Takut nanti jadi gila bayang, siang malam terbayang-bayang, sapa yang susah nanti :-)

    ReplyDelete
  9. Tabik YB Azmin Ali atas kesetiaan beliau terhadap DSAI , apa yang YB Azmin Ali punyai sekarang adalah dasar kesetiaan beliau yang bagitu gitu sekali terhadap tuannya , Tuhan maha berkuasa tahu mengatur , banyak yang berpaling tadah separuh jalan .

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...