KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 4 May 2015

MOHON JANGAN KETAWA KUAT SANGAT TANDA HORMAT DIA SEBAGAI MENTERI ... CALON BN PRK ROMPIN KATA HASAN MALEK BODOH!!!!!!



Calon Barisan Nasional (BN) di kawasan Pilihan Raya Kecil (PRK) Rompin Datuk Hasan Arifin, hari ini mengatakan Datuk Seri Hasan Malek mengeluarkan kenyataan "bodoh" apabila mengatakan pengundi di kawasan Parlimen berkenaan menyokong cukai barangan dan perkhidmatan (GST).

GST menjadi isu kempen yang digunakan PAS dalam percubaan mereka untuk merampas kerusi tradisi BN itu yang sebelum ini dipegang Tan Sri Jamaluddin Jarjis selama enam penggal.

"Bila dia buat kenyataan? Itu kenyataan menteri bodoh," kata Hasan, kepada pemberita, sejurus selesai program Majlis Perasmian Pecah Tanah Dewan Semai Bakti, di Felda Keratong 4, Pahang.

Hasan yang merupakan menteri perdagangan dalam negeri, koperasi dan kepenggunaan dalam satu program di kawasan Parlimen itu bersama peniaga bazar Ramadhan semalam berkata, beliau percaya pengundi-pengundi di kawasan Parlimen Rompin menerima baik pelaksanaan GST dan menyuarakan keyakinan BN akan memenangi PRK Rompin yang dijadualkan esok.

Hasan berkata, khabar-khabar angin yang didengarinya sebelum turun ke peringkat akar umbi turut meragukannya, namun selepas beberapa siri tinjauan ke kawasan Parlimen Rompin, khabar angin tersebut katanya jelas tidak benar dan sekadar fitnah.

"Pada peringkat awal, saya meragui juga, macam-macam cerita, tetapi bila kita turun ke bawah, cerita itu direka-reka supaya rakyat risau.

"Tapi bila kita terangkan cara kita, cara 'orang kampung', mereka terima GST, dan yakin cukai ini memudahkan mereka berurusniaga dan memberi impak hitung panjang kepada negara," katanya selepas berucap merasmikan Majlis Penyerahan Surat Tawaran Skim Bazar Ramadhan (SBR) 2015 di Rompin, semalam.

Kalau dah calon BN sendiri yang merupakan bekas Timbalan Menteri Besar Pahang pun kata Hasan Malek bodoh .. siapalah kita untuk menidakkannya.

23 comments:

  1. ni bukan bodoh lagi.ni Baghal ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. ramainya menteri BODOH dlm UMNO, mula2nya Hasan Malek, Ahmad Mazlan dan sekarang dah berjangkit kat Sabery Chik dan yg terbaru Mustafa Mohamad

      Delete
    2. Lanciauuuu

      Delete
    3. Koh! Koh! Koh! UMNO mana ada orang yang cerdik? Koh! Koh! Koh! Kad prepaid topup pun tak boleh nak diselesaikan! UMNO juga tak bertelur! Kah! Kah! Kah! Boss Maxis cakap lanciao gua mau serap itu GST! Kah! Kah! Kah!

      Delete
  2. Babi Masih Haram Dimakan!!!!!!!

    Dalam amalan Nepotism Politik PKR, Anak - anak boleh diheret dalam kancah Politik untuk raih undi simpati!!!
    Kenapa Daging Babi Haram? Ianya daging jugak. Sama macam daging lain? Mungkin itu pertikaian yang boleh digunakan oleh anak beranak Si Ketua Penipu tu jika ianya ada kaitan dengan mereka.

    Jika kita lihat dari satu sudut, Si Nurul Izzah tu semalam cuba nak menjustifikasikan amalan Nepotism Politik Longkang yang diamalkan oleh kaum keluarga dia di Permatang Pauh.

    Kata Si Nurul Izzah tu, budaya 'Politik Anak Beranak' yang menjadi amalan PKR selama hari ini bukannya Nepotism Politik yang didakwa oleh sesetengah pihak terhadap mereka sebelum ini.

    Sebaliknya, Si Nurul Izzah kata pembabitan ahli keluarga dia didalam Politik pada ketika ini merupakan satu 'Warisan Perjuangan' yang telah ditinggalkan oleh Si Ketua Penipu tu kepada dia.
    "Saya boleh katakan begini, dalam mana-mana perjuangan memang ada warisannya. Sudah pasti kalau kita nak meneruskan perjuangan, tentunya kita mahu anak-anak kita mewarisi idea-idea perjuangan tersebut. Tentunya kita mahu anak-anak kita memahami kenapa pegang kepada prinsip itu," katanya.
    Dari kenyataan yang dikeluarkan oleh Si Nurul Izzah tu membuktikan bahawa dia cuba nak menutup kemaluan dirinya sendiri yang sekarang ni sudah terdedah kepada khalayak umum.

    Dan dalam masa yang sama, percubaan untuk menutup kemaluan tersebut, Si Nurul Izzah tu mula pusing cerita, dan mengaitkan isu berkaitan dengan syarikat GLC yang didakwa ianya sebagai amalan Nepotisme.

    Pusing - pusing, Si Nurul Izzah ni cuba nak tutup amalan Nepotisme Politik yang diamalkan oleh kaum keluarganya daripada dijadikan persoalan. Sedangkan isu Nepotisme Politik itu yang ditentang selama hari ini.

    Jelas, Nurul Izzah tu cuba nak memesongkan perhatian rakyat dan mengelirukan mereka dengan maksud Nepotisme Politik itu sendiri dengan mengaitkan isu lain demi untuk menjaga kepentingan Politik dirinya sendiri. Bukannya untuk kepentingan rakyat!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekurang kurang nya keluarga mereka bukan perompak wang rakyat. Err..macai dapat apa...penerima tegar br1m jer...

      Delete
    2. Kah kah kah...

      Hilang akal ke apa nak bg undi ke Makcik kipas satay kajang..baik undi rosak atau jangang kuar pg undi...

      Biarlah juak2 nepotism dengan penyokongnya...tapi akar umbi reformist jangang sekali undi gang gila kuasa nepotism

      Biar penyokong pkr yg beribu tu undi pkr..Ahli PAS pun perlu boikot sebab Anuar anti hudud

      Delete
    3. Jangan jadi mula2 hadir sesi touch d dog tahun 2014. Lepas tu yg diminta simpang akan hadir sesi touch d babi.

      Sampah masyarakat ni. Elok halau Dari Pmtg Pauh jenis keluarga macam ni. Aku takut taufan dan banjir menimpa Pmtg Pauh

      Delete
    4. Wan Azizah bukan hanya mewakili suaminya yang dizalimi, undi itu juga perlu diberi untuk menghanyutkan GST. 

      "Oleh kerana itu, janganlah berfikir jauh sangat, ingatlah Wan Azizah yang mewakili suaminya yang terdera dan kita yang didera oleh harga, pangkahlah Pakatan Rakyat. Pangkah pkr bererti kita menentang umno/ bn. Umno tumbang gst tiada. Hidup rakyat akn kembali gembira.

      Delete
  3. Kembalikan pkr kelandasan sebenar.
    mana ucapan ds.anwar untuk menhapuskan nepotism dan kronima dan menhapuskan amalan parti politik kronima dan nepotisma pada 1998, kami tenggu2 jawab jawapan dari ds anwar dan keluarganya janji keramat nak menhapuskan nepotisma dan kronima.
    Kami dah hilang kapercayan di berikan pada anda wahai ds anwar. Susah payah kami menaikkan nama anda wahai ds anwar '' anda telah mengkianat kami selaku ahli lama pkr. Ds anwar ibraham Anda telah menbuang ts kahlid ibraham dulunya menyokong anda disebab percaya pada keadilan untuk menhapuskan nepotism dan kronisma belaku di malaysia semata2 tamak jawatan mb anda sangup buang ts kahlid jawatan berikan pada jawatan mb pada bini sendiri, inikah amalan nepotism di kata untuk ds anwar untuk menhapuskan nepotisma. Kami bosan dengan pkr ini

    Kembalikan pkr kelandasan sebenar
    Dari




    justice for papa 1998

    ReplyDelete
    Replies
    1. DS Anwar Ibrahim ialah bekas timbalan perdana menteri dan juga timbalan presiden parti United Malays National Organisation. Selama 16 tahun Anwar Ibrahim telah bergelumang dalam sarang penyamun dan perompak. Anwar tahu cara menyamun dan merompak. Anwar akhirnya belot pada tahun 1998. Anwar tidak mahu lagi bersama gerombolan penyamun dan perompak. 

      DS Anwar menubuhkan PKR. Parti berkembang subur dan banyak langau mula menghampiri. Azizan dijadikan kambing hitam. Kemudian Sepol. Semua utk membunuh pengaruh DSAnuar Ibrahim. Bila dipenjara DSW Azizah memikul tugas PKR.

      Mat Sabu, Hishamudi Rais, Tian Chua dan ramai lg berdiri teguh dibelakang PR. Kini ramai yg mengaku pejuang refomasi tulen. Tp dalam hati bertujuan menghancurkn PKR. Jadi berhati2 melayan pengkhianat PKR yg berselindung disebalik nama reformist.

      Delete
    2. Hishamudi Rais, Tian Chua dan a samad said,ambiga dan mariah mahathir bukan ahli sebenar refomasi mereka di jemput masuk oleh ds anwar itu selepas ds anwar keluar penjara, mereka tak penah ada ketika refomasi 1998,mereka tak penah memakai baju juctise for papa. a samad said sendiri sokong tun m penah mezalimi ds anwar, mereka golongan penipu berjuang bukan dilandasan sebenar,
      Kami sokong ds anwar dulu itu sebab dia memperjuangkan anti nepotisma dan kronisma, sekarang, ds anwar telah melupakan pejuangn sebenar kami benar2 kecewa


      Yg benar

      Juctice for papa 1998

      Delete
  4. Hai! ni dh parah umno ni ...dh masing2 mengata masing2 tu bodoh ...abis sape lk yg bijak pandai dh masing2nye bodoh ...jgn dr najib hingga lh ke akar umbinye umno bodoh dh lh ...ni semua madey yg mulakn ni ...kn dh mengikut semuanye bodoh membodoh...tp x ape lh dlm umno je kan ....kahkahkah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sia2 Berjuang Bila Ketua Umum Sendiri Pertahan Nepotisme dan Kezaliman Dari Mati

      Tulang Badak (TB) rasa sia2 perjuangan Tulang Badak dalam PKR sejak umur 18 tahun apabila Ketua Umum sendiri berjuang untuk daulah keluarga Rasa mcm segala pengorbanan Tulang Badak selama ni mcm tiada makna dan tiada nilai.

      Rasa sia2 segala pengorbanan yang telah dilakukan oleh arwah bapa Tulang Badak yang bertungkus lumus membantu membina Keadilan Negeri Sembilan setelah Anwar ditendang dari UMNO dulu.. Kami berhimpun dan berkempen sampai2 kadang2 kami terlanjur sampai ke Padang Besar, Perlis. Sekali tu punya semangat kami berkonvoi dari Sermban ke Rembau, terbabas sampai ke Pasir Mas Kelantan. Punya Komited tak tau dah nak sampai sempadan Siam.

      Penat jerih nak bunuh Kronsima, Nepotisme dan Korupsi tiba2 Ketua Umum sendiri pegi buat kerja tolong benda keji. Ketua Umum PKR sendiri bertungkus lumus memastikan kelangsungan dan jangkahayat Nepotism lebih panjang.

      TULANG BADAK (TB)
      MURTABAK WAVES
      SEKRETARIAT PASNE (PENYOKONG PKR ANTI SEMANGAT NEPOTISM)

      Delete
    2. satu option yang baik. undi bebas. dan pas pun jangan bertambah bangang, dah tahu pkr dan dap tolok hudud, keluar la pakatan dengan pkr dap tu.

      takkan itu pun nak kena ajar

      Delete
  5. UMNO bongok bukan krn Najib tp tercium bau badan 1st lady terus bongok... dari umno lepasan SPM sampai Oxford U bongok secara pukal...

    ReplyDelete
  6. Ni le menteri kroni... Katanya dia ni kroni rosmah ... Tu pasal melalut mcm baghal pun masih boleh stay jd menteri....

    ReplyDelete
  7. 20:05 ko lupa anwar tu dilahirkn same dgn pemimpin umno yg lain dari rahim induknye umno yg same ....pernah jd anak emas umno dulu ...masih ada lg anak2 umno yg menyokong dia lg hingga sekarang ni ...maklumlh adik beradik ....tu lh pasal perangainye pun same je....kahkahkah.

    ReplyDelete
  8. Sokongan UMNO dari felda dan kampung tetap padu. Ini adalah kelompok masyarakat melayu yg dikategorikan rendah IQ. Bila anak2 pujuk suruh ubah...sibuk cerita nanti CINA nak ambil alih Malaysia. Ini adalah modal jentera UMNO yg dibuat ketika bertemu makcik pakcik masa berkempen kerumah-rumah. Pucat lesi makcik pakcik mendengarnya...ada yg kata mcm nak kiamat rasanya kah..kah..kah. Bila anak2 balik kampung pesan itu ini (keperluan asas) dr bandar katanya barang kat dalam (felda & kg) mahal...Kesian kelompok melayu diperbodohkan...Dasar Ahmad Maslan !!!!

    ReplyDelete
  9. 'tetapi bila kita turun ke bawah'

    wow, dia dok atas kayangan

    ReplyDelete
  10. Kami dari KEDEPAN bersimpati,

    Kurang PATI kurang jenayah!

    Berlakulah adil di bumi ini. Adil itu meletakkan sesuatu pada tempatnya. Negara tidak perlukan PATI sumber manusia kita cukup untuk menggerakkan negara ini. Kita tak perlukan pati untuk cuci tandas di pasaraya, jadi buruh di kaw pembinaan, tombak buah sawit di ladang. Rakyat kita boleh buat semua itu, yang penting kurang pati kurang jenayah. Manifesto PR akan menghantar pulang 100k pati seterusnya membuka 100k peluang pekerjaan kepada rakyat.

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A < degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am) biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai. Adil buat semua.heee

    ReplyDelete
  11. UMNO tetap bongok dan tak bertelur! UMNO sekarang dicucuk hidung oleh boss Maxis sampaikan topup prepaid tak boleh nak settle! Koh! Koh! Koh!

    ReplyDelete
  12. KO NAK JADI MUNAPIK KER HAPA? DULU KO JANJI PREPAID TAK KENA GST KAN? NI KENAPA KO PUSING2 SATU DONIA? KO NAK JADI MUNAPIK KER HAPA?

    ReplyDelete