Tuesday 5 May 2015

PRK PERMATANG PAUH ... BILA DI BERI JAMUAN PERCUMA BARULAH NAMPAK ADA RAKYAT HADIR CERAMAH MCA.




Sebelum ini setiap kali MCA mengadakan sesi ceramahnya dengan penduduk tempatan sempenan PRK Permatang Pauh, kehadiran boleh dikira dengan jari .. lengang sunyi sepi, hambar,suram, muram dan tidak mendapat sambutan.

Bilka disediakan makanan dan minuman percuma barulah ada sedikit nampak orang hadir .. Persoalannya .. adakah mereka hadir untuk dengar ceramah, terpengaruh dan terus memberikan undi kepada calon BN atau sekadar datang untuk menikmati jamuan percuma .. sejarah di Pulau Pinang telah tercipta pada PRU 13 lalu dimana ribuan warga Pulau Pinang datang disetiap ceramah anjuran MCA/Gerakan atas nama gagasan Barisan Nasional, tetapi bila masa tiba membuang undi sampai ada calon BN hilang wang deposit.

Akhirnya pengajaran telah diperolehi bahawa masyarakat bukan Melayu terutamanya kaum Tionghua .. jemput makan percuma mereka datang dengan penuh senyum lebar dan gembira sakan ... tetapi bila tiba masa mengundi dan raih sokongan di petak undi .. maaf cakap .. tetapi ini adalah kenyataan .... tetap tolak calon BN.


Bacaan politik kena bijak, tepat dan jujur ... jangan membaca politik sekadar menyedap dan menyejukkan jiwa tanpa menafikan kebenaran yang terhidang jelas didepan mata.

7 comments:

  1. Babi Masih Haram Dimakan!!!!!!!

    Dalam amalan Nepotism Politik PKR, Anak - anak boleh diheret dalam kancah Politik untuk raih undi simpati!!!
    Kenapa Daging Babi Haram? Ianya daging jugak. Sama macam daging lain? Mungkin itu pertikaian yang boleh digunakan oleh anak beranak Si Ketua Penipu tu jika ianya ada kaitan dengan mereka.

    Jika kita lihat dari satu sudut, Si Nurul Izzah tu semalam cuba nak menjustifikasikan amalan Nepotism Politik Longkang yang diamalkan oleh kaum keluarga dia di Permatang Pauh.

    Kata Si Nurul Izzah tu, budaya 'Politik Anak Beranak' yang menjadi amalan PKR selama hari ini bukannya Nepotism Politik yang didakwa oleh sesetengah pihak terhadap mereka sebelum ini.

    Sebaliknya, Si Nurul Izzah kata pembabitan ahli keluarga dia didalam Politik pada ketika ini merupakan satu 'Warisan Perjuangan' yang telah ditinggalkan oleh Si Ketua Penipu tu kepada dia.
    "Saya boleh katakan begini, dalam mana-mana perjuangan memang ada warisannya. Sudah pasti kalau kita nak meneruskan perjuangan, tentunya kita mahu anak-anak kita mewarisi idea-idea perjuangan tersebut. Tentunya kita mahu anak-anak kita memahami kenapa pegang kepada prinsip itu," katanya.
    Dari kenyataan yang dikeluarkan oleh Si Nurul Izzah tu membuktikan bahawa dia cuba nak menutup kemaluan dirinya sendiri yang sekarang ni sudah terdedah kepada khalayak umum.

    Dan dalam masa yang sama, percubaan untuk menutup kemaluan tersebut, Si Nurul Izzah tu mula pusing cerita, dan mengaitkan isu berkaitan dengan syarikat GLC yang didakwa ianya sebagai amalan Nepotisme.

    Pusing - pusing, Si Nurul Izzah ni cuba nak tutup amalan Nepotisme Politik yang diamalkan oleh kaum keluarganya daripada dijadikan persoalan. Sedangkan isu Nepotisme Politik itu yang ditentang selama hari ini.

    Jelas, Nurul Izzah tu cuba nak memesongkan perhatian rakyat dan mengelirukan mereka dengan maksud Nepotisme Politik itu sendiri dengan mengaitkan isu lain demi untuk menjaga kepentingan Politik dirinya sendiri. Bukannya untuk kepentingan rakyat!!

    ReplyDelete
  2. Gambar Nurul Izzah Di Kuil Hindu, Viral Di Media Sosial


    Permatang Pauh – Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Nurul Izzah Anwar hari ini mengemparkan para pengundi di Permatang Pauh apabila menyertai upacara keagamaan di salah sebuah kuil Hindu di Prai.

    Paling mengejutkan apabila anak kepada Anwar Ibrahim itu turut kelihatan seperti memberi hormat kepada dewa masyarakat hindu di kuil tersebut.

    Gambar Nurul bersama Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Seri Delima, RSN Rayer itu kemudiannya dimuat naik di media sosial Facebook sehingga menimbulkan pelbagai persepsi masyarakat.

    Penguna media sosial kemudiannya mengecam tindakan itu sambil menyifatkan ia sebagai usaha terdesak pimpinan PKR bagi memancing undi masyarakat India di Permatang Pauh.

    Ada juga yang menyifatkan tindakan Nurul itu toleransi dalam agama kerana mengambil pendekatan liberal Islam.

    Namun SuaraTV tidak dapat memastikan sama ada Nurul Izzah turut menyertai upacara penyembahan atau hanya sekadar memberi hormat kepada sami kuil tersebut.

    ReplyDelete
  3. NURUL IZZAH BERSUARA, PERTAHAN MARUAH KELUARGA!!!

    AHKIRNYA!!! Baru semalam Si Nurul Izzah tu bersuara selepas puak - puak PAS di Pulau Pinang tu membuat siri bantahan terhadap pencalonan ibunya yang bertanding di Permatang Pauh.

    Jika sebelum ini kita dah desak agar Si Nurul Izzah tu bersuara demi mempertahankan maruah keluarganya sendiri. Maka baru itulah Si Ahli Parlimen Lembah Pantai ni bukak mulut.

    TAPI sayang. Bila setiap kali Si Nurul Izzah ni bukak mulut, sudah pasti 'Bau Longkang' jugak yang akan dapat kita hidu. Kenyataan yang dia buat hanya sekadar memalukan diri dia sendiri.

    Dalam satu kenyataan yang disiarkan semalam, Si Nurul Izzah tu cuba nak menutup kainnya yang dah terlondeh apabila puak - puak PAS Pulau Pinang tu tetap berkeras untuk menolak PKR di Permatang Pauh.

    Kata Si Nurul Izzah, PAS tetap akan memberikan sokongan kepada pencalonan PKR walaupun timbul bantahan dari kalangan ahli - ahli PAS diperingkat akar umbi di Pulau Pinang tu sendiri.
    "Kami mendapat arahan sangat jelas daripada hierarki Pas yang kesemua pucuk pimpinan Pas menyokong penuh kami dan kami tidak mahu membangkitkan lagi perkara ini," katanya pada sidang akhbar hari ini.
    Hah! Sekarang korang nampak tak apa yang sedang dinyatakan oleh Si Nurul Izzah ni? Nampak tak betapa Si Nurul Izzah ni seorang manusia yang jenis tak reti nak sedarkan dirinya sendiri?

    Si Nurul Izzah tu kata, dia mendapat arahan dari kalangan hieraki pemimpin - pemimpin PAS yang tetap akan menyokong PKR. Maknanya, arahan tu datang dari kalangan pemimpin tertinggi PAS.

    Tapi persoalannya sekarang ni, Si Nurul izzah tu nak mintak undi dengan siapa? Adakah dia nak menagih undi dari kalangan pemimpin - pemimpin PAS yang duduk diperingkat atasan tu?

    Atau, adakah dia nak mintak undi dari kalangan ahli - ahli PAS yang buat demonstrasi tu sebelum ini? Kalau setakat dia dapat 'arahan' dari kepimpinan PAS Pusat je, baik tak payah!!! Bukannya diorang yang mengundi di Permatang Pauh tu nanti!!!

    ReplyDelete
  4. Filem Lama UG Dihidupkan Semula Oleh Mereka Yang Terdesak



    Saya terbaca di blog Greenboc seorang penulis PKR tentang cadangan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang agar diadakan kerajaan perpaduan hanya satu bentuk "eskapisme" (melarikan diri) dan tidak akan menyelesaikan krisis dalaman PAS dan Umno, kata penganalisis politik Ibrahim Suffian. Pengarah Merdeka Center – sebuah pengkaji bebas – itu berkata masalah sebenar dihadapi kedua-dua parti tertumpu pada pimpinan yang tidak menunaikan kehendak sebahagian ahli, dan ia tidak akan dapat diselesaikan menerusi kerajaan perpaduan.

    Saya pun hairan kenapa akhbar dan portal Pakatan Rakyat menjadikan UG seolah-olah hidup dan cuba memainkan filem lama ini bagi memberikan satu gelombang kepada ahli PAS kononnya ulama PAS masih berusaha untuk bergabung dengan UMNO.

    Saya pernah mencabar beberapa orang wartawan termasuk wartawan Harakah sendiri untuk membuktikannya. Saya kata oleh kerana UG ini nampak macam berpusat di Terengganu. Di Terengganu PAS mempunyai lebih daripada 400 cawangan. Saya kata jika benar UG wujud tolong bagi saya satu sahaja cawangan yang membincangkan agenda nak bergabung dengan UMNO ini samada dalam mesyuaratnya, usrahnya atau apa-apa program. Jika ada saya akur dengan kewujudan UG dan saya pasti setuju memang PAS nak bergabung dengan UMNO.

    Saya cabar lagi. Kalau boleh kawasan Dr Syed Azman sendiri ada tak dibincangkan?

    Kita kena cerdik dalam hal ini. Jangan jadi bodoh sangat sehingga kita boleh membuat rumusan jika Dr Hassan Ali misalnya nak bergabung dengan UMNO maka PAS akan bergabung dengan UMNO. Mana pergi keputusan muktamar PAS yang kita war-warkan? Keputusan muktamar adalah kata mutlak kita? Kan bodoh namanya.

    Takkan Ustaz Nasarudin Mat Isa berjumpa Pak Lah selepas sidang parlimen maka Ustaz Nasarudin boleh mengubah keputusan PAS boleh bergabung dengan UMNO. Bacalah sejarah macam mana gabungan PAS dengan UMNO dulu. Bukan mudah sehingga banyak berlaku perpecahan. Ingat gabungan boleh terjadi dengan hanya niat? Terjadi begitu aje ke?

    Kenapa kita diperbodohkan oleh mereka yang ada kepentingan untuk menjatuhkan sesama PAS dengan merosakkan imej pimpinan yang tak disukai? Kononnya mereka ada kepentingan keduania dan pangkat sehingga sanggup gadai perjuangan untuk bersama UMNO? Kenapa tipis sangat iman kita dalam hal ini?


    Bercakap pula pasal Ibrahim Suffian (Pengarah Eksekutif Merdeka Center). Dia ini juga yang buat kajian kononnya DS Abdul Hadi tidak disukai untuk jadi MB. Kajian ini dibentangkan oleh Syed Azman dan kajian itu juga mencadangkan Syed Azman menjadi MB jika PAS perintah Terengganu. Presiden PAS jenis tawaduk terus terima. Tapi nasib baik ada beberapa orang profesional dan ulama dalam PAS yang mengemukan kajian baru menafikan kajian Merdeka Center.

    Kajian dengan cula (sistem PAS) mana lebih baik dan tepat? Ini biar Ibrahim Suffian jawab.

    Kalau kajian sekadar dibuat untuk mengenakan seseorang itu bukan kajian. Itu namanya BARUA. Saya masih ingat bagaimana kajian kepada PPSMI dibuat yang kita berdemo bantah. Semua penganalisis telah diberikan arahan untuk keputusan kajian. Rupanya Merdeka Center pun spesis dengan UMNO. Malangnya PAS bayar kepada Merdeka Center lebih daripada RM40 ribu untuk kajian itu. Dengar cerita kajian yang PAS bayar itu juga dijual kepada UMNO. Jenis makan kiri kanan. Ini saya cabar kepada Ibrahim Suffian menafikannya supaya saya memperdetailkan lagi maklumatnya.

    Cukuplah perbodoh pembaca di media massa. UG tu daripada 2008 sampai sekarang nak diulang tayang. Kita marah UMNO ulang tayang tentang Melayu akan berpecah, huru hara dll tapi perangai kita macam UMNO juga.

    Jadi-jadilah buat fitnah. Jadilah manusia yang benar dan jujur.




    Nordin Bin Ali
    nordinbinali@gmail.com
    http://nordinali.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. Komen saya untuk tulisan diatas, gang nepotism DLM PKR berhatu buauk. Mereka menfitnah TSKI dan sekarang sedang Cuba sabotage PAS.

    Diharap reformist dan ahli2 PAS dapat mengundi calon bebas sebagai protest kpd wan Azizah. Minggu ini Amat penting untuk kita menghancurkan nepotism dlm parti demi gerakan reformasi yg asli

    Tidak kpd Wan Azizah Tidak Kpd BN

    Warkah penting dari

    Jeff Ulu Bernam
    Reformist yg Originel

    ReplyDelete
  6. Org yg guna copy & paste oorg yg bangang dan tak dak idea....nk cakap pun tak tau apa ke jadahnya perangai mcm tu...klu kita baca novel paling2 tidak pun dpt baca 2 kali pun dh faham dh....esok baca novel hak lain pulak....ni tidak buka saja blog tulisan yg sama je yg ada...mcm iklan pulak....omakkau ada buat bayaran sampingan kut....

    ReplyDelete
  7. Jangan percaya sangat pada apek ini ada makan mereka datang makan je sama pekara belaku selangot itu

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...