KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 9 May 2015

TANAH 1MDB YANG DIBELI TABUNG HAJI AKAN DI JUAL KEPADA ORANG BUKAN ISLAM??????


"Saya nak bagi tahu, lepas ini jangan kata mengapa Tabung Haji jual kepada orang bukan Islam"

Apakah maksud Azeez Rahim bahawa tanah tersebut bakal terlepas ketangan orang bukan Islam ke????

Lembaga Tabung Haji (TH) membuat keputusan menjual semula satu plot tanah di Tun Razak Exchange (TRX)‎ yang dibeli daripada 1Malaysia Development Berhad (1MDB) bernilai RM188.5 juta sebelum ini.

Pengerusinya, Datuk Seri Abdul Azeez Rahim Abdul Rahim berkata, keputusan itu dipersetujui oleh barisan Ahli Lembaga Pengarah TH setelah mendapat nasihat daripada Perdana Menteri,  Datuk Seri Najib Tun Razak pagi tadi.

"Pada mesyuarat malam tadi semua Ahli Lembaga Pengarah bersetuju untuk mempertahankan tanah ini. Namun, pagi ini Perdana Menteri membuat panggilan telefon dan menasihatkan supaya menjual tanah ini bagi mengelakkan TH terus difitnah.

"Maka, Ahli Lembaga Pengarah bermesyuarat sekali lagi pagi ini dan bersetuju untuk menjual tanah tersebut.

"Keputusan ini juga dibuat demi menjaga sentimen pendeposit TH yang risau dengan wang simpanan mereka sejak isu ini dibangkitkan sejak dua hari lalu," katanya dalam sidang media, di sini, hari ini.

112 comments:

  1. Alaaaaa kasemmmmmm

    ReplyDelete
    Replies
    1. masam ke saudara..........asal kita tahu akhirnya siapa dibelakang yg lebih berkuasa!!!

      Delete
    2. Mana tak masam...hari tu dia nafikan.
      Tiba2 memang betul ada beli tanah 1mdb.

      Delete
    3. Mana tak masam...harga 188 juta tu dekat2 nak sama dengan harga 1MDB beli tanah 70 ekar drp kejaan. TH untung 5 juta aje. 1MDB untung berapa juta?

      Delete
    4. hahahaha........
      untung !!!! berapa peratusan untung????
      yg untung pasti 1mdb yg telah diselamatkan oleh tabung haji.
      tanah pasti dibeli oleh tauke cina kerana hanya cina kaya mampu beli mampu bangunkan dan mampu jual kalau tidak kenapa 1mdb tak mampu bangunkan walaupun dibeli dgn harga murah akhirnya terpaksa jual sebab rugi 1mdb dan tabung haji diperalatkan dan akhirnya cina kaya juga yg mampu bangunkan . maka jgn melayu terus lagak pandai bijak sebab tanpa cina malaysia apa pun bukan utk bangunkan negara ini.

      Delete
    5. TABUNG HAJI TOLONG BAGITAHU SIAPA YANG BELI TANAH TU
      KITA PUN NAK TAHU

      AKU RASA KALU TAK CUKONG MESTI KRONI

      Delete
    6. ape ape hal pun hidup UMNO tak de UMNO orang melayu makan ubi kayu kata orang PARIT.

      Delete
    7. Jual je la .. plgkan blik duit penabung2 tbg haji tu..byk cite plk mamak tongkang ni..puuuiii!!!

      Delete
    8. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  2. Jangan Jadi NARUA umno

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuba tanya ostat kazim. Dia sangup dtg Permatsng Pauh utk menangkan pengamal gst.

      Delete
    2. "tok peti" perak tak nak keluar fatwa ke back up tabung haji.

      Delete
  3. Islam ke, bukan islam ke, yang untung 1mdb.. apa punya bengong kerajaan ni, kalu nk jual kat tabung haji awal2 boleh buat.. tak payah bersangkut paut dgn 1mdb. Pusing2 main sentimen agama, kaum..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha.....
      yg untung sememangnya 1mdb tetapi tabung haji tak rugi ,sebaliknya tanah rezab negara diswastakan pada umum.
      tabung haji hanya satu loncatan bagi 1mdb dan belakangnya kita dah tahu siapa yg bertanggungjawap !!!

      Delete
    2. nak kata 1mdb untung tak jugak
      hutang bilion2.
      untungnya kat mana turr?

      Delete
    3. Hahaha.....
      Untung atas kertas saudara....
      Beli murah jual mahal untunglah tu saudara tetapi rugi keseluruhan operasi 1mdb tu lain cerita saudara sebab rugi pun atas kertas juga saudara namun masih untung oleh org belakang 1mdb .

      Delete
  4. Biorkanle.
    Sebab dalam politik semuanya tak betul. Kecuali diri sendiri.
    Contohnya. Dulu DAPigs+PKR+PAS menentang kronisme dan nepotisma. Tapi la ni mereka sendiri melakukannya. Seperti nuar & family , Guan eng & family dan karpal & family.
    Dulu bila tarif elektrik naik DAPigs+PAS +PKR buat bising. Tapi bila tariff air penang naik semua diam. Mungkin sebab mat sabu jadi pengerusi kot.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu Jeff bela bab** semua senyap. Bila Jeff dah untung besar bru nak bising.

      Delete
    2. hahaha.....
      naik harga air nak bising satu malaysia ke???? kalau naik tarif electric baru kita bising sebab mudah byk sgt ke naik harga air??? bukan ke harga lectric lebih mahal !!!!
      kenapa bandingkan harga murah dgn mahal!!!

      Delete
    3. alahhhhh....harga satu barang air naik dah bising satu donia
      yang GST tu sebabkan harga suma barang naik kecuali kereta, ko buat pekak badakkkk

      Delete
    4. Sebab tu selangor tak setuju dengan Langat 2...takut tarif air naik!

      Delete
    5. Di Malaysia, tarif air yang paling tinggi ialah di negeri amno, JOHOR

      Delete
    6. umno memerintah apa nak heran jual kat orang bukan melayu,kat tempat gua banyak tanah rizab melayu tergadai kat "chukong cina"

      Delete
    7. Hahaha.....
      Melayu juah tanah cina beli sebab melayu pandai jual tak pandai bangunkan jadi harap cina bangunkan maka jadi mahal lepas tu melayu juga yg bising!! Kata tanah rezab melayu tak boleh jual sama cina namun akhirnya jual juga pada cina sebab melayu tak mampu beli dan bangunkan.

      Delete
  5. Umno parti 7 keturunan dari bapak,besan yg dlm kubur tu dan sekarang pada anak x lama lagi sepupu pulak.balik pun mengidam juga..kikiki..

    ReplyDelete
  6. maka bergembiralah akan seluruh pengembala dan sekalian ternakannya yg tidak mengetahui apa2 .. jika TH menjual hak yg sudah dapat kepadanya (TRX) ..maka mungkin itulah yg terbaik buatnya... biarkan satulah sumber perniagaan terlepas kepada pelabur sdn.bhd... yg mana sekalian ternakan itu tidak akan mendapat manfaatnya sedikitpun

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ostat...duit tu bukan duit tabung haji atau penjaga tabung haji, ostat.. Duit tu milik keluarga ostat dan semua penyimpan termasuk ostat. jadi selaku penyimpan, mereka ada hak untuk bersuara memberi pendapat atau melepaskan rasa tidak puas hati.

      Ostat masih tidak berubah juga rupanya. Hati ostat masih terlekat pada tunggul kayu. Ostat tidak akan melepaskan lekatan pada tunggul kayu itu walaupun unggul itu mula meracuni ostat, membunuh ostat sedikit demi sedikit tanpa ostat sedari.

      Eloklah ambil wuduk dan solat. Jangan lupa solat taubat sekali. Mudah-mudahan ostat insaf dan dapat memikir jauh ke dalam jiwa sama ada tindakan orang kuat tabung haji membeli tanah 1MDB itu wajar atau tidak.

      In Syaa Allah Ostat

      Delete
    2. alahai mamak oii...pengerusi TH nak kelentong lagI ? bodooo... sapa yang sanggup beli lebih dari RM 188 juta mamak oii ? bodooo..
      resign lah mamak oii....

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. Ingat yer...... kalu beli pakai duit 188 juta, bila jual misti 188 + 5 juta yer. Masuk balik akaun mesti 188 + 5 juta yer... jangan kasi kona duit tu pergi mana2 yer...

      Delete
    5. apakah kamu tidak mengetahui adanya batas antara sipemegang amanah yg bersifat khusus dan yg bersifat umum ..

      Delete
    6. Dua bulan niaga dah untung 5 juta. Kalu dari dulu buat macam nih, dah kaya raya penyimpan tabung haji.... agaknya dah boleh menampung haji free 3 kali setiap seorang penyimpan.... heeee

      Delete
    7. pemegang umum ker, pemegang khusus ker...itu bukan duit bapak dia. Jangan buat macam duit bapak dia.

      Delete
    8. Yang akan beli tanah ini pun mestilah bayar tunai sebaik sahaja S&P selesai. Faham!

      Delete
    9. pemegang amanah yg bersifat khusus adalah yg dilantik oleh sipemunya harta (biasanya peguam..waris..sahabat handai yg dipercayai) ..maka sipemegang amanah sama sekali terhalang selain dari menjalankan amanah dari sipemilik...sedang sipemegang amanah yg bersifat umum( harta yg berada didlm sesebuah negara @ atau yg dikumpulkan oleh sebahagian penghuninya) ...sipemegang amanah (sipemerintah yg sah dan pihak yg dilantik oleh sipemerintah dengan syarat tertentu) itu mempunyai keizinan dlm menguruskan amanah itu demi mengembalikan manfaatnya juga secara umum (sekolah..jln raya..kemudahan asas dll) tanpa diberatkan supaya mengambil keizinan seluruh org awam (rakyat) ... faham terlebih dahulu perbezaannya...kerana itu aku katakan TH bukan diurus oleh org yg tidak berilmu

      Delete
    10. Bila masuk dalam OSA, macam mana penyimpan nak tahu hal jual beli yang menggunakan duit simpanan mereka, ostat?? Macamana penyimpan nak tahu macamana duit simpanan mereka digunakan, ostat? Dari sudut Islam, salahkah penyimpan ingin mengetahu bagaimana duit simpanan mereka digunakan, ostat?

      Delete
    11. pemegang amanah yg bersifat khusus adalah yg dilantik oleh sipemunya harta (biasanya peguam..waris..sahabat handai yg dipercayai) ..maka sipemegang amanah sama sekali terhalang selain dari menjalankan amanah dari sipemilik...sedang sipemegang amanah yg bersifat umum( harta yg berada didlm sesebuah negara @ atau yg dikumpulkan oleh sebahagian penghuninya) ...sipemegang amanah (sipemerintah yg sah dan pihak yg dilantik oleh sipemerintah dengan syarat tertentu) itu mempunyai keizinan dlm menguruskan amanah itu demi mengembalikan manfaatnya juga secara umum (sekolah..jln raya..kemudahan asas dll) tanpa diberatkan supaya mengambil keizinan seluruh org awam (rakyat) ... faham terlebih dahulu perbezaannya...kerana itu aku katakan TH bukan diurus oleh org yg tidak berilmu

      Delete
    12. Kena tengok tujuan penyimpan tersebut, ostat. Tujuan penyimpan adalah utk simpan bagi dirinya pergi tunaikan rukun haji dan bukan utuk tujuan lain. Kalau betul pun sipemegang amanah "tidak diberatkan mengambil keizinan seluruh penyimpan" perlukah dimasukkan dalam OSA yang tujuannya merahsiakan semua urusan kendalian simpanan mereka? Sepatutnya keizinan penyimpan diperlukan kerana "tujuan penyimpan" adalah khusus iaitu bukan mencari keuntungan sebaliknya hanya satu iaitu "untuk menunaikan rukun haji".

      Delete
    13. Ikut suka ostatlah
      mana yang ostat pikir ok, buatlah
      mana yang ostat pikir tak ok, tak payah buatlah

      ikut kata hati ostat
      jangan ikut kata nafsu ostat

      kita penyimpan ni orang bawah2 aje
      orang bawah tak ada kuasa apa2

      Delete
    14. TH ditubuhkan matlamatnya yg paling utama adala untuk pengurusan rukun islam yg kelima buat para penyimpan dan ia dijamin oleh kerajaan...tak mungkin hanya dengan berbekalkan dana yg disimpan oleh para bakal haji akan mampu menampung kos dan kesempurnaan ...adapun cabang rezeki dikhabarkan 9 dari 10 adalah melalui urusan perniagaan ..dan itulah yg diperbuat oleh TH sejak dari awal penubuhan...TH berurusan bukan sahaja dengan org islam malah lebih banyak darinya melalui dengan golongan kaum kafir ..kerana merekalah penguasa ekonomi dunia..apakah hukumnya ? nauzubillah demikianlah tatkala kebodohan menyelubungi umat islam...lagi 10 atau 20 tahun akan dilaknat oleh anak cucumu tatkala mereka melihat TRX dikawal selia oleh penguasa ekonomi dari bangsa lain apatah lagi jika akidahnya pun lain...selepas ini bubarkan pemegang amanah TH dari ahli lembaganya..panel syariahnya..panel undang2nya..serahkan kepada seluruh pendeposit untuk membuat keputusan...buat juga pada seluruh GLC ...hatta hapuskan juga kuasa sipemerintah..biarkan "rakyat" memerintahnya ...kamu ..aku..dan dia sebagai pemerintah...sibuta..situli..org tua..org muda....demikianlah betapa jahil dan sombongnya generasi baruku ini

      Delete
    15. Tun Mahathir kata itu bailout, ostat
      Bukan orang lain kata

      Delete
    16. kebenaran tidak bergantung pada siapa yg menuturkan...ia bergantung sepenuhnya pada ilmu

      Delete
    17. Jadi tak betul lah kata Tun Mahathir tu?
      Jadi Tun tu jahil la yer ostat?

      Tun tu jahil ker ostat?

      Delete
    18. Lagi satu ostat, boleh tak kalau jangan gunakan perkataan "kufur", "jahil" "bodoh dan sebagainya yang biasa ostat gunakan kpd org yang tak menyokong pendapat ostat. Saya rasa kurang baiklah perkataan tu. Saya cukup pantang bila perkataan tu keluar daripada sesiapa sahaja, tak kira penyokong parti mana.

      Mintak ubahlah yer ostat...
      Kadang2 kita kata orang jahil, tapi tak sedar kita lebih jahil
      Kadang2 kita mengaku ostat, tapi ada lagi orang lain pun ostat
      Kadang kala kita kata kita baik, rupa2nya banyak lagi orang lebih baik
      kadang2 kita ingat kita paling pandai, rupanya banyak lagi yang lebih pandai
      Kadang2 kita rasa kita saja yang betul, rupa2nya kita paling tak betul

      Delete
    19. Senyap terus oh stud.
      Panas seluruh badan kot?
      Tak dapat tido malam nih. terima kasih

      Delete
  7. Dia ni bukan ostat tapi geng lembu lembu 1Malaysia kahkahkah bodoh bertindih tindih ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan marah ostad nih. Dia penyokong umno tegar. Bila hati dah hitam ...susah nak ubah.

      Delete
  8. mamak dan keling berpisah tiada...
    kaki putar alam sumua boleh sapu..
    mamak...teh tarik sattuuu.

    ReplyDelete
  9. TH diselia oleh mereka yg berilmu dan diikat supaya menurut kepada syariat ...cukuplah dua syarat yg ini sebagai pegangan kepada umat islam...org awam tidak diberatkan supaya meneliti setiap urusan TH ...kerana kurangnya ilmu ...jng kamu menjadi anak panah kepada musuh islam...

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan jadi anak panah musuh islam sbb dap tak masuk TH
      cuma nak jaga simpanan kami yang tak seberapa
      bimbang disalah guna
      simpanan tu sajalah yg mampu kami buat untuk menyahut labaikaallah hum ma labaik

      Delete
    2. Pelaburan tu memang digalakkan
      Tapi tak ada penyimpan tabung haji yang mahu simpanan mereka dikaitkan dengan 1MDB
      Mereka mahukan simpanan mereka bersih
      Simpanan tu lah nak buat amal ibadah depan Allah nanti
      Bukan ker kalau baik asalnya maka baik hasilnya
      Kalau subhah asalnya maka kuranglah hasilnya

      itu aje sebabnya ostat
      tak ada kaitan langsung dengan anak panah musuh islam ker hapa

      Delete
    3. sesuatu urusan jualbeli ternoktah antara sipembeli dan sipenjual..bagaimana dibawa akan keuntungan dan manfaatnya oleh kedua2 belah pihak tidaklah menjadi bebanan atau dipertangungjawapkan antara satu sama lain...TH berurusan dengan 1MDB..melalui jual beli aset yg diyakini tidak mengalami susut nilai...dan berpisahlah mereka (TH dan 1MDB) menangani urusan mereka mengikut pertimbangan masing2 ...1MDB menggunakan manfaat hasil dari jualbelinya dengan TH ..dan TH menjayakan manfaat hasil dari urusan yg sama mengikut perancangan mereka...dlm bahagian yg mana kamu boleh katakan berlaku syubahat atau penyelewengan?

      Delete
    4. Tapi kami tak mahu apa2 duit yang kami gunakan untuk menunaikan rukun islam itu ada berbau subhah, meragukan dan menyebabkan amalan kami menjadi syak wasangka. Kami tak mahu amalan kami dikaitkan dengan 1MDB. Itu saja ostat. Selain daripada itu kami tak mau dengar. Simpanan kami pun bukannya banyak sangat ostat, sekadar cukup2 pergi haji tahun depan dengan subsidi. Mintak2 subsidi itu tidak menyebabkan hati kami jadi syak wasangka. Kami ingin melakukan ibadah kepada Allah, Ostat. Tak mahu ada rasa syak dalam hati kami. Lain2 kami tak mau dengar. Kalu boleh pergi sendiri, kami akan pergi sendiri. Malangnya kami tak mampu berbuat macam tu sebab kekangan undang2 dan kemampuan kami yang terhad

      Delete
    5. jika kamu menaruh syak pada jaminan yg diperbuat oleh para pemegang amanah TH dlm urusan yg dilakukan...maka lebih mulia jika kamu menyimpan simpananmu dan apabila cukup haulnya pergilah menunaikan fardhu haji secara merdeka...itu jln yg diterangkan syariat...

      Delete
    6. lupa nak tanya apa hukumnya jika TH berurusniaga dengan golongan non muslim ? Haram..makruh atau harus ?...jika urusannya dlm perihal tanah dengan 1MDB kamu sifatkan sebagai was2 .. maka perasaan was2 kamu sepatutnya lebih kuat kerana TH pernah berurusan pada golongan kafir..yg mana manfaat hasil dari urusan mereka dengan TH ...dibawa mereka bercampur baur antara yg haq dan yg haram...mengapa hanya urusan TH dengan 1MDB menjadi keluh kesah dan sesalan kamu ?...

      Delete
    7. Tapi kami tak nak simpanan kami pergi haji digunakan untuk syarikat yang kami ragui. Itu saja yg kami nak dengar. Kalu syarikat lain yang kami pasti menguntungkan, halal dan tidak terlibat dengan macam2 hal meragukan, kami tak kisah, ostat. Kami nak pergi cuma sekali seumur hidup, jadi biarlah yang terbaik. Yang tak baik atau yang meragukan kami tak mau.

      Delete
  10. Tengok siapa jadi mangsa mainan politik licik pengkhianat Melayu, yg selama ini berdegar degar kononya membela Melayu. ... Melayu Islam.

    Sedeh dan pilu bangsaku di"lacur" oleh pemimpin bangsaku sendiri.

    Wahai semangat Mat Kilau, Datuk Bahaman, Tok Janggut dll bangkit lah, bangkit dgn nama perjuangan sebenar

    ReplyDelete
  11. Pendeposit marah pasal tujuan beli bukan sebab hartanah sangat...tapi lebih kepada suntik dana untuk 1MDB bernafas seketika dengan nilai 188.5 juta untuk tanah cuma seluas 1.5 ekar jauh lebih mahal berganda2 dari harga pasaran apatah lagi 3 penyamun yang ada dalam TH dia juga ada dalam 1MDB...percayalah kalau benda ini tak terdedah di media sosial sampai bila2 pun TH / kerajaan menafikannya....sendiri pecah amanah kemudian bagi warning..... masih nak tegakkan benag basah.....felda contoh terdekat harta orang melayu digadai

    ReplyDelete
    Replies
    1. malang sungguh kamu yg diperbodohkan oleh para penyeleweng ilmu...sebelum datang sesuatu khabar maka selidiklah terlebih dahulu...tanah yg kamu katakan dibeli TH berkali ganda dari harga pasaran ..hakikatnya tanah disekeling TRX dinilai melebihi hampir 30% lebih tinggi dari harga yg dapat kepada TH dengan keluasan yg hampir sama....apakah bezanya org seperti kamu dengan kawanan binatang yg diternak ?

      Delete
    2. Kalau nilai 30% lebih tinggi drp harga asal, patutnya keluasan tak sampai padang bola bukanlah 188 juta. Patutnya jauh lebih rendah drp itu.

      Delete
    3. Boleh ustaz bagi nama penilai harta tanah yang kata harga tanah yg dibeli itu 30% lebih tinggi drp 188 juta? Berapa nilai untuk sekaki persegi?

      Delete
    4. itulah perlunya kamu mencari kebenaran ...secara umum fitnah yg menimpa TH dlm urusannya dengan 1MDB tersebar luas melalui laman blog...apakata kamu singgah ke daengselili blog..jika masih tak puas hati rujuklah kepada penilai hartanah profesional bebas...jgn takut jika kamu mencari kebenaran..wahai sahabatku

      Delete
    5. Ostat cakap harganya 30% drp harga diberi. Saya nak tau dari mana ostat dapat. Maknanya berapa harga sekaki persegi? Siapa penilai hartanah tu? Yg ostat suruh saya pergi blog mamat ni apa hal pulak ostst?

      Delete
    6. Maknanya, maklumat ostat tentang nilai 30% tu pun datangnya drp BLOG itu jugalah? Ostat jadikan BLOG sebagai rujukan mutlak?

      Delete
    7. Akhir sekali, ikut suka ostatlah...
      Manapun ostat nak rujuk, ostat rujuklah...

      Delete
    8. Lagi satu ostat, boleh tak kalau jangan gunakan perkataan "kufur", "jahil" "bodoh dan sebagainya yang biasa ostat gunakan kpd org yang tak menyokong pendapat ostat. Saya rasa kurang baiklah perkataan tu. Saya cukup pantang bila perkataan tu keluar daripada sesiapa sahaja, tak kira penyokong parti mana.

      Mintak ubahlah yer ostat...

      Delete
    9. istilah kufur..jahil..bodoh yg disifatkan kepada golongan yg mengikut dan memanjangkan segala khabar yg bercampur didlmnya antara fitnah dan benar...bukanlah bermaksud penghinaan...melainkan mereka yg redha merendahkan kemuliaannya sebagai khalifah dimuka bumi dengan sifat kufur jahil dan sering diperbodohkan oleh gerombolan penyeleweng ilmu ...apakah aku memfitnahkan mereka sebagai golongan yg kufur nikmat ? didada mereka penuh keluh kesah dan rintihan ..(mereka luahkanya dengan kata2 kesat .dan mengadu domba)..pada setiap nikmat yg telah terlepas darinya..tetapi bersikap sombong pada nikmat yg masih tinggal buatnya hanya dengan berbekalkan "segala nikmat yg masih ada buatku adalah hak aku "...mereka bukan bersifat tunggal

      Delete
    10. bukankah golongan yg kufur itu sangat mempercayai pada khabar yg berlegar didlm blog2 ..najib membunuh altantuya..anwar difitnah..kapal selam tak boleh menyelam..40ribu bangla turut mengundi..blackout..GST zalim..inilah antara cebisan khabar yg bercampur baur antara fitnah dan benar...dan pautan blog yg aku khabarkan padamu adalah khabar yg sangat bertentangan pada apa yg kamu tempikan berkenaan perihal urusan TH ..dan aku juga berikab kepada kamu supaya merujuk terus kepada panel penilai hartanah profesional bebas yg lain...andai panel yg dirujuk oleh TH juga kamu sifatkan sebagai bersubahat...

      Delete
    11. Hahaha......
      Makin dilayan ostat unknown ni makin melaung penyokong tegar umno katakan..... salah pun tak salah haram pun tak haram asal islam umno yg lakukan. Lainlah kalau islam pas lakukan boleh melaung dari rtm 1 hingga tv 9 di beritakan Semuanya salah betul umno juga malah rakyat di hina dgn hasutan di percayai mcmlah rakyat bodoh sgt tak tahu beda mana betul mana salah. Mrk buat betul rakyat kata di hina percayai hasutan . Tak apa byk lagi pelaburan yg lebih selamat dan ikut hukum simpan tempat lain sjlah. Lagi satu peliknya pergi haji kena simpan kat tabung haji apa yg tersirat.

      Delete
  12. Salam 1rasuah ,

    Cina datang sehelai sepinggang jadi kaya, india datang sehelai sepinggang jadi doktor kaya, singh datang sehelai sepinggang jadi lawyer kaya, Pakistan datang sehelai sepinggang jadi tokey kedai kaya, Indonesia datang sehelai sepinggang jadi kontraktor kaya, Kemboja datang sehelai sepinggang jadi peniaga kaya. Rumah tepi loji taik naik pegi atas bukit kerana rajin.

    Melayu pun kaya, kaya komplen, nak masuk u pakai kuota 3A, nak masuk kerja pakai cable sanak saudara, nak kaya cepat ali baba, usaha malas semua nak short cut, last-last rumah atas bukit turun tepi loji taik kerana rajin komplen.


    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya, biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai. Heee

    ReplyDelete
  13. Bagi aku bodoh tambung haji lepaskan hartanah itu, macai pkr cakap apa pulak lepas ini putar lagi fakta, aku tanya macai pkr terutama yg melayu ini ?apa orang melayu ada jika tambung haji tak beli kawasan itu. Bagi kaorang sedar apek dah kuasai 90% tanah di bandar kuala lumpur itu pun orang melayu tak sedar diri lagi terutama kj dan pkr itu, suruh kj beli tanah itu, kj cakap tin kosong. Sampai bila orang melayu tak ada hartanah di kuala lumpur itu. Aku tanya pada macai pkr tanah felda apa tergadai cuba bagi bukti, cuba orang melayu sedar sikit di penang je 29 kampung melayu dah tergadai aku ucap taniah sebab kebodohan orang melayu itu lepaskan hartanah itu pada orang lain dan jual tanah pada apek semua sebab kebodoh kj itu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagi aku pulak, kalu ada orang nak beli, baik bagi cepat
      Takut kang tak ada sapa nak beli pulak

      Delete
    2. Yang tak setuju tu bukan macai PKR aje tapi semua. Tun Madey bukan PKR, pemuda johor bukan PKR.... Kalau pergi kat warung felda pun, yang gebang pasal TH tu bukan orang PKR!

      Tapi pas UG memang OK

      Delete
    3. Klu th buat kondo kt situ sape yg beli klu x cina. So apa nk bangga sgt. Yg kt png tu zaman bila penduduk kg tu jual tanah diaorang? Dr dulu memerintah blh tanya kite psl 90% cine dh amik hak melayu. Sape patut jaga tanah2 ni?

      Delete
  14. Itu lah masalah sebenarnya. Kununnya atas dasar perjuangan hak bangsa. Tetapi perlaksanaannya penuh putar belit. Itu la sebenarnya masaalah kepimpinan UMNO ni. Kalau betul betul nak tolong apa salah jual kat TH masa murah dulu. Ini tidak. Spin sana spin sini dan bila tersepit baru cari TH.Bila orang bising mula la keluar semula atas dasar kepentingan bangsa. Ratibnya sama. Dan akhirnya salah pakcik dan makcik juga la bukan pemimpin yang serba maksum. Shiiit. Elok la jual tu. Memang tak berkat perniagaan putar belit macam tu. Tegakkan semula kesucian TH Insya Allah di berkati Allah SWT.

    ReplyDelete
  15. BENDA NI TAK AKAN BERLAKU JIKA TIADA 1MDB. FULL STOP!

    ReplyDelete
  16. DIAM-DIAM SUDAH LA....

    ReplyDelete
  17. Pui....mengaku jaga org dan harta Melayu konon. Pergi mempus la semua Melayu penipu UMNO no umphh

    ReplyDelete
  18. Mari kita tunggu orang kapir mana sanggup beli tanah 1.5 ekar dgn harga lebih dari rm188 juta.

    Mengapa lah TH ada pengerusi macam ni.

    Nampaknya BN mencari pelbagai helah untuk melepaskan diri.

    Sekian, terima kasih.


    ReplyDelete
    Replies
    1. tunggulah kamu wahai si bodoh yg tidak mengetahui apa2... kelak jng kamu berdiam diri laksana patung cendana ..jika TRX dapat kepada syarikat sdn.bhd ..dengan harga melebihi dari apa yg dapat kepada TH...

      Delete
    2. 20 tahun lagi mungkin. Itupun setelah dimajukan dengan bangunan2 mewah.

      Delete
  19. Dalam cerita "Penyamun Tarbus dengan 44 orang penyamun" digambarkan ketua penyamun sebagai seorang yang bersopan-santun, berakhlak mulia dan kuat agamanya. Kematiannya juga digambarkan sebagai seorang yang berimannnn.

    Moralnya ialah jika hendak menjadi penyamun, kita mestilah berlagai sebagai orang baik yang jujur, bersopan-santun, berhati mulia dan bersongkok tinggi sebagai tanda beriman.

    Terima kasih.

    ReplyDelete
  20. Manusia yang menggadai maruah bangsa, ugama dan kesucian niat penabung Tabung Haji demi untuk sebidang tanah seluas setengah padang bola di tengah2 Kuala Lumpur memang la berminda taik. Terselamat ke bangsa Melayu hanya kerana tanah sebesar itu. Memang otak penyamun Ali Baba tu.

    ReplyDelete
  21. Setakat ini memang betullah jangkaan ramai pihak. 1MDB akan mula menjual hartanahnya dengan cara memecah2kannya kpd saiz lebih kecil untuk membayar hutang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. maka fitnahkan lah ia sebagai "bailout" atau penyelewengan jika aset itu dapat kepada GLC ...tetapi ia hanyalah urusniaga jika dapat kepada pelabur sdn.bhd...bersedia lah kamu wahai golongan yg kufur lagi jahil...1MDB mempunyai aset dlm bentuk hartanah...dan lain2...

      Delete
    2. Nak tau bailout atau tidak kenalah tanya Tun Mahathir. Dia tahu dari A sampai Z. Jangan cuma pandai kata orang kufur. Sekali ko cakap orang kufur, tiga kali ko jadi kufur. Cuba tanya Tun Mahathir sebab beliau antara orang yang menyebut perkataan bailout untuk urusan ini.

      tentang 1MDB ada aset berupa hartanah; apalah yang hendak dibanggakan kalu aset itu semuanya dalam bentuk hutang yang nilainya 40-an bilion. Nak bayar bunga pun kelam-kabut!

      Delete
    3. Habis tu kenapa Tun Mahathir kata bailout? Tun tu kufur lagi jahil ker?

      Delete
    4. Lagi satu ostat, boleh tak kalau jangan gunakan perkataan "kufur", "jahil" "bodoh dan sebagainya yang biasa ostat gunakan kpd org yang tak menyokong pendapat ostat. Saya rasa kurang baiklah perkataan tu. Saya cukup pantang bila perkataan tu keluar daripada sesiapa sahaja, tak kira penyokong parti mana.

      Mintak ubahlah yer ostat...
      Jangan orang lain cakap kotor/ cakap tak baik, ostat pun nak terikut2

      Delete
    5. Tak terjawab ker oh stud?
      Menggigil tangan ker oh stud?
      oh stud kena banyak minom ais, bagi hati sejuk
      kang otak jem pulak
      terima kasih

      Delete
  22. Tun tu kufur ker, ostat?

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh stud boleh tolong jawab ke tak ni?
      kita tengah tunggu ni

      Delete
  23. kalau di Thailand taksinshinawat;philippine-marcos;indonesia Suharto,semua regime2 pemimpin.rakyat campak angkara zalim pada rakyat;negara tak ada berkat jadi huru hara.kalau tidak berhati2 Negara kita akan hancur;rakyat dah berani buat bantahan,anti gst,isu kwsp.rakyat semakin tertekan dlm kehidupan seharian,jatuh bangun parti politik sesebuah Negara perkara biasa,parti kongres india,LDP di jepun JATUH,org lama umno pun kata bn pasti jatuh,nasib rakyat di Negara kita ramai tak terbela,graduan tak ada kerja,hutang ptpn wajib bayar,gst kena.tol,tgk tv kena bayar,mana mampu kerajaan sediakan peluang kerja,ada keje jadi kuli batak.pak krooni dpt keje..masa depan Negara susah lah.mcm2 isu timbul,buat apa pun tak menjadi..TAK BERKAT..

    ReplyDelete
  24. Patutnya kalau kerajaan nak bantu orang melayu islam, kerajaan jual la tanah tu kepada TH terus. Kalu dengan 1MDB boleh jual, kenapa dengan TH kerajaan tak offer dulu? TH pulak kenapalah tak beli tanah tu dulu sebelum 1MDB beli? Kan dah rugi sbb tak dapat tanah seluas 70 ekar tu.. Lain kali TH kenalah peka sikit!

    ReplyDelete
  25. YANG 1MDB JUAL TANAH TU KEPADA TH APA HAL? BUKANKAH BAIK KALAU DISIMPAN DAN DIMAJUKAN SENDIRI OLEH !MDB UNTUK KEUNTUNGAN BERGANDA MASA DEPAN? BUKANKAH HARGA TANAH TU AMAT TINGGI DAN TAK SAYANGKAH DIJUAL KEPADA TH? APA PUNYA TURRR??

    ReplyDelete
  26. LAHANAT PUNYEA ORANG

    KERJA BUKAN FREE DAPAT GAJI

    NAK UGUT UGUT PULAK

    RESIGN TIDAK


    BAHALOL BETUL

    ReplyDelete
  27. Bodo tahap dewa....jual proksi ker....syed mokhtar atau mana2 org islam yang kaya raya tanak beli ke kalau bole untung....kenapa nak jual kat bukan islam pulak....saja jer nak ugut2 ker....ini macam ke pemimpin islam....lagi mau kencing....kalau pelaburan yang menguntungkan ramai org islam mampu beli....apa hal ko main kotoq macam ni....offer lah kat syed mokhtar ker....atau lain2 yang islam dulu beli tanah tu....mesti nak jual kat org2 yg ada kepentingan dengan kerajaan....lepas jual dapat projek....up harga lagi projek sampai berbillion2 ..... Pembohong penyangak....

    ReplyDelete
  28. Dalam TH, terlalu banyak kontrak baiki masalah komputer,sistem cctv,perabot,serta lain2 semua di handle oleh syarikat kafir yang disaf oleh syarikat melayu dalamnya. Dalam masalah pilih jemaah haji pun lagi terok, Ada yang pergi haji tiap tiap musin haji seperti Jamil khir dan staff TH yang dah pergi. Bagilah yang hendak mengerja Haji yang belom pergi Haji. Bagi 2016 harap kerajaan tukar Lembaga Tabung haji kepada.Lembaga Jemaah Haji. Tabunghaji tidak boleh dipercayai Lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada orang kata, dalam akta tabung haji kata, kalu lembaga ada kepentingan dlm proses pelaburan dia tak boleh undi dan tak boleh dikira sbg hadir. Yg beli tanah 1mdb tu kira boleh ker tidak? Lagi satu misti ada kebenaran menteri. Ada kebenaran ker tidak? Kalu ada, sapa sebenarnya menteri yang perlu beri kebenaran tu? Adakah perdana menteri atau menteri yang mana ye? lagi dia kata, kalu salah boleh denda sampai 100 ribu. Betul ker maklumat ni?

      Delete
  29. Hye korang..maaflah..Amar bukan nk cakap apa..act takdelah susah sgt nk beli kereta baru ni..What app je Proton/Perodua ke 0142264506.Insyaallah Amar bantu.Tak perlu duit2 booking segala.Amar tak nak.Amar da 7 tahun pengalaman jual kereta baru.Terutama proton dan perodua.Ingat no Amar 0142264506.Satu Malaysia Amar boleh hantar kereta.Ingat ... nak beli kereta baru..atau nk tanya proses dia mcm mana what app Amar di 0142264506.Ingt yea..hehehe.
    Lagi pun..bg yg berniaga,tapi bermasalah buat loan,yg blacklisted ke..Amar cuba bantu yea.
    Nak trade in kereta atau tak mampu nk bayar bulanan kereta dan nk elakkan blacklisted,bgtau Amar yea.maaf guna cara mcm ni.penat korg baca..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. amar nak tak beli bmw kita. Nak jual la. Nak jual kat TH, Th kata tak nak.

      Delete
    2. "Tanah yang Asalnya Kepunyan Kerajaan dijual kepada Syarikat yang dikatakan Kepunyaan Kerajaan iaitu 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dengan Harga Murah Gila Babi iaitu RM194.1 Juta bagi 70 ekar bersamaan dengan RM2.78 Juta 1 ekar sahaja."

      (RM2.78 JUTA SEEKAR DIA BELI. DIA JUAL BERAPA?????)
      JADI ADAKAH ORANG YG MEMUTUSKAN UNTUK BELI ITU BIJAK???

      Delete
  30. UNTUNG 5 JUTA TU PUN BELUM TENTU CUKUP UNTUK BAYAR GAJI DAN ELAUN2 PENGERUSI, CEO, TIMBALAN PENGERUSI DAN 2 ORANG BESAR YANG TERLIBAT DALAM PEMBELIAN ITU BAGI TEMPOH SATU TAHUN.

    ReplyDelete
  31. HANG SENDIRI BELI, HANG SENDIRI JUAL, LAGI HANG MAU BISING???
    KAHAKKKKK PTUIIIIII

    ReplyDelete
  32. Senang pulak nak jual. Cepat betul ada pembeli. Ke memang dari awal dah rancang macam ni. Macam biasa buat jerrrr

    ReplyDelete
  33. mamak poyo..orang yg lantik mamak ni memang bodoh nak mampus

    ReplyDelete
  34. Korang tak patut tanya samada Tun tu kufur nikmat ke tak....kan dah jem abg UNKNOWN kita...Kata Kufur ex bos...Kata tak kufur melawan perkataan sendiri...Tak pe...bior abg UNKNOWN handle...abg UNKNOWN tu pun bukan calang orangnya...setahu aku kalau penjawat awam berpangkat rendah berpaksikan umno plak...otak dia tak mampu nak pusing jauh sangat...tapi abg UNKNOWN ni lain skit...so korang beringat sudah...jangan lebeh...dia punya komen memang macam sial tapi inilah guna ia...bagi muka baru kita bleh tahu semasa mereka. Sekarang tgh guna taktik no 2...kitalah penegak agama. Semua cakap lapik kata kata berunsur Islam..kufur, jahil dan mcm mcm lagi...hmmm selagi ada yg berminat membeli kau jual la puas puas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakikatnya selagi ada yg berkeluh kesah dengan kata2 yg kesat dan aib ..aku tidak malu untuk mengkhabarkan kepada golongan ini betapa jeliknya sifat mereka..kamu lupa tidak akan sipemerintah yg menggantikan kepimpinan yg kamu fitnahkan sebelum itu melainkan mereka akan berbuat lebih banyak kerosakan dan kecurangan pada kuasa yg ada kepada mereka..inilah janji Allahswt kepada golongan yg kufur lagi melampaui batas

      Delete
    2. siapa diantara kamu yg berani mengatakan ikatan yg digelar oleh para penjualbeli ilmu sebagai "tahaluf siasyi" menurut kepada syariat islam ? ... PAS bukan ketua...PKR juga tidak diangkat sebagai nakhoda..dan DAP terhalang dari menjadi kuasa pemutus didlm "tahaluf siasyi" songsang itu ... berapa banyak pengkhianatan yg berlaku sesama mereka ? .. jika UMNO kamu fitnahkan sebagai tahgut ..zalim..dan tidak layak sebagai pemerintah...apakah PR lebih menurut kepada syariat ?... pembelaan dan pemeriharaan hak yg berhak difitnah sebagai rasist@ assobiyah...nauzubillah hi min zalik...sedang kamu mendapat pelbagai rahmat dan nikmat berbanding sebaliknya

      Delete
  35. berbalik kepada TH ... telah diambil keputusan melepaskan haknya keatas TRX..maka pastikan olehmu golongan yg tidak mengetahui apa2 ...supaya memastikan TRX tidak jatuh kepada mana2 GLC ..biarkan ia dapat kepada pelabur swasta ...

    ReplyDelete
  36. Akhirnya harta kita..milik 'orang' jugak..kita tunggu dan lihat makhluk mana yg akan beli...

    ReplyDelete
  37. bodohlaaa yg tulis n yg sokong org yg menulis, 1mdb masih disiasat jbtn audit, maksudnya wujud ragu2 n kontroversi disitu, ngn kate lain 1mdb ni adlh tempat yg shubhah untuk melabur sedangkan ade tmpat lain yg boleh melabur dngn pulangan yg lebih bnyak n stabil, tabung haji bg balik tanah tu pd 1mdb n amik balik duit yg dah dibayar dulu, tabung haji dpt balik duit tu n bole dilaburkan kat tmpat lain yg lebih baik n x shubhah dan 1mdb dpt balik tanah tanpa perlu jual kat syarikat swasta cina, bodoh sngt smpai susah nak faham ni kenapalaa~kalau betol tabung haji jual tanah tu pd cina namanya win2 la pd 1mdb n tabung haji, ngn kate lain untung la najib n kroni dia, dpt bantu setel utang 1mdb n tabung haji dpt untung lima juta yg shubhah, bodoh, n buta hati la yg tulis ni, da jd cmni pun x nmpak lg ke!! harga minyak naik xbetol! subsidi minyak da abez! gst dikenakan pd rakyat! dyit epf nak kne tahan! skrg tabung haji plak! n ko masih x nmpak lg! same de ko buta atau korng yg menyokong ni bodoh~~

    ReplyDelete
  38. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini YUSUF ISMAIL seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar IBU DARNA yg dari singapur tentan AKI RUSLAN SALEH yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dr hasil ritual/ghaib dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus dan menang RM.230.000 Ringgit ,kini saya kembali indon membeli rumah dan kereta walaupun sy Cuma pekerja kilang di selangor malaysia , sy sangat berterimakasih banyak kepada AKI RUSLAN SALEH dan jika anda ingin seperti saya silahkan Telefon AKI RUSLAN SALEH di 0812-43477455 Untuk yg di luar indon telefon di +62812-43477455, Atau KLIK DISINI 2D 3D 4D 5D 6D saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui AKI RUSLAN SALEH saya juga sudah bisa sesukses ini. Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, ini adalah kisah nyata dari seorang TKI, Untuk yg punya mustika bisa juga di kerjakan narik uang karna AKI Ruslan adalah guru spiritual terkenal di indonesia. Untuk yg punya rum terimakasih atas tumpangannya.

    ReplyDelete