KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 9 January 2015

KAPAL NELAYAN MALAYSIA DI LETUPKAN OLEH PEMERINTAH INDONESIA DI BAWAH PRESIDEN JOKOWI.

Jokowi menunaikan janji untuk karamkan kapal nelayan yang mencerobohi perairan Indonesia untuk mencuri ikan


JAKARTA : Nampaknya kenyataan Jokowi pada 21 November lalu untuk mengaramkan kapal nelayan asing yang mencerobohi perairan Indonesia untuk mencuri ikan akhirnya ditunaikan.

Pihak polis Sumatera Utara telah menenggelamkan sebuah kapal nelayan Malaysia yang ditangkap di Kepulauan Pandan hari Khamis kerana mencerobohi perairan Indonesia untuk melakukan kegiatan menangkap ikan secara haram.

Kapal yang menggunakan nombor pendaftaran PKFA 7738 diletupkan dengan menggunakan dinamit di perairan Belawan, lapor Jakarta Post.

Ketua Polis Sumatera Utara, Chief Inspektor Jenderal Eko Hadi yang turut menyaksikan pengeboman itu berkata bahawa telah mendapat kebenaran dari mahkamah untuk mengaramkan kapal berkenaan.

Menurut beliau, ini adalah kali pertama polis negeri bertindak mengaramkan kapal nelayan asing yang mencerobohi perairan Indonesia untuk melakukan penangkapan ikan secara haram.

Sebelum ini, pihak berkuasa di Kepulauan Riau telah bertindak membakar beberapa kapal nelayan asing yang mencerobohi perairannya untuk mencuri ikan. Tindakan ini diharap dapat memulihkan dan memajukan industri perikanan di Indonesia.

14 comments:

  1. Indon ngan umno same je dua2 taik hanjing .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg nk jadi jokowi tu rupanya umno . . ? Memang hanjing.

      Delete
    2. Najib patut belajar dari jokowi.
      Letupkan kapal nelayan dan pendatang haram dari indonesia.

      Delete
    3. Jokowi pandai letup kapal
      Najib pandai letup antatuya
      Dua2 taik hanjing

      Delete
  2. Hoi najib kalau tak ada orang bangang bangang macam kami ni umno dah lama lingkung! Hargailah jasa kami ni semua walaupun bangang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau ada macam anwar itu jadi pm bankrap malaysia ini macam 1998 anwar cuba bankrap malaysia ini

      Delete
  3. Aku tak kisah...nama kapal Malaysia...tapi awak2 dia semua Buddha Myanmar....
    tak tahu macam bangsa pembunuh orang Islam yang lebih zalim dari Yahudi boleh datang cari makan di Malaysia..Kalau di Myanmar orang Islam diburu dan dibakar hidup2, tapi disini bangsa Buddha laknatullah diberi dimanjai...hingga yang majoriti cashier di Isetan semua orang Buddha Myanmar. Nak kata pandai English..tahu pun cuma berapa patah...itu yang dihafal...cakap english lebih...Buddha laknatullah dah pening lalat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perkasa akan monitor kaum2 budha mynmar yg bekerja di cashier Isetan. Semua ahli2 akan turun padang utk monitor budha mynmar ni.

      Delete
  4. Hahaha.....
    Kapal nelayan meletup berita baik utk menyelesaikan pencuri ikan. Kalau tak pencuri ikan tak akan berhenti mencuri ikan. Tiada kapal bagaimana mrk nak curi lagi! Satu undang2 yg bagus tiada kesian pada si pencuri asal tak bunuh org.
    Sebab baik sgtlah pencuri perompak. Penyamun byk di malaysia. Kena ada undang2 baru utk selesaikan penjenayah di negara ini.

    ReplyDelete
  5. Bagus jokowi..kami sokong pemimpin yg tegas..

    ReplyDelete
  6. Hai Melayu!

    rumahmu semua dibina indonesia,

    ekonomi pula dikuasai cina,

    golongan profesional semuanya india,

    warung makan pun, mamak dan siam yang berkuasa,

    warga bangla pula menjadi JaGa,

    orang Nepal yang menabur baja,

    orang pakistan usung karpet jaja merata,

    lalu melayu ada apa?

    Sedutan dari sajak A. Samad Said
    ...
    KEDEPAN pernah menyentuh akan isu ini,

    Salam 1rasuah,

    Masuk pasaraya tengok warga asing cuci lantai,
    Makan kat pudu tgk warga asing sapu sampah,
    Masuk klia tgk warga asing susun troli & cuci tandas,
    Masuk car wash tgk warga asing cuci kereta,
    Pasar malam kaw kilang @ pembinaan penuh warga asing beli barang,
    Pergi nilai 3 beli kain dah mcm Pakistan kecil.
    Tegok bersama mu baru nampak rakyat kita,
    Kerja untuk rakyat diberi kepada warga asing. Apa sudah jadi?

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A < degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya. Biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.

    ReplyDelete
  7. Lepas ni Malaysia juga mesti letupkan kapal2 nelayan yang menceroboh Malaysia. Kalu boleh letupkan sekali kapal2 dan tongkang yang bawak pendatang tanpa izin ke Malaysia.

    Tapi kan, ada telor ke kita nih?

    ReplyDelete
  8. sokong tindakan jokowi. jangan macam PM kita lembek, menteri pertahanan lembek, menteri KDN pro toke judi

    ReplyDelete
  9. Salam dari indonesia
    Pak jokowi punya alasan mengapa kapal asing yang melanggar di ledakan karena kerugian negara akibat pencurian ikan mencapai bilion dollar as dan para nelayan indonesia pun yang mencari ikan di perairan indonesia kerap di usir oleh nelayan asing oleh sebab itu ini adalah salah satu tindakan tegas pak jokowi untuk memajukan ekonomi dalam bidang perindustria.
    salam afrizal

    ReplyDelete