Thursday 22 January 2015

GELAGAT WANITA JADI "POLIS TRAFIK" DI SIBU MENDAPAT PUJIAN



SIBU: Tindakan seorang wanita yang membantu mengawal trafik setelah lampu isyarat yang sepatutnya mengawal lalu lintas tidak berfungsi mendapat pujian dari Adun Dudon, Yap Hoi Liong.

Yap berkata dia kagum dengan tindakan wanita itu secara sukarela tampil untuk membantu mengawal lalu lintas setelah lampu isyarat di jalan itu tidak berfungsi.

"Saya terperangkap di dalam kesesakan yang disebabkan oleh kerosakan lampu isyarat di persimpangan Jalan Tong Sang/Jalan Oya/ Jalan Wong King Huo.

Setelah itu saya ternampak seorang wanita turun dari keretanya dan menyarungkan sarung tangan putih. Jam ketika itu menunjukkan pukul 7.52 pagi", kata beliau memetik laporan dari The Borneo Post.


Yap berkata wanita itu menuju ke tengah-tengah persimpangan lampu isyarat dan membantu melancarkan aliran trafik.

"Penunggang motosikal seperti tidak mahu memberi kerjasama. Saya kemudian berdiri dengan dia, dan secara beransur-ansur dia berjaya mendapat kerjasama dari penunggang motosikal juga."

1 comment:

  1. Penunggang motor ngan macai umno same je dua2 taik hanjing ..main langgar je.. Dasar anak babi cacat !

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...