KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 19 January 2015

MAHKAMAH PERSEKUTUAN TOLAK RAYUAN NSTP DAN BERITA HARIAN .. ARAHKAN BAYAR RM150,000 KEPADA KETUA PENERANGAN PAS DATO' MAHFUZ OMAR KERANA MEMFITNAH BELIAU.



Ketua Penerangan PAS Datuk Mahfuz Omar akan mendapat RM150,000 setelah menang saman terhadap New Straits Times Press (M) Bhd dan bekas ketua pengarang Berita Harian Datuk Ahmad Rejal Arbee.

Ia berkaitan artikel dalam Berita Harian pada tahun 2000 berjudul "Mahfuz ajak wakil BN bertumbuk".

Panel lima anggota Mahkamah Persekutuan diketuai oleh Hakim Mahkamah Rayuan Tan Sri Md Raus Sharif hari ini menolak permohonan NSTP untuk merayu kerana tiada merit untuk membenarkannya.

Pada Mei tahun lalu, tiga anggota Mahkamah Rayuan mengekalkan keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada 2009, yang memutuskan artikel itu sebagai fitnah.

Mahfuz diwakili oleh peguam Azhana ‎Mohd Khairuddin manakala NSTP pula diwakili oleh Nad Segaram.
 

59 comments:

  1. Rm150k ape ade bende....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniah mahfuz. Diharap mengikut jejak Azmin Dan salahuddin yg berbakti kpd rakyat marhaen

      Jgn ikut sitanggang Anwar yg derhaka kpd rakyat. Sikit pun tak kesian kpd mangsa banjir

      Delete
    2. Hot Terpanas Petikan Paper Israel Mengenai Anwar Ibrahim. Baca link dibawah dan faham. Aku tak mau tuduh. Sendiri baca dan sendiri faham okey
      Joey, Lenggong, Perak

      http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4183202,00.html

      Malaysia opposition leader backs 'protection of Israel's security'
      Ibrahim Anwar's comments during recent interview with Wall Street Journal draw harsh response from Malaysia politicians, who accuse him of abandoning Palestinian cause

      In a recent interview with the Wall Street Journal, Malaysian opposition leader Ibrahim Anwar stated his "support" for "efforts to protect the security of the state of Israel," but stopped short of saying he would establish diplomatic relations with the Jewish state.

      Delete
    3. Wow!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Padan hati busuk, sanggup memecat TSKI dan mahu diganti dengan bini dia. Syukur kita mempunyai sistem yang menghalang cita2 evil man ini

      Delete
  2. Takpe BH ada tabung khas utk bayar saman

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amalan atau budaya 'dinasti' ditolak oleh parti PKR itu, kata akar umbi penyokong PKR di Ulu Yam. Sebaliknya, akar umbi menasihatkan PKR supaya menapis dan memilih pemimpin yang berminat untuk diletakkkan di tempat yang sesuai bagi memimpin parti itu.

      Pemimpin yang tidak berhati perut dan mementingkan kepentingan keluarga dalam parti perlu disingkirkan kata aktivis parti yang hanya mahu dikenali sebagai Jeff berasal dari Ulu Yam "Ulu Yam, Semenyih, Broga dan Kalumpang sekarang menjadi nadi kepada gerakan untuk membawa PKR keatas landasan yang asal yakni berbalik kepada semanagat reformasi rakyat bawahan" ulas Jeff lagi

      Delete
    2. Anuar ni ada lagi atau dah padam. Tapi eloklah Anuar tu padam, kalau ada pun meyusahkan parti saja. Berbuih mulut nak terangkan kepada rakyat mana hilangnya Anwar. Hilang waktu orang susah pulak

      Delete
    3. Moga2 padam terus, barulah PKR boleh maju

      Delete
  3. Chanteeeek mahfuz..buleh nikah sorang lg tuu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuba perhatikan berapa culas Anwar dalam hal banjir ini, betapa kejamnya Anwar memperlakukan CheGu Bard danTSKI dan paling akhir adalah menjadikan PKR sebagai hak mutlak dia. PKR hak ahli bukan hak keluarga dia. Siapa lagi tak nampak macam mana dia menjatuhkan TSKI untuk diberi jawatan kepada Bini dia. Hoiiiiiii Anwar, jangan sangka akar umbi buta hati.

      Jeff Ulu Yam
      Keadilan Since Year 2000

      Delete
  4. eh iya la...takat150k tu kacang aje. orang kalau nak saman tu tiru nuar,100juta ooo,paling koman pun
    15 juta,baru padan,lumayan wa cakap lu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Reformist yang dikasihi

      Inilah kita kena selamatkan PKR. Lepas 2008 Nepotism berleluasa. Sebelum 2008, PKR adalah hak ahli. Masalahnya ketua umum, melakukan nepotism dlm PKR. Presiden dan jawatan tinggi hanyalah untuk anak bini. Sampaikan jawatan Eksekutif Selangor mahu diberi pada bini. Jahat ni. PKR milik ahli bukan milik ketua umum.

      Selamatkan parti dari Nepotism Istana Segambut. Selamatkan parti dari pembodek bertopengkan Pakar

      Dengan Penuh Ikhlas dan Rendah Diri
      Jeff Ulu Yam
      Member since 2000

      Delete
  5. Mahfuz taik hanjing

    ReplyDelete
    Replies
    1. hang ni mai dari spesis pegang anjing hari tu ke....sebab tu hang suka anjingkan orang..dlm kepala hang semua anjing... munkin ada dna anjing sungguh agaknya..
      ok mahfuz stadium coner mlm ni.. tulis dulu.. dapat duit baru bayar..
      ada lagi ke benda yg boleh kita saman ha....

      Delete
    2. Reti ke Mr. Bean pegang duit?

      Delete
  6. Anon 2025..sampaikan salam dan ucapan tahniah kpd mak dan bapa awak kerana berjaya 'mendidik' awak jd manusia yg pandai..pandai mencarut...

    ReplyDelete
    Replies
    1. 20:25 anak terbiar....

      Delete
    2. Kena marah? Nanti kena jual. Hakikat betullah tu.

      Delete
  7. Tahniah mahfuz. Diharap mengikut jejak Azmin Dan salahuddin yg berbakti kpd rakyat marhaen

    Jgn ikut sitanggang Anwar yg derhaka kpd rakyat. Sikit pun tak kesian kpd mangsa banjir

    ReplyDelete
  8. Sia2 Berjuang Bila Ketua Umum Sendiri Pertahan Nepotisme dan Kezaliman Dari Mati

    Tulang Badak (TB) rasa sia2 perjuangan Tulang Badak dalam PKR sejak umur 18 tahun apabila Ketua Umum sendiri berjuang untuk daulah keluarga Rasa mcm segala pengorbanan Tulang Badak selama ni mcm tiada makna dan tiada nilai.

    Rasa sia2 segala pengorbanan yang telah dilakukan oleh arwah bapa Tulang Badak yang bertungkus lumus membantu membina Keadilan Negeri Sembilan setelah Anwar ditendang dari UMNO dulu.. Kami berhimpun dan berkempen sampai2 kadang2 kami terlanjur sampai ke Padang Besar, Perlis. Sekali tu punya semangat kami berkonvoi dari Sermban ke Rembau, terbabas sampai ke Pasir Mas Kelantan. Punya Komited tak tau dah nak sampai sempadan Siam.

    Penat jerih nak bunuh Kronsima, Nepotisme dan Korupsi tiba2 Ketua Umum sendiri pegi buat kerja tolong benda keji. Ketua Umum PKR sendiri bertungkus lumus memastikan kelangsungan dan jangkahayat Nepotism lebih panjang.

    TULANG BADAK (TB)
    MURTABAK WAVES
    SEKRETARIAT PASNE
    (PENYOKONG PKR ANTI SEMANGAT NEPOTISM)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dh dtg dh beruk ni...eemm...x pe lh demi kebebasan, melalut pun melalut lh ... sila2 kn ...binawe

      Delete
  9. Mahaguru is a Hindi film directed by S.S.Ravichandra and written by Gyandev Agnihotri and Kader Khan. This is only film where 80's top actress Meenakshi Seshadri was paired opposite Southern Superstar Rajinikanth.The film was made to encash Rajinikanth's Style and Mannerism which became craze after Andhaa Kanoon and Gangvaa.It had some witty dialogue written by Kader Khan which became quiet popular.

    Storyline

    Naag Raj Darbari and his associate Shyam Kumar Talwari rule over a small community in India with an iron hand. When former military officer, Subhash, comes home to his mother and sister, he is appalled at the conditions that the community is living in, and decides to do everything possible to improve their lot. This gets him in the bad books of Darbari and Talwari, who recruit a hit-man named Mahaguru to deal with Subhash. Mahaguru confronts Subhash, and severely beats him up, resulting in Subhash being crippled for life. Shortly thereafter, Mahaguru rescues Subhash's sister from some men who were molesting her. Village belle Basanti, a close friend of Subhash, decides to have a go at turning Mahaguru around. She starts a friendship with him, finds out his name is really Vijay, and he does respond positively and becomes attracted to her. This leaves Subhash free to assist the community, thus angering Darbari and Talwari all the more. They abduct Subhash and hold him prisoner, and then instruct Mahaguru to do away with him. Will Basanti's influence change Mahaguru? Or will he just act for anyone who gives him money?

    ReplyDelete
  10. Hai! ni seko lg ...binawe

    ReplyDelete
  11. salam,kedai tu mmg dah lame ade.dulu mmg lg murah.sbb kedai dia mmg kedai papan.setelah dibuat baru dgn bangunan batu,harga pon dah x murah mcm dulu.tp msh lagi murah sket brbnding kedai lain.sy ade suggest 1lg kedai murah,kat area meru klang.sberang jalan shell meru.harge blh kawtim.servis bagus.klau nak cepat kene dtg awal.klau agak blh siap lmbt baik dtg petang2.ramai giler....dulu sy piun spotrim second dan baru.tp skrg x lg.kekurangan masa.x thn dgn org cerewet.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hai! ni seko lg ...binawe

      Delete
    2. Banyak betul binawe mlm ni ye..

      Delete
  12. assalam kak....itu jew ke cara2 nk bernikah di songkla ? bkn pe kak, sy dan psgn ingin bnikah di sane sbb nk mhalalkn hbgn...sy masih belajar, n pasgn bkerja ttp..hlgn kami adalah kuage lelaki y ingin kn psgn sy ad umah sdri, kereta dll....kitowg rase, bnikah di thai dl,kmudian tggu 2 taun ag,ijabg kabul smula di malaysia....

    da x dokemun2 lain y dperlukan utk bnikah di sane ?

    ReplyDelete
  13. pada suatu hari, si puteri raja sedang bermain di taman, sedang bermain dengan bola emasnya,
    tiba-tiba bolanya melantun ke arah hutan yang berdekatan dengan tamannya
    si puteri raja yang tidak puas hati kerana bolanya masuk ke dalam hutan,
    terus menuju ke hutan itu untuk mengambil bola emas kesayangannya,

    sehinggalah selama 30 minit mencai bola emasnya,
    si puteri raja rasa penat kerana tidak menjumpai bola emas kesayangannya,
    tiba2, seekor katak melompat ke atas ribanya,
    lalu si puteri raja terkejut yang amat sangat!
    dan akhirnya, katak yang berwarna emas itu terjatuh ke tanah,

    sambil si puteri raja lihat katak itu terjatuh, mata si puteri raja telah terpandang bola emasnya yang berada di sebelah katak itu tadi

    setelah mengambil bola emas kesayangannya,si puteri raja merenung katak itu tadi

    "mungkin ini adalah putera katak" , kata si puteri raja, yang telah membaca tentang dongeng Puteri Dengan Katak,

    si puteri lalu mengambil katak itu dan nekad untuk menciumnya,
    dan bermimpikan agar katak itu bertukar menjadi putera idamannya seperti di dalam buku dongeng yang telah beliau baca.rupa rupanya itu katak beracun .malam itu bermula lah kenduri arwah di istana .sekian t.ksh
    Moral : puteri umno semua mcm hanjing

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apabila sikufur menulis...tiadalah ia menggunakan akal..lalu dipandulah ia pada hawa nafsunya..maka tunggulah kamu wahai kepimpinan PAS inilah golongan yg akan "menuntut" pada segala amalanmu didunia ini di akhirat kelak...kerana tidak jemu kamu penuhkan didalam dada manusia yg malang dan tidak berilmu ini pada segala adu domba fitnah dan prasangka buruk kepada sipemerintah...sehingga tiadalah selain dari sesalan dan ratapan pada segala nikmat yg ia telah terlepas dari terus menikmatinya...

      Delete
    2. Umno parti taik hanjing

      Delete
    3. 22:50 th2 ko yg kufur x...hihihi

      Delete
    4. Mungkin ada sifat kufurku dlm urusan fardhu kifayahku yg lain...tetapi "insyaAllah" bukan dlm urusan sokongan kepada sesuatu kepimpinan...nasihatku jng "beratkan" pada sifatku...tetapi "beratkanlah" yakni timbangkan pada apa yg aku cuba sampaikan...tatkala aku sifatkan kufur kepada sipemberi komen itu adalah bersandarkan pada ayat ia menyamakan UMNO seluruhnya sebagai "hanjing"... sangat malang dirinya itu yg tidak terlepas " tangannya" dari mengambil segala macam nikmat untuk dirinya dari hasil UMNO sebagai pemerintah di negara ini...apakah dia atau org yh sepertinya itu terlepas dari haknya sebagai rakyat ? apakah dia terhalang dari terpelihara hidupnya sebagai manusia merdeka ?..apakah dia dihalang dari hak menimba ilmu ?..apakah tidak dijamin haknya untuk hidup ?.. maka segala hak yg dia dan org sepertinya yg terlaksana ...bukanlah semata2 itu adalah "haknya".. tanpa ia perlu menunaikan pula " hak" sipengusaha yakni (sipemerintah)...jika dia dan org sepertinya benar2 berilmu bolehkah dinyatakan apa "hak" sipemerintah yg wajib ditunaikan oleh golongan yg diperintah (rakyat)...pada hak sirakyat yg telah dilunaskan oleh sipemerintah ?

      Delete
    5. Pendek kn cerita la.. Apepn umno mmg parti hanjing 1 malaysia .law nak ceramah bkn kt sni.. G la ceramah kt pemimpin palat taik hanjing ko tu .sekian .god nite

      Delete
    6. bahasa melalut haramjadah apa yg di atas tu...baca pun tak faham... kalau jawab SPM BM ada harapan fail...
      ini bukan zaman puteri gunung ledang la mamat....

      Delete
    7. Tadi bila Mahfuz di panggil taik anjing bukan main marah apabila kata orang lain tak pe pulak. Hairan, hairan. Patutlah macai PKR PAS dan DAP memang otak taik hanjing.

      Delete
  14. Berita Harian, Utusan Malaysia, NSTP Umno Bn dan Fitnah adalah dari spesis yang sama.

    Buat masa ini saintis belum menjumpai penawar kepada wabak virus berbahaya ini.

    Saintis menjangkakan dunia akan lebih terancam jika virus ini tidak dihapuskan dengan segera

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
  15. nak tulis cerita dongeng pigi lain tempat la...sini blog politik jugak ada.sana ramai budak2....pigi pigi ..
    porah ....porah....

    ReplyDelete
  16. Saya suka puteri Umno sbb mereka ni seksi la....

    Boy Putra
    JKK Kg Bintang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha..a.. la...
      aku tak perasan pula..
      wow mulut merah2 semua yoo..
      mari kat abang sayang..
      omakkau pun aku suka juga..
      mari kat abang omakkau sayang..

      Delete
  17. Anon 21:45, awak cerita apa ni.

    Tak paham kebenda..

    ReplyDelete
  18. Jeff ulu yam ni nama sbnr dia jefri.saudara kpd ketua kg pasir ulu yam baru.usia lingkungan 50an pakai Mercedes buruk ahli umno kelas paling bangsat sekali.isteri pertama ditinggalkan Dan hidup merempat.kawin pompuan indon skrg tinggal di Ligamas Bandar Baru Batang Kali.siapa tk kenal kaki penipu ini...menyamar sbg ahli PKR.kalau jumps ular jefri ni harus ketuk kepala jefri duly.sekian harap maklum..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biarkn lh dia, nk cari makan bro ...

      Delete
    2. Jefri ulu yam dlu pernah megayat anak jkk kt ulu yam. Tp dikecewa sebab dia huduh .sebab tu dia meroyan xabis2 info dr watsup makcik2 kantin sek ulu yam .tq

      Delete
    3. kalau datang dari sebelah ulu... memang macam tu... kan ulu ni kawasan tepi bukit gunung dan hutan belantara tempat jin hantu pelesit yg tinggal..
      jadi tak hairanlah cara pun mcam orang ulu..

      Delete
  19. Terima kasih bro 22:26.

    Kalau siapa2 nak ke Ulu Yam kena bawa Ultraman sebagai body guard.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fitnah ke ape tu, leh caye ke?...

      Delete
    2. Nak tau fitnah ke tak fitnah boleh Tanya ketua kg pasir ulu yam baru nama Mokhtar Khalidin

      Delete
  20. seteru anwar / pkr menyemak betul komen kalian terencat ke apa?

    ReplyDelete
  21. Maka "keadilan" dlm segala sistem yg digunapakai di negara ini hanya berfungsi tatkala ia memberi kemenangan dan keuntungan kepada golongan yg sering berkhianat itu....maka kerana itulah adanya "rakyat sebagai hakim".. dalam pertuduhan liwat yg tertimpa pada salah seorang dari para pemimpin golongan yg sombong dan kufur itu..teringat pada " skandal" SPR bersekongkol untuk memenangkan sipemerintah dlm PRU yg lepas betapa 40k bangla turut serta mengundi ...dakwat "kekal" yg tidak kekal ...blackout semasa pengiraan..paling indah ialah "keputusan" tidak rasmi jelas menunjukkan para kepimpinan yg berkhianat itu telah menguasai pemerintahan ..malangnya SPR memanipulasi untuk menafikan undi 52% rakyat yg bijak dan berilmu,..hampir menangis aku kerana ada kenalan yg sangat "mempercayai" ...pada khabar yg benar ini..berasbabkan ia datang dari sumber yg ia redhai ..dan seorang mejar membuktikan betapa tawaduknya ia sehingga sanggup menggadaikan jawatan dan rezekinya ..dengan sombongnya dia berkata " tunggu dimakamah Allahswt"...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ni perasan baik bro....kahkahkah

      Delete
    2. ...aku andaikan tulisanmu sebagai "doa" kepadaku..terima kasih... dan telahpun aku aminkan...apakah apa yg aku tuliskan itu merupakan "fitnah" kepada kepimpinan yg khianat itu ?..beranike macam bekas mejar "mempertahankan" kepimpinan yg jelik itu ...

      Delete
    3. ni mesti minum air daun ketum dah ni... merapu meraban macam orang kena todi... pegi tidur laa..
      besok bos kau suruh bawa lori peri hantar barang kat Batang bejuntai dan ulu yam...

      Delete
  22. "Sape yg makan taik hanjing dia la yg rasa busuk dn kena samak "

    Pepatah umno

    ReplyDelete
    Replies
    1. mungkin suatu masa nanti anak2mu ..isterimu..sanak saudaramu..atau org yg tidak kau kenali ..akan mengelarkan kamu sebagai "hanjing".. pada sifat buruk kamu yg kena kepada mereka..." sape yg makan taik hanjing dia la yg rasa busuk dn kena samak".(tulisanmu)..jelik sungguh jln yg engkau pilih...dan adalah merupakan suatu fitrah...lisan yg mengeluarkan kata2 celaan adalah cermin pada hati yg rosak..dan telah menjadi ikatan fitrah...berkumpulnya hati yg rosak itu tidak bercampur pada hati yg elok...sebagaimana tidak bercampurnya minyak pada air...lalu bagaimana kamu boleh mendakwa kepimpinan PAS dan sekutunya lebih mulia dan jujur..?...adakah dunia nak terbalik ?.. sipencela berkehendakkan pada kepimpinan yg menurut pada syariat islam ?..apakah manusia seperti ali abdul jalil..marina mahathir..ambiga..rafizi..paulsen..alvin tan..dan banyak lagi...yg lisannya penuh dengan celaan adu domba dan fitnah...merupakan hati2 yg elok ?

      Delete
  23. Tun Daim memiliki kekayaan MELAMPAU dan SOALnya dari mana datangnya sumber kekayaan beliau? Akhir tahun 1969 selepas Peristiwa 13 Mei , Daim bersara drp dunia guaman buat selama-lamanya,bekerjasama dgn Low Kiok Boo &n Thamby Chik buka bisnes garam, tapi kurang ilmu DAIM GAGAL.Daim buka pula bisnes buat plastik &n alami kerugian kerosakan jentera akibat mogok yang dilancarkan oleh pekerja yang tidak puas hati. Kilang terpaksa ditutup dan pinjaman permulaan yang tidak berbayar daripada Bank Bumiputera dengan ugutan untuk mengisytiharkan Daim muflis.DAIM GAGAL LAGI.

    Pada tahun 1971, Daim buka Syarikat Maluri Sdn Bhd. Menjelang awal 1970, Daim baru tahu cara yang mudah dan cepat untuk menjadi tokoh peniagaan Malaysia ialah mendapatkan kontrak perniagaan yang sudah pasti dalam genggaman melalui jaringan politik. Daim telah membeli tanah lombong di sekitar Maluri drp kerajaan dengan harga yang sangat murah dan membangunkan kawasan tersebut dan sebahagian di jual kpd Kerajaan. DAIM MULA BERJAYA.

    PD tahun 1979 bila dia membeli Malaysian French Bank. 1984, ambil alih United Malayan Banking Corporation Bhd dan sempena perlantikkan sebagai Menteri Kewangan pada tahun yang sama Daim menjual kembali saham perbankan tersebut. Sebelum bersara, Daim Zainuddin membeli saham dalam Hock Hua Bank (Sabah) Bhd pd 1997 dan sekali lagi menjual kepentingan di dalam bank selepas sekali lagi dilantik menjadi Menteri Kewangan.

    Pada 1997, Langkah Bahagia membeli saham di dalam Hock Hua Bank (Sabah). Mohd Nasir Ali umum beliau bertindak bagi pihak Daim. Hock Hua Bank ditukar nama jadi International Bank Malaysia Berhad dan digabungkan bersama Multi-Purpose Bank serta enam lagi syarikat kewangan untuk menjadi AFG.

    Setelah ditamatkan riwayat sebagai Menteri Kewangan, dikhabarkan, Daim telah membawa sejumlah Wang yang disimpan diluar negara PULUHAN BILLION US DOLLAR dan melabur di dalam sektor perbankan. Daim dikatakan memiliki International Bank of Commerce (ICB) 59 cawangan di Indonesia, 23 cawangan di Africa dan 9 cawangan di Eastern Europe. Daim menguasai ICB Financial Group Holdings Ltd. (ICB) memiliki dan menguruskan bank komersial di 12 buah negara termasuk di Asia, Afrika dan Eropah Timur. Daim kini memiliki sebanyak 151,844,00 unit saham dalam ICB yang mewakili kepentingan 84.4 peratus.

    Mungkin DS Anwar berkata benar BUAT PERTAMA KALINYA (Sebelum beliau dihumban ke Penjara). Dari mana Daim mendapat PULUHAN BILLION US DOLLAR? Tun Daim "the small man" juga dikenali sebagai Pembuli Pasaran Kewangan bilamana Bank Negara mengasak hampir kesemua matawang di pasaran kewangan antarabangsa di antaranya Pound Sterling, US Dollar dsbnya. Lim Kit Siang telah membawa permainan buli matawang oleh Bank Negara sewaktu Daim menjadi Menteri Kewangan di Parlimen - tetapi dijawab dan diSELINDUNGKAN oleh DS Anwar sebagai TIADA APA PERUBAHAN ASET BANK NEGARA. Mungkinkah sewaktu itu DS Anwar tidak tahu atau sama-sama mencuba menaruh harapan akan wang gelap pasaran kewangan dikongsi bersama? Apakah DS Anwar dituduh meliwat kerana Daim tidak mahu berkongsi wang gelap hasi drp buli pasaran matawang?

    Jika sekiranya Daim memiliki Bank dan kepentingan besar dalam Industri perbankkan ICB, Tun Mahathir juga memiliki Bank di Guam. Tapi tak banyak yang mengetahui Kekayaan Tun Mahathir berganda-ganda drp Daim yang sebhg dilaburkan kembali di Malaysia. Macammana anank-anak Tun Mahathir semuanya kaya raya? sebut saja Mokhzani...Tokey Minyak, Mukhriz..laa pon Tokey Judi, Kapal, Arak dan Minyak, Mukhriz Tokey Fibre optik? Cuma Marina Mahathir miskin papa kedana kerana selalu lawan Tun Mahathir, jadi dia tak dapat apa2..nak kahwin jadi bini no. 2 Nazri Aziz pon Tun M larang...kesiannya Marina...sampai matilah melawan Bapak?

    Apakah Kekayaan Melampau Tun Daim dan Tun Mahathir ini sebenarnya Wang Rakyat yang dirompak keluar oleh kedua2 Tokoh Negarawan yang merupakan Lanun dan Perompak yg Merompak melaui batasan? Adalah diharap DS Anwar mampu mencerahkan suasanan dengan penyerahan bukti-bukti?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodoh piang

      Delete
    2. Wow hebat kekayaan pemimpin Umno...

      Kenapa tak cerita kekayaan macai pulak.

      Terutama orang Ulu Yam tu...

      Sekian, terima kasih.

      Delete
  24. Jawa taik ulu yam.hee

    ReplyDelete