KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 25 January 2015

PROGRAM MELAYU YANG TERLENA BAHAGIAN 2 BERSAMA TSKI.


Tarikh: 25 hb Januari 2015 bersamaan dengan hari Ahad mulai jam 8.00 pagi hingga 4.00 ptg.

Lokasi Kelab Shah Alam, Jalan Aerobik 13/43, Seksyen 13, Shah Alam, Selangor

Program Kolokium "Melayu Yang Terlena Bahagian 2" anjuran Angkatan Rakyat Sedar (ARAS) dibawah pimpinan En Rahim Abd Wahab dan kerjasama Ahli-ahli Jawatankuasa ARAS

Ucaptama dari Mantan Menteri Besar Selangor merangkap ADUN Pelabuhan Klang dan Ahli Parlimen Bandar Tun Razak, YB Tan Sri Dato' Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Penampilan Istimewa dari Zharif Affandi Duta UNICEF untuk Tabung Kanak-kanak Sedunia

Program tertutup ini dihadiri hampir 50 pemikir muda dari kalangan Melayu selari dengan konsep progam yang dibawa dengan seliaan Fasilitator dari bidang Matematik dan Ekonomi

Segmen TSKI ialah Soal Jawab isu kredibiliti, sistem, ekonomi dalam kelompok Melayu

Manakala Segmen Zharif lebih fokus dan tertumpu kepada pencapaian yang cemerlang tanpa mengira kemampuan fizikal.

Semua berjalan lancar dan baik sekali.

23 comments:

  1. Wakil melayu pkr yg terlena anwar and the gang le ...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bangsa Melayu dan ulamak Melayu yang tengah lena tidur dan bermimpi di siang hari bila semua media Melayu menghidangkan cerita dongeng ...seperti Negara Islam yang yang terbaik, Melayu berdislpin bila di Mekah, tiada Melayu yang sesat kerana tidak mengamalkan ajaran dan wahabi.... Bangunlah....ramai yang sesat di Malaysia walaupun tidak mengamalakan wahabi dan syiah... Lihat sekeliling kita...ulamak2 yang sekelian, pergilah melawat penjara2 di Malaysia...siapa yang ramai di sana...kenapa yang majoriti yang menagih dadah, mencuri, mengambil rasuah, melacur, merompak dll adalah Melayu Islam... Yang lebih parah, ada golongan yang menjadi Melayu yang tidak berpindidikan sekolah dan sengal menjadi Malay hooligan...samseng menjaga pusat judi, kaki pukul, tukang tarik kereta, boucer night club, merompak dll...yang akhirnya merosakkan akidah dan nilai agama budak 2 sengal tersebut. Pendekatan yang mudah...kaji balik sistem pendidikan Islam di sekolah sekarang ....kenapa sistem pendidikan gagal menjadikan budak2 Melayu sebagai umat Islam yang dikehendaki Allah SWT ..buat kajian hasil daripada belajar agama 11 tahun di sekolah, kenapa majoriti masih tidak tahu halal dan haram...tidak tahu solat...tidak tahu niat mandi wajib,tidak boleh membaca Al-Fathihah dan surah Lazim ...majoriti yang tahu solat dan baca al-quran adalah atas initisiatif ibu-bapa yang mengajar mereka di rumah atau mengupah guru2 mengajar al-quran di rumah...bukan hasil daripada sistem pendidikan di sekolah...sepatutnya syllabus seperti Tamaddun Islam harus dikeluarkan kerana tidak langsung memberi munafaat kepada pembentukan akhalak islam atau cara yang tidak betul seperti belajar hafal dan kupasan beberapa surah quran pilihan.. Akhir sekali, ulamak mesti bertanggung jawab bukan hanya menyalahkan ibu-bapa. Ibu-bapa zaman ini dan dulu lain...sekarang ibu-bapa sibuk berkerja, pulang rumah pukul 9 malam atas tuntutan kerja dan tersangkut dijalan atas traffic jam ..mereka tiada masa untuk mendidik nak2 mereka ..ibu -bapa telah amanahkan guru2 agama untuk menjadikan anak2 mereka sebagai orang islam yang terbaik...Amanah adalah pekara yang pertama Allah SWT tanya di Padang Mashyar kepada guru2 agama, mufti2 dan ulamak2..adakah sudah bersediakan guru2 agama, mufti dan ulamak untuk soalan ini..kami semua akan menjadi saksi kepada kamu semua...

      Delete
  2. hahaha.....
    Puas hati dapat posing dengan khalid.

    Bila pulak nak berselfi dengan jantung hati Azmin?

    ReplyDelete
  3. Tajuk program Melayu Yang Terlena..... Melayu ada dalam UMNO Baru, PAS, PKR dan DAP.... melayu yang mana telah terlena ?

    Alahai omak kau..... he.he..he..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua melayu di msia ni ...hehehe

      Delete
  4. Hello hai anon 17:30 yang terlena ialah LELAKI melayu.ramai antara mereka merempit, merompak, meragut, membuli,merogol,membunuh, merasuah,pecah amanah,mencabul,mengedar dadah,hisap dadah,hisap ganja,hisap rokok dll.ramai pelajar2 di IPT adalah kaum perempuan. sekian harap maklum. Yang benar : wanita idaman

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ni biar betul ko x de bapak ke, abang ke, adik lelaki ke, boyfriend penyedap ko ke, boleh hidup ke pakai jari sendiri je ... kahkahkah

      Delete
  5. Program 20 orang yg hadir pun nak heboh...apa benda la lu omak kau...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang hadir adalah Melayu yang terlena..

      Delete
  6. Programe yg 20 orang hadir pun nak heboh...hai pmak kau

    ReplyDelete
  7. Bengang. .ni kan program tertutup..jemputan 50 org.. Alhamdulillah penuh semua meja..

    ReplyDelete
  8. Kahkahkah.mmg omakkau ni totok tski.ni pun nk update.kahkahkah

    ReplyDelete
  9. Hahaha.....
    Melayu lena ke melayu lemah.......omak kau nak pekuatkan melayu agar melayu berpecah belah belakan melayu sokongan kuat peribadi.
    Inilah melayu kuno zaman ini berpecah hancurlah melayu pada masa depan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 20:47 Bila Melayu kuat dan perkasa ??..Sebelum zaman Hang Tuah lagi Melayu dah lemah....dihalau dari Palembang, merempat di Melaka, kemudian dijajah oleh orang Putih...sampai sekarang Melayu lemah dari segi ekonomi dan mentaliti...
      tengok orang China atau Yahudi...berhijrah ke USA, Canada, UK, NZ, Thailand, Australia, Malaysia, Indonesia walaupun tiada kuasa politik, mereka boleh mampu berdiri atas kaki sendiri..kalau tidak dalam perniagaan, mereka juga berjaya dalam sebagai doktor, engineer, akauntan, pilot..bak pepatah Melayu benih yang baik dicampak kemana tumbuh subur...
      Daripada menyalah orang lain, lebih baik berusaha kuat memajukan diri, kuasa politik bukan batu loncatan untuk berjaya...cuma bangsa yang lemah berharap kepada payung ajaib untuk berlindung

      Delete
    2. Org cina yng berhijrah ke merata tempat sebab sebenarnya kerana di negeri mereka tiada makanan , kebuluran, sebab itu mereka keluar mencari rezeki di negeri org.
      2. Utk pengetahuann ko berpuluh2 ribu org cina telah di bunuh oleh tentera jepun dlm WW2. dan org jepun hanya 10% sahaja dp org cina.
      ini sungguh memalukan kerana satu bangsa yg besar boleh di kalahkan oleh bangsa yg jauh lebih kecil.
      3. Org Yahudi pula telah dilaknati Allah, selama hampir 2000 tahun mereka tidak mempunyai sebuat negara untuk berteduh dan terpak merempat di negeri org lain.

      Delete
  10. Omakkau menulis kerana Khalid. Masa Khalid jd MB banyak masyuuuk...

    ReplyDelete
  11. Melayu dah lama lena? Betul. Dapat projek jual kat Cina lepas tu lena. Luluskan permit, lesen, dan AP lepas tu lena. Dapat projek sapu duit grant lepas tu lena! Tak boleh buat ape. Majoriti bodoh dan bingai. Ada yang berkuasa pulak kaki sapu. Yang pandai pulak dapat sebijik banglo, sebijik merc, gaji 10 20 ribu terus lena. Lama-lama orang Melayu tinggal buah aje baik jantan baik betina!!

    ReplyDelete
  12. Rajenye Melayu, Menteri Besarnye Melayu, D O nye Melayu, Ketua Polis Negeri selalunye Melayu tapi yang kayenye bukan yang Melayu. Heran betul. Ini sume kes lena. Selagi kuat fitnah, selagi nombor satu dalam hasad dengki, selagi Melayu gila harta tapi pemalas ya amat... selagi itulah Melayu takkan maju macam bangsa Jepun dan bangsa Korea. Tambah sikit lagi..selagi jadi orang Islam dalam i c ..tahu fatihah tetapi tak tahu makna, tak solat kalau solat pun tak solat jemaah, selagi datang ke masjid nak mengintip selagi itulah MELAYU sedang menuju kepada kehancuran. Yang kaya pun takkan lama sebab kaya bukan dengan titik peluh tetapi kaya kerana kuasa politik. Sementara belum hancur eloklah kita lena beramai-ramai!! Jadi bila hancur macam orang Palestine taklah terasa sangat!!

    ReplyDelete
  13. aku antara yg hadir hari tu. aku terlena dengar khalid bercakap

    ReplyDelete
  14. Tidak ada yang lebih dari Islam. Islam itu cara hidup. Lupa Allah, Allah x lupa kita....bertaubat. Dari hasil yg HARAM menjadi darah daging kita, neraka lah tempatnya....termasuk zuriat kita. Itulah amaran Rasullullah. itu lah sebab anak2 (zuriat) bebal....keras hati untuk menerima Islam. pemimpin pun x nampak Islam itu terbaik..wallahuallam.

    ReplyDelete
  15. Cian pulak tengok melayu terpedaya dengan provokasi cina dap...sebab melayu 'lemah' le maka kat tanah melayu ni selain melayunya penagih dadah..melayu jugak sultannya...melayu jugak para MBnya...melayu jugak ketua jabatannya.agensi kersjaannya...melayu juga askar melayu juga polis...melayu juga gabenor bank negara...

    Hanya 'Si Lemah' yang menguasai setiap bidang...cina yg ' kuat' pula boleh jadi tokey dan kuli...tanam sayur bela ayam bagi melayu makan...

    Siapa yg lemah sebenarnya ni!!??.Usah terpedaya dng hujah-hujah politikus tikus...yg kita terleka biarkan mereka baiki labu...
    Ingat dan berhati2 lah dengan musuh agama & bangsa yg nyata...siapa lagi klu si angkuh dan biadap dap...

    ReplyDelete
  16. This Is What You Really Want !!
    Something That Beyond Your Imagination !! >>> CLICK HERE !!

    ReplyDelete
  17. Nyamuk dlm bas sekolah terlampau banyak

    ReplyDelete