KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 25 January 2015

TONY PUA, GOBIND SINGH DEO DAN R.SIVARASA DI HALANG OLEH PENGANJUR DARI BERUCAP DI HIMPUNAN AMAN BANTAH PEMBINAAN LEBUHRAYA KIDEX DAN DASH DI PETALING JAYA HARI INI.



Ketegangan dan kemarahan rakyat tempatan sudah sampai ke kemuncaknya apabila di Himpunan Aman bantahan terhadap Lebuhraya Kinrara-Damansara (KIDEX)  dan Lebuhraya Damansara-Shah Alam (DASH) yang dalam cadangan pembinaan hari ini wakil kerajaan negeri Selangor pimpinan Azmin Ali telah tidak dibenarkan untuk bercakap di majlis tersebut.

Pertengkaran berlaku apabila Pengerusi bersama Katakan Tidak Untuk Kidex .. Say No To Kidex (SNTK) Dr Mohan Mahatheva berkata secara terangan kepada Ahli Parlimen DAP PJ Utara,Tony Pua dan kumpulannya yang berkira-kira untuk naik atas pentas untuk cuba menenangkan orang ramai kira-kira 400 lebih yang berkumpul di Dataran Petaling Jaya sejak 10 pagi lagi.

Pua, bersama-sama dengan Ahli Parlimen Puchong Gobind Singh Deo dan Ahli Parlimen Subang R. Sivarasa, telah diminta untuk mengadakan forum mereka sendiri dan bukannya untuk menerangkan kepada penduduk di Petaling Jaya dan Damansara anjuran SNTK atas "kegagalan" mereka untuk membantu menghentikan projek.

39 comments:

  1. TONY PUA, GOBIND SINGH & SIVARASA NAK TIKAM BELAKANG AZMIN KE??


    KEM AZMIN PERLU BERTINDAK SEGERA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pkr Ahli memamg tak sedar dari dulu lagi dap memang tak suka azmin ini, aku penah tanya pada dap ini ,tapi dia orang tak nak jawab ,mungkin dap mana suka orang melayu jadi ketua pada orang2 cina dan azmin berbaik dengan pas, sikap azmin berhati2 pada dap ini , sikap curiga saling satu sama lain adalah faktor kekalahan pr, lagi satu dap ini bermuka konon nya bela pengundi bandar pada hal.dia.pun bukan bela sangat, aku yakin jika dap memerintah pun dap bina kidex itu sebab itu sumber kerajaaan selangor itu

      Delete
    2. China dan India say no KIDEX..sebab sayangkan Melayu, tak mahu budak budak2 Melayu merempit dan mati katak....Prinsip hidup Mat Rempit...di mana ada Highway, di situ ada tempat untuk merempit...

      Delete
  2. macai umno dah masuk jarum kah kah kah kaki fitnah

    ReplyDelete
    Replies
    1. dap memang tak suka azmin dari dulu lagi ahli pkr aje bodoh, cuba perhatikan, dap memang nak jatuh azmin guna proksi dia di dalam pkr. Pkr berhati2 di jalan raya, umno tengok aje permain dap ini, dari dulu lagi umno dah tahu permain dia orang ini nak berkuasa di malaysia ini

      Delete
  3. Dulu masa tski dua ekor ni bukan main protes lg siap ajak org ramai, la ni dia org lak sibuk nk tenangkn org ramai protes ...dh sewel ke ape ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia orang ni sewel termasuk Anuar.

      Delete
  4. Salam reformasi untuk semua,

    Sebenarnya akar umbi sudah jelek dgan Anuar dan keluarga beliau. Kemarahan ahli akar umbi membawa penolakan total kepada Rafizi dan Nik Nadzmi dimana mereka dicop sebagai pembodek kelas pertama Clan Segam-Boot.

    Ahli bawahan sudah benci dengan perangai Anuar, Bini dana Anak dia yang tidak peduli akan nasib rakyat marhaen khususnya mangsa banjir dan keluhan mereka yang berpendapatan rendah.

    Saya amat berharap Sdr Anuar, Bini dia dan Anak dia dapat mengisi borang ahli UMNO secepat mungkin dan pada masa yang sama berhenti dari jadi ahli PKR.

    Dengan pendek kata, kami sudah mual, jelak dan termuntah dengar retorik mamat Matang Pauh ini.

    Kalau tak tau tulis, saya boleh isikan borang untuk Saudara Anuar. Good Bye and Farewell to Anuar the bad rubbish

    Yang Benar dan Tulis Ikhlas bagi Reformist Selangor
    Jeff Ulu Yam

    ReplyDelete
    Replies
    1. We respek u Jeff. Anuar penorak. Pecat TSKI demi nepotism untuk angkat Bini sebagai mb

      Delete
    2. Susah sudah lah Jeff...jgn jadi dajal... menyamar jd reformist tp sebenarnya pecacai umno yg menerima upahan. Seorang penganut umno tegar yg makan upahan tak berapa sen....kesian

      Delete
    3. Jeff, adakah Anwar akan memilih untuk mengikut jejak Ezam, Zul Kulim dan Ibrahim Ali yakni balik ke pangkuan parti pemerintah? Harap Encik Jeff boleh memberi sedikit pencerahan.

      Kpd Anon 22:15, saya ingin menegur yang jika ahli DAP tidak sekepala dengan LKS ini tidak bermakna dia seorang pengkhianat. Sama Juaga jika ahli PAS yang tidak sekepala dgn TGHA.

      Bagi saya, Jeff meluahkan perasaan yang murni yakni anti perangai Nepotism yang menjadi barah dalam PKR.

      Delete
    4. Ahli dap penang pun ramai yg mulai nenyampah ngan guan eng...nepotism kit siang anak beranak meloyakan mereka..dan mereka juga bukan pengkianat dap...

      Delete
  5. Sebab Anuar PR mungkin tumbang di Selangor pada PRU 14.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wa pun setuju bro ....sakarang anwar mau kawtim sama najib lak ...mau kasi lepas dia punya tengkuk tidak kalu dlm masyuuk ...hehehe

      Delete
    2. Bolehkah UMNO menang dalam PRU 14 tanpa undi orang China dan India...kesian orang UMNO, jangan mimpi la Selangor, Pulau Pinang dan Kelantan nak dapat balik.
      Silap2 PRU 14, kau orang akan kalah di Perak dan Kedah..PRU 13 dulu pun menang tipis.

      Delete
  6. Padan muka Azmin.lain kali buatla pgrm penerangan sendiri.bodoh

    ReplyDelete
  7. azmin mb pilihan sultan, bukan pkr. lagipun kidex dah diluluskan oleh klahdi dan exco pas.

    Kidex signed a concession agreement on November 15, 2013, and was given a year to fulfil conditions required in order to start work. Perjanjian sudahpun dimeterai. SIAPA MB SELANGOR PADA TARIKH TERSEBUT? mungkin ada syarat penalti berganda keatas kerajaan negeri selangor sekiranya perjanjian dibatalkan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sendiri kasi masuk nama lh kawan ... lupa ka?...hehehe

      Delete
    2. Anuar memang bangkai grade 1

      Delete
  8. Oleh kerana terlalu ramai yang menyalahgunakan ruangan komen untuk tujuan mengeluarkan kata-kata kesat, mencarut, maki hamun dan bahasa yang tidak murni, semua komen akan disemak dahulu sebelum dilulusterbitkan.untuk ahli umno usah lah bersedih umno memang parti hanjing.sekian sahaja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nape ko gile ke ape ... perkataan hanjing tu murni bg ko ... lg pun ko ni sape beso na pangkat ko nk tegah2 org...tuan punye blog x de hal yg ko ni lak ape hal ...binawe

      Delete
    2. Kenapa panggil aku hanjing...aku tulis ikut arahan umno saja...
      Ini cara aku cari makan...upah pun tak seberapa.. tolong jgn panggil aku hanjing.

      Delete
    3. Umno parti hanjing? Emm.. Mmg sesuai..

      Delete
    4. anon 22:19..ko terlebih mkn taik hanjing..taik hanjing kurap..hehehe

      Delete
  9. Non kidek to sama dengan no assmin...no al juboori....no jijah dan yg tony pua....gobin@sondolbontotlori singh tetiba sokong...mme suma dah jadi babi....macai mme dah lama dibabikan aljuboori

    ReplyDelete
  10. Replies
    1. Ape helo2.. Gile ke !

      Delete
  11. Itu mb mau jadi mb sendiri kasi nama sendirilah ngok...lupa ka ...jgn salahkan sultan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Worang sudah tau ini worang punya kotor punya politik jugak, tu pasal lh worang tarak respect, itu anwar mata ada putih jugak sbb dia punya bini x diperkenan, itu jam dia ada sikit kurang ajar jugak dn itu sultan sudah murka, itu jam jugak lh ini worang sudah potong itu line ...ada ingat ka..caiittt..

      Delete
  12. Oiiii ban gang!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoi umno gilebabi !

      Delete
  13. Sekarang kita tahu bahawa kebanyakan yang memimpin parti politik ni cakap ikut kepala lutut.
    Bila orang lain buat salah bukan main lagi hentam (bagus gak supaya rakyat tahu) tapi bila kena kepentingan mereka sendiri dah pulak pusing 180 darjah.
    Ini termasuk lah YB Nurul Izzah yang aku tak akan pangkah lagi. Alasan aku mudah, Kalau suami baik macam tu pun sanggup naik turun mahkamah minta cerai, memang tak layak nak jadi pemimpin. Lain lah kalau laki dia kaki pukul orang sampai patah tulang rusuk macam suami Rozana Misbun atau pun bekas isteri Ameng kerana Ameng penagih dadah.
    Maaf bolgger Omakkau, walaupun ini hal peribadi tetapi bila dah jadi pemimpin masyarakat anda mesti terima hakikat bahawa anda mestilah bersih bermula dalam keluarga anda sendiri.
    Sebab tu orang bantai Rosmah dan Betty Lim, sebab orang dah ada standard macam Arwah Sharifah Rodziah isteri Tunku dulu, yang beli baju di Globe Silk Store dan sanggup bersalam dengan orang yang sama sama datang ke kedai, Dan tak ada pun special escort semata mata kerana dia isteri PM.
    So tak kira lah apa parti pun, tunjukkan contoh yang baik dan menyejuk mata memandang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya Benar,

      Minah tu YB tapi anak yatim di Pantai Dalam tidak dipeduli, sesi touch d hanjing hadir. Useless punya betina

      Delete
  14. Setuju.hal peribadi pemimpin kita kena tau teropong jg.kalau rmh tangga sendiri pn tonggang terbalik mcmana nk jd pemimpin.Ada sorang pemimpin PKR nk tambah bini, tp bini yg àda kat rmh ditendang keluar...sbb nk sumbat bini baru.bini baru pulak masa tu masih bini orang...simpan dulu sementara tunggu laki ceraikan...bawa lari Thailand nikah...hanjing punya pemimpin pasal tu bertanding tk pernah menang.laki bini hanjing

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini dipanggil cari mkn dgn politik atau politik cari makan atau menipu org ramai dgn politik ...kalu berjaya tipu helah politiknye, harta banyak, kereta besar2 banyak, duit banyak, bini sah cukup kuota, bini x sah berlambak pilih ikut sedap hati malah dunia ni dia yg punye, halal haram tolak tepi ...alkisah

      Delete
  15. Tak kisahlah nk berbini ramai mana pun...tapi jaga lah kebajikan bini no.1.Susah senang hidup brsama dari bawah membesarkañ dn mendidik 6 orang anak tup tup kena tendang hidup hidup .nampak sgt kebangsatan pemimpin tu.carilah anak dara . ke janda ke bersepah kat luar ini bini orang jg yg dia selera...sumbat bini baru dlm rumah tu jg..carilah rumah lain.kalau sengkek tkyah nk tambah bini.bangsat betul MPP PKR ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak senyonyoh betul mp pkr ni ... binawe

      Delete
  16. Ulu Yam ni togok air ketum terlalu byk mabok sokmo . yg ni PM kata blocker bahalol bodoh

    ReplyDelete
  17. This Is What You Really Want !!
    Something That Beyond Your Imagination !! >>> CLICK HERE !!

    ReplyDelete