Saturday 24 January 2015

BAHANA GILA SELFIE .... DUA PENCURI AKHIRNYA BERJAYA DI CEKUP POLIS SELEPAS SELFIE DENGAN iPAD CURI.




HOUSTON - TEXAS
. Dua lelaki yang mencuri sebuah iPad akhirnya ditangkap dan ditahan pihak berkuasa selepas bergambar selfie dengan menggunakan tablet tersebut.

Menerusi laporan yang dipetik di portal berita Metro.co.uk, mangsa kehilangan tablet tersebut, wang tunai dan pelbagai barangan elektronik lain pada 8 Januari lalu apabila traknya di ceroboh dan dicuri oleh dua lelaki tersebut.

Bagaimanapun menurut mangsa, dia terkejut melihat gambar kedua pencuri itu memegang wang tunai Dollar tersenyum ke arah kamera  sebaik sahaja mendaftar masuk ke akaun iCloudnya.

Beberapa barangan lain dibuang oleh pencuri di belakang sebuah kafe, kata pihak berkuasa.

“Mangsa percaya iPadnya disambungkan ke Wi-Fi milik kafe itu dan gambar yang diambil itu dimasukkan ke akaun iCloudnya secara tidak sengaja.

“Selepas gambar tersebut menjadi viral, kedua pencuri tersebut dikenalpasti oleh pihak berkuasa dan ditahan pada Rabu lalu,” katanya seperti yang dipetik menerusi petikan berita tersebut.

4 comments:

  1. Pencuri i pad yg bangang ngan umno same je xreti nk mencuri asek kantoi je dua2 taik hanjing

    ReplyDelete
  2. Kah pandai sikit bang non dari pencuri tu....pencuri tu dah la bangang tahap kantoi selfie lagi....bang non pandai sikit dari pancuri tu sebab dia ada 3rd degree am klas 3 dari UM....bukan jurusan ekonomi...lawuee arau oun doctor pun....jurusan sejarah tulin jer....aaksss

    ReplyDelete
  3. pencuri pun ada yg cap ayam...

    ReplyDelete
  4. Hahaha....
    Rupa dah macam celaka memang keturunan pencuri malah bodoh dan bangang selamanya mencuri sebab nak senang dapat duit malas berkerja.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...