KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 26 January 2015

PILIHANRAYA PBT ... MELAYU AKAN HILANG KUASA KATA DATO' DR HARON DIN TIMBALAN MURSYIDUL AM PAS



Pelaksanaan pilihan raya pihak berkuasa tempatan (PBT) tidak menyumbang ke arah usaha mewujudkan keharmonian politik negara ini, malah akan mengundang padah, kata Timbalan Mursyidul Am PAS Datuk Dr Haron Din.

Katanya, negara boleh ditimpa padah sekiranya DAP terus berdegil melaksanakan pilihan raya PBT itu, sedangkan kepemimpinan ulama di dalam PAS yakin kebimbangan Presiden Datuk Seri Abdul Hadi Awang kemungkinan ia mengakibatkan peristiwa 13 Mei berulang, ada asasnya.

"Sebarang isu yang boleh menimbulkan ketidaktenteraman akan mengundang padah.

"Kalau tidak segera, maka masa mendatang akan lebih mencabar, kerana itulah isu pilihan raya PBT ini elok dihentikan segera," kata Haron menurut laporan Utusan Malaysia hari ini.

Kelmarin, Hadi mendakwa pilihan raya PBT yang diperjuangkan DAP hanya akan mewujudkan ketidakstabilan dan jurang dalam masyarakat kerana ia menguntungkan penduduk bandar yang majoritinya kaum Cina dan menimbulkan kebimbangan berulangnya peristiwa berdarah pada 1969 itu.

Haron turut memberi peringatan kepada DAP, pandangan Hadi tersebut bukan bersifat peribadi kerana ia turut tidak dipersetujui semua ahli PAS.

Katanya, DAP sewajarnya bersikap prihatin sebelum melakukan sebarang tindakan yang melibatkan umum, terutamanya dalam konteks masyarakat majmuk di negara ini.

Akhbar milik Umno itu juga melaporkan, Haron meminta DAP tidak menyamakan isu pilihan raya PBT dengan isu hudud kerana ia tidak mempunyai kaitan sama sekali.

"Hudud ialah teras perjuangan parti dan kerana itulah PAS diwujudkan, sedangkan pilihan raya PBT ini apa bendanya? Bukan perjuangan parti dan bukan teras DAP," katanya.

Akhbar itu juga memetik penganalisis geopolitik Universiti Kebangsaan Malaysia Prof Dr Mohd Fuad Mat Jali yang turut sependapat mengatakan pilihan raya PBT akan mencetuskan monopoli kaum Cina yang majoritinya tinggal di bandar dan menguasai ekonomi bandar.

Katanya, kesan ini akan mewujudkan suasana tidak puas hati terhadap kaum Cina kerana baginya, pilihan raya PBT akan mengurangkan atau mengetepikan tempat wakil Melayu dan juga kaum lain.

Beliau menegaskan, kesan daripada pilihan raya PBT bukan sahaja merenggangkan hubungan antara kaum, tetapi paling membimbangkan ialah Melayu bakal hilang kuasa.

"Apabila pilihan raya PBT diadakan, pemimpin Cina pasti akan mendapat lebih banyak undian daripada kaum tersebut kerana majoriti penduduk bandar seperti Pulau Pinang terdiri daripada bangsa tersebut. Cara ini akan mengurangkan wakil Melayu dalam PBT.

"Secara tidak langsung suara dan kepentingan orang Melayu serta kaum lain dalam sesebuah PBT akan lenyap dan wujud monopoli tertentu iaitu bangsa Cina," katanya kepada Utusan Malaysia.

48 comments:

  1. MESTI PUAK BERAGAMA LIBERAL NAK TUDUH HARUN DIN UMNO


    KAH KAH KAH


    SIAPA BEZA PENDAPAT DGN PUAK BERAGAMA LIBERAL DITUDUH UMNO


    SIAPA SETUJU PENDAPAT PUAK BERAGAMA LIBERAL AKAN DISANJUNG


    SEDARLAH BANGSAKU SIAPA SPONSOR PUAK BERAGAMA LIBERAL


    SEDARLAH BANGSAKU NABI SURUH TAAT PEMIMPIN ISLAM SELAGI NAMPAK DIA SOLAT


    JAUHI PUAK BERAGAMA LIBERAL


    JARINGAN LIBERAL JARINGAN MATA SATU DAJJAL


    MEREKA SEDANG MEMPERSIAPKAN NEW WORLD ORDER


    BIAR BUTA MATA, JANGAN BUTA HATI, KAJI DENGAN MATA HATI

    ReplyDelete
  2. Aku sokong jef ulu yam jadi imam negara... ustaz negara kerana jefulu yam amat bijak di malaysia ini.. dan bakal menggantikan anwar... Hidup jef org ulu... reformasi jef yg bijaksana

    ReplyDelete
  3. Sia2 Berjuang Bila Ketua Umum Sendiri Pertahan Nepotisme dan Kezaliman Dari Mati

    Tulang Badak (TB) rasa sia2 perjuangan Tulang Badak dalam PKR sejak umur 18 tahun apabila Ketua Umum sendiri berjuang untuk daulah keluarga Rasa mcm segala pengorbanan Tulang Badak selama ni mcm tiada makna dan tiada nilai.

    Rasa sia2 segala pengorbanan yang telah dilakukan oleh arwah bapa Tulang Badak yang bertungkus lumus membantu membina Keadilan Negeri Sembilan setelah Anwar ditendang dari UMNO dulu.. Kami berhimpun dan berkempen sampai2 kadang2 kami terlanjur sampai ke Padang Besar, Perlis. Sekali tu punya semangat kami berkonvoi dari Sermban ke Rembau, terbabas sampai ke Pasir Mas Kelantan. Punya Komited tak tau dah nak sampai sempadan Siam.

    Penat jerih nak bunuh Kronsima, Nepotisme dan Korupsi tiba2 Ketua Umum sendiri pegi buat kerja tolong benda keji. Ketua Umum PKR sendiri bertungkus lumus memastikan kelangsungan dan jangkahayat Nepotism lebih panjang.

    TULANG BADAK (TB)
    MURTABAK WAVES
    SEKRETARIAT PASNE (PENYOKONG PKR ANTI SEMANGAT NEPOTISM)

    ReplyDelete
  4. Mengikut kitab murugaya batu cave.tulang badak (tb) adalah penyelamat dunia.. Bravo Bravo tb. Bakal PM malaysia dah ada dah muncul. Syukur syukur

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulang badak dan Tulang babi....adik beradik ke?

      Delete
  5. Oh Bulan Mana Bintang,
    Atas Pokok Kayu Ara,
    Oh Anwar Mana Hilang,
    Mangsa Banjir Hdup Merana

    Sedikit Pantun untuk Anwar yakni seoarang Sitanggang derhaka kepada semangat reformasi. Orang susah tidak dipeduli, sendiri susah minta rakyat berjuang untuk nasibnya

    ReplyDelete
  6. Lawak sungguh la DAP komunis ni....pemilihan jawatankuasa pusat parti sendiri pon tunggang langgang ada hati nak buat local council election? dah kenapa ko Lim Guan Eng?????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan Lupa Penang tu negeri Anwar, ada dia peduli apa jadi kat SG Bakap tu. Balik la Anwar oiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

      Delete
    2. FORMULA MUDAH UNTUK LUMPUHKAN PR... BUNUH KARIER POLITIK ANUAR....PASTI PR AKAN BERKUBUR

      Delete
  7. What do you expect from the chinese...'EASTERN JEWS'...

    ReplyDelete
  8. Pandai Haron Din...DAPdan PKR nk perangkap PAS dgn isu pilihanraya PBT as bargaining chip so that DAP might withdraw PBT election klu PAS withdraw hudud. So good explanation by Haron Din that hudud ni teras parti while PBT election bkn...so no bargaining. Bravo!!!!

    ReplyDelete
  9. Replies
    1. Silap ulama bukan pewaris nabi . Ahli kitab suci al qurun dan ahli hadis nabi adalah pewaris nabi tak percaya pergi tanya mana2 ustaz pun pasti jawab ahli kitab al qurun dan ahli hadis adalah pewaris nabi

      Delete
    2. so .. cer sebut sapa ahli kitab suci 'al qurun' tu ek...? sebut sorang pun xpe dah... nak taw jer...

      Delete
    3. Ulama pewaris nabi ialah para ulama yang tahu,mahu serta mampu beramal dengan Al Quraan dan hadis nabi SAW.Adapun para ahli kitab ialah para ulama yang tahu tentang kitab tapi menyeleweng dan menyembunyikan kebenaran serta mengubah kandungan kitab Allah yang mana ulama spesis ini ramai di kalangan orang yahudi,nasara dan umat Islam sendiri..ulama ini adalah ibarat spesis keldai yang memikul bebanan kitab yang berat,atau spesis anjing yang mengejar habuan dunia..atau digelar ulamak jahat ataupun syaitan bisu keh keh keh

      Delete
  10. kembali bcantumlah umno n pas tp umno jgn ego n kuat tipu pas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebagai parti PAS takkan bercantum dg UMNO. Tetapi penypkong2 pas akan bertukar selera dan akan mengundi UMNO nanti,
      Dalam PRU13 dulu undi yg UMNO perolehi menokok sebanyak 9% sementara sementara undi PAS berkurangan 2%, itu setelah begitu ramai org2 cina mengundi pas

      Delete
  11. Sampai kiamat pun PAS takkan bercantum dgn parti ungke organisation (bn) sbb dlm PAS dah byk cerdik pandai

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sampai kiamat pn umno tak hingin nak bersatu ngan pas .sebab dalam umno ramai beruk gilesex bangang gilebabi lembu.

      Delete
    2. dlm pr ramai taik hanjing taik babi dan taik jubo.

      Delete
    3. Kalau Harun Din tak suka PKR, sila keluar PAS dan join dengan Jalur Tiga.Malaysia bukan untuk Melayu...
      Adakah Sultan2 Melayu dan orang2 Besar Melayu yang membawa China dan India ...kenapa Negeri Kelantan dan Terrengganu yang juga diperintah British tidak mempunya penduduk China dan India yang ramai. Hanya 10 % sahaja. ..Mungkin kerana British takut kepada Sultan Kelantan dan Terengganu?
      Pada tahun 70an, majority penduduk Kedah adalah Melayu, tetapi Mahathir dan kroni2nya telah membuka Kulim dan Sg Petani kepada China dari Penang...Kalau sesiapa yang pernah tinggal di satu hotel di Sg Petani, mereka mesti bertemu dengan sahabat baik Mahathir yang menjadi dihotel itu sebgai rumah dia...Hotel itu dimileki oleh dia...Taukeh ini pernah dikaitkan dengan kes kilang besi di Terrenganu....
      sekarang China hampir menguasai Kedah ....rumah2 mewah di Kulim dan Sg Petani semua dibeli oleh orang China....Melayu hanya tinggal di rumah PPR ....padan muka orang Kedah yang nak maju kononnya, akhirnya negeri tergadai, menjadi melukut di tepi gantang..Manager2 kilang, engineer, akauntan dan executive semuanya dikuasai oleh orang China...Melayu hanya kerja operator kilang, bawa van, technician, salesgirl dan jaga...

      Delete
    4. Hello anon 00:28...Cina menguasai Kedah kata kau..kau padankan muka anak kedah sebab nak kedah maju maka negeri akan tergadai???..nak membohong & provok pun biar bettempat la cina dap oiii...berapa parlimen dap menang...mana satu dun yg dap kuasai...managet..accountant kilang cina kuasai lu belit jugakk...kilang kecik2 tu ye lah...tapi kilang yg melayu kerja manager..engineer...accountant bersepah2 le...takyah engkau nak membanggakan macam la cina tu hebat...melayu kerja disetiap seksyen perkhidmatan sebab KAMI MAJORITI dalam Malaysia ni...
      Jabatan kerajaan pun cam tu jugak...melayu driver..melayu opis boy..melayu kerani..melayu supervisor..melayu manager..melayu ketua jabatannya..melayu board of directornya...cleaner je indon...cina pulak dapat tender wiring bangunan atau tender baik pulih jamban tersumbat...

      Lu cerita apa ni soo hai??....Kulim tu dulu black area..kawasan komunis...orang melayu jugaklah yg bangunkan kawasan...majoriti melayu kat kulim jauhhhh la mengatasi kaum cina...lu mau tulis pun kasi la fakta...provokasi anak-anak peliharaan dap cam engkau ni mudah dibaca...

      Dinbt

      Delete
  12. Pbt hanya untuk orang bandar ia akan menguntung apek dap dengan meminggirkan orang melayu, maklum lah contoh banyak tempat kawasan bandar kuasai cina, jika ada kan pbt rakyat lebih 500ribu oleh itu apek dap gunakan peluang itu, jika ada pilihanraya pbt hanya kuasai cina, yg ada pbt rakyat k.l, ipoh dan kajang, seremban, klang, petaling jaya, ampang jaya, selayang .di kampung mana ada pbt , ini bererti orang kampung kena tunduk pada orang bandar .
    Pilihan raya pbt hanya akan menbazir wang rakyat dan hanya untang pada apek dap aje, orang kampung mana boleh tubuh pbt sebab syarat tak cukup untuk tubuhkan pbt rakyat kena ada 500ribu ke atas baru boleh menibuhkan pbt,
    Horon din lebih bijak dari peminpin pas lain,
    Apek dap kena sedar orang melayu kutip dia dari menderita di china akibat perang dari zaman dinasti lagi dan orang melayu bagi dia tanah untuk menbina bandar k.l, kajang, ipon, dan bandar lain semua atas belas kasihan orang melayu ,dap ini tikam orang melayu pulak.
    Lihat sekarang ia jika orang melayu nak berkerja syarikat apek mahu pun antara bangsa bukan milik apek jika perkerja nya kuasai apek , apek ini akan bagi jawatan pada orang sebagai penjaga stor aje
    Jika syarikat apek lagi resis ia hanya orang boleh berbahasa menderin dan chinaess only yg di letak syariat pada syarikat dia ornag ini,
    Sebab itu horon din tak menbenarkan plihanraya pbt , nanti hanyakan kuasai sesuatu kaum aje

    ReplyDelete
  13. Berhati hati lh kaum melayu, jgn mudah terpengaruh dgn cara cina ni, berbaik begitu saje boleh tp jgn sampai mcm abang adik sudah lh ...contoh terbaik spt zahid dgn phua, menteri melayu boleh tunduk dgn raja judi cina ...sape gunakan sape tu ...fikir2 lh...

    ReplyDelete
  14. Bila Melayu tak de duit , apa yang ada pasti di gadai untuk terus ber gaya...

    Nasib baik kontol melayu tak de harga.

    ReplyDelete
  15. Apa cerita... klu x cina ni mengundi PAS dulu...kirim salam saja PAs boleh menang besar. Nasarudin Tantawi bersedialah utk kalah. Kemenangan kamu dulu atas bantuan cina Temerloh. Usaha utk menjatuhkan BN tak kesampaian bila PAS tidak setia kepada kawan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mcm mna mau setia dap tarak hormat sama kawan ...lebih baik kalah dr kawan sama dap ...

      Delete
  16. Orang Cina berduyun-duyun masuk Malaysia melalui Wlayah Iskandar. Hebat sungguh projek mega DAP nih. Orang UMNO tak perasan ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. org cina ini tak boleh mengundi beb. tidak ada kuasa nak menentukan siapa nak jadi MB Johor

      Delete
  17. Org umno dh sendawa kekenyangan mane nk perasaan ....

    ReplyDelete
  18. Orang cina dh naik junjung dan pijak kepala pas pn masih nk kutuk umno.. mmg hitam sungguh hati mlayu pr ni.. tunggulah jgn sampai cucu cicit nnti gelar mlayu pas pkr ni PENGKHIANAT..

    ReplyDelete
  19. U all semua lari topic, Anwar tak peduli mangsa banjir okey

    ReplyDelete
  20. KORANG JUGA YG SOKONG & BERI KUASA PADA DIA (LGE) SO APALAGI NAK BISING2. TERIMA SAJALAH PADAHNYA. STOP.

    ReplyDelete
  21. Inilah akibatnya apabila pas terlebih mkn taik dapig, padan muka...kahkahkah

    ReplyDelete
  22. Mengapa seolah "terkejut" ?..bukankah kamu wahai khawarij PAS ..sedang "bertahaluf siasyi".. jgnlah putus asa pada DAP...mereka cuma " tidak" mengenali islam..tarbiah pertama kamu telah berjaya yakni mereka sudah "berganding" bahu bersamamu ...dlm usaha menghancurkan sebuah kerajaan yg zalim..rasuah dan menolak hukum Allah swt ..sedangkan kalimah "Allah" pun kamu sanggup kongsikan mengikut fahaman masing2.. inikan pula hanya PBT election...ingat pesan tok guru.. UMNO itu lebih jahat dari yahudi..lebih zalim dari firaun..bak kata para manusia yg sombong lagi jahil ABU (asal bukan UMNO)..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayat budak-budak dap yg dah takut pada penyatuan muslim melayu...paling lawak tu siap pesan...'INGAT PESAN TOK GURU' yg umno jahat..yahudi..firaun..sombong..jahil....huhuhu...guru mana kau belajar ni soo hai...tuan guru guan eng ka!!!??...Next after ABC are ABCD..so to all malaysian muslim next PRU14 election we must move to the next stage of words...Asal Bukan Cina Dap..ABCD...
      Cina dap ni dah jelas2 bukan setakat bak memusuhi melayu malah terbukti mereka ialah musuh Islam yg nyata..

      HARAM bagi muslim berurusan apatah lagi memberi undi pada cina dap kurang ajar sombong ni...

      Delete
  23. Aku dah byk kali cakap, cina tetap cina. Lihat S'pore sudahlah. Melayu kena muhasabah diri, jgn berselisih sama sendiri. Melayu dari umno, dari PAS, dari PKR dll kena bersatu. Tanah Melayu dah jadi Malaysia, jgn Malaysia pulak jadi Malcindia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa yang bagi Singapura kepada British? Raja Melayu
      Siapa yang bagi Singapura kepada China? orang UMNO...
      Kata LIM KY, dia tidak pernah mahu keluar dari Malaysia, tapi UMNO yang mahu Singapura keluar dari Malaysia...
      Yang tinggal di Singapura bukan Melayu...mereka adalah pendatang dari Indonesia,...Boyan, Jawa, Bugis, Minang dan Batak..merekalah golongan yang mahu bersama orang China untuk keluar dari Malaysia..sampai sekarang majorityMelayu Singapura tidak mahu dipanggil Melayu...mereka suka dipanggil Singaporean...Mereka pandang rendah kepada Melayu, sama seperti Melayu memandang rendah kepada Bangla, Nepal dan Indon..


      Delete
    2. Melayu juga memandang rendah pada cina malaysia...melayu panggil cina soo hai...

      Delete
  24. Andai syaitan menjelma untuk menolong dlm usahamu menumbangkan kerajaan yg zalim seperti UMNO..tiadalah menjadi halangan. .adapun DAP itu bukanlah syaitan maka jgnlah "diputuskan" tahaluf siasyi yg sedang berjalan ini...kerajaan yg zalim itu semakin menghampiri pada penamatnya ...relakanlah election PBT itu..bangsa mana yg menguasai tidak penting..yg paling penting nyahkan UMNO terlebih dahulu...bukankah para pengikut kamu itu sangat tersiksa pada kezaliman sipemerintah..sehingga tiadalah selain sesalan dan celaan sahaja yg keluar dari lidah mereka yg kufur itu ...mari bersama "selamatkan malaysia".. Kamu wahai khawarij PAS tidak zalim tidak juga merasuah atau dirasuah..jauh sekali melawan hukum Allahswt...maka barang siapa yg menyertai kamu pastilah mereka lambat laun akan meninggalkan kezaliman ..menjauhi penyakit rasuah dan akhirny akan kembali kepada islam...LGE pernah dikhabarkan semakin hampir menganut agama islam..lepas ni doakan pula azab yg lebih besar dari sekadar " pecah perut"..lebih power dari lafaz K.O...ABU..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno dulu kini dan selamanya menjahanamkan islam

      Delete
    2. Macam ni la...senang cakap umno memang celaka

      Delete
    3. komen-komen di atas bersifat sia-sia.....setakat melalak kat sini maki hamun, kerajaan UMNO zalim tak terkesan pun bro.....ko maki sebakul, krooni depa dapat projek juta-juta jugak....kesimpulannya, ko sapa, depa sapa...ko terus merempat, diorang makin kaya! jadi, tak ke sia-sia ko maki depa kat sini???? apa impaknya??? sikit pon depa tak goyang bro......yang penting sikap kita sendiri.....cermin diri....setakat kat sini nak maki sebakul pun tak guna....baik ubah sikap kita dulu ok?

      Delete
  25. This Is What You Really Want !!
    Something That Beyond Your Imagination !! >>> CLICK HERE !!

    ReplyDelete
  26. Apa pun yang rugi melayu

    ReplyDelete
  27. Semua org melayu dah beri sokongan penuh pada kaum cina pun selama ni. Keje dgn syarikat cina, beli barang, repair kete, rennovate rumah, hampir semua benda laa kaum melayu telah menyokong kaum cina. Kaum melayu takde kuasa dari segi ekonomi dah Jadi mari semua menyokong LGE sebagai perdana menteri malaysia. J

    ReplyDelete
  28. masing2 nak menegak benang basah daa....
    masing2 pun tak betul ke diri.....
    habis dah bertekak otai2 semua.... puas hati semua.... nak lagi tak ? baik....!.... bagus gitu !
    aku kata gini, mu kata gitu.... depa habaq betul, hang kata salah.... kawe royat sengoti , demo kato belawok....
    ada kata pad betul ada kata pas tak betul....ada kata dap betul ada kata dap tak betul... ada kata pkr betul ada kata pkr tak betul... cuma umno...takdak orang kata betul...semua kata tak betul...(sorry macai umno, gurau aje aaa jange mara aaa...)
    jadi... yang mana satu betul tak tau la... sampai otak aku ni pun dah nak jadi tak berapa betul... haru haru... biru biru...

    ReplyDelete
  29. Aaron Dean memang handal bab ugama. Namun idea dia tentang pentadbiran negara masih rendah lagi tapi tak lah sampai peringkat bangang dan bingai. Mungkin matanya rabun dan tidak dapat melihat contoh-contoh pentadbiran yang baik diluar negara. Seelok-eloknya biarlah ada tiga peringkat pentadbiran atau pemerintahan. Peringkat bawah ialah daerah. Dimana perlu ada 'ward' atau bahagian. Ini memerlukan pilihanraya tempatan. Mereka (wakil) menjaga kawasan tempatan dan semua aspek seperti guna tanah, cukai pintu, kesihatan, pendidikan, sosial, sukan dan sebagainya. Mereka inilah yang patut diburu kalau ada longkang tersumbat, sampah tidak dilupus, kes ragut dikalangan Melayu menjadi-jadi dan juga kes buang anak. Yang kedua peringkat DUN. Mereka membuat undang yang melibatkan negeri. Mereka juga jangan goyang anu bila tak ada kerja. Kena kaji undang-undang lama yang lapuk dan tidak sesuai. Merka juga meluluskan bajet negeri dan menjaga KEPENTINGAN NEGERI SUPAYA TIDAK DIROMPAK OLEH KERAJAAN PERSEKUTUAN!!. KERAJAAN PERSEKUTUAN PULA BERTANGGUNGJAWAB TERHADAP KEPENTINGAN NASIOANL DAN BUKAN KEPENTINGAN PARTI. MALAYSIA YANG JADI BERTAMBAH MUNDUR NI ADALAH DISEBABKAN AHLI-AHLI POLITIK MACAM LEBAI NI. yANG PENTING PERUT DAN BENDA BAWAH PERUT. HAL RAKYAT TOLAK KEBELAKANG!!!

    ReplyDelete