KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 25 January 2015

PELAKU KESALAHAN YANG BAIK BUDI.


Tuan punya motosikal BJE 589 terkejut besar apabila ada sekeping nota bersama dengan RM50 dihempap dengan cermin motosikalnya yang tertulis ayat " .. Kami mintak maaf atas kesilapan .. kami tngalkan RM50 utk cermin .. mintak maaf".

Kalau beginilah gelagat pelaku kesalahan dinegara ini alangkah bertuahnya.

Kemarahan tuan punya motosikal sebanyak sedikit terubat jua.

13 comments:

  1. suatu hari saya terjumpa nota yang tertuli....
    kami minta maaf kerana terambil komisen pembelian kapal selam sebanyak 350 juta...bersama-sama ini kami serahkan sekeping cheque.....
    bila saya cari balik nota dan cheque tersebut untuk diserahkan ke pihak berkuasa...saya tak menemuinya....cisss rupa-rupanya daya bermimpi...

    ReplyDelete
  2. Saya juga berharap dapat nota yang berbunyi..

    Maafkan kami wahai semua rakyat Malaysia bahawa kami dah merembat sekian banyak wang rakyat.

    Dari komisen kapal selam, projek lembu, TOL, 1MDB dan berbagai-bagai lagi, ketirisan, rasuah dan macam-macam.

    Minta tolong halalkan saja lah ye sebab kami tak akan bayar balik hahaha...

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
  3. dia mintak maaf atas 'kesilapan' tapi hang tulis gelagat pelaku 'kesalahan'. yg aku tau silap & salah tak sama makna.

    ReplyDelete
  4. Orang orang Melayu asal nya baik budi pekerti.

    ReplyDelete
  5. TERBAIK....Kesal dg kesalahan yg tidak disengaja...BERBEZA Ngan kesalahan yg disengaja....kehilangan komisen làa.nFC laa 1mdB laa. AP laa.Dan perbagai2 laa..Tak raser bersalah...

    ReplyDelete
  6. Saya minta maaflah kerana 20 tahun menipu rakyat klante hingga hidup bagai zombi ..

    ReplyDelete
  7. Perlis dah maju sekarang sbb ada 7E..hee

    ReplyDelete
  8. Ala ada 7E dah bising.

    Kat Pahang di bawah rejim Umno BN ada pusat judi terbesar di Asia.

    Pahang memang kaya.

    Hutang lebih 3 billion dengan kerajaan pusat tu saja je buat sebab tak nak orang tau Pahang tu kaya raya.

    Boy Putra
    JKK Kg Bintang.

    ReplyDelete
  9. alaa kalau takat ganti rugi 50 hinggit aje tu memang la...cuba kalau 5 ribu ke atau 5 juta ka.... amacam !!! naknya cabut lari sampai australia agaknya tu....kah kah jah !!!

    ReplyDelete
  10. Yg sudi mintak maaf tu baguslah..penyamun & penjenayah .yg menggondolkan hutan lojing berani ke mintak maaf!!??..

    ReplyDelete
  11. Apa yg org tu dah buat hingga bg 50 inggit kat tuanpunya moto tu?

    ReplyDelete
  12. laa ko ni....tak baca ka posting kat atas tu...gambar pun tak tengok...! gitu...
    takyah buat komen laa....pergi tido gi...

    ReplyDelete