KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 30 January 2015

EDISI DAH KANTOI DAN DIHEBOHKAN DI MEDIA ARUS PERDANA BARU PIHAK YANG BERWAJIB NAK TURUN PADANG DATANG JENGUK!!!!


Setelah kena maki, ugut dan dedah oleh media arus perdana barulah nak turun padang .. kalau tidak tu buat pekak telinga butakan mata dan selubung hati dan jiwa buat tidak ambil kisah.

Inilah apa yang terjadi pada satu keluarga kisahnya di gegak gempitakan di akhbar arus media perdana mengenai 'HARI-HARI KAMI MAKAN SARDIN"

Sebab itu jangan nak berbicara berjiwa rakyat, perihatin rakyat, peduli rakyat dsb kalau perkara seasas dan semudah ini pun nak kena maki hamun dan diugut serta didedahkan di media arus perdana dan di riuh rendahkan di laman sosial baru nak bertindak dan tunjuk muka jenguk.

Rakyat dah naik muntah dan meluat mendengar laungan dan slogan apabila cakap tidak serupa bikin dan bikin jauh dari serupa cakap.

34 comments:

  1. Dh memang jenis paku kalu x dihammer gitu je le paku tu ... hee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tangan yang memberi tu jauh lebih mulia drp tangan yang meminta.
      Jadilah yg memberi dan bukan yg meminta.

      Delete
  2. Nanti depa jawab lah depan Allah azawaalla...Slogan tu bukan dari hati tetapi dari tulisan saja...Bab duit derma, dah banyak sangat kita bagi2 sama kita je....duit jantung hati ku ...ke mana pergi. Duit tsunami dah hilang pi...ni la duit banjir...agak2 sampai tak kat mangsa banjir. apa rasanya poket mereka yg banjir nooh....cuma peringat je ....dah jadi biasa....

    ReplyDelete
  3. lepas kena ugut bawa gereja terus sentap dan rasa tercabar, last2 baru nak datang. geram betul baca, nasib baik la boleh baca kat sini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalu tulang 4 kerat tu rajin sikit gerakkan, mungkin sardin boleh tukar jadi daging lembu. Sebab tu masa kecik jangan malas belajar.....

      Delete
    2. kalu indon, bangla, nepal boleh hidup senang kat malaysia, takkan rakyat malaysia, melayu pulak tu hidup miskin dan meminta2 kat bumi sendiri. Ada yg tak kena kat mana2 nih....

      Delete
  4. Zakat tu wajib, fungsi dia semua org islam tau, yg sedihnye tukang kutip zakat lk buat2 x tau ... yg malangnye ade pulak yg kaki pau ...hee

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak simpan duit zakat banyak2 dalam bank utk dapatkan bunga kot?

      Delete
  5. Kat Penang tu. Aku Dah kata Dah Anuar sekupang tak guns. Pooooooraaaaaahhh la Anwar. Kat Matang Pauh plak tu. idiot punya Anuar

    ReplyDelete
    Replies
    1. ambik sikit duit belanja minyak jet negara tur dan guna bantu org miskin pun bole jugak. Senang aja, kurangkan satu penerbangan ke hawai...

      Delete
  6. Umno ngan sardin same je dua2 bangang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dapat makan sardin pon bising....
      Kalu makan ikan kering mungkin dia report kat obama

      Delete
    2. ulat dalam batu yg tak makan sardin, tak mintak duit zakat pun boleh hidup. Orang melayu tak boleh ker?

      Delete
    3. untungnye dapat makan sardin...satu tin RM9.00

      Delete
  7. paderi2 masuk kampong2 orang asli dgn membawa segala keperluan & bantuan utk penduduk2 naturally berahi dgn kristianiti. melayu pun buat sama juga (masuk kampong) tapi curi ayam. maka melayu pun marah gila2 sebab orang2 asli jadi kristian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. org buta klu rajin jual tisu pun bole jadi kaya.

      Delete
  8. Pekan ini berkembang dengan begitu pantas dan banyak rumah-rumah telah dibina dengan tergesa-gesa dengan kayu yang belum cukup kering. Dan bilamana kayu kayu pada bahagian rumah yang telah siap di bina mula mengering, ianya mula meleding, menyebabkan rumah-rumah membengkok pada sudut yang tidak dijangka. Dan lebih malangnya, kekayaan bandar Lavenham  tidak kekal lama. Apabila pelarian Belanda yang menetap di Colchester mula mengeluarkan kain yang lebih murah, lebih ringan dan lebih bergaya daripada kain di bandar Lavenham, industri kain di bandar ini muflis. Penduduk Lavenham ini telah kehilangan kekayaan dan tidak mempunyai wang untuk membina semula rumah mereka, rumah bengkok di bandar Lavenham ini dibiarkan begitu saja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sambungan cerita anony 13:09 di atas....
      ...pun begitu, kekayaan pelarian belanda tidak lah bertahan lama... bila kilang perusahaan kain yg mereka bangga2kan telah ditenggelami air oleh satu musibah banjir yg mrlanda....walaupun berada tinggi 1000 meter dari aras permukaan laut... menyebab kan terpaksa berjalan kaki beribu kilometer jauhnya untuk kembali semula ke tanah tumpah darah mrerka.... to be continued....

      Delete
  9. Mat matang pergi mana.....itu kan kawasan mat matang tu......mat matang kalau nak kelentong da goreng rakyat berbuih buih mulut untuk merakyatkan kerajaan pakatan....mat matang goreng jer lebih...puiii

    ReplyDelete
  10. Org pas mana pernah bagi zakat / zakat fitrah kpd Baitulmal (Jabatan Agama Islam Negeri), mereka ada tabung zakat mereka sendiri untuk fi sabililah kononnya. Bila tersepit baru minta dp JAI(negeri)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Main sedap mulut ko je ...dh berlimpah limpah ke pahale ko tu ...hee

      Delete
    2. ada org kata kat aku, ada sorg ameno kaya raya ada banglo besau kat kl guna duit zakat puluhan ribu utk bayor pendahuluan bayaran kes mahkamah. Betoi ker?

      Delete
    3. Tabung tin Milo

      Delete
  11. Dapat makan sardin tin mesti bersyukur. Banyak lagi baik dari kat Somalia makan kulit kacang aje, kat Korea komunis makan rusuk jagung aje. Mana pi dia perjuang bangsa yang berdemostrasi kat Datum Jetatek atau kat Komtar P. Pinang. Ai! apa dah jadi kat Mesia. Berjuta perkerja asing dapat makan. Ada rakyat yang makan sardin. Hai! TPM buat lah rangcangan kasi orang melayu dapat tanah TOL kat Cameron Highland, tanam sayur dan pelbagai bunga kawasan sejuk yang dapat permintaan. Daripada kasi peneroka haram yang mungkin bersekongkol gan pendatang asing.

    ReplyDelete
    Replies
    1. zaman jepun dulu atok aku makan kulit ubi kayu dengan batang pisang. Tapi tak ada la pulak dia meminta2 kat pusat zakat. Atok aku kata, malu jadi melayu kalu asyik meminta2.

      errrr...duit brim tak cukup ker?

      Delete
    2. Mana ADUN? Itu kerja dia bukan Perkasa. Bodoh sangatlah kau ni. Patut dalam kawasan dia mesti tahu siapa yg susah. Inilah specis Anwar main lepas tangan je.

      Delete
  12. sikap malas menyebabkan orang jadi miskin.
    sikap suka bersenang2 menyebabkan orang jadi papa.
    sikap boros menjadikan orang jadi kedana.

    ReplyDelete
  13. Cuba tengok pada orang islam sendiri
    Bila ada wang tak mahu bayar zakat terutama ulama pas sendiri lebih sangup masuk wang diderma pas poket sendiri.
    Cuba tengok pada zakat kelantan pun tak mampu bagi zakat pada orang miskin lebih digunakan untuk ceramah politik yg tak kesudah di surah dan masjid sehingga mereka jadi kaya di sebab ceramah kutuk mekutut antara satu sama lain .
    Cuba tengok pihak gereja rajin menbantu atas sebab muslihat mereka. Sepatut jadi penajaran pada orang islam di malaysia ini.
    Yg salah diri kita dan . umat islam tak mahu ambil tindak pada fakir miskin. Aku sendiri penah pergi kejabatan zakat mereka ada antara mereka tak mahu pergi menyasat kemiskinana walaupun borong dah di hantar banyak kali. Malah ada antara mereka dah hantar borong sebanyak 5 kali tapi jabatan agama islam tak mahu menyasat nya.
    cuba pergi jabatan agama islam selangor Dan k.lumpur banyak borong telah di hantar tapi. Tak mahu menyasat kemiskinan berlaku.
    Bagi aku kerajaan dan pembangkang dua2 salah hanya tahu nak berpolitik je

    ReplyDelete
  14. Kami sekeluarga makan nasi ngan kicap jee dulu2, alhamdulillah x bersungut pun..

    ReplyDelete
  15. Diorang setakat sadin & nasi saaja tak ada seleralah, kena ada piza, kfc, macDonald baru kira ok.

    ReplyDelete
  16. Sifat pemalas tu mme la ade syukurla dapat makan sadin ...yang adun dan wakil rakyat mat matag yang pemalas nak turun padang pun satu hal jugak....mat matang klu bab jubo menjubo jer dia rajin....

    ReplyDelete
  17. Org senang cakap senang le ... org susah nk cakap susah x cakap pun susah ... dia org tu memang layak dpt bantuan zakat ... usah le kate mcm2 ... banyak songeh lh pulak...hee

    ReplyDelete
  18. Kalau dah hari2 makan sardin tu kira oklah lainlah kalau kata hari2 makan nasi dengan garam barulah betul2 susah cuma loya jelah tapikan boleh tukar telur ke ikan lain yg agak murah sayur2an kena kreatiflah sikit ibubapa pun kena panjang akal asal tak mencuri dahlah teringat kisah lama

    ReplyDelete
  19. Bodoh punya admint boh isu ni... aku takda sapa nak tolong pon, usaha sendiri la, org dulu makan ubi kayu tak hingaq pon. Mana pi duit BRIM? hahahhaha

    ReplyDelete