KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 25 January 2015

TOLONG JANGAN MAIN-MAIN SAMA HADI KATA AWANG SELAMAT.



PETALING JAYA:
“Tolong jangan main-main sama Hadi.” Demikian peringatan Awang Selamat mengenai keupayaan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dalam bertindak dan membuat keputusan.

Ia rentetan daripada teguran beliau terhadap cadangan DAP mengadakan pilihan raya kerajaan tempatan (PBT) di Pulau Pinang yang disifatkan sebagai mengundang bala 13 Mei.

Awang Selamat dalam ruangan Bisik-Bisik Awang Selamat akhbar Mingguan Malaysia menyatakan, pendirian Hadi itu membuktikan PAS dan beliau tidak boleh dibuli dan dianggap bodoh seperti selama ini.

“Ekoran kenyataan Hadi, banyak pihak menyatakan sokongan meskipun pemimpin PAS tertentu yang condong kepada DAP, berdiam. Reaksi di akar umbi pula teruja dengan keberanian Presiden mereka,” tulisnya dalam ruangan yang menjadi pendirian rasmi akhbar UMNO dan Melayu itu.

“Kolumnis itu memberikan penghormatan kepada tokoh ulama PAS itu dengan menambah: “Maruah Pas sedikit sebanyak terbela. Apa pun, Awang ucapkan tahniah dan angkat topi kepada Hadi.”

Menurut Awang Selamat, beliau tidak pernah memandang rendah Hadi malah sering mengingatkan DAP, PKR dan puak pro-Anwarinas dalam PAS supaya tidak memandang rendah Presiden PAS dan Ahli Parlimen Marang itu.

Catatan Awang Selamat itu juga yakin teguran Hadi merupakan tamparan hebat kepada DAP dan para penyokongnya yang selama ini tidak menghormati beliau dengan melemparkan pelbagai kritikan.

Tulis Awang Selamat: “Kenyataan tegas Hadi yang membidas DAP berhubung isu pilihan raya pihak berkuasa tempatan (PBT) di Pulau Pinang yang hanya untungkan penduduk bandar yang majoritinya Cina, satu lagi tamparan hebat kepada DAP.”

“Bukan itu sahaja, Hadi berani mengaitkan pilihan raya PBT dengan kebimbangan terhadap berulangnya peristiwa berdarah 13 Mei, yang kita tahu apa dan siapa puncanya. Peringatan tersebut bagai menusuk ke jantung DAP.

Ternyata kenyataan Hadi menyebabkan ramai pemimpin DAP melompat tak keruan,” tambahnya.

38 comments:

  1. Inilah orangnya yang akan menggagalkan Pakatan Rakyat menawan Putrajaya.

    Suka publisiti.

    Cakap banyak tapi kerja buatnya tiada

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama macam nuar gak lah tu....

      Delete
    2. Tak kisah, biaq pi la tak tawan putrajaya. Nanti ada pulak lantik anak bini kroni jadi TPM, dsb

      Delete
    3. bagus laa gagal tawan putrajaya... nanti ade plak 2nd First Lady yg atur bag bjenama sama cam yg ade skrg ni... macam la si azmin tu buat keje sangat... hasil PR yg ada skrg ni pun suma hasil MB yg lepas...

      Delete
  2. INI lah tanda tanda seorg ketua parti yg akan di gulingkan oleh ahli parti sendiri apabila sudah tidak mendapat tempat di hati ahli maka makin menjadi merapu lah setiap kenyataan di buat di media. Hai Hadi cukup cukup lah Pas sekrg sudah diterima oleh semua kaum parti yg relevan x seperti ketika anda lakukan sekitar 80an dulu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iya ka? Makin sokong ada lar. Hang jerit mcmana pun, hang tak masuk muktamar buat pemilihan. Yg buat pemilihan/mengundi adalah kami.

      Delete
    2. Presiden hendak digulingkan!!?*..apa cerita ni Doll??..Engkau ni penyangak dap dah kepanasan ye...

      Statement khianat dari konco2 dap bila Dato' Hj Hadi mulai menyanggah perangai buruk dan haprak dap..

      Delete
  3. Syabas Haji Haji sebenarnya mu telah balik ke pangkal jalan.

    ReplyDelete
  4. Bila diam dikata mcm2 bila bersuara pulak dikata mcm2 dek pihak lawan, kawan dn musuh dlm selimut ...seolah olah x berhak nk bersuara pulak dh ... tuduh mcm2 fitnah mcm2 sesedap hati ...selagi dipanggil manusia ni lh dia ...

    ReplyDelete
  5. Pkr dgn dap ni mesti ikut cakap dia je ...

    ReplyDelete
  6. Inilah masalah dengan Melayu kita. Asyik memutar belit sejarah semata-mata untuk menakut-nakutkan orang lain. Kalau masih ada Melayu yang mempercayai bahawa DAP yang memulakan 13 Mei, maka jawapannya BODOH PIANG. Yang memulakan 13 Mei itu ialah UMNO sendiri tetapi tahinya disapu pada orang lain.
    Aku tak mahu komen tentang TGHH sebab dia tok guru aku. Nasihat aku ialah adalah lebih baik TGHH bersara sahaja daripada politik dan hanya mengajar agama. Politik tidak sesuai dengannya malahan beliau tidak pandai berpolitik. Sebagai seorang ulamak, jangan sekali-kali mengeluarkan kenyataan yang menampakkan ketidakcerdikan kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg ko pun satu, tghh x kate pun cina yg mula kn 13 mei, kalu ko kata umno yg mulakan 13 mei x mustahil umno x boleh buat perkara yg sama ...dh berpuluh tahun dh tghh berpolitik x yah lh ko nk ajar dia ...jgn ingat diri kite ni cerdik sangat org lain semuanye bodoh, cerdik dlm bodoh tu lh yg paling banyak buat huru hara.....

      Delete
    2. Anon 13:18

      Kau pun sama balol, bangang. Tak faham sejarah 13hb. Mei. Kalau melayu yang ada sekarang masih bodoh seperti tahun 69 UMNO Baru akan buat lagi huru hara untuk kekal kuasa. Tapi malangnya melayu sekarang sudah berpecah kepada 4 kumpulan yang membuatkan UMNO Baru terpaksa guna polis dan mahkamah untuk mencengkam kuasa yang telah terhakis.

      Perkasa dan Isma itu ditubuhkan untuk apa ? Kenapa akta hasutan tidak dikenakan pada Ibrahim Ali dan
      Mashita Ibrahim ?


      Kalau pilihanraya umum untuk pilih ahli parlimen dan ADUN boleh mengubah dan mengalahkan UMNO Baru ianya juga akan diharamkan seperti yang dilakukan pada pilihanraya PBT.

      Disebabkan SPR masih bolih menipu pilihanraya.... UMNO Baru cakap besar dan angkuh.

      Apakah semua warga Malaysia bodoh macam Hassan Malek ke ?

      Seperti yang kau tulis... jgn ingat diri kite ni cerdik sangat org lain semuanye bodoh, cerdik dlm bodoh tu lh yg paling banyak buat huru hara.....

      Khaaak tuuui....

      Delete
    3. 13:47, org bangang mcm ko ni lh dipanggil bahlol dlm bangang...perasan cerdik, kencing berak pun cebok x bersih lg nk ngaku cerdik, Khaaak tuuui...kahkahkah

      Delete
    4. Sebabnye melayu dh x sedar diri...kahkahkah

      Delete
    5. Sebabnye melayu dh x sedar diri...kahkahkah

      Delete
    6. Setelah baca komen di atas, aku dpt rasakan anon 1545 sebenarnya yg pandai..pandai MENCARUT..tahniah utk mak bapak anon 1545 melahirkan dan mendidik anak cam tu

      Delete
    7. Dh main mak bapak pulak dh ...kahkahkah...sah bahlol ...kahkahkah

      Delete
    8. Tak pandai politik?

      Tapi aku tenguk menang jer pilihanraya. Kalau tak pandai tak kan menang pulak.

      Hang yg pandai komen cuba masuk bertanding lawan dia PRU14 nanti. Silap haribulan hilang deposit.

      Delete
  7. Baik bersara la Lepas tu jual pil kuda..hee

    ReplyDelete
  8. Mampos lah melayu dengan angan ke putrajaya. Janji putrajaya dapat dirampas drp.umno,tak kira siapa yang akan memeretah.
    Ya memang nmmelayu juga yang akan jadi PM. Tapi PM tanpa kuasa. Kuasa penentu ada pada orang lain. ( lihat pembahagian kerusi dan kerusi dimenangi oleh PR)
    Contoh
    Diperak dulu. Pas ada 6 kerusi dun tapi diberi jawatan MB
    Apa MB pas boleh buat? Dap yang pegang tali hidong.
    Kini timbul pula isu p/raya pbt.
    Wahai melayu. Sedarkah kamu ,siapa yang majoriti pwnghuni besar?
    Jika p/raya pbt di adakan.sudah tentu,perwakilan dalam pbt tersebut semuanya cina akan menang. Tahu kah kamu apa implikasinya? Apa kuasa yang ada pada ahli pbt?
    Memang cina yang komen kat sini tentu tak setuju dengan TGHH. Kalau melayu yang setuju dengan LGE dan Hasrat DAP ini mungkin melayu yang sanggop bermutih mata ,asalkan bn tumbang.

    ReplyDelete
  9. anon 15:22

    Kau tak nampak kah UMNO Baru telah jahanamkan tamaddun bangsa melayu. Jika kau fikir kau betul..... Tunjukkan pada aku siapa pejuang melayu yang memerdekakan bangsanya dari penjajahan kapitalis ?

    Zaman sekarang bukan lagi zaman melayu.... zaman sekarang adalah zaman bangsa malaysia, Melayu, Cina, India, Khadazan, Iban Bidayu adalah warga negara Malaysia yang perlu diberi perhatian dan pengagihan rezeki yang adil.

    Itu sebabnya majoriti pengundi memilih Pakatan Rakyat sebagai pesaing Barisan Nasional.

    ReplyDelete
  10. Lantikan ahli majlis ikut kouta spt skrg. Melayu brp.cina brp.india brp. Mrk dipilih melalui pilihanraya tempatan. Rakyat dlm pbt akan pilih. Siapa melayu undi tertinggi jd ahli majlis. Begitu juga cina.india. Ahli majlis sekrg dipilih oleh parti pemerintah.mrk ini akan jd. Seperti dicucuk hidung dan x mampu bersuara. Yg jadi ydp atau datok bandar biarlah kerajaan yg pilih baru ada link dgn negeri dan pusat. Aku rasa apa masalah klu ada pilihanraya tempatan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hello cina dap...lu punya cec pun serabut menipu membelit ni nak berangan nak buat p'raya majlis tempatan le pulakk...
      Dulu boleh la melayu tertipu..khalifah omar a aziz konon...umnongok buruk..dap pulak hancus serabai dan bukan kawan yg jujur...paling jelas dap terbukti musuh islam yg nyata..
      Realitinya apa saja saranan musuh ni ada 'udang sebalik batu'...ada 'babi disebalik pintu'...berwaspada lah...

      Delete
  11. Boleh setuju dengan anon 16.03.
    Tetapkan dulu quota untok setiap bangsa. Than baru undi. Ini dapat mengekalkan status quo dalam perwakilan PBT.
    Bagi anon 15.50.
    Adakah cina akan adakah semangat toleransi seperti melayu jika benar bangsa malaysia ujud? Sudah terbukti cina tidak akan beri peluang samarata kepada melayu. Pergi lah tanya kedai kedai runcit melayu di luar bandar berapa harga yang cina tolak kpd.mereka dan berapa harga cina tolak kpd.peruncit cina.
    Cuba lah cakap cina bila pegi beli barang kat kedai cina.lihat ada beza kah harga dengan yang cakap melayu?
    Cuba selidik berapa gaji pekerja cina dibayar berbanding dengan pwkerja melayu?
    Aku di besar oleh keliarga cina. Banyak aku belajar daripada mereka.
    Yang tersirat tidak semesti sama dengan yang tersurat.

    ReplyDelete
  12. kau cakap lah apa pun. yang pasti aku tak akan pangkah PAS dlm PRU akan datang selagi TGHH menjadi presiden. serban saja yg besar tp suka tikam kawan dari belakang... Klu PAS nak menang pstikan tuang presiden ditukar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tk de sape nk meraung pun, x de sape suruh ko pangkah pas pun ... sorang x nk pangkah 10 mari pangkah ... sori bro, lu x leh mintak org sama kepala mcm lu ... bye

      Delete
    2. Itu pilihan ko, xda paksaan.

      Aku pun xundi PKR, DAP dan Umno.

      Delete
    3. Anon 22:00 tu dulu masa pru13 dia tak undi pas punnn...dia undi dap...tetiba je dia hanya akan undi pas kalau presiden pas disingkirkan...
      Lu punya permainan pas/umno dan muslim di malaysia dah sedar le...dulu boleh le dap membelit..bila dah ada kuasa..sejarah pun dap nak ubah...

      Tersilap memilih kawan perkara biasa..tetapi bila pas berbaik sangka dengan kafir dap bukan satu kesilapan biasa..bila mereka mula perasan kuat maka mulalah dok tunjuk perangai kaduk naik junjung..rumah tangga orang pun mereka mula menyebok..yg sudah tu sudah...

      Pastikan TIADA satu undi muslim untuk dap...dap musuh islam yg nyata...azan dan khutbah jumaat pun mereka tak selesa...

      Delete
  13. Kita tengok berapa banyak kerusi Parlimen & kerusi DUN PAS yg terlepas ketangan UMNO/BN dlm PRU akn datang. Kebodohan TGHH akn buat PAS putih mata. Lihatlah apa yg berlaku kat Terennganu, Kedah dan Perak.
    PRU akn datang sila fokus di Kelantan &Selangor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dh jd nujum pak belalang pulak dh ... kahkahkah

      Delete
    2. Eleh, kalau tawan putra jaya pun ...

      PM - aku
      TPM - bini aku
      Menteri kanan - anak aku.

      Poorah.

      Delete
  14. Kalau kerusi pas jatuh ke tangan umno pun,melayu jugak. Dan lebih baik kalah daripada menang,tapi dap cina yang yang pegang trump card. Tak sedar kah wahai melayu. Dap dah mintak tim
    speaker 2 di selangor baru ni? Setelah gagal dapat tim.speaker. dah la tu, mengungkit yang dap menang lebih banyak kerusi DUN diselangor. Apa erti ini semua?
    Dap itu kapir yang nyata( selain dua tiga kerat islam) dan umno 90% islam. SEJAHAT JAHAT ORANG ISLAM,SEBAIK BAIK ORANG KAPIR. ORANG KAPIR TAK AKAN PERNAH REDHA DENGAN ORANG ISLAM SELAGI, ORG.ISLAM TIDAK MENGIKUT JALANNYA.

    ReplyDelete
  15. Sarang Tebuan Jangan Di jolok......Tegas itu keberanian.....Air yg Tenang Itu Jangan di sangka tak ada buaya.....kena beringat dr sejarah...yg mengajar kita erti kehidupan....sejarah para sahabat Islam khasnya. ...untuk di jadikan tauladan dan ukuran. Beringat sebelum kena....jangan terangtuk baru nak terngafah....

    ReplyDelete
  16. Puak sekular dn penentang islam dlm pr adalh pkr dgn dap ...pas diyakini sedang merangka sesuatu dlm menilai semula penglibatan pas dlm pr ...namun itu bukan perkara mudah sbb ujudnye musuh2 dlm selimut yg telah sekularkan oleh pkr dn dap...alkisah

    ReplyDelete
  17. bodoh punya lembu UMNO awang selamat lembu umno tu cakap camtu sb nak tgk PR pecah dan seterusnya BN kembali berkuasa

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak kisah la pak awang tu nk tulis ape pun... yg Dap ni bengap sgt nk timbul bermacam masalah skrg apesal..? yg ada pun lum setel lg.. lepas tu nk ckp TG Hadi bakal punca tawan putrajaya... peeegidahhh..!!! kencing pun xbasuh ada hati nk ngaku bersih... bodoh!

      Delete