KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 27 January 2015

PILIHAN RAYA PBT ... LIM GUAN ENG SUDAH KENA KANTOI ... PAS PULAU PINANG DEDAHKAN TIDAK PERNAH DIAJAK BERBINCANG.




PAS Pulau Pinang tidak diajak berbincang secara rasmi mengenai pilihan raya Pihak Berkuasa Tempatan (PBT), kata Timbalan Pesuruhjaya Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa.

Mujahid mengulas kenyataan Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng yang mengatakan baru-baru ini Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Setiausaha Agung Datuk Mustafa Ali sudah dimaklumkan mengenai perkara itu.

"Peringkat negeri tiada perbincangan dan saya tidak pernah diberitahu mengenainya. Saya anggap ia dibincangkan di peringkat pusat," kata Mujahid.

Lim, yang juga Setiausaha Agung DAP, berkata, beliau menghubungi presiden dan setiausaha agung PAS sebelum Pulau Pinang memulakan kempen “undi ketiga” dengan membawanya ke mahkamah.

“Saya terkejut kedua-dua pemimpin gagal menyatakan tentang ini dan saya fikir ia tidak jujur,” kata ketua menteri Pulau Pinang itu minggu lalu.

DAP dan PAS, bersama PKR bergabung dalam Pakatan Rakyat (PR).

Lim berkata, beliau menjelaskan niat kerajaan negeri dan menurutnya, pemimpin PAS sudah menjawab, Barisan Nasional (BN) yang mengawal kerajaan pusat tidak akan bersetuju, namun Pulau Pinang boleh meneruskannya.

“Jadi mereka tidak menentang. Dan ini dibuktikan dengan tiada bantahan pemimpin PAS terhadap kerajaan PR Pulau Pinang mendesak pilihan raya PBT dan semasa kami memfailkannya di mahkamah. Tiada seorang pun yang membantah di media,” katanya.

Mujahid menjelaskan, apa yang difahami beliau dalam konteks pilihan raya PBT adalah melantik ahli majlis kerajaan tempatan melalui pilihan raya bukan lantikan sebagaimana yang diamalkan sekarang.

"Saya secara peribadi tidak menolak pilihan raya kerajaan tempatan dan tidak juga setuju jika ia dikaitkan dengan isu perkauman," kata Mujahid.

Bagi Mujahid, ia perlu dilihat dari perpektif perundangan, demokrasi dan konsultasi awam.

"Yang terbaik sekarang adalah duduk berbincang dan masalah tak selesai jika serang menyerang di media," katanya.

Mujahid juga berkata, PR harus kembali kepada kepercayaan yang diberikan oleh rakyat dalam Pilihan Raya Umum ke 13 lalu yang mahu PR fokus kepada janji dalam manifesto mereka.

16 comments:

  1. Yeah kalau cam tu memang kantoi gOreng

    Roket Penang punya goreng isu PBT
    Anwar punya goreng kemelut MB Selangor yg nembawa tski dipecat demi nak angkat bini jadi mb

    In short DAP dgn Anwar dua2 jenis macam Ibrahim Ali saja.

    Aku dah kata dah PKR, PAS dan DAP perlu reformasi dalaman.

    Anwar Ibrahim dgn Ibrahim Ali sama saja.

    Jeff Ulu Yam
    Reformasi kan Parti sebelum dapat Putrajaya

    ReplyDelete
  2. Cina dap ni sebenarnye nk buat sesuka hati dia je ...mula2 penang buat prpbt lepas tu masuk jarum nk buat kt selangor lk, sbb rakan tido sebantal mimpi sama2 nye pkr tgh berkuasa ...hehehe

    ReplyDelete
  3. Satu lagi, Permatang Pauh tu bukan kat Penang ka? Hello Anwar takkan hang takut dekat DAP kut. Dont be khuatir Anwar, hang sound ja depa. Lepas tu hang belanja la Pesemboq.

    Aku tak tuduh hang penakut. Tapi ahli parti suruh hang belagak macho sikit

    Dave Bukit Mertajam,
    Best friend Jeff kat MPSI dulu

    ReplyDelete
  4. CINA DAP MEMANG KUAT TIPU


    BERNIAGA TIPU, NI ORANG MELAYU PUN DIA NAK TIPU JUGA??


    MAMPUS LA DENGAN PERANGAI CINA DAP


    WOI CINA DAP,, KAMI ORANG MELAYU TAK UNDI DAH DAP PRU14


    SORI LA CINA DAP CUCU CICIT KOMUNIS


    PERANGAI CINA DAP MACAM BANGSAT


    MUKA DAH LA HODOH,, PERANGAI PUN HODOH


    DARI KETURUNAN SIAL MANA LA CINA DAP NI

    ReplyDelete
    Replies
    1. dapig keturunan taik babi...sekian tmakseh.

      Delete
  5. Tak leh sokong dap ni. Sy dok penang sy tau la.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hmmmhhh...nama hang banyak huruf eeee....patut lah pun hang tak suka DAP. Taun ni hangpa tak buat cake taik lagi kaa.....

      Delete
    2. Memang patut bg betul2 punya taik saja kt dap tu ...amacam 20:01 sipemuja dap memang patut gitu kan ...kahkahkah

      Delete
    3. 20:01..Lubang juboq hang selalu di liwat oleh Dapig sampai keluaq taik sebab tu le kau sayang sgt ngan Dap...hehehe

      Delete
  6. Sin Chew Daily, 27 JAN 2015, halaman 08,

    LIM Guan Eng - Ketua Menteri Pulau Pinang membidas Kerajaan PAS Negeri Kelantan sebagai sebuah Kerajaan Negeri yg lemah dan gagal melaksanakan tanggungjawabnya semasa musibah banjir yg melanda Kelantan pada penghujung tahun lalu.

    Katanya, semasa banjir besar berlaku, keadaan yg berlaku adalah seolah-olah tiada Kerajaan Negeri yg wujud. Kerajaan yg ada hanya lepas tangan dan tidak tahu melakukan apa apa utk menyelamatkan mangsa mangsa banjir.

    Menurut LIM lagi, walaupun Kerajaan PAS Kelantan selama ini terkenal dgn dasar pentadbiran yg bersih tetapi mereka juga harus menjadi sebuah Kerajaan yg boleh membuat kerja untuk rakyat.

    Jika Kerajaan Kelantan tidak tahu menjalankan tanggungjawabnya sebagai sebuah Kerajaan Negeri, adalah lebih baik, mereka jangan menjadi Kerajaan Negeri di Kelantan.

    LIM Guan Eng berkata demikian semasa menghadiri satu majlis kempen menambah keahlian parti DAP di Bukit Mertajam semalam.

    ReplyDelete
  7. Anuar cakap bergema tapi depan cap rocket menikus. Ni ka De facto pujaan. Hadus

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dengan dap dah patut2 pun anwar jadi tikus...klu nak mengaum kat dap maka undi FOFULAR anwar dari 52% akan bertukar menjadi HILANG WANG PERTARUHAN...dalam keadaan sekarang ni kalau dap suruh anwar makan taik pun dia akan makan jugak...
      Nak salahkan anwar 100% tak patut sangat...salahkan anwar 95% udah le...5% lagi bagi ruang untuk kemaafan..
      Yang penting...kita bumiputera..melayu muslim..melayu mamak..muallaf..kaum india muslim dan non muslim....MENOLAK SECARA TOTAL parti sombong angkuh dap dlm p'raya mendatang...

      Sikap angkuh dan cara dap berpolitik mengundang risiko hilangnya keharmonian dalam negara...DAP wajib disepak..anak-anak anjing peliharaan dap seperti eric paulsen..Nawawee..Alvin Tan..elok di lastik...

      Perlakuan jelik dap & pengikutnya dah melampau...haram hukumnya muslim bersekudukan dengan dap apatah lagi memberi simpati....

      Delete
  8. Pekara yang penting adalah tanggongjawab pemimpin tertinggi parti itu sebabnya PAS Pulau Pinang tidak diajak berbincang secara rasmi mengenai pilihan raya Pihak Berkuasa Tempatan.

    Kelayakan berbincang mengenai pilihanraya itu terletak pada Hadi Awang selaku Presiden PAS bukan berbincang dengan Timbalan Pesuruhjaya PAS.

    Masaalah yang telah menjadi rahsia umum adalah Hadi Awang tidak pernah datang bermesyuarat dengan PKR dan DAP atas alasan Hadi tidak pandai berbahasa inggeris. Dia jadi termangu dan bodoh apabila Anwar dan Lim Kit Siang berbincang dalam bahasa inggeris.

    Masaalah menjadi bertambah rumit apabila kuasa yang ada pada Mat Sabu selaku timbalan presiden diperlecehkan oleh Hadi sehingga apa yang dipersetujui jadi bercanggah dengan kehendak Hadi. Oleh kerana itu.... apa hebatnya kuasa yang ada pada timbalan pesuruh PAS yang mengatakan mereka tidak diajak berbincang oleh DAP ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apapasal perlu cakap inggeris...hj hadi melayu...cakap le melayu...kalau haji hadi cakap arab camana?..
      Realitinya hj haji hadi amat memahami apa yg diperbincangkan...diam diam sebab tak setuju dengan cara putar belit adu domba yg dirancang oleh dap dan pkr...hj hadi muslim yg maklum akan islam..dan dalam Islam 'Matlamat menghalalkan cara' adalah dilaknat...bab ni cina dap mana faham...bagi depa yg penting dapat merampas putrajaya...

      Semakin kau menghina haji hadi maka semakin jauh melayu dan muslim dari dap...cina & melayu yg beragama islam ni tak secocok dan tak sama...bagi cina bila beli 10 sen dan jual Rm10 dikatakan pandai berniaga...Islam pulak menegah keras perniagaan sebegini...

      Jadi pada anak2 anjing dap yg dok berkeliaran kat blog ni..usahlah dok nak mempertikai tahap kecerdikan hj hadi...

      Dinbt

      Delete
  9. Maaf la ... sy tak suka mengata ngata mereka yg buat comment dan semua yg lain tapi orang melayu mesti lah tgk masa depan. Org melayu perlu bergabung supaya kuat dan dapat kekalkan pemerintahan negara. Semua parti ada masalah tak kira BN atau PAS tapi kita kena tenguk jauh kedepan. Selesaikan masalah dgn baik dan bersatulah. Lrtakkan tepi fahaman politik msg2 dan fikir lah... saru hari nanti negara ini akan dikawal oleh bukan melayu jikalau melayu terus bermusuh. Yg dok buat salah tu semasa ada kuasa, bertaubatlah krn kuasa yg diberi iru adalah saru dugaan semata mata. Tkasih dan jgn marah kat saya sbb sy berniat baik.

    ReplyDelete
  10. Maaf la ... sy tak suka mengata ngata mereka yg buat comment dan semua yg lain tapi orang melayu mesti lah tgk masa depan. Org melayu perlu bergabung supaya kuat dan dapat kekalkan pemerintahan negara. Semua parti ada masalah tak kira BN atau PAS tapi kita kena tenguk jauh kedepan. Selesaikan masalah dgn baik dan bersatulah. Lrtakkan tepi fahaman politik msg2 dan fikir lah... saru hari nanti negara ini akan dikawal oleh bukan melayu jikalau melayu terus bermusuh. Yg dok buat salah tu semasa ada kuasa, bertaubatlah krn kuasa yg diberi iru adalah saru dugaan semata mata. Tkasih dan jgn marah kat saya sbb sy berniat baik.

    ReplyDelete