KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 19 January 2015

BANJIR BESAR MELANDA SARAWAK TETAPI DIBERITAKAN TIDAK DI HEBAHKAN OLEH SEMUA MEDIA ARUS PERDANA .. MENGAPA EK??????


Diberitakan banjir besar sedang melanda Ulu Mendamit Limbang, Serawak .

Apa yang memelikkan sekali ialah mengapa kisah bencana ini tidak di hebahkan oleh semua media arus perdana?????

Apakah khuatir dan gerun rakyat akan persoalkan dan pulangkan paku buah keras kenyataan melampau Shaidan Kassim betapa banjir besar melanda Kelantan baru-baru ini disebabkan pembalakan haram dan berlebih-lebihan tanpa kawalan???

Satu dunia tahu isu pembalakan yang luar biasa di Sarawak.

Sebab itu mulut menteri macam Shahidan Kassim ini jangan celupar sangat .. dia ni jadi menteri pun sudah dikira silap besar .. sepatutnya dia ni antara pertama yang patut di pecat sekali dengan Hassan Malek dan Zahid Hamidi.

34 comments:

  1. Cuba perhatikan berapa culas Anwar dalam hal banjir ini, betapa kejamnya Anwar memperlakukan CheGu Bard danTSKI dan paling akhir adalah menjadikan PKR sebagai hak mutlak dia. PKR hak ahli bukan hak keluarga dia. Siapa lagi tak nampak macam mana dia menjatuhkan TSKI untuk diberi jawatan kepada Bini dia. Hoiiiiiii Anwar, jangan sangka akar umbi buta hati.

    Jeff Ulu Yam
    Keadilan Since Year 2000

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bantai ,jangan tak bantai biar PKR lupus terus dari ingatan.HIDUP UMNO buat anon 09.53.

      Delete
    2. Sapa bantai Anwar dicop sebagai Parti Lawan. Kata parti lawan macam2, tapi diri sebijik macam parti lawan.

      Balik la Anon 11:27

      Delete
    3. Tibaii jgn tak tibaii... biaq org ulu yam sj yg hero malaya...

      Delete
    4. gua sokong lu bro Jeff, tak pasal2 duit rakyat habis krn "kajang move"
      Nasihat untuk Omak Kau dan Jeff hati2 nanti blogger WFauzdin naik angin dan sekarang pun dah jadi macam babi gila.

      Delete
    5. i musykil lah kalau ada yg hentam anwar tiba2 je ni.

      dah masih ungkit nama khalid.

      makanya mungkin dendam kejatuhan khalid tidak kesudahan walaupun cuba dilupakan utk seketika.

      hiihih mcm kenal je Jeff ulu yam tu..... ulu makcik yam

      Delete
    6. Bukti Anwar Gila Glamour

      2 Isu yang berlainan

      Isu Pertama

      Datuk Seri Anwar Ibrahim sedia bekerjasama dengan pihak berkuasa anti rasuah Malaysia jika siasatan dilakukan terhadap bank bekas menteri kewangan

      Ulasan: Anwar Sibuk sebab ini isu glamer

      Isu Kedua

      Rumah Penyelia Dun Dabong yang dijadikan pusat pengumpulan bantuan banjir dan tempat menyediakan makanan untuk mangsa banjir, dinamakan Dapur Rakyat.

      Wuiiiihhh kirim salam la Anwar nak ambil berat. Lumpur, pacat dll.
      Mujur ada Azmin, Salahuddin, MB Kelantan, LKS yang menyantuni mereka.

      Delete
    7. Bila dah termasok dalam kelompok yg di Transformasi kan menjadi PENGEMIS BRIM.... merapu meraban lah mengutuk DSAI. Gitu lah akibatnya... semoga kita tak termasok dalam kelompok yg tak konsisten perjuangannya. (Dr.G)

      Delete
  2. Mungkin mangsa banjir martabatnya lebih tinggi dari anjing bagi setengah pihak.

    Tengok Nurul Izzah, sesi touch d hanjing pergi, mangsa banjir tidak dipedulikan. Bukan mengata, tapi action speaks louder than word

    Jeff Ulu Yam
    Keadilan Since 2000

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko jangan sebut Nurul Izah...tu aku dah book buat no 4.

      Delete
    2. Haluuuuuuuuu Nurul, tak payah politik lahhhhh, kamu buka Pet Shop kat Permatang Pauh lagi elok. Ramai orang nak beli makanan hanjing

      Delete
    3. Apa lagi wehhh, mintaklah bapak kau tu jadi Guarantor loan. Takkanla bapak sendiri pun tak mau tolong. Ialah mangsa banjir mungkin bapak kao tak mau tolong, tapi kau kan anak dia

      Delete
  3. Sapa jeff ulu yam ni ..spesis keldai umporno atau balaci sapa...posting merapu tak relevan dengan tajuk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian kat anon 10:02 masih belum kenal sapa jeff ulu yam tu.

      Kalau anon 10:02 benar-benar nak tahu,
      dia adalah kembar tak seiras dgn hasan malik,
      ketika emak bapak membuatnya dulu,
      posisi mereka dalam keadaan terbalik.

      Delete
    2. Mana ada lari komen brader Jeff tu, dia cakap pasal Betina Pantai tu yang tak peduli hal mangsa banjir. Bapak betina tu pun pun yang cakap macam tong kosong. Keadilan utnutk rakyat konon. Rakyat susah tidak dipedulikan. Dia susah kena fitnah, masuk jel dia carit rakyat.


      Inilah Contoh Pemimpin kurang Berkhasiat. Torak lebih no action

      Delete
    3. Jeff Ulu Yam ni bkn Macai UMNO BN dan bkn juga Balaci UMNO BN, tapi haiwan ini merupakan ahli Pertubuhan Bangsa2 Beruk dan Ungke a.k.a UMNO (Ungke Monkey Nation Organization). atau setelah Rosmah beranak spesis ini juga dikenali sebagai Babi Negara

      **Noted: Jadilah manusia jgnlah menjadi Babi Negara atau Pertubuhan Bangsa2 Beruk dan Ungke wakakaka

      Delete
  4. Shahidan kasim pun bijak jugak dia tau yg gondol hutan sarawak sape lak, mane dia berani....ni menteri taik kuching sape x kenal..hihihi

    ReplyDelete
  5. PKR kini semakin hilang arah serta berlakunya kerosakan struktur dalaman parti yang tidak mampu diselamatkan lagi. Ini disebakan oleh individu yang membawa ideologi nepotism dalam PKR Melihat daripada perkembangan ini, saya menaruh keyakinan bahawa usia PKR tidak akan bertahan lama. Ini memandangkan sudah ada isyarat bahawa lebih ramai lagi ahli akar umbi PKR di negeri Selangor akan meninggalkan parti tersebut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dh boleh bungkus dh ke?

      Delete
  6. Mulut Shahidan tu memang celupar. Mulut taraf longkang pasar Chow Kit!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lari topic. Orang tgh discuss PKR ni

      Delete
    2. 12:06 keldai umno ye....

      Delete
  7. Bukan keldai umno tp hanjing umno

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bkn Hanjing tapi Babi Negara

      Delete
    2. Bkn babi negara tapi beruk gila

      Delete
  8. Apasal Anwar, bini dia dan anak dia tak peduli mangsa banjir. Aku salute orang macam Azmin Ali, Salahuddin Ayob dll yg menyantuni orang susah.

    Anwar ni aku rasa meroyan nak pangkat saja. Itu sebab sampai tak tau kira dan pecat TSKI untuk diberi jawatan kepada bini.


    Jesse Labu, N9ners
    Penyokong SAMM

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biar lh dia dgn keluarga dia ...air laut pun ade pasang surut ...

      Delete
  9. cinta pada khalid tk pernah padam maka dendam kat anwar masih menyala.

    apa pun bencana yg berlaku memang anwarlah puncanya.

    sebb anwar adalah pemimpin agung dunia.

    ReplyDelete
  10. JEFF ULU YAM....boring tul la dgn komen kau hr2...Boleh x bukak blog kau sendiri??? Tnggal pun d Ulu... Otak kaldai.. Konen bodoh. Maaf ler kl ko harap de orng yg akn trpengaruh...bc nama Kau pun dh boring.. Balik rumah main batang bapak kau lg baik....

    ReplyDelete
  11. JEFF ULU MAK YAM ADALAH TUAN BLOG ... hihihihih

    ReplyDelete
  12. Cerita anwar hari2 pun orang dah muak....cerita azizah pun dah muak...cerita nurul izah je yg syok...

    ReplyDelete
  13. jeff ulu yam ialah orang yang frust nonggeng,hajat hati nak jadi mb,tapi
    tak kesampain...azmin yang dapat,sebab tu dia cakap merapu meroyan hari2...kesian dia...kesian dia...

    ReplyDelete
  14. jeff ulu ayam ni menyamar sebagai ahli pkr. sapa tak tau ... dia ahli umno seumor hidup. diupah jd pemcacai bangang.... hari2 makan hasil upahan umno.... kesian

    ReplyDelete
  15. Jeff ulu yam ni ahli umno seumur hidup kelas yg paling bangsat sekali...nama sbnr dia jefri.pakai Mercedes buruk.USIA 50an Bini pertama ditinggalkan...mini merempat. Dia kawin pompuan indon tinggal di ligamas Bandar Baru Batang Kali.Bapak saudara dia ketua Kg Pasir...ulu yam.Awas Jefri ini penipu besar.sekian harap maklum.

    ReplyDelete