KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 20 January 2015

DAP TIDAK KONSISTEN DAN ANGKUH BILA ADA MAJORITI DI PULAU PINANG KATA SETIAUSAHA AGUNG PAS.



Pertamanya saya mahu mengucapkan terima kasih kepada Anthony Loke, setiausaha organisasi DAP kerana mengakui dan mengesahkan bahawa pilihan raya kerajaan tempatan tidak termasuk dalam polisi bersama Pakatan Rakyat.

Premis perbincangan kita sebenarnya bukan isu demokrasi tetapi pendirian DAP yang tidak konsisten tentang polisi bersama.

Ini kerana banyak lagi isu demokrasi yang belum selesai jika kita mahu bincangkan isu ini.

Sepanjang masa DAP menyatakan bahawa sebarang isu yang tidak termasuk dalam polisi bersama dan tidak dipersetujui oleh pimpinan tertinggi Pakatan tidak boleh dilaksanakan.

Isu kerajaan tempatan adalah contoh tentang sikap DAP yang tidak konsisten dalam hal ini.

Dalam kes hudud yang tidak termasuk dalam polisi bersama, DAP mati-matian berkata, ia tidak boleh dilaksanakan tetapi dalam kes kerajaan tempatan yang juga tidak termasuk dalam polisi bersama ia diteruskan oleh kerajaan Pulau Pinang.

Ini yang menjadi persoalan.
Pendirian pemimpin Pakatan berkaitan isu kerajaan tempatan jelas, ia tidak mempunyai persetujuan bersama untuk dilaksanakan.

Ini boleh dibuktikan daripada perkara yang sama dikemukakan oleh Teresa Kok sewaktu menjadi pengerusi DAP Selangor yang mengemukakan isu pelaksanaan pilihan raya kerajaan tempatan di Selangor.

Angkuh bila ada majoriti

Pendirian yang diambil oleh pimpinan Pakatan dalam mesyuarat-mesyuaratnya dalam isu ini jelas menolaknya sehingga ia dibincangkan bersama oleh ketiga-tiga parti di peringkat negeri.

Sehingga ini tiada sebarang keputusan dibuat oleh Pakatan di peringkat negeri.

Jelas tiada persetujuan di kalangan pimpinan. Tetapi dalam kes Pulau Pinang kerajaan DAP tanpa merujuk kepada pimpinan pusat, ia terus dilaksanakan.

Ini yang menjadi persoalannya. Apa sebabnya, kerana mereka ada majoriti dalam DUN Pulau Pinang.

Ini adalah gambaran daripada sikap arogan atau angkuh yang ditunjukkan oleh pemimpin DAP apabila mereka memperoleh kuasa majoriti.

Hal ini juga dimanisfestasi oleh pimpinan DAP Sarawak yang membuat kenyataan, tidak perlu kerjasama PAS hatta PKR sekalipun hanya kerana DAP paling kuat di Sarawak.

Sifat arogan sebagaimana yang ditunjukkan oleh sebahagian pemimpin DAP ini satu amalan yang tidak baik dalam konteks kerjasama politik sekarang.

Oleh itu saya menyeru kepada pemimpin DAP supaya jangan meneruskan amalan dan sikap seperti ini kerana sikap angkuh dan arogan ini bercanggah dengan amalan dan semangat setiakawan dalam kerjasama ini.

50 comments:

  1. APA nak buat. Semua rocket cakap anuar yes saja. Ala Anuar mangkuk yg tak peduli hal mangsa banjir

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul itu bro aku pun macam Macai pkr sabah2 nak tunggu 50 january. stopah ada cakap bila lagi macai dap nak buat perkara luar tabie adakan pilihan raya majis pebandaran di p.pinang ia

      Delete
  2. Maka tatkala kamu mencari redha sikafir walaupun kamu sangat jelas pada kehendak dan cita2nya yg meletakkan sifatnya tergolong kepada kafir harbi (dlm percaturan politik)...ketahuilah sesungguhnya sikafir itu tidak akan memberi "redhanya" ...sehingga kamu menurut pada kesesatannya..mengapa pula kamu berkeluh kesah pada hasilnya atas jln yg kamu pilih itu..aku tidak keberatan untuk menyingkap pada jejak jelik yg kamu tinggalkan .. satu2nya "jambatan" yg menghubungkan antara kamu (PAS) dan DAP..adalah sifat mabukan kuasa pemerintahan..kerana kamu masing2 mengambil kesempatan pada seorang pemimpin yg jatuh atas kesongsangan nafsunya (anwar)..walaupun pada waktu berkuasanya anwar kamu menjadikan kecelaruan seksualnya sebagai sandaran kamu untuk menjatuhkan seluruhnya kerajaan yg dianggotai oleh anwar...lalu atas sifat jelik kamu wahai PAS ..maka dihinakan kamu atas apa yg kamu kerjakan...kamu tanpa sedar mengangkat sipelaku liwat sebagai ketua kamu...dan dihinakan kamu sekali lagi dengan kesanggupan kamu menjalin apa yg kamu gelar sebagai "tahaluf siasyi".. pada sikafir yg bersifat kafir harbi..dan penghinaan yg paling hebat yg dikalungkan dipundak kamu wahai PAS ...duduknya kamu dlm lingkaran tahalufmu itu adalah kedudukan yg paling rendah ...yakni sebagai pelaksana ...nauzubillah ...sesungguhnya Allahswt tidak menzalimi hambaNya...melainkan hambaNya itu yg menzalimi dirinya sendiri...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 22:25 sebagai orong islam,berhati-hatilah diatas penulisan kamu?Dari apa yang kamu tulis?Kamu pun tahu apa hukumnya diatas tuduhan yang kamu tak nampak.Tak perlu bahas dgn saya .buang masa saja.

      Delete
    2. Anon 23:38,
      Untuk makluman anda individu yg menamakan dirinya Unknown itu telah menghina hukum hudud dlm blog Aspan Alias pd 22/12/2014 jam 13:21. Besar kemungkinannya 'Unknown' itu bukan penganut agama Islam. Kpd anda dan yg lain juga, sila ambil perhatian.

      Delete
    3. Di bawah ini saya copy & paste apa yg ditulis oleh Unknown itu:

      Unknown said...

      tangan jadi kudung bole kurangkan pencuri ke??

      come on laa...

      hukum gantung mati untuk pengedar dadah pun tak Stop drugs on street...

      Law meant to evolve, not stuck in the past...

      jom bawak skali style pancung kepala ala French Revolution n hukum tembak komunis China...

      bukti forensik, DNA semua bole buang... kita cari 4 saksi rogol je...
      22 December 2014 at 13:21:00 GMT+8

      Delete
    4. mengapa aku yg kamu kisahkan ...aku islam la .halatuju PAS bukanlah ceminan pada syariat islam seluruhnya..maka membantah pada PAS tidaklah merosakkan akidah...perbetulkan iktiqadmu terlebih dahulu...tulisanku bukan berniat mencari musuh..tetapi terikat pada ilmuku yg sedikit ini sahaja...dan tertumpu sepenuhnya pada kejelikan halatuju dan jualbeli PAS dlm pertimbangan politik...jika aku benar tidaklah benar sepenuhnya..dan jika aku salah ..maafkanlah ye..hudud yg PAS gembar gemburkan pada pelaksanaannya ...bukan untuk dikuatkuasakan sebaliknya untuk mengesahkan pada prosedur DUN negeri...insyaAllah itu merupakan permulaan yg baik...nasihatku jng kamu menyebar fitnah atau prasangka buruk padaku...ok sahabat...hudud bukan tiang seri pada syariat islam...ia adalah pelengkap pada kesempurnaan syariat islam..jng meletakkan sesuatu bukan pada tempatnya

      Delete
    5. Kamu salah orang la wahai sahabat...tu bukan aku tulis.. Itu tulisan orang yg tidak mengetahui ...

      Delete
    6. ...kamu tanpa sedar mengangkat sipelaku liwat sebagai ketua kamu...dan dihinakan kamu sekali lagi dengan kesanggupan kamu menjalin apa yg kamu gelar sebagai "tahaluf siasyi"... (petikan dari komen Uknown di atas)

      Sedutan dari tulisan Unknown di atas itu dlm posting ini juga, membuktikan bahawa dirinya sedang menjaja fitnah. Sekiranya dia sendiri tidak menyaksi kejadian ataupun memiliki bukti kukuh, tetapi telahpun membuat kenyataan mengatakan seseorang itu peliwat, adakah dia sedar dgn sebenar-benar sedar bahawa dia sedang menjaja fitnah?

      Delete
    7. Anon 2.18 ,Sebagai orang islam ,jalan terakhir untuk kita membersihkan nama adalah dengan bersumpah ,Ini akan mengurangkan orang ramai bersangka buruk terhadap yg di tuduh , Tapi ada banyak kes yg melibatkan orang islam yg dituduh hanya mendiamkan diri saja,ini menyebabkan orang ramai percaya yg dituduh benar benar melakukan perkara tersebut, Salah siapa

      Delete
    8. Anon 7:09, adakan bersumpah untuk menafikan tuduhan itu satu kaedah yg baru? Jika ada kaedah dgn bersumpah itu boleh menyebabkan OKT boleh membuktikan dirinya tidak bersalah, maka ramai lagi OKT hanya perlu bersumpah shj dan tidak perlu dibicarakan. Kaedah bersumpah dlm islam yg ada HANYA melibatkan kes suami menuduh isteri berzina atau sebaliknya SAHAJA tanpa perlu cukup 4 saksi biasanya tiada saksi lain langsung, adakah kamu faham itu? Dlm kes liwat pertama dulu, DSAI telahpun bersumpah menafikan tuduhan, tapi sumpah itu tidak diterima langsung oleh mahkamah dan ramai orang bangang macam kamu ini.

      Delete
    9. 15:41 bila dsai bersumpah ia pada kes liwat pertama dulu ia cuba cerita dengan aku ini, masalah nya kau faham tak undang2 islam, kalau tak cukup walau ada 2 saksi dan ada bukti dah cukup dengan akuan bersumpah ia boleh di jatuhkan hukuman. Siapa kata kaedah sumpah hanya menbabit suami yg tuduh isteri ia dari mana kau belajar ini, itu kalau tak faham undang2 islam baik jangan cakap,
      Satu perkara pesan ini di kelantan ramai ahli kitab tapi rakyat nya masih tak tahu arah kiblat untuk bersolat, banyak kuliah agama di adakan di masjid kelantan tak ajar ke cara melihat kiblat untuk bersolat perkara di alami oleh orang kelantan sendiri nak ada hukum hudud tapi kiblat mangadap kabah pun tak tahu macam mana ini?

      Delete
    10. Sumpah yg dilafazkan pada Dzat Allahswt sebagai sandaran adalah dibolehkan sebagai penguat pada penafian atau pembelaan seseorang ... dan sipelafaz sumpah itu tertanggung sepenuhnya dihadapan Allahswt kelak..anwar begitu sibuk "menafikan" tuduhan liwat yg dihadapinya adalah hasil "konspirasi" UMNO..polis..doktor..makamah dan sipenuduh..maka wajiblah pada anwar "membuktikan" konspirasi yg berlaku itu dengan pembuktian yg nyata..dan satu2nya jln keluar adalah dengan melafazkan sumpah pada Dzat Allahswt bahawa tuduhan liwat itu adalah fitnah ...kerana tiada ruang pembelaan hasil dari "konspirasi" yg ditujukan pada dirinya dan sebagai makluman kamu anwar tidak pernah bersumpah secara khusus pada tuduhan liwat yg pertama dan yg terkini..dia hanya bersumpah secara umum " segala tuduhan yg dilemparkan pada saya adalah fitnah"...seharusnya dan sewajibnya dia bersumpah " wallahi bahawa tuduhan liwat yg timpakan pada saya adalah fitnah"...maka demikianlah jln yg sentiasa ada pada org yg terianaya ...makamah manusia bergantung pada bukti nyata ..kerana sifatnya yg tidak sempurna...jika benar anwar tidak meliwat ...jika benar dia "dikonspirasikan".. maka seluruh haknya untuk menuntut keadilan telah terhapus...mengapa masih " berharap" pada pengadilan manusia (makamah)yg "berkonspirasi" untuk menjatuhkan dia..

      Delete
    11. Debaran pada keputusan hakim ..membawa kepada segala macam fitnah dan adu domba..hatta azmin ali bertempik jika anwar dipenjarakan PKR akan "meruntuhkan" penjara untuk anwar..kemudian anwar dilepaskan kerana kebimbangan makamah pada kerosakan bukti (teknikal)..bukan kerana makamah percaya tiadanya aktiviti liwat antara sitertuduh dan sipenuduh...apa yg berlaku selepas itu sangat menghairankan...anwar berkata dia menerima keputusan makamah..lalu dimana "konspirasi" nya...apakah ia telah gagal ? dengan takdir dan izinNya...anwar dihadapkan kerana rayuan dari sipenuduh ...maka "konspirasi" berlaku ?...dimana akal kamu wahai manusia

      Delete
    12. Alangkah bodohnya UMNO sebagai kerajaan yg menguasai seluruh sistem keadilan di negara ini..tidak berjaya untuk menyempurnakan satu "konspirasi" kepada seorang individu..sehingga memerlukan hampir 15 tahun ...melepaskan kemudian memenjarakan..melepaskan semula..kemudian berusaha memenjarakan kembali dengan tuduhan yg sama ?...atau anwar benar2 merupakan "anugerah tuhan".. sebagaimana yg didakwa oleh isterinya...alangkah ruginya aku yg tidak terdetik didlm dada untuk turut serta " bersatu" dengan anwar...jika demikian kerajaan yg paling dungu sekali di dunia ini adalah kerajaan malaysia khususnya UMNO..

      Delete
    13. Anon 00:28 & Unknown, beban untuk membuktikan tuduhan adalah terletak kpd pihak yg menuduh JIKA OKT itu menafikan tuduhan kpdnya dan itu adalah cara perbicaraan mengikut syariat islam. Pembuktian dan kesaksian WAJIB dilakukan secara adil dan telus. Anda menunjukkan kelemahan anda dlm memahami tatacara perundangan sama ada mengikut syariat islam mahupun sistem perundangan di negara ini, dgn membuat tafsiran bahawa OKT pula yg perlu bersumpah. Disebabkan anda sendiri beria-ia sungguh mendakwa OKT perlu bersumpah untuk membersihkan namanya, sila sebutkan dlm perenggan mana perundangan negara ada menyatakan begitu. Sama juga spt anda katakan dlm undang2 islam itu, sila sebutkan ayat mana dlm Al-Quran ataupun hadis yg mana dgn perawinya sekali untuk menguatkan hujah anda menghendaki OKT perlu bersumpah untuk membersihkan namanya. Jangan sembang kosong shj tanpa rujukan disertakan. Tidakkah anda sedar bahawa anda sedang mempercayai suatu fitnah itu sebagai perkara yg benar lalu anda menjaja fitnah itu pula. Sekadar pertanyaan: Adakah anda ahli kumpulan Datuk T atau proksinya?

      Delete
    14. Pembuktian dan kesaksian WAJIB dilakukan secara adil dan telus oleh pihak yg membuat tuduhan. Sekiranya anda tidak dapat menyatakan perenggan mana undang2 negara atau nas Al-Quran atau hadis dgn perawinya spt yg diminta di atas itu, maka janganlah memandai-mandai ikut logik kepala sendiri mencipta undang2 baru yg amat nyata bida'ahnya itu. Apakah anda hendak menjadi nabi palsu untuk merekacipta hadis palsu?

      Delete
    15. Beban pembuktian dimulakan dengan sipenuduh membuat laporan polis..diteruskan dengan pemeriksaan doktor..difailkan dimakamah..dibawa keputusan adanya DNA berupa air mani sitertuduh..rakaman cctv..dan lafaz " lillahi berlakunya liwat secara paksaan" ..anwar "mula" membela diri dengan bersembunyi di kedutaan turki seminggu..mengakui tidak mengenali penuduh..mendakwa tuduhan liwat ini adalah konspirasi ..UMNO yg dijalankan oleh seluruh sistem perundangan dimalaysia..menangguhkan perjalanan kes hampir lapan tahun..bergantung pada laporan awal M.A hospital pusrawi.. " ekzos penuduh tak bocor"..cuba mengugurkan kes pada persoalan teknikal.. " hakim tak adil" .." peguam pendakwa ada skandal dengan penuduh"..." DNAnya diambil secara muslihat"...dan apabila sipenuduh melafaz sumpah bersandar pada Kekuasaan Allahswt..telah ada kewajiban kepada sitertuduh untuk berbuat perkara yg sama..bukan bersandar pada ijtihad ulama yg diberitakan kepadanya separuh dan disembunyikan selebihnya..dicuba juga membawa kesnya kedlm makamah syariah walaupun tahu kuasa makamah syariah tidak mencakupi urusan liwat..zina..bunuh..dll ..apakah sifat "berani kerana benar" ada pada anwar

      Delete
    16. para pentaasub anwar dengan sombong dan yakin berkata tuduhan liwat itu adalah fitnah...maka segala " pembuktian" yg disertakan sipenuduh juga merupakan " fitnah"..lalu apakah lafaz sumpah yg dibuat oleh sipenuduh yg bersandar pada Dzat Allah swt Yg Maha Agung juga kamu punya punyai pengetahuan untuk kamu katakan lafaz sumpah itu juga merupakan "fitnah" kepada org yg kamu taasubkan(anwar)..?seolah2 kamu wahai para pentaasub tidak terhijab (terhalang) pada apa yg ada didlm dada ( hati) sipenuduh itu.. hatta ditanah haram ( mekah) ia kekal pada tuduhannya sekembalinya ke tanah ini juga tidak berubah tuntutannya.. sesungguhnya pada segala apa yg dibawa oleh sipenuduh dlm tuduhannya telah mencukupi baginya..tetapi apa yg dikendong anwar dlm penafiannya sangat rapuh...maka didlm penghakiman manusia jelas "menunjukan" anwar sekadar menafikan tuduhan..tetapi dimakamah Allahswt ...tuduhan liwat antara anwar dan saiful akan "diadili" secara mutlak olehNya..

      Delete
    17. Berjela-jela penerangan Unknown untuk menegakkan benang basahnya tetapi masih tidak dapat menyatakan perenggan mana undang2 negara atau nas Al-Quran atau hadis dgn perawinya spt yg diminta. Nyatakanlah kalau ada jika benar anda itu beriman dgn kitab Al-Quran dan juga hadis Nabi s.a.w., jangan cuba memandai-mandai membuat persepsi sendiri tanpa sebarang rujukan. Saya cabar anda, tunjukkan rujukan yg diminta itu terlebih dahulu dan tidak usahlah mengalihkan fokus selain drp menunjukkan rujukan tersebut.

      Delete
    18. aku tak mampu memenuhi "cabaran" kamu..kerana aku bukanlah pakar dalam perlembagaan tanah melayu ini .. dan bukan juga seorang al hafiz..segala apa yg aku tulis bukan bersandar pada persepsi atau memandai2 ..ia ada dlm lipatan sejarah ..aku tidak mengatakan anwar sahih "meliwat secara paksa"..aku cuma berpegang pada tanda yg jelas nyata ..jika kau mahu tahu rujukanku adalah pada ilmuku yg sedikit ...dan setiap ilmu yg ada didunia ini adalah milik Allahswt...kes liwat anwar tidak berbeza pada kes liwat yg lain...memang hudud memerlukan 4org saksi yg cukup syaratnya untuk sipenuduh penuhi..tetapi jgn lupa"hikmah" pada ketatnya syarat sah hudud bukan untuk sitertuduh "berlindung"..hikmahnya adalah untuk menjadi "benteng" yg kukuh lagi kuat untuk memelihara maruah individu..ketahuilah juga generasi umat islam pada waktu ini sangat sedikit darinya yg memenuhi syarat sah 4 org saksi..maka hudud secara daruratnya tidak layak dikuatkuasakan pada generasi ini..maka tuntutan pada segala jenayah yg terkandung didlm hudud disandarkan pada pembuktian selain dari 4 org saksi (qarinah)..

      Delete
    19. rambo pahang yg dijatuhkan hukuman atas jenayah liwat dan rogol juga tidak bersandar 4 org saksi ..ia bersandar pada pembuktian yg lain (qarinah)..apakah si rambo pahang itu boleh memfailkan kesnya di makamah syariah untuk hukum qazaf si penuduh kerana tidak membawa 4 org saksi ? nasihatku jangan taasubkan anwar..mungkin dia baik dlm urusan lain.. islam melarang umatnya dari berketuakan seorang lelaki yg penuh dengan skandal..apatah lagi yg membabitkan kesongsangan naluri seksual.. ingat lagi umat Nabi Luth a.s ? tinggalkanlah anwar berilah ruang dia supaya bertaubat

      Delete
    20. Di bawah ini ayat dipetik dari komen Unknown pd 00:36 tadi, baca dan hadam betul2.
      ' ...maka wajiblah pada anwar "membuktikan" konspirasi yg berlaku itu dengan pembuktian yg nyata..dan satu2nya jln keluar adalah dengan melafazkan sumpah pada Dzat Allahswt bahawa tuduhan liwat itu adalah fitnah ...kerana tiada ruang pembelaan hasil dari "konspirasi" yg ditujukan pada dirinya dan sebagai makluman kamu anwar tidak pernah bersumpah secara khusus pada tuduhan liwat yg pertama dan yg terkini..dia hanya bersumpah secara umum " segala tuduhan yg dilemparkan pada saya adalah fitnah"...seharusnya dan sewajibnya dia bersumpah " wallahi bahawa tuduhan liwat yg timpakan pada saya adalah fitnah"...'

      Amat jelas Unknown menuntut supaya OKT bersumpah dan kini mengaku pula tidak dapat mengemukakan sebarang rujukan mewajarkan OKT untuk bersumpah. Tulisan ini bukan dari seorang fanatik Anwar, malah walau siapa pun OKT itu tiada sandaran dlm perundangan negara mahupun syariat islam untuk membenarkan supaya bersumpah untuk membersihkan diri dari tuduhan. Janganlah direka undang2 sendiri. Apa yg anda tahu mengenai kes liwat tersebut hanya setakat 'hear say' shj. Dan elakkanlah diri itu dari terus menjaja fitnah tanpa anda sedari.

      Delete
    21. Ini lagi satu kenyataan Unknown

      ' nasihatku jangan taasubkan anwar..mungkin dia baik dlm urusan lain.. islam melarang umatnya dari berketuakan seorang lelaki yg penuh dengan skandal..apatah lagi yg membabitkan kesongsangan naluri seksual..'

      Dlm pd dia telah gagal untuk mengemukakan rujukan yg diminta, masih lagi menjaja fitnah??? Apa bukti yg anda ada Unknown? Adakah kau telah melihatnya sendiri? Jika kedua-dua jawapannya tidak, janganlan dijaja fitnah yg dah sebati dlm hati anda itu.

      Delete
    22. anwar menolak pada sistem perundangan kerana adanya "konspirasi" ...yg melibatkan seluruh sistem yg akan mengakibatkan dia dipenjara sekali lagi..aku cuma melihat dari sudut moral manusia yg berakidah dan waras... "andainya" benar tuduhan liwat adalah konspirasi ..natijahnya tertutup segala pembelaan untuk anwar...maka lafaz sumpah pada Dzat Allah swt sebagai hujah penafian dirinya meliwat sitertuduh adalah satu2nya jln keluar ..apa yg membuat kamu tidak memahami pada maksud tulisanku..?..memang lafaz sumpah pada Kekuasaan Allah swt Tuhan Semesta Alam..tidak diambil kira dlm makamah sivil ..apatah lagi jika makamah itu "berkonspirasi".. tetapi lafaz sumpah besar nilainya pada umat islam ..kerana anwar " diangkat" sebagai pemimpin oleh sebahagian rakyat malaysia..

      Delete
    23. Aku tidak memberatkan padamu supaya "bersetuju" pada pandanganku berkenaan tuduhan liwat kepada anwar...bukankah telah aku katakan sebahagian pentaasub anwar berkata tuduhan liwat adalah fitnah ..antara sandaran yg paling umum apakah "kamu nampak dengan mata kamu sendiri" ..disebabkan itulah manusia dikurniakan akal..maka dlm urusan sebegini adanya makamah ..bukankah anwar telah didapati bersalah dlm tuduhan salahguna kuasa demi menutup salah laku liwat pada masa lalu..tidak disabit pada kes liwat adalah kerana kelompongan teknikal..dia kena 9 tahun dan dibebaskan sebelum menghabiskan tempoh hukuman..kenapa kamu kata aku memfitnah anwar ?..sepatutnya kamu kata makamah yg memfitnah anwar ..kini dia sekali lagi dituduh meliwat dan makamah menjatuhkan hukum 5 tahun..pada yg tidak mempercayai sistem perundangan..terpulang..tetapi "rakyat bukan hakim".." perhimpunan jalanan" juga bukan makamah.."tekanan dari NGO2 dlm dan luar negara juga bukan tempatnya"..dll...lalu apa yg tinggal kepada anwar untuk membela maruahnya jika tidak bersandar pada sifat Allahswt Yg Maha Pengasih lagi Maha Penyayang ..bagaimana caranya ? dengan lafaz "lillahi" ..cukup bukan

      Delete
    24. Adakah kamu terjumpa ayat aku yg mengatakan kamu memfitnah Anwar? Kamu tak fahamkah apa yg dimaksudkan 'menjaja fitnah' itu? Benar, bukan kamu yg memulakan fitnah tersebut tetapi oleh individu2 lain yg kebolehpercayaan terhadap mereka itu boleh dipertikaikan. Kamu pula telah mempercayai bahawa cerita yg difitnahkan itu sebagai cerita benar, walhal ianya adalah fitnah. Lalu diatas kepercayaan kamu itulah kamu menjaja pula fitnah yg telah diolah oleh individu2 tersebut. Dosa memula dan yg menjaja fitnah itu tetap sama. Lagipun tentu boleh diatur oleh polis cawangan khas untuk memerangkap pesalah on the spot ketika jenayah berikutnya sedang dilakukan, KENAPA TIDAK DIBUAT OLEH POLIS? Kenapa dlm kes2 yg lain polis begitu mahir untuk memerangkap pesalah on the spot, tetapi dlm kes ini polis hanya mengumpul bukti yg boleh direka-reka. Jika ditangkap on the spot, pengadu tentunya tidak perlu menahan diri untuk buang air besar selama 3 hari itu dan pesalah pula tiada ruang langsung untuk mengatakan dia difitnah. Apakah pasukan elit polis Malaysia tidak profesional pula HANYA dlm kes ini? Pengadu mendakwa telah beberapa kali diperlakukan begitu, berdasarkan dakwaan itu tentu akan ada perlakuan sebegitu lagi. Jadi, kerja mudah untuk polis memerangkap on the spot, kenapa polis tak buat kaedah ini? Sebabnya, ia hanya satu rekayasa fitnah!
      Hakim...., adakah kamu berani mengatakan 100% hakim di Malaysia sekarang ini akan bertindak 'without fear or favour' sepanjang perbicaraan sehingga membuat keputusan? Adakah kamu tahu, pernah ada hakim juga menerima suapan mahupun ugutan?
      Aku pun bukannya suka pd Anwar itu fanatik jauh sekali, tetapi justifikasi aku tetap pd prinsip yg benar itu jelas benar dan yg salah juga jelas salah. Jika Anwar ditangkap on the spot ketika sedang atau baru shj selesai melakukan jenayah yg dimaksudkan, tentunya sabitan bersalah yg dikenakan terhadapnya tiada siapa yg boleh pertikai.

      Delete
    25. Salam Unknown,
      Andaikan awak seorang yg terdedah kpd aktiviti rasuah dalam kerjaya, tapi awak jenis tidak mengambil rasuah. Sekiranya orang yg hendak memberi rasuah itu sakit hati pd awak sebab awak enggan memberi kerjasama dan melalui rakan setugas awak diperolehinya nombor akaun bank awak dan dimasukkan sejumlah wang kedalam akaun awak itu. Bukti awak telah menerima rasuah telahpun ada, tanpa awak menyedarinya. Bagaimana awak hendak menepis tuduhan rasuah tersebut di mahkamah, sedangkan bukti secara jelas benar-benar ada? Besumpahlah macam mana pun, mahkamah tidak akan percaya. Jika mahkamah menjatuhkan hukuman awak bersalah, adakah awak akan berpuas hati? Apa pula tanggapan umum, awak akan dikatakan sebagai penerima rasuah oleh orang keliling, adakah awak hendak mengaku atau menafikan apa yg dia orang kata itu? Yg pasti, lawan tetap lawan!

      Delete
    26. Anwar "lawan" dengan apa ?... slogan "konspirasi"..." perhimpunan jalanan"..."rakyat hakim negara".."mencipta kemungkinan"... jika inilah sandarannya maka para pelindung anwar adalah golongan yg taasub..mana mungkin sitaasub akan menyedarinya...sori la sahabat ...aku masih waras

      Delete
    27. Ketahuilah adapun DAP dan PAS masih bersama anwar bukanlah pada dasar dia "difitnah" ..tetapi adalah kerana keuntungan politik yg bakal dan telah diperolehi kedua2 parti yg berkhianat itu..bukankah mereka kini sedang enak "menikmati" habuan masing2 ...dan habuan itu bergantung sepenuhnya pada kelebihan ilmu yg dimiliki..demikianlah betapa rendahnya ahlak manusia yg "lemas" didalam tipu daya dunia..namum "harga" yg dibayar oleh puak yg sesat itu sangatlah memudharat kepada mereka dan kepada kuasa yg mereka miliki itu..apakah sebelum ini pernah bangsamu dipersoalkan atau diusahakan untuk dineutralkan pada hak yg berhak untuknya dengan alasan "rasis" ?.pernahkah juga akidah dan iktiqadmu yg bersyahadah di di bumi melayu ini di tekan supaya turut "disamakan kemuliaan dan darjatnya" pada anutan si non muslim atas dasar kebebasan beragama dan kebebasan bersuara ?..tidak cukupkah raja2 kepada bangsa melayu itu dipersenda haknya selama hampir 500 tahun melalui penjajahan ?..cukuplah jangan jadikan generasi kita ini sebagai celaan dan umpatan pada generasi yg akan datang..jika haq yg berhak kepada mereka telah "disamaratakan".namun jika benar bangsaku ini telah hilang sifat syukurnya dan diganti pada sifat kufur...maka sekurang2nya aku tidak termasuk didlm golongan hancur ditelan kemunafikan PAS dan sekutunya....bukankah kamu wahai bangsa melayu telah dikhabarkan sejak zaman berzaman..pada buruk dam natijahnya sifat kufur dari Allahswt Tuhan Yg Maha Berkuasa pada segala sesuatu..

      Delete
    28. Setelah terbukti Unknown adalah penjaja fitnah dari semua komen2 di posting ini, dlm komennya di atas ini pula nyata dia sendiri yg membuat fitnah dgn membawa tanggapan yg dibuat olehnya sendiri. Fitnah ini cuba dipasakkan kedlm minda pembaca, sedangkan dia pastinya tidak akan berupaya untuk membuktikan fitnah rekaannya sendiri itu. Segala apa yg diperkatakan oleh pecacai fitnah ini, tidak boleh dipercayai bulat2. Nyata dan jelas dia cuba mengalihkan pokok perbincangan kpd isu lain, bertujuan untuk mengelirukan pembaca atau dia yg masih keliru.

      Isu mulanya dia mengatakan DSAI adalah peliwat setelah mempercayai fitnah yg dimulakan oleh individu lain. Ini diikuti dgn meminta DSAI bersumpah yg mana dia sendiri tidak dapat memberikan sebarang rujukan undang2 negara mahupun nas dan hadis. Kemudiannya menyatakan pembela kebenaran adalah pentaksub DSAI. Adakah memperjuangkan kebenaran menjadi igauan ngeri pd Unknown ini.Tidak cukup dgn itu dituduhnya PAS pula munafik, betapa celuparnya Unknown membuat tuduhan itu. Tapi dia menjadi terlampau buta bila Umno dan Perkasa itu juga rasis dan mempermain-mainkan syariat dan ajaran islam secara terang-terangan itu. Seolah-olahnya dia menyimpan dendam kesumat yg langsung tidak nampak yg benar tetap benar dan yg salah itu tetap salah, maka asyik berburuk sangka kpd yg didendaminya itu lalu menghasut orang lain untuk berburuk sangka seperti dia juga.

      Delete
  3. Banyak cite je wat pe, kuar pr terus abis cite ...

    ReplyDelete
  4. CINA DAP LANCAU LA LU KUAT TIPU


    DEMOKRASI CINA DAP MACAM LANCAU


    CINA DAP PENIPU PEGI MAKAN SUP LANCAU LA


    CINA DAP LANCAU HANYA BERTOPENGKAN DEMOKRASI


    HAKIKATNYA CINA DAP LANCAU ADALAH CUCU CICIT KOMUNIS


    LACAU LA CINA DAP LANCAU LA CINA KOMUNIS














































    CINA DAP LANCAU LA LU KUAT TIPU


    DEMOKRASI CINA DAP MACAM LANCAU


    CINA DAP PENIPU PEGI MAKAN SUP LANCAU LA


    CINA DAP LANCAU HANYA BERTOPENGKAN DEMOKRASI


    HAKIKATNYA CINA DAP LANCAU ADALAH CUCU CICIT KOMUNIS


    LACAU LA CINA DAP LANCAU LA CINA KOMUNIS














































    CINA DAP LANCAU LA LU KUAT TIPU


    DEMOKRASI CINA DAP MACAM LANCAU


    CINA DAP PENIPU PEGI MAKAN SUP LANCAU LA


    CINA DAP LANCAU HANYA BERTOPENGKAN DEMOKRASI


    HAKIKATNYA CINA DAP LANCAU ADALAH CUCU CICIT KOMUNIS


    LACAU LA CINA DAP LANCAU LA CINA KOMUNIS














































    CINA DAP LANCAU LA LU KUAT TIPU


    DEMOKRASI CINA DAP MACAM LANCAU


    CINA DAP PENIPU PEGI MAKAN SUP LANCAU LA


    CINA DAP LANCAU HANYA BERTOPENGKAN DEMOKRASI


    HAKIKATNYA CINA DAP LANCAU ADALAH CUCU CICIT KOMUNIS


    LACAU LA CINA DAP LANCAU LA CINA KOMUNIS














































    CINA DAP LANCAU LA LU KUAT TIPU


    DEMOKRASI CINA DAP MACAM LANCAU


    CINA DAP PENIPU PEGI MAKAN SUP LANCAU LA


    CINA DAP LANCAU HANYA BERTOPENGKAN DEMOKRASI


    HAKIKATNYA CINA DAP LANCAU ADALAH CUCU CICIT KOMUNIS


    LACAU LA CINA DAP LANCAU LA CINA KOMUNIS














































    CINA DAP LANCAU LA LU KUAT TIPU


    DEMOKRASI CINA DAP MACAM LANCAU


    CINA DAP PENIPU PEGI MAKAN SUP LANCAU LA


    CINA DAP LANCAU HANYA BERTOPENGKAN DEMOKRASI


    HAKIKATNYA CINA DAP LANCAU ADALAH CUCU CICIT KOMUNIS


    LACAU LA CINA DAP LANCAU LA CINA KOMUNIS














































    ReplyDelete
    Replies
    1. mesti ada macai anjing dap komen tak puas hati...kah kah kah

      Delete
    2. eh eh eh ko baru tau ke cina dap tu lancau komunis punya cucu cicit....patut pun ko marah sangat....orang dah tau lama dah weiiii.....eh kesian kau, iq ketinggalan zaman la....

      Delete
    3. dan lagi aku nak bagitau ko,bukansetakat cina dap aje komunis,cina2 lain pun sama juga....mca,gerakan dan china doll pun..
      kecuali cina muslim ma....

      Delete
  5. hari ni 20 januari..tak sabar nak tunggu sampai 50 januari..hehe

    ReplyDelete
  6. Dapig lancau dan macai jubo sama je dua2 taik hanjing taik babi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Islam kah dia ni? Kalau ini gaya orang Islam, memang patutlah satu dunia benci dengan orang Islam...
      Bila orang benci Islam, kau salahkan Islamphobia...tapi kau tidak sedar perangai kau inilah menyebabkan satu dunia benci dengan orang Islam...

      Delete
  7. Kesimpulan orang PAS ni bangang...DAP dah lama tak konsisten pasa PAS yang PAS lembab ssgt baru tahu satu hal lagi.....bodo bodo...tunggu yg seko tu golllll baru ok kot....bila gollll nanti ucaplah alhamdulillah....usaplah alhamdulillag bila dah golllll.....

    ReplyDelete
  8. Bagaimana pula dengan MCA dan Gerakan yang juga kuat menentang HUDUD.

    Siapa boleh bagi pencerahan.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno pon tolak HUDUD mcmana cai...

      Delete
  9. Bagi golllll dulu ..... pemimpin PAS biasanye nnti buat u turn di round about....kah kah kat round about buat u turn...kah kah kah round about ada u turn kah kah....gollllllll......golllll....ucaplah....alhamdulillah ....

    ReplyDelete
  10. Kasihan melihat bangsa aku yang tidak cerdik ...
    Kasihan melihat bangsa aku yang mabuk todi ...
    Kasihan melihat bangsa aku yang sedang memperbodohkan bangsa sendiri ...
    Kasihan melihat bangsa aku yang mengaku Islam tetapi bertindak macam kapiaq ...
    ... 1001 kasihan ...
    Hebatnya bangsa Melayu ... sampai hari ini belum ada lagi TANAH PERKUBURAN SENDIRI iaitu TANAH PERKUBURAN MELAYU. Fikir-fikirlah betapa munafiknya kita ni ...

    ReplyDelete
  11. Bubar pr ... ape tunggu lg ...

    ReplyDelete
  12. Cina tetap cina ....yg melayu ape lak ...

    ReplyDelete
  13. Lama2 naik meluat lk tengok pemimpin pas ni, x de pendirian, mengomel je lebih tp masih duduk bwh ketiak pr ... hukum Islam dipermainkan dap pun x jd kisah ... istiqomah ala pas ni x leh pakai ... lembab dn x tegas, ngikut je le ....

    ReplyDelete
  14. Cina dap kafir ni musuh kita semua....itu mesti diingat selalu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu munafik lagi tak boleh pakai.

      Delete
    2. Melayu munafik tu Melayu yang sokong DAP kafir laa.. memang xbleh pakai punya...

      Delete