Friday 30 January 2015

WAJAH TERKINI BEKAS PENGACARA TV3 DAN TV9, AZIZ DESA, YANG TERLANTAR DI HOSPITAL AKIBAT MASALAH BUAH PINGGANG KRONIK DAN KENCING MANIS.


Bekas wartawan Berita Harian (BH) dan bekas pengacara TV3/TV9, Aziz Desa kini terlantar di Hospital Langkawi akibat masalah buah pinggang kronik dan penyakit kencing manis.


LANGKAWI: Bekas wartawan Berita Harian (BH) dan bekas pengacara TV3, Aziz Desa kini terlantar di Hospital Langkawi akibat masalah buah pinggang kronik dan penyakit kencing manis.

Aziz atau nama sebenar Abdul Azid, 50, dimasukkan ke hospital berkenaan kali kedua sejak dua hari lalu selepas pengsan di rumah adiknya di Kampung Bayas, di sini.

Ketika ditemui, Aziz berkata, doktor mengesahkan masalah buah pinggangnya pada tahap serius dan sedang menunggu ujian darah sebelum menjalani proses heamodialisis dalam tempoh terdekat.

Walaupun ketika aktif dan cergas bertugas di Berita Harian terutamnya TV3 cukup ganas menyerang para pemimpin dari Pakatan Rakyat terutamanya TGNA dan TGHA namun atas sifat kemanusiaan mohon doakan dirinya cepat sembuh seperti sediakala.

19 comments:

  1. Terimakasih atas informasinya :) semoga sukses slalu .. Ditunggu informasi menarik selanjutnya :) senang berkunjung ke website anda, terimakasih. sekali lagi thanks.

    ReplyDelete
  2. Kita doakan semoga Allah SWT pulih, sembuh dan panjangkan umurnya

    ReplyDelete
  3. Dh bahagian dia, kite doakn lh dia cepat sembuh ...tp yg aku x kenan ayat2 di perenggan yg last tu ... hee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aziz...cepat2 mintak maaf kpd tghh dan tgna. Apa2 yg ko dah kata terok2 kpd mereka mintak maaf. Termasuk nuar dll. Bukan susah buat je kenyataan akhbar mintak maaf. Cakap kerana saya disuruh untuk kata dan maki hamun tu jah..

      Delete
  4. Semoga Allah beri kesembuhan buat dia n bersabarla En Aziz...

    ReplyDelete
  5. Bersangka baik dan doakan yang terbaik untuk saudara aziz desa. Kalau ada kesalahannya kpd sesiapa, maafkan lah atas dasar sesama Islam.

    ReplyDelete
  6. Hidup sekejap jee...
    Jgnlah kita dok aib org sedap sedap mulut. Jadilh tauladan bagi yg sihat. Jangan masa sihat meta

    ReplyDelete
  7. Ini orang kuat UMNO , fitnah fitnah tuk cari makan.

    Kesian.

    Apa pun penyskit itu pengubst dosa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn mcm tu bro, org umno ke, pas ke, pkr ke sape2 ke kalu dh nk sakit tu, sakit jugak ... mudah2an dgn sakit tu dtg lh keinsafan ... semoga aziz ni cepat sembuh ... insyaAllah...

      Delete
    2. Dan semuga aziz insaf..dan keluar drp hamno haprak.

      Delete
  8. Ingatkan kuat selamanye!

    ReplyDelete
  9. Best jugak kalau sakit lepas tu duduk di hospital 5 atau 6 hari. Aku pernah rasa dua kali. Bestnye bila tak de orang kita teringat anak beranak, saudara mara dan sahabat handai. Masa ni kita tahu yang kita ni banyak dosa ke tidak. Masa ni kita tahu siapa kawan kita. Masa ni kita tahu yang kita bila-bila boleh sakit dan mampos. Masa ni kita boleh agak amal kita setimbun ke atau se gram. Macam macam perkara boleh diimbas kemabli. Relections kata Ustaz Shuib Webb. Jadi sementara telantar ni bolehlah bertaubat, solat, kurangkan merapu, berhenti memfitnah dan kalau rasa hebat bolehlah minta maaf kat orang yang kita kutuk. Jangan lupa bayar hutang. Ingat-ingatkan orang-orang yang kita halang dari berjumpa menteri masa kita berkuasa dulu. Banyak pelajaran yang boleh menjadi i'qtibar. Semoga tuan selamat menjalani rawatan.

    ReplyDelete
  10. kalau begitu, semua org islam yg dapat sakit kronik, kemalangan, dpt musibah, dan mati tu, semua sbb politik le gamaknya ye? Perjalanan hidup ni, Allah SWT yg tentukan. Korang2 pun tak tau lg bila, bagaimana dan dimana.. ingat tu?

    ReplyDelete
  11. Allah menguji kita dengan bebagai cara, sebagai hambanya kita doa yg terbaik utk saudara Aziz Desa. Tak perlu mengaibkan beliau. Sebagai seorang Islam memberi kemaafan adalah sangat mulia. Tiada siapa yg sempurn di bumi Allah ini.

    ReplyDelete
  12. Allah menguji kita dengan bebagai cara, sebagai hambanya kita doa yg terbaik utk saudara Aziz Desa. Tak perlu mengaibkan beliau. Sebagai seorang Islam memberi kemaafan adalah sangat mulia. Tiada siapa yg sempurn di bumi Allah ini.

    ReplyDelete
  13. ORANG ORANG PAS NI BANYAK YANG TAKSUB DAN MENDEWA DEWAKAN NIK AZIZ DAN HADI AWANG. TIKOH INI MACAM TOKOH TOKOH LAIN JUGA.......MALAHAN MUFTI MUFTI NEGERI DAN ULAMAK ULAMAK SEPERTI HUSSIN YEE ,,TAK KURANG HEBAT JUGA CUMA ULAMAK ULAMAK LAIN TAK GILA KUASA DAN TAK GILA PENYOKONG...TOKOH TOKOH PAS NI KALAU DIJEMPUT CERAMAH DI TEMPAT KAMPUNG ANDA MINTAK CERITA HAL UGAMA DIA TOKOH NI DATANG,, ,TAPI KALAU YANG DATANG 45 ORANG SAJA JANGAN HARAP DIA DATANG TEMPAT TU,,,AKU DAH FAHAM..PASAL DARI MULUT DIA SENDIRI DIA MENYATAKAN YANG DIA DATANG MUNGKIN LAST TAK DATANG LAGI MEMANDANGKAN TIADA SAMBUTAN YANG BEERSORAK ...BERTAKBIR,,,BILA ORANG YANG SOKONG BN SAKIT MULA LA TUDUH KENA BALA...AJARAN ISLAM KE INI...KALAU NAK IKUT MACAM TU DAH MACAM SESAT KERANA MENURUT ISLAM MUSIBAH ADALAH KEHENDAK ALLAH JUGA... MEMECAH BELAHKAN UMAT,,,BERDENDAM SESAMA ISLAM,, MENOLAK PERPADUAN DARI UMNO,,,MENCARI KAFIR UNTUK TUMPASKAN UMNO SIAPAKAH,,,TOKOH TOKOH INILAH...PENGIKUT PAS SEDAR DAN TAHU TAPI TETAP SAYANG AN DAN TAKSUB PADA DAJAL DAJAL INI....TAK SEMUA MELAYU ISLAM BODOH DAN TAKSUB,,SAMPAI AMBIL TANAH KUBUR TOKOH INI UNTUK BUAT PEMUJAAN..

    ReplyDelete
  14. Sedap2 je sumpah orang, pandai2 nak menghukum orang...sapa bagi hak menghukum orang tu. Hari ni dia sudah tak ada lagi.

    ReplyDelete
  15. Sedap2 je sumpah orang, pandai2 nak menghukum orang...sapa bagi hak menghukum orang tu. Hari ni dia sudah tak ada lagi.

    ReplyDelete
  16. Alfatihah utk beliau.. yg pasti setiap yg hidup akan mati. Beliau sudah selamat dari sepak terajang dunia.. Kita? blom tau lagi..

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...