KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 19 January 2015

GAMBAR TGNA KONONNYA SAKIT TENAT YANG TERSEBAR DI LAMAN SOSIAL .. INI JAWAPAN YB NIK ABDUH AHLI PARLIMEN PASIR MAS.



Anak kepada Mursyidul Am PAS, Nik Abdul Aziz Nik Mat, menyatakan keadaan ayahnya itu hanya uzur biasa dan haya berada dalam keadaan keletihan.

Beliau berkata demikian melalui posting terbaru laman Facebook milik ayahnya itu bagi mengulas mengenai sekeping gambar yang tersebar di media sosial yang menyatakan Nik Aziz kini tenat.

Menurut Nik Abduh yang juga Ahli Parlimen Pasir Mas, ayahnya hanya dalam keadaan uzur biasa dan keletihan setelah menjalankan aktiviti di rumah.

“Ayahanda dalam keadaan uzur biasa. Dalam sebulan akhir ini, ayahanda telah tidak turun solat di masjid kerana keletihan.

“Di rumah dengan aktiviti biasa, berjalan, membaca dan rehat. Cuma selepas banjir baru-baru ini, kesihatannya menurun sedikit. Apa pun baik insya-Allah,” katanya.

Beliau turut memohon maaf bagi pihak keluarganya kerana Nik Aziz yang kini berusia 83 tahun memilih untuk tidak diziarahi untuk berehat secukupnya.

“Pihak keluarga memohon maaf kerana atas kehendak ayahanda, beliau memilih tidak diziarahi untuk tempoh ini. Mahu rehat secukupnya.

“Mari bersama memohon doa semoga Allah mengurniakan kesihatan yang baik buat ayahanda dan seluruh umat Islam yang dalam keuzuran kesihatan mereka dan semoga kita semua beroleh hidayat dan istiqamah dalam perjuangan menegakkan Islam,” katanya.

Sementara itu, mengulas mengenai penyebaran gambar berkenaan, Timbalan Menteri Besar Kelantan Datuk Mohd Amar Nik Abdullah berkata, gambar itu adalah gambar lama.

“Saya tidak pasti itu gambar bila, tapi saya tahu itu gambar lama. Dia sakit (tua) tetapi tidaklah sentiasa terbaring seperti di dalam gambar tersebut,” katanya.

Jelas Mohd Amar, kali terakhir beliau menemui bekas Menteri Besar Kelantan itu adalah sebelum berlakunya bencana banjir di Kelantan baru-baru ini dan keadaan beliau ketika itu, cuma sakit biasa.

23 comments:

  1. Adusssss Anwar kau tak melawat TGNA kerr

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak.dia pergi melwat TGHH yang sedang lena tidur.

      Delete
    2. ingatkan Anwar p lawat Najib kena eeeeee-Coliiiiiiii Rosmah saiz 65 kah kah kah kah

      Delete
  2. Bukti Anwar Gila Glamour

    2 Isu yang berlainan

    Isu Pertama

    Datuk Seri Anwar Ibrahim sedia bekerjasama dengan pihak berkuasa anti rasuah Malaysia jika siasatan dilakukan terhadap bank bekas menteri kewangan

    Ulasan: Anwar Sibuk sebab ini isu glamer

    Isu Kedua

    Rumah Penyelia Dun Dabong yang dijadikan pusat pengumpulan bantuan banjir dan tempat menyediakan makanan untuk mangsa banjir, dinamakan Dapur Rakyat.

    Wuiiiihhh kirim salam la Anwar nak ambil berat. Lumpur, pacat dll.
    Mujur ada Azmin, Salahuddin, MB Kelantan, LKS yang menyantuni mereka.

    ReplyDelete
  3. BUKIT MERTAJAM – “Saya menjadi hairan apabila petunjuk arah yang dilekatkan di daun sepanjang trek tiba-tiba hilang. Apabila toleh ke kiri, kanan, depan dan belakang, semuanya hutan. Saya gagal mencari jalan pulang,” itu sebahagian pengalaman yang ditempuhi Mohd Hanif Hashim, 23, ketika dia sesat di Hutan Lipur Cherok Tokun, petang Jumaat lalu.

    Mohd Hanif ketika ditemui di rumahnya di Taman Sejahtera, di sini berkata, kebiasaannya dia akan melalui trek lain untuk naik ke atas berjoging, tetapi entah kenapa hari itu dia ingin melalui trek hutan itu.

    ReplyDelete
  4. Aku dah kata dah Cherok Tok Kun tu berhantu. Mujur Abang Haniff sesat hutan, sebab ada sorang tu tersesat dan tersasar dari perjuangan. Untuk pangkat rakyat susah dilupakan. Abang Haniff kenal tak, Mamat badighol pun asal Cherok Tok Kun.

    ReplyDelete
  5. Aku x faham dengan mamat14.53 ni. Memaki hamun saudara seislam..1 org bc posting kau ni,1 dosa mengumpat kau dapat..10 orang..bayang la kl 100...dosa zina
    InshaAllah akn diampun kl Kau brtaubat kpd Allah...dosa umpat ni slagi orng tu x ampun Kau,Allah x ampun. Akhirat nnt Kau akn dibngkitkn dgn keadaan azab dan hina sekali..aku ahli Umno seumur hidup,tp SKU takut Azab Allah..insaflah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Owh, takut Allah, BN UMNO anjurkan konsert maksiat tetap jgk ko pangkah UMNO BN, Bapak Najib Rasmi kilang arak, tetap jgk ko sokong Anak dia,
      kerajaan UMNO BN mengaibkan Anuar Ibrahim, tetap jgk ko sokong kerajaan yang mengiabkan org, jgn hidup mcm khizir yang suka menyondol, halal pn ko sondol, haram pn ko sondol...Islam mane pulak ko ni?

      Delete
  6. Omakau tgk blog wfauzdin ada nasihat dari dia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ALU brader aku pun Keadilan Juga

      Jeff Ulu Yam

      Delete
    2. Biasala tlg menyalak utk tuan dia...grrrrrr...auk auk auk

      Delete
  7. Sia2 Berjuang Bila Ketua Umum Sendiri Pertahan Nepotisme dan Kezaliman Dari Mati

    Tulang Badak (TB) rasa sia2 perjuangan Tulang Badak dalam PKR sejak umur 18 tahun apabila Ketua Umum sendiri berjuang untuk daulah keluarga Rasa mcm segala pengorbanan Tulang Badak selama ni mcm tiada makna dan tiada nilai. Rasa sia2 segala pengorbanan yang telah dilakukan oleh arwah bapa Tulang Badak yang bertungkus lumus membantu membina Keadilan Negeri Sembilan setelah Anwar ditendang dari UMNO dulu.. Kami berhimpun dan berkempen sampai2 kadang2 kami terlanjur sampai ke Padang Besar, Perlis. Sekali tu punya semangat kami berkonvoi dari Sermban ke Rembau, terbabas sampai ke Pasir Mas Kelantan. Punya Komited tak tau dah nak sampai sempadan Siam. Penat jerih nak bunuh Kronsima, Nepotisme dan Korupsi tiba2 Ketua Umum sendiri pegi buat kerja tolong benda keji.

    Ketua Umum PKR sendiri bertungkus lumus memastikan kelangsungan dan jangkahayat Nepotism lebih panjang.

    TULANG BADAK (TB)
    SEKRETARIAT PASNE (PENYOKONG PKR ANTI SEMANGAT NEPOTISM)

    ReplyDelete
  8. Klu cepat ore tuo tu golllll..ok gakkk...harap doa gampang2 dah x berlaku lagi....moga banjir 1 stadiom tak betlaku lagi...lagi banyok bala kalau lambat gollllll....ahaksss

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ni memang jenis celaka la ...

      Delete
    2. 18:39 ko jgn jalan dlm hujan, ni aku pesan je sbb ramai dh doakn ko disambar petir supaya mampos hangus...ingat pesanan ni tiap2 kali hujan kalu ko lupa mampos lh ko...

      Delete
    3. YA ALLAH, YA RABBI, YA RAHMAN, Kau turunkanlah BALA keatas Anon 18.39, kau susahkan dan sempitkan kehidupannya sepanjang HAYAT, Dengan balasan ini semoga dia mendapat keinsafan. AMIN

      Delete
    4. Korang tau ka anon 18:39 tu Islam ka kapiaq ... rasa2 kapiaq sbb apa kalu Islam x lagu tu ... biaq mampuih gelek lori pun x pa aih....

      Delete
    5. Aku doakan kau mampus terkena kanser kentut tahap 5 .moga kau mampos bersama perjuangan umno celake lahanat sial taik hanjing taik babi kau tu.

      Delete
    6. Sejarah kafir mengkafir
      ...sembahyang 2 imam...laki bini dan anak bercerai berai...dan makanan orang lain haram dan sampai berbunuhan di memali itu sejarah PAS ....tak srmudah itu untuk dipadamkan kalau tidak ada kata2 penyesalan dari pemimpin atasan.....ingat itu srmua adalah sejarah PAS...

      Delete
    7. 08:07 kalu x de ilmu jgn memandai nk ikut akal logik dn rasa hati je ... ko nk anut umno tu sampai mati pun carry on x de sape nk kacau pun...

      Delete
    8. Anon 11.53
      ko setujuu dng ilmu yg ko ade mengkafir...maki hamun sesana islam ko pin setuju dan halal ....bodo bodo...dng puak pluralisme PasMa yg sokong lgbt dannlibral pun ko setuju la....hebat ilmu ko...

      Delete
  9. ya semoga kita semua beroleh hadayat dan istiqamah dalam perjuangan menegak akidah islam yang sebenar....kalu berjuang,tapi akidah punah,buat ape...sia sia saja...dan setengah drpd akidah ahlussunnah ialah...allah ada tanpa tempat.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. dan bukannya dok selo atas arasy dok... ko guano gu beresss...

      Delete