KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 31 January 2015

CERAMAH ANWAR DI SABAH SUDAH TIDAK SEPERTI DULU ... KURANG MENDAPAT SAMBUTAN?????


Kesemua gambar ini ini di cilok dari dinding laman sosial Facebook Presiden Parti KeADILan Rakyat sendiri YB Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail.

Gambar-gambar DSAI selaku Ketua Umum KeADILan mengadakan ceramah di Kota Kinabalu, Sabah.

Kita tidak perlu menyorokkan kebenaran, menafikan hakikat dan menidakkan kenyataan betapa ceramah DSAI sejak kebelakangan ini sudah mula kelihatan tidak mendapat sambutan dan kelihatan suram jika dibandingkan ketika negara berdepan dengan PRU 13 lalu.

Dulu kalau di Sabah setiap ceramah DSAI diadakan ditempat yang luas dengan kehadiran ribuan warga tempatan kini seolah-olah cermah perdana sudah menjadi ceramah kelompok .. Inilah apa yang dapat dinilai dan di analisis tentang perkembangan terhadap sambutan rakyat terhadap ceramah-cermah DSAI pasca Langkah Kajang.

Apakah DSAI sudah mulai hilang seri auranya??? Merudum tarikkan karismanya???? atau sokongan kepada beliau sudah mulai mengucup dan menjunam????

Pihak pimpinan KeADILan perlu berlaku jujur untuk menerima hakikat yang pahit dan pedih ini .. jika keadaan begini berterusan maka wajarkan rakyat terus dimomokkan bahawa Putrajaya dalam genggaman pada PRU 14 nanti????

Ketika kemelut MB Selangor sudah sampai kekemuncaknya para penganalisis politik tanah air sudah pun memberikan amaran betapa kedudukan Pakatan Rakyat sudah tidak seperti dulu .. misi dan visi tawan Putrajaya sudah menjadi ilusi dan mimpi ... ini ditambah burukkan lagi apabila sudah ada semacam suatu langkah bagi mendera dan balas dendam kepada para anggota parti yang tidak memberikan sokongan kepada Azmin Ali selaku Timbalan Presiden.

Omak Kau pernah menyuarakan agar kepimpinan parti peringkat tertinggi harus lakukan sesuatu bagi merapatkan saf yang cukup kuat merekah parah .. Nampaknya, mungkin Omak Kau silap, kepimpinan KeADILan yang sedia ada seolah-olah beranggapan sudah memadai untuk menawan hati, minda dan jiwa rakyat atas landasan kebencian rakyat kepada UMNO sahaja.

Bukan sahaja kekuatan KeADILan sudah tidak seperti dulu, kesepakatan dalam Pakatan Rakyat pula semakin bercelaru dan berkecamuk dengan PAS dan DAP secara terbuka menyerang sesama mereka dengan kelahiran dan kewujudan PasMa pula sebagai penyumbang kearah kehancuran Pakatan Rakyat lebih pantas.

Boleh bersetuju untuk tidak bersetuju dengan apa yang Omak Kau tulis ini .. hakikat yang tidak mampu dikambus lagi ialah sokongan rakyat kini kepada Pakatan Rakyat pasca Langkah Kajang sudah tidak seperti dulu ... jika masih menyimpan hasrat dan niat untuk tawan Putrajaya, nasihat Omak Kau lebih baik pendamkan sahaja jika kemelut kini tidak diselesaikan.


KEBENARAN ITU PAHIT .. KEADILAN ITU PERIT ... PERJUANGAN ITU SAKIT... RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH .. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DI TOLAK.


40 comments:

  1. Bang non nak buat siri ceramah...maklum le 10.feb dah dekat dah....slogan apa nak jadi ...jadi lah...slogan orang meracau racau...terdesak dan cemas...rakyat yang susah makan sardin di kawasan
    Sendiri terabai...ye la panggilan sg buloh diutamakan rakyat dibodoh bodohkan...buatlsh cerita apa pun timbulkan isu apa pun rakyat dah tau itu suma auta si pembohong....hanya macai bodoh pakatan dan PasMa yg sokong pluralisme...lgbt..syiah yg tersirat jadi anjing yahudi saja yg sokong anwar aljuboori...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sia2 Berjuang Bila Ketua Umum Sendiri Pertahan Nepotisme dan Kezaliman Dari Mati

      Tulang Badak (TB) rasa sia2 perjuangan Tulang Badak dalam PKR sejak umur 18 tahun apabila Ketua Umum sendiri berjuang untuk daulah keluarga Rasa mcm segala pengorbanan Tulang Badak selama ni mcm tiada makna dan tiada nilai.

      Rasa sia2 segala pengorbanan yang telah dilakukan oleh arwah bapa Tulang Badak yang bertungkus lumus membantu membina Keadilan Negeri Sembilan setelah Anwar ditendang dari UMNO dulu.. Kami berhimpun dan berkempen sampai2 kadang2 kami terlanjur sampai ke Padang Besar, Perlis. Sekali tu punya semangat kami berkonvoi dari Sermban ke Rembau, terbabas sampai ke Pasir Mas Kelantan. Punya Komited tak tau dah nak sampai sempadan Siam.

      Penat jerih nak bunuh Kronsima, Nepotisme dan Korupsi tiba2 Ketua Umum sendiri pegi buat kerja tolong benda keji. Ketua Umum PKR sendiri bertungkus lumus memastikan kelangsungan dan jangkahayat Nepotism lebih panjang.

      TULANG BADAK (TB)
      MURTABAK WAVES
      SEKRETARIAT PASNE (PENYOKONG PKR ANTI SEMANGAT NEPOTISM)

      Delete
  2. Anwar memang tak layak jadi pemimpin. Kalau TSKI masih ada. PAS n DAP tak bergaduh.

    Masalah Anuar ni jenis Bini first Rakyat last. Itu sebab dia pecat TSKI untuk mwmberi jawatan kpd Bini tercinta. Berkat DOA rakan2, perjuangan nepotism ala Korea Utara telah gagal.

    Kembalikan PKR me landasan sebenar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 12:37 Bini anwar tu president parti.logik lah kalau president parti dpt jawatan tertinggi@MB kalau NENEK ko yg jadi presiden ,aku percaya anwar mesti lantik NENEK KO jadi MB....hahahahihihihi...

      Delete
    2. dah nama pkr kau pergi masuk buat akan kena kencing dengan anwar. Macam ini anwar bukan jenis percaya orang sebab itu dia letak orang yg di percayai bini dia,
      1) kenapa anwar tak letak azmin dan orang jadi presiden ia,
      2)Kenapa jika kahlid lakukan kesalahan kenapa anwar tak pecat dia kemudian digantikan pada azmin atau orang pr di selangor.
      3)anwar penah berjanji pada azmin di akan bagi jawatan mb selangor pada azmin tapi kenapa anwar tak nak tunai kan selepas dia pecat kahlid ia.
      4)Semua tahu' dap tak di suka azmin tapi pas suka azmin ,anwar tahu benda itu tapi. Untuk elak pergaduhan anwar jadi diri mb.
      5) Kenapa anwar janji menjaga kepentingan cina dap dan bukan jaga kepenting pas Melayu ini salah satu sebab nya dua2 parti bergaduh, pas lebih tahu undang2 tubuh selangor tapi anwar langsung tak tahu undang tubuh selangor macam ini ke nak jadi mb
      6) raja selangor tahu undang tubuh negeri selangor, sebab itu dia minta ketiga2 parti berikan dua nama, lagi pun pr itu bukan nya berdafdar oleh ros, jika dia berdafta hanya dua nama aje beri, lagi pun kuasa melantik mb di bawah raja, raja boleh pilih tiga2 parti bersekutu pr itu dua nama.
      7)anwar tak tahu merhormati undang2 di selangor macam mana anwar nak memerintah malaysia ini

      Delete
  3. aljuburi taik, dah tak laku..anugerah tuhan konon..anugerah taik ader le. .heheheee..

    ReplyDelete
  4. Jangan kan ahli bawahan, hippies pun tak nak dengar ceramah Anuar beraheem

    Jeff Ulu Yam
    Reformist Sejati

    ReplyDelete
  5. Ni semua macai umno bn mereka dah sinonim dgn perangai puak rasuah kaki fitnah porno penipu pembohong yg baik lagi elok dah tidak ada dihati mereka. Umno bn menjijikan

    ReplyDelete
  6. Betul umno dah Mmg jijik... ikut telunjuk amerika memerintah ... sejak british lg membodek tak habis.

    ReplyDelete
  7. SUDAH2 LA BERBOHONG & BERDUSTA


    RAKYAT MENOLAK PENDUSTA RAKYAT (PR)

    ReplyDelete
  8. Terima lah kenyataan. Sokongan cina selama ini hanya sebagai umpan untok menarik undi melayu keoada DAP. Sekarang DAP dah merasa ia cukop kuat. Maka cina kembali kpd. Sikap kecinaan mereka. Pkr talah ditinggalkan. Lihat lah berapa berani Guan Eng sound kat azmin.
    Dan jangan ingat Pas bodoh. Ahli ahli pas dah mula perasan, anwar cuba menjatuhkan Tghh dengan memgguna Pasma. Anwar akan lakukan apa saja supaya gengnya menerajui pas. Siapa? Tak mungkin mat sabu. Dan yang paling kuat mencucok pas dari belakang ialah ?????pengurusi pasma kelantan adalah wak long nya.
    Bila pas menarik nalik sokongan nya. Dan cina dah balik ke cinaan mereka. Anwar akan jadi no body.

    ReplyDelete
  9. Aku tengok dah macam orang jual ubat kuat je Anwar ni

    ReplyDelete
  10. Sia2 Berjuang Bila Ketua Umum Sendiri Pertahan Nepotisme dan Kezaliman Dari Mati

    Tulang Badak (TB) rasa sia2 perjuangan Tulang Badak dalam PKR sejak umur 18 tahun apabila Ketua Umum sendiri berjuang untuk daulah keluarga Rasa mcm segala pengorbanan Tulang Badak selama ni mcm tiada makna dan tiada nilai.

    Rasa sia2 segala pengorbanan yang telah dilakukan oleh arwah bapa Tulang Badak yang bertungkus lumus membantu membina Keadilan Negeri Sembilan setelah Anwar ditendang dari UMNO dulu.. Kami berhimpun dan berkempen sampai2 kadang2 kami terlanjur sampai ke Padang Besar, Perlis. Sekali tu punya semangat kami berkonvoi dari Sermban ke Rembau, terbabas sampai ke Pasir Mas Kelantan. Punya Komited tak tau dah nak sampai sempadan Siam.

    Penat jerih nak bunuh Kronsima, Nepotisme dan Korupsi tiba2 Ketua Umum sendiri pegi buat kerja tolong benda keji. Ketua Umum PKR sendiri bertungkus lumus memastikan kelangsungan dan jangkahayat Nepotism lebih panjang.

    TULANG BADAK (TB)
    MURTABAK WAVES
    SEKRETARIAT PASNE (PENYOKONG PKR ANTI SEMANGAT NEPOTISM)

    ReplyDelete
  11. Kalu berucap dh x gunakan rostrum, berlegar2 pas tu bersandar kt rostrum tu tanda2 dh x dpt sambutan ... hee

    ReplyDelete
  12. Aku ucap taniah pada pkr flat rumah jalah jelatik kampung keramat yg banggunkan datok harun dirobohkan di bina kondo mewah untuk apek dap dari singapore ya kan beli rumah itu malah, orang datok keramat tahu penipu dap yg menipu azmin itu , sehingga sekarang penduduk asal minta rumah kawasan asal bina balik mampu milik tapi azmin lebih berminat bina kondo untuk apek pap dari singapore itu, sungguh hina azmin sekarang sangup jual diri pada apek dap dan pap singapore itu semata karana wang

    ReplyDelete
  13. Hahaha......
    Sokong tak sokong ramai tak ramai kuat tak kuat atau apa sj semuanya hanya pandangan sdr semata2, lagi pun omak kau penyokong kuat pihak mana masing2 tahu. Namun segalanya akan terjawap lepas pru 14 nanti.....semua ada jawapannya malah akan byk lg alasan komen kritik dan macam2 pandangan sebab inilah politik. Namun kemenangan itu lebih penting dari melaung sana sini membabibuta malah cuba menjatuhkan maruah semata2 nak naikkan sokong yg mad
    Sih kosong dan jauh bila2 masa sj ada perubahan turun naiknya kekuatan pada mana2 pihak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong anon 17.33 ini bukan musim pilihanraya ramai tak ramai kehidupan harus diteruskan juga apa2 pun rakyat yg ada akal sedang menilai

      Delete
  14. Yg hadir hanya 200 orang je.. rakyat Sabah tak mudah ditipu dgn pemimpin bohong cakap tak serupa bikin...sepatutnya dia sekarang bersama2 rakyat susah dilanda banjir..bukan tak abis2 berkempen burukkan kerajaan..Sabahan dah bijak menilai mana satu pemimpin yg baik..hidup Sabah!

    ReplyDelete
  15. bertaubat lebih baik...duduk diam- diam tenguk cucu..duk masjid jdi imam ..lebih baik..persediaan di akhirat kelak...mudah2han terbuka hatimu..Insyaallah!

    ReplyDelete
  16. Sekarang bukan masa pilihanraya. Kalau ada ramai orang dengar ceramah tidak akan memberi apa-apa perubahan kecuali peringatan saja.

    Orang yang jauh dari tempat ceramah tak perlu hadir untuk dapat maklumat. Mereka hanya perlu cari website yang membuat liputan ceramah tersebut.

    Ceramah Anwar ketika ini hanyalah mengambil kesempatan untuk mengingatkan kepada rakyat apa sebenarnya yang sedang berlaku dalam negara. Itu saja.

    Sama ada dapat sambutan dalam ceramah atau tidak ianya tidak mengubah sokongan rakyat pada pemimpin seperti Anwar Ibrahim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau dulu buat road show senang2 je dapat abis kurang pun sekitar 5,000. Sekarang nak dapat 50 pun sakit. Maknanya sikit lagi PKR bungkus le jawapnya. Hidup PAS!

      Delete
  17. hahaha.....

    Pandai pun Omak tulis suruh rapatkan saf...tapi kau sendiri siang malam pancut kencing atas kepala Azmin.

    Kalau kencing tu wangi takpa la...tapi kencing perempuan macam kau tau aje la baunya....ngalahkan bangkai

    ReplyDelete
    Replies
    1. contoh komen orang PKR yang "indah"

      Delete
  18. sepatutnya dia tak perlu bkempen jelajah sluruh dunia...buang masa dan tenaga saja...tunggulah mahkamah tentukan..kalu kita tak salah tak perlulah desperate sangat!

    ReplyDelete
  19. DS Anuwar sebuk kempen ...DS Najib pula sebuk dgn tugas tanpa henti merancang pembinaan negara termasuk membela nasib rakyat dilanda banjir ..rakyat boleh berfikir secara bijak siapa pemimpin sebenar mereka!

    ReplyDelete
  20. Apa beza anwar dengan mahathir... mahathir pecat anwar, anwar pecat khalid? Nanti khalid pulok tubuh parti baru parti barisan keadilan...

    ReplyDelete
  21. Zaman anuwar dah berlalu..usia dah menjankau hampir ke70 th..utk nak jdi pm rasanya semakin jauh..sebab parti keramat Umno smakin diyakini oleh otg Melayu..takkan Melayu hilang di dunia!

    ReplyDelete
  22. Kamu perasan tak gambar nombor 5 dari atas, aku lihat gambar yg menakutkan. Tak tahulah gambar kalau dibesarkan boleh jadi blurr. Nampak wajah Anwar hitam dari mata kebawah hitam macam wajah lembaga. Aku tak berani nak comment.

    Tak lah mungkin gambar snap tak jelas. Sendiri tengoklah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu adalah lembaga hantu penjubo haramjadah.

      Delete
    2. Aku stuju..klu nk harap penyokong parti haram jadah umno dtg ceramah kurang2 pengerasnya isi myk moto penuh utk p merempit..

      Delete
  23. Ini semus kerana TSKI dak gitu omak kau...lu fhm la sendiri. ...

    ReplyDelete
  24. Omak kau bodoh dan bangang. Dah makan taik umnongok. Sial dan sundal.

    ReplyDelete
  25. ooo... jadi kalau takde orang pergi dengar tu maknanya tak ada sokongan lah...gitu...? ni logik 'rimba' la omak kau ooiiii, dah tak leh pakai la... kalau ikut teori ni gak, umno dah lama lingkup ... pasal umno kalau anjur ceramah, kerusi aje yg dengar, tapi bila pilihanraya tu, boleh menang sokmo... eeee... dengkinya aku....
    kalau ikut kaedah ni jugak, itu makna dan isyaratnya bahawa pr semakin hampir ke putrajaya... sebab bak kata orang, air yg tenang jangan di sangka takde ikan...

    ReplyDelete
  26. "Omak Kau pernah menyuarakan agar kepimpinan parti peringkat tertinggi harus lakukan sesuatu bagi merapatkan saf yang cukup kuat merekah parah .. Nampaknya, mungkin Omak Kau silap, kepimpinan KeADILan yang sedia ada seolah-olah beranggapan sudah memadai untuk menawan hati, minda dan jiwa rakyat atas landasan kebencian rakyat kepada UMNO sahaja."
    Inilah taraf dan dasar perjuangan PKR. Bukan untuk kemajuan negara dan rakyat tetapi untuk menjatuhkan UMNO sahaja. Mereka lupa jika tidak kerana perjuangan UMNO untuk menaikkan orang melayu tak mungkin orang melayu termasuk Omak Kau dan ahli PKR akan maju seperti sekarang. Semoga Allah akan memberi petunjuk kepada kamu semua. Amin...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alasan anak haram jadah.blh jgk klu ko kata klu x kerana british jajah org melayu,dh tentu ramai org melayu duduk dlm hutan..umno cilaka haram jadah talibarut british. sanggup jd barua british tgkp pjuang2 kemerdekaan tulin.

      Delete
  27. Akhirnya kbenaran mngatasi sgalanya..Yg batil akhirnya ditunjukkan jalan..jdi penghuni penjara Sg Buluh..demikianlah kekuasaan Allah SWT..Tuhan yg Maha Agung lagi Mengetahui...Subhanallah!

    ReplyDelete
  28. ibarat sebuah drama hebat..kemenangan tatap dipegang si heronya..manakala kekalahan dan kebinasaan tatap diterima pak saok yg berwatak antigonis..buat iktibar semua kita agar tak terlalu degil bongkak dan takabur..

    ReplyDelete
  29. Akhirnya kbenaran mngatasi sgalanya..Yg batil akhirnya ditunjukkan jalan..jdi penghuni penjara Sg Buluh..demikianlah kekuasaan Allah SWT..Tuhan yg Maha Agung lagi Mengetahui...Subhanallah!

    ReplyDelete
  30. Satu dpd yg tak dibenci Allah..ialah orang tua yg berzina!

    ReplyDelete
  31. Hadis riwah Abu Naim Annas, " 4 org ini dibenci Aalah swt: 1. Penjual yg selalu bersumpah 2.fakir yg takbur 3.org tua yg berzina dan4. Raja yg zalim."

    ReplyDelete