KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 28 January 2015

ADA JUGA RAKYAT MALAYSIA YANG BERFIKIRAN SEKOLOT DAN SEKUNO INI?????


Nanti cakap berfikir guna kepala lutut marah ... label lebih bodoh dari lembu nanti mengamuk naik angin satu badan... Jadi apakah yang patut di gelar manusia yang memiliki daya pemikiran seperti ini di zaman alaf baru ini?????

Kerana tidak menyokong kerajaan maka bila sakit tidak boleh menggunakan segala fasiliti dan kemudahan Hospital Kerajaan .. bila berlaku kebakaran dilarang memanggil Jabatan Bomba dan Penyelamat .. berlaku kejadian jenayah di haramkan mohon bantuan Polis DiRaja Malaysia... Alasannya tidak tahu bersyukur.

Kalau begini caranya nak tawan dan pikat hati dan jiwa rakyat Malaysia yang celik IT dan berilmu serta bermaklumat .. maka sah lagi sahih mengapa mereka ini menjauhkan diri dari UMNO/BN.

Cara kempen begini mungkin laku dan terpakai di kawasan-kawasan kampong, pendalaman dan rancangan Felda .. itu pun hanya segelintir jer yang terpengaruh .... mungkin tidak sampai 10 peratus.

Dinegara yang paling daif dan mundur dalam dunia pun penyokong kerajaannya tidak berkempen guna cara ini.

Ubahlah cara berkempen terutamanya berkempen dialam siber dan laman sosial .

26 comments:

  1. Jika pakai logik ini,, maka relevan lah seruan ini.
    Kamu tidak ikut perintah ALLAH. Tentang undang undang ALLAH,letak Undang undang ALLAH dibawah undang undang ciptaan manusia. MAKA BERAMBUS LAH KAMU DARI BUMI ALLAH INI.
    BILA SAKIT JANGAN MOHON DARIPADA ALLAH UNTOK CEPAT SEMBOH.
    BILA MATI,JANGAN DOK IKUT APA YANG ALLAH PERETAH LAKUKAN. KAMBUS SAHAJA.
    KAMU TAK BERHAK UNTOK MEMINTA DARI ALLAH KERANA KAMU TAK IKUT PERENTAH ALLAH. so berambus lah. Jangan sedut udara ALLAH INI.

    ReplyDelete
  2. jangan marah....dia baru darjag dua!

    ReplyDelete
  3. Molai hari ini hingga 10 febuari nnti kita tunggu aksi hero mesia anwar Ibrahim mengganas...?Bang non baru tweet pencacai jubo dengan slogan apa nak jadi jadilah....ahaksss....dolu dolu slogan reformasi reformasi....satu stadium dng tok guru ...skg ni stadiom itu pun tenggelam banjir...liwat 1 slogan lawan tatap lawan...ahakss...maka ramailah macai penjubo guling2 atas jalanraya...sekarang ni slogan apa nak jadi...jadilah.....kah kah kah.....dah macam cacing kpanasan...meracau racau plak bang non nihhh....kita tengok la kalau2 ada demonstrasi menjadi atau tidak...teringat lagu sm salim 'apa nak jadi'....sekarang baru menjadi...apa dah jadi baru sekarang jadi gila babi..apa dah jadiiii....bang non jadi gila babi hingga 10 febuari...sungai buloh dah menanti....apa nak jadii...ahaksss

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaf...tak faham komen. Komen org tak ada iman.

      Delete
    2. Kalau nuar jdi taik..jadilah.

      Delete
  4. Ada jgak manusia yg brakal sempit dan berhati busuk mcm anon 8.39...sdangkn kl Anwar tu kn jel ker..bebas ker,x dk kaitan pun dgn dia... Dasar anak haram..lahir ikut lubang jubor..ha..ha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. 08:39 tu kira2 dh boleh didakwa di bwh akta hasutan ....polis dh ingatkn dh ...

      Delete
  5. Cer cadangkan yg tak sokong krajaan tak pyah byar income tax dan sbarang bntuk cukai bleh takk...

    ReplyDelete
  6. Anonymous28 January 2015 at 08:39 Jangan ckp mcm org gila babi..pendkwa pun x de bukti kukuh nk sabitkan anwar dngn kes liwat...tetiba ko buat tuduhan cmtu.. ko ada agama ke..klu ada agama x kan steruk itu perangai ko...klu ko pengampu kuat bn pun berckp ikut otak le sikit, bukan ikut perasaan hasad dengki ko.. aku akan syorkan ko supaya berubat atau pegilah kat tampoi atau tg rambutan...mngkin tpt tu sesuai utk ko...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. DNA berupa air mani yg dijumpai di dlm dubur sitertuduh yg disahkan sepadan anwar..rakaman cctv yg menunjukkan anwar masuk kedlm banggunan pada tarikh dan masa seperti didakwa ..hadiah yg mahal..dibawa keliling dunia ..dan lafaz sumpah "wallahi" berlakunya liwat secara paksa ..pastilah akan ditolak oleh para pentaasub anwar..kamu lebih mempercayai pada penafian sitertuduh ..dengan lafaz "konspirasi"... adapun bukti2 yg dibawa sipenuduh berkemungkinan boleh " dicipta" ..tetapi lafaz "wallahi" ..yg bersandar pada Dzat Allahswt yg dilafaz oleh sipenuduhlah yg membezakannya dengan anwar..apakah anwar tidak"meyakini" pada Kekuasaan Allahswt..? tuduhan itu melibatkan maruahnya sebagai seorang umat Nabi saw..bagaimana seorang yg mendakwa diainaya ..difitnah..tanpa adanya ruang untuk membela diri dlm sistem keadilan manusia (makamah)..kekal berpaling dari Allahswt yg Maha Berkuasa dengan melafazkan sumpah..? ..balik sebelum tidur fikirkan apakah kamu tergolong dlm mereka yg taasub

      Delete
  7. Anon 9.03
    Pendakwa tak ade bukti...hakim jatuh hukum pakai baju jenama brioni...pakai tali leher pun jenama brioni berukuran 4 cm jer kah kah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. peguam kata liwat suka sama suka...kuikuikui

      Delete
  8. Kalau rakyat diberi 'option' bayar cukai pada 'states'...'Federal' dah lama bungkus...tak boleh perintah Malaysia sebab tak ada duit...SO..sedar sedarlah diri sesiapa yg berkenaan.

    ReplyDelete
  9. kepada sesiapa yang mengatakan hukum alquran dan sunnah rasul tidak lagi relevan dimasa kni ....
    ... mulai esok jangan bernafas menggunakan udara yang diciptakan oleh Allah..
    jangan minum air yang diturunkan oleh Allah..
    jangan berjalan di bumi yang dicipta oleh Allah...
    jangan....jangan.....jangan... dan jangan.... nikmati segala apa yang dartanga dari Allah....

    ....amacam ..puteri tania... ada berani ka ???

    ReplyDelete
    Replies
    1. komen kau tu khas ditujukan kpd penjubor tua kaki kelentong.

      Delete
    2. Anon 11:26...bawak mengucap sedara. Kalau ya pon suka benda benda dalam kain..janganlah diheboh-hebohkan..tutup aib hang tuh..subhanallah..........

      Delete
  10. ingat ke cerdik sangat...... tapi.... hampeh...! otak sewel rupa2nya dia.... tak sangka dengan kebodohan, tapi bodo jugak.... siapa lagi kalau tidak OMAK KAU tu la... nasib baik ko hari ni pasal aku takdak 'mood' nak tulis panjang2 . kalau tidak , nanti kau kena bedal habis2san.... cuma kat sini aku nak pertegaskan dan pertahankan yg bahawa .... ada lah puteri tania shici itu betul....!!! kenyataan beliau adalah 100% ngam .... dan di perkenan kan oleh duli yg maha mulia baginda.... oleh itu,ada sapa2 yg rasa jelous...? atau rasa nak kena pelempang... di persilakan hantar komen dengan segera...

    ReplyDelete
  11. aku sokong penyataan si putri Tania Sichi nie tapi kepada
    MEREKA si "pembangkang" yang
    TAHU Nak COMPLAIN JE... dan
    mereka yang susah nak BERSYUKUR..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pergi melancong / jalan2 ke Thailand / Vietnam cukup la....buat perbandingan dengan Mesia bagaimana kerajaan mereka menjaga kebajikan / kepentingan rakyat kemudian baru boleh 'bersyukur' kat sini kita dicukur selicin2nya

      Delete
    2. Kamu sudah "dicukur" selicinnya tetapi masih mampu keluar negara hanya untuk "berjalan2" ?...kamu juga "dizalimi" secukup2nya ..tetapi masih mampu bertempik pada hak2 kamu sebagai rakyat yg masih belum ditunaikan...kamu juga "dirompak" dlm segala macam dengan pelbagai cara dan helah ..tetapi masih mampu menjalani hidupmu menurut apa yg difikirkan memberi keuntungan dan manfaat kepada diri sendiri dan kaum kerabatmu..alangkah "peliknya" keadaanmu yg sangat berbeza dari setiap apa yg kamu kesalkan .. tahukah kamu kaum rohingya juga "mendakwa" seperti apa yg kamu dakwakan..begitu juga bangsa palestin..bangsa chechen..kaum melayu di selatan thai..dan banyak lagi bangsa diseluruh pelusuk dunia ini mendakwa 100% sama seperti apa yg kamu nyatakan...mengapa sifat keadaan mereka berbeza dari apa yg kamu alami.. apakah "kezaliman"..." cukuran".."rompakan" yg dilakukan UMNO sebagai pemerintah pada kamu sejak dari zaman nenek moyangmu tidak cukup hebat sebagaimana yahudi menjadi pemerintah kepada bangsa palestin ?..begitu juga pada apa yg dilakukan kerajaan thai lakukan kepada etnik di selatan negaranya ? ..atau puak chechen..atau kaum rohingya..?..siapa yg kamu hendak tipu ? ..alangkah mudahnya jika kamu menyedari bahawa kamu itu telah mati sifat syukurnya dan diganti pada sifat kufur

      Delete
    3. kamu lemparkan segala macam celaan..kamu percayakan segala macam khabar yg buruk ..kamu sahihkan segala macam fitnah dan adu domba..tetapi kamu menadah kedua tapak tanganmu pada segala macam manfaat dan nikmat yg diusahakan sipemerintah dengan alasan yg paling klise itu adalah "hak" aku sebagai rakyat...tahukah kamu apa pula hak sipemerintah yg wajib kamu tunaikan ?...manusia apa jenis ini ..?

      Delete
  12. Yang menulis diatas tu tak pernah belajar 'political science'. mesti Melayu tahap bodoh, tak pernah mengaji tafsir, tak pernah mendengar ulamak berbicara mengenai tanggung jawab rakyat dan kerajaan. Yang begini bukan sorang tapi ramai. Sebab itu orang Melayu mundur, ada tanah tergadai, ada otak tak pakai. Dulu Nusantara milik siapa? Oleh kerana kebodohan rumpun Melayu sedikit demi sedikit kuasa menguncup. Singapura bukan saja diambil orang ia juga merupakan duri dalam daging. Sebab ape? Sebab melayu bodoh . Orang bodoh tak payah bagi nasi, bagi pisang muda spun senyap dan siap sokong lagi tu. Yang cerdik pula menipu bila berkuasa!!! Hancur Melayu kerana kebodohan diri sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg bodohnya adalah manusia yg kufur kepada segala nikmat yg masih ada untuk diri dan keturunannya...di dada mereka penuh dengan keluh kesah pada nikmat yg telah terlepas atau nikmat yg disangka bakal hadir untuknya ...datang khabar "mat indera" adalah pejuang kemerdekaan yg sebenar maka golongan yg kufur bersatu mengiayakannya...dengar juga akan golongan yg jelik ini bahawa najib membunuh altantuya ..mereka "mengimaninya"... GST merupakan helah kerajaan " merompak" pada hak mereka ..bertempiklah golongan yg khianat ini membantah...dan hampir segala apa yg diusahakan sipemerintah akan dicari kekurangannya ...lalu mereka akan membantah dengan segala celaan...maka kufurlah golongan yg gemar membantah itu..kini kaum yg sombong itu telah dikuasai oleh kepimpinan yg khianat..sehingga seorang yg bernafsu songsang diangkat sebagai ketuanya..golongan yg bersifat khawarij menjadi kemuliaan kepada mereka ...puak non muslim yg jatuh kepada sifat kafir harbi menjadi pautannya...hatta NGO2 yg membawa pelbagai kemudharatan juga menjadi sahabat...demikianlah betapa buruknya ahlak sebahagian dari bangsaku

      Delete
    2. Andainya sesuatu kaum@individu masih ada nikmat untuknya ...maka ketahuilah nikmat itu tidak datang kepadanya secara "tunggal" (atas usahanya sendiri semata2) melainkan ada didlmnya usaha dari pihak lain..itulah fitrah pada setiap kejadian yg dicipta Allahswt ...demikianlah keadaan setiap dari bangsa yg bernaung di tanah melayu ini..segala nikmat yg masih dikecapinya hakikatnya bukan semata2 atas usahanya sendirian..dan pihak yg membantunya adalah sipemerintah secara langsung atau tak langsung..lalu haramlah pada sesiapa yg melaknat atau mencela sipemerintah pada segala nikmat yg ia dapat ..dan segala kemungkaran yg diperbuat sipemerintah hanya akan "berkurangan" jika golongan yg diperintah itu mendoakan pengampunan dan hidayah kepadanya (sipemerintah)..berasbabkan pada segala nikmat yg masih ada untuknya ...Allahswt akan melembutkan hati atau menukarkan kepada kaum yg bersyukur kepimpinan yg lebih baik yg menurut pada syariat lebih banyak...katakan kepadaku masih adakah mereka2 yg menyokong pada PAS dan sekutunya kerana kebaikan yg ada kepada mereka tanpa mereka mencela dan mengadu domba kepada sipemerintah yg masih sah tarafnya..?

      Delete
  13. Tahniah sdraku unknown...catatan yg amat baik utk dihayati...khususnya sdra2 kita yg tak sedar2..yg terus-terusan angkuh dan taksub...sanggup menggadaikan maruah bangsa, agama dn ngaranya...demi kepentingan politik dan kuasa..

    ReplyDelete
  14. anak sape ni...? pakcik makcik tolong bagi kelas tambahan kat anak ni..kesian la saya tengok..

    ReplyDelete