Friday 30 January 2015

KINI GILIRAN PENOLONG SETIAUSAHA AGUNG PAS KATA LIM GUAN ENG MENIPU DALAM ISU HUDUD.



Penolong Setiausaha Agung PAS, Datuk Takiyudin Hassan mendakwa Lim Guan Eng berbohong ekoran kenyataan pemimpin DAP itu isu hudud tidak pernah dibincang, lapor Utusan Malaysia hari ini.

Katanya, Guan Eng berbohong mengatakan kedua-dua parti tersebut tidak pernah berbincang mengenai pelaksanaan hudud di Kelantan, padahal mereka pernah membincangkannya pada 2012.

"Pada 2012, iaitu sebelum Pilihan Raya Umum Ke-13, ada perbincangan mengenainya (hudud) yang bertempat di pejabat DAP di Kuala Lumpur.

"Ia dihadiri semua pemimpin tertinggi DAP termasuk Lim Kit Siang, Karpal Singh dan dari kerajaan PAS, diwakili saya, Datuk Mohd Amar Abdullah (Timbalan Menteri Besar Kelantan), Datuk Dr Mohamed Fadzli Hassan (Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Insan, Pendidikan dan Pengajian Tinggi Kelantan) dan (Setiausaha Agung PAS) Datuk Mustafa Ali sendiri.

“Tuduhan Guan Eng yang PAS tidak pernah bincang dengan DAP mengenai hudud tidak betul. Sebagai ahli Parlimen, saya juga pernah beri penerangan mengenai undang-undang ini kepada ahli Parlimen DAP,” katanya.

Beliau berkata demikian mengulas tindakan ketua menteri Pulau Pinang itu yang sejak akhir-akhir ini terus menerus menyerang PAS, termasuk dalam isu pelaksanaan pilihan raya pihak berkuasa tempatan (PBT) di negeri itu.

Sementara itu, Takiyudin menyokong kenyataan Mustafa baru-baru ini yang menyifatkan Guan Eng bermulut celupar.

"Kenyataan itu adil apabila setiausaha agung DAP itu terus menyerang PAS. Itulah reaksi sewajarnya," katanya dipetik akhbar milik Umno itu.

Dalam masa sama, Takiyudin berkata PAS tetap akan melaksanakan hukum hudud di Kelantan walaupun ditentang hebat DAP.

"Mereka tidak setuju, mereka perlu hormati PAS. Enakmen ini sudah ada sejak tahun 1993 lagi, sebelum wujudnya pakatan pembangkang pada tahun 2008," katanya.

9 comments:

  1. Ape ke bende lh pas dgn dap ni x abis2...split je le abis cite ... dh naik menyampah lh pulak ...hee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Law ko org islam ko kena pertahankan hudud .law ko kapir ko sokong la dap to .menyampah plak aku.

      Delete
  2. LIM GUAN ENG ngan najib same je dua2 hanjing negara

    ReplyDelete
  3. PAS nak gertak DAP dan Anwar, sekiranya PAS keluar dp PR, Pilihanraya Negeri Selangor terpaksa di adakan, kerana PKR & DAP tak ada mejoriti untk memerintah.

    ReplyDelete
  4. AKU DAH CAKAP BANYAK KALI


    CINA DAPig MEMANG KUAT TIPU


    CINA DAPig RASIS CAUVINIS & BERFIKIRAN ALA KOMUNIS


    KETUM JUGAK BAGITAU DULU

    ReplyDelete
  5. Apa yang diperkatakan oleh Penolong Setiausaha Agung PAS Takiyudin Hassan mendakwa Lim Guan Eng berbohong ekoran kenyataan pemimpin DAP itu isu hudud tidak pernah dibincang...adalah melambangkan kebodohan kepimpinan parti lebai malang.

    Pakatan Rakyat dah sediakan tempat untuk berhujah dan bermesyuarat kenapa tak guna fasilitis tersebut tapi guna media untuk berhujah ?

    Sepatutnya presiden parti berani tampil dalam mesyuarat PR, nyatakan pendirian dan hasrat pasukan mereka dalam menangani sesuatu isu.

    Bercakap pada wartawan tentang isu berbangkit sama seperti anjing menyalak bukit.

    Kalau Hadi Awang dikatakan selalu tidak sehat undurlah.... Bagi orang lain laksanakan tugas presiden. Kerja mudah bikin susah memang menyusahkan.

    PAS perlu ingat, pengundi memberi undi pada calon PAS yang bertanding sama ada parlimen atau DUN bukan kerana islam yang dibawa oleh PAS tapi kerana mufakat PAS dengan PKR DAP atas nama Pakatan Rakyat.

    Jangan tunjuk perangai PAS adalah BARUA UMNO Baru...

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Muafakat" antara PAS dan DAP hanyalah untuk berkuasa melalui PRU..maka selepas itu bertukarlah sifat mereka laksana sekawan serigala dlm mempertahan hak masing2 ..demikianlah kepimpinan yg diangkat semakin tinggi oleh golongan yg kufur ..

      Delete
    2. Ape kurangnye umno wahai anon 19:13..hee

      Delete
  6. Lu kata gua tipu, lu lagi manyak tipu lo ... gua chief minister maa, lu sapa ... hee

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...