KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 23 January 2015

BERTUAHNYA NASIB PENJENAYAH YANG SUDAH DI JATUHKAN HUKUMAN MATI OLEH MAHKAMAH PERSEKUTUAN .... KERAJAAN AUSTRALIA BEBASKAN SIRUL DENGAN BERSYARAT TETAPI BEBAS BERGERAK MANA-MANA DI NEGARA ITU.



Sirul Azhar Umar yang kini dalam pelarian di Australia dibebaskan dengan bersyarat oleh pihak berkuasa negara itu.

Pasportnya turut dirampas dan beliau diberikan satu kad khas yang membolehkannya bergerak bebas di negara itu, lapor Berita Harian.

Menurut laporan itu, perkara itu disahkah oleh sumber Wisma Putra.

"Setakat ini dokumen perjalanannya diambil oleh pihak berkuasa negara berkenaan.

"Namu dia dibebaskan selepas pihak imigresen Australia memberikan kad dengan syarat tertentu yang membolehkan dia bebas bergerak ke mana-mana kawasan di sana."

Sirul ditahan oleh pasukan Imigresen Australia pada hari Selasa lalu selepas polis antarabangsa Interpol mengeluarkan notis merah ke atasnya.

Sirul meninggalkan Malaysia ketika kes itu masih lagi dalam rayuan, dan tidak pulang ketika hukuman dijatuhkan oleh Mahkamah Persekutuan pada minggu lalu.

Bekas anggota Unit Tindakan Khas itu merupakan tertuduh kedua. Beliau bersama Cif Insp Azilah Hadri, tertuduh pertama didapati bersalah oleh Mahkamah Persekutuan pada 13 Januari dan dijatuhkan hukuman mati.

Ketua Hakim Negara Tun Arifin Zakaria yang mempengerusikan panel lima orang hakim turut mengeluarkan waran tangkap selepas permohonan oleh pendakwaan.

Azilah, 39, dan Sirul disabitkan dengan kesalahan membunuh wanita Mongolia, Altantuya Shaariibuu di satu kawasan hutan di sebuah bukit di Puncak Alam pada tahun 2006.

25 comments:

  1. Dengkinya Akuuuuu.........................

    ReplyDelete
  2. Itulah kuasa Allah....tiada siapa tahu perancanganNya.

    Sama juga mcm Azmin, dihina, disindir setiap hari oleh Omak dan saudara sendiri tapi Allah letak dia ditempatnya sekarang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku suka...aku suka... Omakkau ni kalau masih tak leh terima takdir qado dan qadar Allah cepat cepatlah bertaubat sebelum kau kojol...takut takut akidah gugur...kalau kojol dgn tak sempat taubat maka mati dlm kufur tau...dah le dunia tak dapat apa akhirat lagi le rugi.

      Delete
  3. Itu kan hak kebebasan nama nya...kebebasab bersuara...bertindak dan bergerak.....kebeasan inu kan tg diperjuangkan oleh SIS....Lawyer Liberty ..PasMa...Pas...DAP ...Kalit samat...mujahit...samat sait...assmi marina mahathir dah tentu Anwar Ibrahim sekali....orang yg pejuang kebebasan ini kena la redho .dan setuju sirul bebas bergerak mana2 oun....kebebasan nk lacurkan islam pun ko slana ini disokong puak ni.....lu yg perjuang lu kena ka sokong sirul bebas kemana2....padan ka muko....

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau aku entot emak engkau ok la kan...kira kebebasan menyontot la kan...mat nigeria pun bebas mengentot bini kau kan...

      Delete
  4. Orang yg suruh sirul membunuh tu pun bebas bergerak kemana mana naik jet soping main golf ....

    ReplyDelete
  5. Hak kebebasan yg diperjuangkan pakatan selama ini...klu kena orang lain terpekik terlolong nk keadilan
    hak sirul bebas2 kemana di Australia pun pakatan keni sokong gak....kah kah kah...padan ssgt la tu dng
    Muka memasing..kah kah kah

    ReplyDelete
  6. MELARIKAN DIRI HAK ASASI MANUSIA

    ALVIN BLOGGER SEKS HINA ISLAM LARIKAN DIRI

    APA SALAH SIRUL LARIKAN DIRI

    -SUARAM

    ReplyDelete
  7. Bebas lh setakat dunia sja akhirat nnti mana mau lari..hukuman Allah lebih pedih...gelak lh kuat2 skrg...sebelum berjumpa dimahkamah Allah...bersuaralh skrg sebelum mulut dikunci Allah nnti

    ReplyDelete
  8. Kenapa salahkan SIRUL?yang salah adalah pihak kehakiman..MENGAPA? dah tau SIRUL tu masih lagi dlm siasatan kenapa pastpot SIRUL tidak di tahan sebagaimana prosedur yang sepetutnya. SIRUL memang dah awal2 mencari negara mana yg akan melindungi kesalahan nya dan tidak menyokong hukuman mati atau apa2 hukuman yg sepatutnya. Dia kan bekas anggota Unit Tindakan Khas sememangnya dia dah membuat perancangan sendiri untuk selamat dari di jatuhkan hukuman sebab dia memang tahu dia bersalah. BAgaimana dia mendapat visa utk tinggal lama kat negara org? Kewangannya? PAstinya ada yg hulur..kemewahan yg diperolehi dengan upah membunuh altantuya sudah cukup untuk nya tinggal kan negara org...ALLAH maha kuasa...akan ada ,musibah org yang seperti SIRUL...FIKIR-FIKIRKANLAH..ALVIN HINA ISLAM DI TAHAN PASPORT SEPANJANG SIASATAN...KENAPA KES BUNUH PASPORT TIDAK DIAMBIL PIHAK BERKUASA...ALLAH BAGI KITA OTAK UNTUK BERFIKIR DENGAN WARAS...


    ReplyDelete
  9. Bebas...ertikata hanya di dunia ini...Di Akhirat?...belum tentu...............

    ReplyDelete
  10. Jgn telan terus cite ni, berite terkini siru masih dlm tahanan daa...tu x kisah lh, yg pelik mcm mne hakim2 ni boleh terus menjalankan kehakiman dia org tanpa kehadiran sirul, kira2 x cukup korum lh sbb yg nk dijatuh hukuman kn 2 org sekali... mcm jalankan hukuman curi ayam je ..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakim cap ayam maa.....

      Delete
  11. Sirul akan jadi senjata fitnah anwar ibrahim.....saoa yg bela sirul skg ni....saoa sponsor hidup sirul nnti....orang kuat anwar ibrahim pengerusi Abrar tinggal di australia...nak PRU nntu sirul atas arahan sponsor akan buat kenyataan untuk anwar spin cerita....awas perangkap yahudi melalyi proksi yg menyebarkan fahaman pluraliame...

    ReplyDelete
  12. tapi nape dia tak ajak geng dia lari sekali ye...pelik jugak tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Azilah tu mungkin belum pernah bunuh org yg x bersalah kut, dia rasa bersalah sangat so dia redo dgn hukuman tu kut ...

      Delete
  13. inilh kuasa Allah utk mencerahkn cerita sbnr pmbunh wanita mongolia tu. x lma lgi kta akn dgr pndededhn sirul skrip sbn dn mods oprandi bgaimna wanita ini dkorbankn. pda pnspt sirul alng2 myeluk prkasm bir spi kpngkl lengn nasibnya pn dh kehujng nyswa. wat pe nk simpn rhsia yg trlibt hidup sng leng dn kya rya tpi sirul ke tli gntung.

    ReplyDelete
  14. Klu tak ada campur tangan politik boleh ke sirul senang2 lepas pergi keluar negara...ada kaw tim la dgn australia jgn bg sirul pecah lubang dan jgn bg dia balek mesia...begitu lh dunia bila kita ada kuasa semuanya boleh kita lakukn...

    ReplyDelete
  15. Yg berasa berdosa nk buat dosa terhindar lh dr keburukan, yg tk berasa ape2 pun takkala nk buat dosa tu terima lh akibahnye di dunia maupun akhirat ...mudah je sifirnye yg tuhan bg ...hehehe

    ReplyDelete
  16. Sirul dan azilah akan bawa cerita dan versi yg sama atau berbeza....

    ReplyDelete
  17. Sirul tu pun mempunyai hati dn perasaan jugak, bila dia teringatkn ibu dia hatinye mesti jd lembut dn sayu .. ibu dia x henti2 berdoa siang dn malam...mudah mudahan hati sirul terpanggil utk membongkar cerite yg sebenarnye ...jam tu yg bg arahan membunuh dn yg bersubahat tau lh langit tu tinggi atau rendah ...hehehe

    ReplyDelete
  18. panjang sungguh cerita bunuh tuya ni nye,dahlah bicara di mahkamah tu bertahun tahun , tapi bila putus kes pun tak habis2 jugak.sirrul lari pulak dah...gilo weh gilo....pasal banyak sangat la berlaku perkara yg tak telus dalam kes ni.....tak gitu kan...!!!

    ReplyDelete
  19. Ramai individu yg diberi amanah oleh rakyat terlibat, subahah membunuh dn menutup bangkai gajah dgn sepelepah daun pisang pulak tu .... binawe

    ReplyDelete
  20. This Is What You Really Want !!
    Something That Beyond Your Imagination !! >>> CLICK HERE !!

    ReplyDelete
  21. Ini semua permainan yg telah di atur oleh aktor2 yg mempunyai faktor..sepertimana DSAI di perlakukan dan segalanya ini sangat mudah untuk dibaca oleh mereka yg mmpunyai otak yg normal..level konspirasi di buat xsehebat yahudi kerana itu ianya senang dibaca..sedih..SELAMATKAN MALAYSIA.

    ReplyDelete